![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Du er skikkelig flink med det fettet altså, pruttilutt. Jeg jobber hardt hver dag jeg for å prøve å få det opp mot 80%. Greier det enkelte dager, men andre dager er jeg nedte på 75%.
Vet at 75% er det som er anbefalt "etter boka", men føler fettforbrenningen min er bedre når jeg greier å få det høyere - samt at jeg føler meg lenger mett og mindre sugen på ting :D Tham: Når du lager det tacokrydderet: Bruk spiseskjeer og bland det i en stor tett boks - da har du stående til mange ganger framover. Når du skal ha i kjøttdeigen, så bruk en ts til å tilsette, jeg brukte ca 1 ts pr 100g kjøttdeig, men smak deg fram, så får du det slik du liker:) |
Sitat:
Elsker å være på besøk hos mamma over noen uker, hun får alltid vekta til å synke litt når jeg har stått fast :rolleyes: Så hvis jeg er god, da er hun fenomenal ;) Føler at jo høyere jeg ligger, jo bedre er det :P |
Har forskere, journalister og "fagfolk" tungt for det? Skjønner de ikke at dette er ikke en kortvarig diett med langvarig effekt? Link.
Det er en livsstilsendring, ikke en GR-kur. Sabla, så irritert jeg blir. Og jeg leste ikke alt, aner ikke hva de konkluderte med. Enlight me in small words :P |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg er såpass heldig at jeg har egen leilighet å være i, og trenger ikke å ta hensyn til noen andre når jeg lager mat, siden jeg skal reise helt alene. Men så må jeg lære meg hva karbohydrater er på tyrkisk også, da... Blir flerspråklig av sånt :p |
Karbonhidrat. Hilsen google translate :p
|
Hei dere..
Jeg er litt lei nå, har gått opp igjen nesten alt jeg gikk ned på fettfasten de siste dagene...selv med relativt streng ketondiett :( Prøver å kutte ut mesteparten av melkeprodukter nå, for å se om det funker...Hvis ikke er nok ikke dette kostholdet for meg. Får være grenser for hva man skal tvinge seg gjennom når det ikke fungerer! Men gratulerer masse til dere som har hatt en flott uke, med både cm og kg ned :) |
Sitat:
|
Sitat:
Nå er det leggetid her, ønsker dere alle en god natt:sove: |
Sitat:
Ellers på denne fronten er jeg så matlei at jeg snart spyyyyr... Sååå lei av salat med fetaost, og kjøtt omtrent uten saus.. I tillegg blei jeg sittende på møte idag når jeg sto opp fra halv 5 til kvart over 6... Hjelper jo ikke på matlysten at man er så sulten at man er kvalm.. og torsdag hva er det... jo det er komledag.. blæææ... men sett bort ifra det så er det meste bra altså=) tomt for fløte da, de hadde bare med utløpsdato 14/06 :eek: Den prøver ikke jeg meg på hvertfall!:lol: Men snart er jeg hjemme.. og da kan jeg spise hva jeg vil, når jeg vil, gleeder meg:stortsmil Jeg skal begynne på skole til høsten også, ved siden av jobb altså, så tror jammen jeg skal kjøpe meg noen av bøkene når jeg kommer hjem og... Trenger nok å friske litt opp i mattekunnskapene :geip: Nei, jeg får gjøre en liten innsats nå da.. Før klokka blir 3 og det er kaffepause=) Håper alle har en finfin natt :klem: |
Godmorgen venner :love: ønsker alle en fin dag!
Ny dag, nye muligheter. Jeg kom litt for høyt på proteinene og litt for lavt på fettet i går, og når jeg gjør det, kjenner jeg ofte at jeg er litt kvalm og svimlen på formiddagen - kjenner på kroppen at dette også blir en slik morgen:o Foksy: Synes Pruttilutt og RikkemOr gir deg kjempegode råd. Fettfaste er veldig ekstremt - kanskje funker det for noen, men for andre kan det kanskje sette kroppen i sultmodus, og da vil man legge på seg raskt igjen etterpå. Gerd har skrevet en veldig god tråd her inne om tålmodighet og slankestress, kanskje noe vi alle trenger å minne oss selv på av og til:) RikkemOr: Håper natten di har vært bra - nå er du vel snart på vei hjemover, er du ikke. Kan tenke meg at det blir kjempedeilig!!! Verden rundt oss er jammen ikke mye lavkarbovennlig - karbohydratene har jo snart tatt over dette samfunnet hehehe - så det føles bedre å være hjemme og ha kontroll i sitt eget hus. -Synes jammen du kan klappe deg selv på skuldra og være kjempestolt over hvordan du har greit å få det til der ute disse to ukene:heia: |
Sitat:
|
Titter innom for å ønske alle sammen en riktig så god fredags morgen :) Håper natten har vært god og at frokosten går glatt.
