Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Nerthus 07-04-11 12:14

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1077434)
Hvorfor har de bare sånne teite avocadoer på butikken nå? Sånne knallharde det ikke går an å spise!!! Jeg vil ha litt mykere avocado NÅ! Tenk å nekte en hormonell frøken avocado:p

Og hvorfor koster den 18.90 kr stykket på rema og 12.90 på ica? Og hvorfor koster den så sinnsykt mye i det hele tatt? Og hva er egentlig kalorinnholdet i avocadoen? En plass står det 398 og en annen plass 195!

Kjøp ferdigmodnede avokadoer - de kommer i to-pk :)

Furine 07-04-11 12:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1077434)
Hvorfor har de bare sånne teite avocadoer på butikken nå? Sånne knallharde det ikke går an å spise!!! Jeg vil ha litt mykere avocado NÅ! Tenk å nekte en hormonell frøken avocado:p

Og hvorfor koster den 18.90 kr stykket på rema og 12.90 på ica? Og hvorfor koster den så sinnsykt mye i det hele tatt? Og hva er egentlig kalorinnholdet i avocadoen? En plass står det 398 og en annen plass 195!

I følge Bosch på deira side så:
  • Bestem selv når frukten skal være moden
Når du plukker frukt fra disken i butikken er den ofte ikke tilstrekkelig moden. Men det finnes noen knep du kan bruke for å få dem til å nå toppen nøyaktig når du vil. Banan, avokado og tomat avgir en ufarlig gass som kalles etylengass, som har en evne til å få andre frukter og grønnsaker til å modne raskere.

Prøv å legge en umoden avokado eller mango ved siden av en klase bananer, så går modningsprosessen raskere, men hold øye med dem, så de ikke blir overmodne. Kjenn på avokadoen - hvis den gir lett etter når du klemmer på den, er den klar til å spises. Skulle den likevel ikke være moden, kan du la kjernen bli sittende og dekke den med aluminiumfolie til den er klar. Presser du en skvett sitron over den oppskårne avokadoen mørkner den langsommere.

Supera 07-04-11 14:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1076916)
Hva betyr uttrykket "Det er en lukket bok for meg" ?

Jeg vil nå heller si at det betyr alt det er vanskelig (umulig) å lese personen. Det motsatte av åpen bok som jo er ett utrykk om en som er lett å lese. Som en kollega av meg for eksempel. Han er en åpen bok. Kroppsspråket hans er så tydelig at han kan si en ting, men jeg vil se det på ham at han mener noe annet.

knh 07-04-11 14:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1077591)
Jeg vil nå heller si at det betyr alt det er vanskelig (umulig) å lese personen. Det motsatte av åpen bok som jo er ett utrykk om en som er lett å lese. Som en kollega av meg for eksempel. Han er en åpen bok. Kroppsspråket hans er så tydelig at han kan si en ting, men jeg vil se det på ham at han mener noe annet.

Sånn oppfatter jeg det også :)

Og et avsluttet kapittel er vel mer sånn at man har lagt noe bak seg og/eller ikke vil snakke om det?:)
Synes lukket kapittel høres litt rart ut, men det er kanskje bare meg da :p

Carisma 07-04-11 21:27

Dere som har barn, hva slags barnevogn har/hadde dere? Kan dere anbefale den? Hvorfor?

KarMa40 07-04-11 21:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1078121)
Dere som har barn, hva slags barnevogn har/hadde dere? Kan dere anbefale den? Hvorfor?

Denne trenger en egen tråd!!

Easywalker sky til førstemann. Dengang måtte vogn demonteres og bæres opp halvannen etasje.

Veldig lett
Lett å styre
Bare glidelåshodet på sittedelen gikk i stykker.

Må kjøpe en annen for heisdøren er smal her vi bor nå

Photobscura 07-04-11 23:15

Hvor stor andel av kyllinvinger utgjør nettovekt? Altså vekt uten bein?

Imp 07-04-11 23:31

Carisma: Bare IKKE kjøp noe Babytravel...vi er ikke fornøyd, for å si det sånn.

Sørg for god fjæring
Lett å styre/snu
God plass i bagen, er altfor mange små bager nå. Vi måtte bytte tidlig, og kan ikke bruke sittedelen til soving engang....

Regret 07-04-11 23:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1078121)

Emmaljunga City Cross. Vi har hatt den samme vognen siden han var nyfødt (bagdel ble kjøpt til) til nå og vi skal ha den til han ikke trenger vogn lengere. Den er kjempelett, lett å styre, veldig veldig praktisk, den tar liten plass i bil, hjulene er punkteringsfri og kan taes av om nødvendig. Stor 'bagasjeplass' under. Vi har ikke bil, og denne vogna har vært reddningen for oss til større handleturer osv, pga plassen under.

Anbefales på det sterkeste!

Lava 07-04-11 23:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1076916)
Hva betyr uttrykket "Det er en lukket bok for meg" ?

