![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg var på besøk hos min mor idag, og glemte helt å ta med mat til megselv, og hjemme er det høykarbo som er alternativet.
Hun kunne tilby frokostbl. me melk, brødskiver med kaviar,juice osv osv. Såå jeg lot være å spise, til jeg kom hjem nå. Dvs det gikk over åtte timer fra jeg spiste sist. Det jeg lurer på, ville det kanskje vært lurere å spise noe karbomat der og da, eller å la være å spise den tiden man var der? |
Sitat:
Hadde hun ikke noe ost, kjøttpålegg, egg etc? Har reddet meg i mangt et høykarbo- hus!:p |
Sitat:
Men men, må bare huske å ta med litt mat neste gang xD *glemsk*:cool: |
Har noen en bra og ikke så veldig dyr stavmikser å anbefale? Helst en som det er inkludert "kopp" til å lange blandingen (som f.eks eggemelk :D ) i.. Jeg har bursdag om en måneds tid og tenkte jeg kunne ønske meg en, siden den jeg har er helt elendig og bråker som om dommedag skulle være nær :rolleyes: Men den kan liksom ikke være så dyr ettersom jeg vil ønske meg en!
|
Sitat:
|
Jeg er på desperat leting etter en rundstykkeoppskrift! Den er ikke lavkarbo, men kanskje noen har vært borti den liekvel? Den er veldig enkel, og inneholder stort sett bare gjær, hvetemel og vann. Så lager man røre som står i kjøleskapet, og legger opp rundstykker med skje på morgenen. Ringer noen bjeller?
Jeg vil gjerne teste denne med rugmel, lover å legge ut oppskrift om den blir bra! |
Sitat:
|
Jeg har ikke mixet varme ting med den, men jeg skyller den i varmt vann hver gang den er brukt. Går helt fint det. Det er tykk plast.
Blitt litt slitt, men ikke så veldig grå syns jeg. Jeg bruker den i snitt to ganger pr dag :ja: |
Kan man si at det er totalforbud mot å drikke et glass melk til frokost ? Hva kan man drikke til måltider? :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg trodde at jeg skulle savne melk, men jeg ble fort vant med å leve uten melk. Men siden melken var min jod-kilde (spiser ikke fisk eller sjømat), så fikk jeg lavt stoffskifte... Så nå tar jeg tangpiller hver morgen for å få i meg jod. |
Har skjønt hvordan jeg regner hvor mye kbh en vare har når jeg skal bruke den, men regner jeg fett og proteiner med samme regnemåte?
|
Sitat:
Hvis du mener at du tar antall gram protein (feks) pr 100 gram og deler på 100 og ganger med det antall gram du skal spise, så stemmer det på en prikk. Var det det du mente? |
Lurer fortsatt på om det er noen som har prøvd mandelmelet fra Iherb og om det er noe annerledes enne det fra funksjonellmat?
|
Sitat:
Se å gi dama en avocado!!(gratis og uten kalorier):stortsmil |
Kan man bestille sjokoladeprinsen lilla noen plass? Vi har ikke meny i denne byen eller andre butikker som selger den og da håper jeg at jeg kan ty til nettet? evt. om noen er villige til å leke nettbutikk da?
|
Her er en nettbutikk som har sjokoladeprinsen:
http://www.almea.no/sjokoladeprinsen...om_store=almea |
Sitat:
Hvordan er erfaringen deres med denne sjokoladen med tanke på ketosen? Kan dere spise hele og fortsatt være i ketose? |
Sitat:
|
Joda, vet jo at det er forskjell fra en til annen, men lurer litt på hvordan dere reagerer. Det gir meg jo en pekepinn på hva jeg kan ende med å oppleve også :) Bare lurer jeg, mens jeg leter etter noe å fylle egget med hehe.
|
Hva er Johannesbrødkjernemel på engelsk ?
|
Sitat:
Edit: Carob Gum var feil iflg. Jabba. |
Carob gum er det ikke - for det er visst en det som er inni frøene...
|
Sitat:
|
Sitat:
Har ikke hørt om akkurat den oppskriften, men kaldheving kan man vel gjøre med hvilken som helst gjærdeig – satt å fulgte med på Camilla Plum – Boller av stål forrige uke! Hun sa at for best smak på brød/rundstykker så var det best å kaldheve første heving og varmheving den andre hevingen. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55. |