![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Lungemos med blomkålmos:p
|
kyllinglår og stekte grønnsaker:)
|
Hadde noen inntørkede sjampinjonger i kjøleskapet, så det ble en mikset tomat/sjampinjongsuppe med biter av "Tsatziki grillare" (fra Gøl) i. :D
|
Da lanet jeg på minipizza med osteknekkis som bunn, kjøttdeig, rå løk og masse ost på toppen. Snart ferdig :sikle:
|
Sitat:
|
Det ble torsk. Men tenkte jeg skulle dele med dere hvordan det ble :) Stekte løk i stekepanna og tilsatte torsk. Lot det steke godt og lenge. Tilsatte også to tomater. Etter å ha krydra og stekt det en stund, så tilsatte jeg tomatsaus. Som tilbehør hadde jeg stua kål og brokkoli i en panne. Veldig godt, og jeg krydra det mye slik at jeg faktisk kjente litt smak :)
|
Sitat:
|
I dag ble det pepperbiff og ostegratinerte blomkål og brokkoli. Var flink å stoppe da jeg var mett, men hadde fryktelig lyst til å lange innpå litt mer - bare fordi det var så godt...:sikle:
|
Det var biff og stekte grønnsaker, og rotmos og stekt sopp... og mannen hadde laget verdens beste whiskysaus... og det ble vin og ... :) Det er godt det ikke er hver dag.
|
Resten av middagen fra i går er planen :)
|
Rester her også. Rester er godt å ha. :D
|
Har ikke noe rester igjen jeg :( så jeg får legge hodet i bløt :) (ikke får å spise det altså.....)
|
Fårikål :D
|
Rester fra går dagens middag.
|
Endelig blir det deilig pai:)
|
Sitat:
|
Har lagd en diger porsjon grønnsaksmos (med sellerirot, blomkål, brokkoli, stangselleri, purre og hvitløk), så nå har jeg mos for mange dager fremover
til middagen stekte jeg kyllingklubber i ovnen, og hadde tomatbiter dryppet med en veldig god olivenolje til + seff grønnsaksmosen |
Sitat:
|
Nakkekoteletter med fløte/creme fariche-gratinert blomkål og masse steikt kantarell mmmmmm :D
So har eg rikelig til lunsjen i mårgå, so då blir det maaange og laaange blikk over knekkebrøda til kollegaene mine hihi |
Sitat:
|
Tenkte å prøve noe nytt i dag: laksetaco! Har troen på den!
|
Rester fra middagen på lørdag... enda en gang. Sånn går det når foreldrene dine lager sin egen middag på søndagen, men det positive er at min middag er sunnere og bedre... Eller det er hvertfall det jeg innbiller meg.
|
Jeg fikk inspirasjonshjelp av eldste guttungen her i dag, og resultatet ble ei steike god høstgryte.
Surra mørbrad i stykker på ca 3x3 cm sammen med finhakka hvitløk, hadde over litt rødvinseddik og lot dette trekke inn i kjøttet. Hadde oppi okse-fond, salt og pepper, 1 hel løk, masse bladpersille, isop, frisk ingefær, litt nellik og litt rødvin + CF. Lot det putre litt med seg selv før jeg hadde opp aromasopp, søtpotet og hele mandelpoteter med skrell. Lot det trekke videre til alt var mørt og hadde dampa grønnsaker til. I dag spiste jeg ikke poteter:D |
Suppe kokt på lettsaltet lamikålkjøtt med masse gode grønnsaker ooooog timian. :sikle:
|
Blomkålomelett med stekt torsk. Ble plutselig innringt til seinvakt, så derfor blir det kjapt og enkelt :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22. |