Selv har jeg sovet som en sten - kunne sikkert sovet et år. Glemt bankkort og matpakke hjemme, så denne dagen blir jeg sent å glemme. :( Klems fra sommeren i nord! :D |
Sitat:
Ha en fin dag Pruttilutt! Igjen, jeg er SÅ glad for å ha deg her:love: |
Sitat:
Jeg har en hevnaksjon pågang. I'm so evil. Hjelper den der periodiske fasten? Er det det samme som fettfaste? Glad for å fortsatt være her :blomster: |
Sitat:
Begynte med fasten samtidig med ukesmenyen din, så jeg liker ihvertfall å tro at det var en kombinasjon av de to som gjorde at det løsnet:) Periodisk faste er langt fra så krevende som fettfaste. Spiser fortsatt hva jeg vil (altså ketolysematen), men konsentrerer måltidene i et tidsrom på 6-8 timer og lar det gå minimum 14 timer fra kveldsmat til frokost neste dag (inkl. søvn)... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei hei, jeg slenger meg inn her hvis det er greit :) Jeg begynte på lavkarbo 30 mai...det vil si jeg vet vel egentlig ikke hvilken kur jeg er på....det vil si jeg holder meg unna alt som har med brød, pasta, ris, hvetemel. Spiser ikke frukt og ikke grønnsaker som vokser under jorden.. Har ikke helt klart å sette meg inn i hvordan regnestykket med fordelingen av proteiner, fett etc skal være. Jeg spiser når jeg er sulten, og holder meg da unna "alt" med karbo i seg... Har nå gått ned 3,5 kg på snart 3 uker... kan vel si at det er en grei ned gang?
Har virkelig fått smaken på "milkshake" : frosne bringebær, en dæsj med fløte og et egg til kvelds....Håper på noen råd for ei som aldri har gjort dette før. Har kjøpt meg boka "frisk med lavkarbo" ... masse gode oppskrifter... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ser at vi begge skal ned ca. like mye, eller- du er jo allerede godt i gang! :heia: Selv har jeg ennå ikke gått ned noe (6. uken nå), men har fått en ukesmeny som jeg håper skal sette fart på systemet :D Milkshake'n di så god ut :) |
Sitat:
|
Karbomamma og Pruttilutt: Vi gjør det ikke såveldig forskjellig vi tre da. :D Jeg er ofte sulten på kvelden, så jeg spiser noe til kveldskos i 22-tiden (ost, lapper, egg og bacon ell), men jeg er ikke sulten om morgenen, så jeg spiser ikke før lunch i 11-tiden, det blir ca 13 timer uten mat. Jeg har aldri tenkt på det som faste, er bare ikke sulten om morgenen. Hvis man ikke er sulten, tror jeg det er helt fint. Presser man seg til det, er jeg mer skeptisk, går man sulten gir jo egentlig kroppen beskjed om at det ikke er ok... Uansett hva man gjør tror jeg det er viktig å kjenne på sin egen kropp, hva som føles riktig for den:)
Når man er i ketose, har jo kroppen egentlig konstant tilgang på "mat" - nemlig fra fettlagerene vår, så da burde det ikke være noe problem å ha færre og større måltider;) Er mer skeptisk til å presse det totale energiinntaket så lavt som man gjør på fettfaste feks -1000kcal om dagen. -Da tror jeg det er mye større sjanse for å sette kroppen i sultmodus. -Ingen som anbefaler så lavt eneriinntak - selv ikke GR ;) |
Sitat:
|
Velkommen Turbocat!
Og god morgen til dere andre! https://encrypted-tbn2.google.com/im...3vLDG5M7M_cBsg Herlighet, her er man borte noen timer, og så er det flere sider å lese seg opp på! Ikke bare enkelt! ;) Foksy: Uff, skjønner utrolig godt at du er skuffet...kanskje det jevner seg ut igjen etter noen dager? :klem: Ang hyppighet av måltider, jeg spiser sjeldnere og sjeldnere! Jeg som er det matvraket, og aldri lar det gå lenger enn 3-4 timer mellom hvert måltid, glemmer helt av å spise:eek: Og jeg tenker egentlig veldig lite på mat i grunn! Snodig :) Fredag i dag, så får planlegge litt kveldskos. Lenge siden vi har hatt pizza nå, så mulig jeg mekker en lavkarbo til meg og en vanlig til resten :ja: |
Sitat:
|
Jeg fikk i meg noe mat. 100 gram Gräddost og 40 gram salte peanøtter.
Til lunsj skal jeg lage noe enkelt, nemlig varma paprika i mikroen med kjøttdeig, tomat, løk og ost i :D Fordeling fram til lunsj (kjenner jeg blir sliten av dette allerede...): Fett: 70,7 gram = 74% Protein: 45,4 gram = 21% Karboh.: 10,5 gram = 5% |
Jeg kopierer denne fra dagens frust i journal, jeg.
