Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Hva skal du ha til middag i dag-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492)

Anarko 30-08-12 15:48

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Reiser tilbake til Bergen i morgen og må få brukt opp noen egg. Så blir en wokomelett igjen. Med olivenolje, fetakrem og soltørka tomat i tillegg.

Colt-pixy 30-08-12 16:14

Torsdager en pasta dag hjemme hos meg, men siden jeg ikke spiser pasta lengre, brukte jeg opp taco-lefsene jeg hadde lagd forrige uke hadde på ost i bunnen på en lefse så pastasaus med kjøttdeig, hvitløk og annet herlig krydder, mer ost og en lefse på toppen.

Det var kjempe godt og pappa ble veldig snurt fordi han måtte spise pasta mens jeg hadde "innbakt pizza". Pappa ble også veldig imponert over at jeg hadde laget taco-lefsene selv.

Imse 30-08-12 16:51

Kalkunsuppe med bl.a. kokosmelk, wokgrønnsaker, karri, chili mm. Lagde 2 liter i går, ble en porsjoner. Greit med mat som er ferdig i det minste.

smgj 30-08-12 18:05

Finnbiff, wokede grønnsaker i terninger og ajvar.

BenteR 30-08-12 20:29

Prøvde noe nytt i dag;
oppbløtte blackeye bean ble lagt i ildfast form sammen med hakka sjalottløk, hakka fenelår, hakka tomater, masse urter + chiliflak og et raust lag med olivenolje.
Dette koste seg i stekeovnen ved 200 grader(vendte i det flere ganger underveis) mens jeg stekte kjøttdeig og hadde over litt soyasaus, en kartong fløte og masse jarlsbergost. Lot dette putre med seg selv i et drøyt kvarter mens jeg dampa grønnsaker.
Jeg er nå så mett at jeg nesten har vondt :D

Supera 30-08-12 22:48

Jeg var i det eksperimentelle hjørnet. Jeg prøvde meg på lavkarbo løkringer og så ble det til at jeg laget pommes frittes av sellerirot med det samme. Og så serverte jeg dette med kotelett og en parmesansaus.

annex 31-08-12 00:02

Stekte nakkekoteletter og grønnsaksgrateng - godt

Dietta 31-08-12 00:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1377404)
Vurderer et glass med barnemat:rolleyes:

:eek::eek::eek: Ikke si at du skal begynne med den derre Barnemat-dietten altså - da kommer jeg og tar deg !!!! :p

langaard 31-08-12 09:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1377574)
:eek::eek::eek: Ikke si at du skal begynne med den derre Barnemat-dietten altså - da kommer jeg og tar deg !!!! :p

Pip pip, jeg sitter i brødboksen:p

Dietta 31-08-12 10:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1377639)
Pip pip, jeg sitter i brødboksen:p

:lol:

Godt å vite - da behøver jeg ikke å kaste bort tiden med å lete :p

senka 31-08-12 12:14

Det var i går kjottsaus,squash og kikkerter:)

Anarko 31-08-12 13:47

Skal på buss i 5 timer i dag. Har rotet sammen en salat i universitetskantina med mye diverse grønnsaker og fetaost.

Bønna200 31-08-12 13:50

Kyllingfillet marinert i tomat og urter, stekt i ovn. Og med fløtegratinert sellerirot ved siden av. :)

Lilleslem 31-08-12 14:18

I dag starter jeg fårikålsesongen. Den står ågodgjør seg på plata. Nam,nam,,,

Kanutten 31-08-12 19:12

Et glass konjakk i senga. Jeg er pusk!

Håper jeg klarer fikse sen middag med omelett og salat.

Jammo 31-08-12 19:25

Hadde laks og mye grønnsaker, med en klatt smør i folie :) Nam :D Hadde ikke rømme hjemme, men ble like godt. Må lage dette flere ganger tror jeg.

smgj 31-08-12 21:01

Det ble stekt fisk, dampet blomkål/brokkoli med en god "dæsj" smør.... (Endelig er dett "lov" å spise smør igjen!!! Jeg var fryktelig glad i smør før jeg ble voksen og skulle "slanke" meg. Vel - intuitivt matvett, hadde jeg. At jeg også var fryktelig glad i brødskiver .... var fryktelig. ;) )

Dietta 31-08-12 21:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1377800)
Et glass konjakk i senga. Jeg er pusk!

Håper jeg klarer fikse sen middag med omelett og salat.

Huff da - riktig god bedring :suss:

Her blir det et eller annet med kjøttdeig snart. Har jobbet sent, men nå begynner jeg å bli sulten :hungry:

Camilla82 31-08-12 21:36

Middagen er nettopp spis, det ble kyllingkjøttdeig med grønnsaker, krydder, fløte og en dæsj rømme til.

senka 31-08-12 22:52

Laks,blomkål,brokkoli:D

Dietta 01-09-12 08:51

I det siste har middagene ikke blitt det jeg har planlagt, men derimot en eller annen hurtigvariant av det jeg hadde planlagt. I dag VIL jeg ha noe godt. Kankje minipizza laget på osteknekkis, taco eller HOT lasagne med blomkålmos. Både kjøttdeig og blomkål ligger i kjøleskapet og roper på meg :sikle:

Colt-pixy 01-09-12 10:00

I dag blir det strimlet svinekjøtt med brokkoli og blomkål, hvordan vet jeg ikke, men det er det det blir.

Bønna200 01-09-12 13:41

Tomatsuppe med pølsebiter.

Anarko 01-09-12 14:23

Er syk og pjusk i halsen. Har knapt stemme og aner ikke helt hva jeg vil ha. Et eller annet med torsk blir det siden det er det jeg har i frysen. Jeg har mengder med forskjellig mulig tilbehør

BenteR 01-09-12 15:48

God bedring til dere som er syke :klem:
Her blir det lappesteik av reinsdyr i dag.
Ingen i verden som kunne lage så god lappesteik som min avdøde farmor. Hun forklarte at det var det nesten harske flesket hun hadde i gryta som gav den fantastiske smaken. Jeg er litt for lite tøff til og bruke harskt flesk, så jeg får nøye meg med lappesteik med godt skogsbacon.....

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.