Det betyr at noe er forbi, noe er over og man snakker ikke mer om det :ja:
Litt rar måte å si det på, men slik tolker jeg det.
Som et lukket kapittel, liksom.
"en lukket bok" er noe(n) som er vanskelige å lese, forstå seg på.

Photobscura 07-04-11 23:59

Vel sånn tolkes det når det kommer til Ford!

Regret 08-04-11 00:11

Er det ok å ha en dæsj med fløte i teen? Ble litt usikker her, men det er vel det? Det er melk man bør bytte ut, sant?

vimsen85 08-04-11 00:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1078323)
Er det ok å ha en dæsj med fløte i teen? Ble litt usikker her, men det er vel det? Det er melk man før bytte ut, sant?

Med mindre man reagerer negativt på meieriprodukter er fløte i kaffen bare bra. Kremfløte riktignok :D

Regret 08-04-11 00:20

i te dette, ikke kaffe ;) hehe men da har jeg gjort det rett :P Reagerer ikke på fløte, og jeg spiser tilbehør til middagen som er kokt i fløte nesten hver dag uten å hindre vektnedgang eller får andre bivirkninger, så da regner jeg med at jeg tåler meieriprodukter :)
Ost spiser jeg også hver dag...

Lava 08-04-11 00:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1078315)
Vel sånn tolkes det når det kommer til Ford!

:lol: ok da

Lava 08-04-11 00:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1078323)
Er det ok å ha en dæsj med fløte i teen? Ble litt usikker her, men det er vel det? Det er melk man før bytte ut, sant?

Jeg koser meg med ett krus kaffe, med fløte og cocosa hver morgen.
Og på kvelden om jeg vil ha noe godt :ja:
Går sikkert bra i te også, men den drikker jeg uten noe ekstra i.

Grolla 08-04-11 03:12

Noen som har prøvd mandelmelet Now foods fra Iherb?

Jabba 08-04-11 09:11

Er Xanthan Gum det samme som JBKM ?

Photobscura 08-04-11 09:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1078280)

Ingen som vet?

Nerthus 08-04-11 09:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1078448)
Ingen som vet?

har jeg aldri tenkt over *ler*. Si fra når du har strippet en vinge og veid kjøttet da ;) :D

Kitt 08-04-11 09:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1078280)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1078448)
Ingen som vet?

Aner ikke! Har ikke noen i kjøleskapet akkurat nå heller!:p
Ble bare nysgjerrig på hvorfor du vil vite det!:confused:

Photobscura 08-04-11 10:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1078473)
har jeg aldri tenkt over *ler*. Si fra når du har strippet en vinge og veid kjøttet da ;) :D

Herregud, bra noen har brains! Selvfølgelig! Det skal jeg gjøre, at jeg ikke tenkte på det!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1078476)
Aner ikke! Har ikke noen i kjøleskapet akkurat nå heller!:p
Ble bare nysgjerrig på hvorfor du vil vite det!:confused:

Jeg har, og jeg skal gjøre som Nerthus så åpenbart påpekte! ;)
Nei, altså, jeg har en periode hvor jeg igjen veier og teller. Har en tendens til å spise for lite, så jeg må sånn et par ganger i året passe på at jeg får i meg nok mat og nok fett! :) Og så er jeg temmelig sikker på at varedeklarasjonen på kyllingvingeposen kun gjelder de spisbare delene. Det var jeg smart nok til å tenke, men ikke smart nok til å gnage av en vinge og veie beinet etterpå! :lol:

Kitt 08-04-11 10:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1078488)
Herregud, bra noen har brains! Selvfølgelig! Det skal jeg gjøre, at jeg ikke tenkte på det!

Jeg har, og jeg skal gjøre som Nerthus så åpenbart påpekte! ;)
Nei, altså, jeg har en periode hvor jeg igjen veier og teller. Har en tendens til å spise for lite, så jeg må sånn et par ganger i året passe på at jeg får i meg nok mat og nok fett! :) Og så er jeg temmelig sikker på at varedeklarasjonen på kyllingvingeposen kun gjelder de spisbare delene. Det var jeg smart nok til å tenke, men ikke smart nok til å gnage av en vinge og veie beinet etterpå! :lol:

Det er det jeg har gjort! Veide vingene, gnagde så mye jeg klarte av dem og veide beina etterpå!:D
Trodde du mente om det fantes en sånn gylden regel for prosentfordelingen feks, jeg!:p

Photobscura 08-04-11 10:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1078524)
Det er det jeg har gjort! Veide vingene, gnagde så mye jeg klarte av dem og veide beina etterpå!:D
Trodde du mente om det fantes en sånn gylden regel for prosentfordelingen feks, jeg!:p

Ja, det var vel det jeg tenkte! :p Men, så er det jo sånn i blant at det enkleste er det beste ...!

vimsen85 08-04-11 10:56

Hvorfor blir man så usannsynlig lite rasjonell av å være forelska? Jeg er sikker på jeg ville blitt spist av en løve dersom jeg var sånn her og bodde på savannen for noen tusenvis av år siden. Det kan da vel ikkje være noen nytte av det??? :love:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.