Det er noe jeg ikke helt skjønner. Jeg har vært her inne og lest i mange timer for å prøve å bli klok, men så blir jeg ikke klok i det hele tatt. Mange steder står det at man skal spise mer fett. Fett, fett, fett. Fråtse i fett. Nok fett. Jeg spiste mye fett i begynnelsen, lå på cirka 3000 kalorier. 15 karber. Man skal spise når man er sulten, og spise til man er mett. Fantastisk, tenkte jeg, og gomlet og åt. Like mange steder står det at 1600 er et fint antall kalorier. Etter at jeg gikk opp en kilo, gikk jeg over til 1600. Det er virkelig ikke mye fett jeg kan ha i meg da, sett med mine briller. Nå fyser jeg hele tiden, tenker på mat støtt, og syns ikke det er noe moro lenger. Med 1600 kalorier går man ned i vekt, uavhengig av ketosen. Hva skal jeg med ketosen da da? Spiller den noen rolle fra eller til liksom? Man skal jo gå sakte ned. Greit nok. Men med 1600 kunne jeg spist den bolla og likevel gått ned. Jeg er så kaos i huet mitt. Altså; hvorfor være i ketose og spise 1600 kalorier, når man kan være uten ketose med samme antall kalorier og gå like mye ned i vekt? Dessuten er jeg sulten! Om jeg ikke skulle telle annet enn karber, hadde jeg fint greid å leve på 4000 kalorier. :o |
Sitat:
150-200 g fett 80-90 g proteiner 15-18 g karbohydrater..... var et råd jeg fikk. :) Men jeg har nok ligget litt under, når det gjelder karbohydratene. Dette har gitt meg en god vektnedgang siden 1. juni. :) Nå skal jeg bare holde meg der og øker litt på med karbohydrater..... |
Sitat:
|
Hm, fett. I går lå jeg på 175 gram, dagen før 110. Kunne spist det mangedobbelte. :o
|
Oi. Her var det mye kcal-prat. Jeg synes det er litt for stor fokus på diett.no-greia. Jeg har aldri tatt noe særlig hensyn til kcal, har sikkert lagt godt over 3500 enkelte dager, og sikkert da de dagene jeg har gått ned mest. Sånn funker det i mitt hode. :p
Nå er det mye mer enn kcal som spiller inn på vår type vektnedgang. Mentalt stress, fysisk stress, matlyst, væskeinntak, dagsform, naturlige funksjoner og antall karb. Mange går ikke ned når de tyner karbisene ned til under 10, andre stopper vektnedgangen når karbisene nærmer seg 10. Man må nesten finne sin egen gylne middelvei. Har skrevet litt om dette her. Prøv å ikke bli så lei deg, for det er både opp- og nedturer. Jeg dro til Spania ei uke før jul, og gikk opp 7 (!!!) kg på 7(!!!) dager! Og jeg mente jeg hadde spist OK! Det ble en bedriten jul, for å si det slik. Men kiloene var bare vann, og rant av bare på par-tre dager. Jo mer du stresser, jo værre blir det. |
Men alle de som ligger på 1600, er det bare tull det da? Kan jeg drite i dem og gå og spise Cocosa? Beklager gnålet altså, men jeg er sulten.
|
Sitat:
Og det er tett oppunder 2000 om dagen. Jeg er nesten aldri sulten lenger. Før spiste jeg hver 3-4. time + mye frukt i mellom og var alltid sulten og fysen på noe. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Stresser ikke med vekt og det å få det til. Det som stresser meg er at jeg ikke vet hva som er riktigst for meg. Fortsetter å registrere alt på diett.no, fokuserer på karbohydratene, og roer litt ned på fettet. Og så er det jo fredag!! GOD HELG! :D |
Sitat:
|
Sitat:
Det imidlertid Torkil også sier er at NOEN FÅ personer blir stående stille selv om de gjør alt riktig, og når man har prøvd det over en lang periode, kan man begynne å telle kalorier i tillegg til karber. Man skal da ta utgangspunkt i den vekten man har per i dag og regne 21 kcal pre kilo kropsvekt. For deg som etter tickeren er 85.5 kilo, betyr det at du skal regne 1795 kcal pr dag. Hvis du føler at du absolutt ønsker å telle kcal, ville jeg tatt utgangspunkt i det han sier:) Du har imidlertid hatt mye nedgang i vekt, så etter min mening er du langt fra der hvor Torkil mener man skal være for å begynne med denslags telling. -Kanskje bedre om du spiser deg mett og har tålmodighet til å la dette ta litt mer tid?:D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |