Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Bildetråden 30+ (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35510)

Marella77 20-12-12 00:15

Sv: Bildetråden 30+

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1411592)
Jeg har også gått opp 15 av de 32 jeg mistet.. nytt mot;) du klarer det! :)

Heia Senorita!!! ;)

Nupsida 20-12-12 11:44

For noen gode ord dere skriver, blir helt rørt her! :)
Ja, det var tøft å legge ut bildene, men alle disse positive, motiverende og støttende kommentarene gjør at det var virkelig verdt det!
Sammen står vi sterkere, og sammen skal vi klare det igjen! :D

index 20-12-12 12:12

Stå på, dette klarer du! Utrolig at du har gått opp så mye på så kort tid da, nesten en kilo i uken! Men det er vel noe i det med at kroppen vil prøve å gjenopprette tidligere vekt etter et større vekttap, slik at man går lettere opp etter en slik runde enn ellers. Har lest et sted at det tar fem år før kroppen "aksepterer" sin nye vekt og ikke prøver å øke denne. Så her har vi en utfordring, alle som en. Jeg håper at jeg vil klare å holde på min nye vekt, jeg har tross alt kastet alle de gamle store klærne...:rolleyes:.

Maria29 20-12-12 12:26

Blir spennende å følge deg Nupsida,leser bloggen din:) Stå på,you can do it:D

Anarko 20-12-12 14:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1411680)
Stå på, dette klarer du! Utrolig at du har gått opp så mye på så kort tid da, nesten en kilo i uken! Men det er vel noe i det med at kroppen vil prøve å gjenopprette tidligere vekt etter et større vekttap, slik at man går lettere opp etter en slik runde enn ellers. Har lest et sted at det tar fem år før kroppen "aksepterer" sin nye vekt og ikke prøver å øke denne. Så her har vi en utfordring, alle som en. Jeg håper at jeg vil klare å holde på min nye vekt, jeg har tross alt kastet alle de gamle store klærne...:rolleyes:.

Jeg har hørt at det tar ca 2 år? Uansett, når man er kommet ned er vedlikehold av vekten nesten vanskeligere. Slik som meg, jeg har nådd min målvekt, men fortsatt gått ned 2 kg til. De 2 kiloene gjør ikke så mye, men jeg bør ikke veie mindre enn det jeg veier nå. Så da er utfordringen å øke kaloriene (noe som jeg sliter litt med), og hvor skal man øke kaloriene? Å slutte å trene er ikke aktuelt, og det er de fleste enige med meg i. Så er det å finne ut, hva er nok? Er det nok med en neve med nøtter om dagen for å holde balansen, eller burde jeg heller øke noe annet? Vi får se :) Jeg prøver å finne ut av det. Kanskje en litt rar problemstilling dette? :P

index 20-12-12 16:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1411698)
Jeg prøver å finne ut av det. Kanskje en litt rar problemstilling dette? :P

Litt rar ja. Men litt av filosofien bak lavkarbo er jo at kroppen stabiliserer vekten selv når den er kommet ned på riktig nivå, det vil si at man trenger ikke tenke stort på dette selv. Om man selv da mener at man burde vært et par kilo mer eller mindre har egentlig ikke så mye å si. Men jeg er usikker selv, jeg regner med at jeg stort sett har gått ned det jeg skal nå og er litt spent på månedene fremover. Vi får se, om vekten skulle fortsette nedover for lenge vet jeg jo at f.eks bær med fløte er en effektiv stopper for vektnedgang for min del. Og dessuten smaker det godt, så det kan jeg leve med:D...

medas 17-01-13 09:50

2 Vedlegg
Nupsida: Du er absolutt ikke alene. Har lagt på meg 35 kg selv og ser skremmende forskjell. Kjempetøff du er som legger ut bildene. Jeg har ikke turt å legge ut noe bilder av meg selv på face eller noe i det siste. Kanskje skal jeg være like tøff som deg ? :)

Ikke lett å finne bilder av meg selv i nåværende størrelse. Jeg skyr kamera som pesten. Første bilde er fra ca 2 år siden. Kanskje litt lenger. 70 kg. Så meg nå. 105 kg. Vil SÅ gjerne ned på 70 igjen.

Stå på, Nupsida, så kommer du mål! :)

Nupsida 22-01-13 12:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av medas (Innlegg 1419242)
Nupsida: Du er absolutt ikke alene. Har lagt på meg 35 kg selv og ser skremmende forskjell. Kjempetøff du er som legger ut bildene. Jeg har ikke turt å legge ut noe bilder av meg selv på face eller noe i det siste. Kanskje skal jeg være like tøff som deg ? :)

Ikke lett å finne bilder av meg selv i nåværende størrelse. Jeg skyr kamera som pesten. Første bilde er fra ca 2 år siden. Kanskje litt lenger. 70 kg. Så meg nå. 105 kg. Vil SÅ gjerne ned på 70 igjen.

Stå på, Nupsida, så kommer du mål! :)

Se der, der var du og tøff! :D
Jeg velger å se på disse bildene som inspirasjonsbilder, ikke bilder som gjør vondt ¨å se på. Samtidig som jeg vet at jeg skal ned dit en gang igjen! :)

Vi kan heie på hverandre, så skal du se vi begge to kommer ned i vekt igjen! :D

MiniMe! 23-01-13 12:15

Jeg heier på deg Nupsida!
Vil sååå veldig gjerne ned 30 kg selv, men er så redd for at standhaftigheten skal sprekke! Tar en dag av gangen og gleder meg over alle gram jeg ser forsvinne!

Pixie- 24-01-13 23:17

Så utrolig flinke dere har vært, virkelig inspirerende :)

medas 25-01-13 22:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 1420958)
Se der, der var du og tøff! :D
Jeg velger å se på disse bildene som inspirasjonsbilder, ikke bilder som gjør vondt ¨å se på. Samtidig som jeg vet at jeg skal ned dit en gang igjen! :)

Vi kan heie på hverandre, så skal du se vi begge to kommer ned i vekt igjen! :D

Helt enig, Nupsida. Vi må jo bare se på det som insprasjonsbilder. Heia oss og alle medslankere her inne . :heia::heia::heia:

bumpsty 27-01-13 18:52

bildene til venstre er tatt 10.januar som var startdag....bildene til høyre er tatt i dag....valgte samme skjorte for å lettere se eventuell forskjell....startvekt 126.5kg....vekt i går 119.9...har valgt å ikke holde inn magen som jeg vanligvis gjør.....og går alltid i kjoler.https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...62041344_n.jpg

Karrbis 27-01-13 20:11

Det vises jo kjempegodt, Bumpsty :)
Bra jobba!!

bumpsty 27-01-13 23:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karrbis (Innlegg 1422620)
Det vises jo kjempegodt, Bumpsty :)
Bra jobba!!

weeee vises det for dere altså?? herreguuud nå ble jeg glad!! håper det vil vises for andre ogås snart :P

Anarko 28-01-13 08:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bumpsty (Innlegg 1422670)
weeee vises det for dere altså?? herreguuud nå ble jeg glad!! håper det vil vises for andre ogås snart :P

Ser det godt, spesielt på det bildet fra siden. Stå på!

medas 30-01-13 13:23

Kjempebra bumbtsy! :heia:

veslejenta1988 18-02-13 03:29

Jeg er ny her..
Men jeg har nå sittet å bladd gjennom alle de 44 sidene ...
Og JØSS får jeg bare si!! :D
For en MOTIVASJON dere gir! :D

Jeg er virkelig IMPONERT over hvor sterke dere har vert og at dere har klart å gå ned så mye i vekt! :) KJEMPEFLINKE er dere! :)

Selv er jeg en 2barnsmamma på 24 år som har noen kilo for meget...
Jeg er 160cm LAV :P Og veier i dag 90kg
Det er nå 5mnd siden jeg fødte min minste prinsesse, og jeg har endelig bestemt meg for å begynne på LAVKARBO! :D
Jeg krysser fingrene og bare HÅPER at jeg har like stor viljestyrke som dere her inne! :)
Kanskje også jeg kan poste før og etter bilder om noen mnd! :)

TUSEN TAKK alle sammen! :)

trooghåp 10-03-13 12:33

hei. Er denne tråden enda aktiv? ser så lite nye bilder her inne? har tenkt på å slenge inn et selv:rolleyes: hehe.

milena 10-03-13 15:10

Joda, den er aktiv. Jeg glemte å legge ut bildene her (la de bare ut på den generelle bildetråden. Det første er april 2012 (125kg) og det andre februar 2013 (80kg):

http://forum.lavkarbo.no/picture.php...pictureid=3472http://forum.lavkarbo.no/picture.php...pictureid=3626

Legg ut dine også. Det er alltid super motivasjon!!!

trooghåp 10-03-13 16:59

wow milena du har vært flink! Kan tydelig se på deg også at mye er borte og du er kjempe flott:) Supert:) så godt at denne tråden enda er i bruk for ingenting er så motiverende som bilder, at man ser resultater:)

kjempe bra:heia:

maeve 10-03-13 21:39

Sykeste! Milena, du ser helt FANTASTISK ut! Det du har klart står det virkelig, virkelig respekt av. Et forbilde for meg hvertfall :)

Marella77 11-03-13 01:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1431741)
Joda, den er aktiv. Jeg glemte å legge ut bildene her (la de bare ut på den generelle bildetråden. Det første er april 2012 (125kg) og det andre februar 2013 (80kg):

http://forum.lavkarbo.no/picture.php...pictureid=3472http://forum.lavkarbo.no/picture.php...pictureid=3626

Gratulerer!! Herlig!!! :) :) :)

LIBBA 11-03-13 16:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1431741)

Å fy fader jente, så flott :heia::heia::heia:

milena 14-03-13 11:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trooghåp (Innlegg 1431760)
wow milena du har vært flink! Kan tydelig se på deg også at mye er borte og du er kjempe flott Supert:) så godt at denne tråden enda er i bruk for ingenting er så motiverende som bilder, at man ser resultater:)

kjempe bra:heia:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av maeve (Innlegg 1431805)
Sykeste! Milena, du ser helt FANTASTISK ut! Det du har klart står det virkelig, virkelig respekt av. Et forbilde for meg hvertfall :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1431851)
Gratulerer!! Herlig!!! :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LIBBA (Innlegg 1431980)
Å fy fader jente, så flott :heia:

Takker og rødmer! Det er herlig å vite at jeg kanskje kan motivere noen. Forumet her har vært til utrolig hjelp for meg og det er godt å kunne gi noe tilbake!

nellie 11-05-13 19:27

1 Vedlegg
Nå har jeg altså slanket meg i tre og et halvt år. Har vaket mellom 99 og 90 kilo i laaaaaaaaaaaang tid nå, men nå har jeg tenkt til å gå videre nedover.

Det er lett å glemme litt hva man faktisk har fått til, når det tar så himla lang tid. Men livet skjer imellomtiden og da er det ikke alltid like lett å holde fokus. I hvert fall ikke når man er en overspiser uten sidestykke. Jeg takler alt av mentalt stress med å spise, spise og trøkke innpå med hva som helst sukkerholdig. Det er veldig mye fokus på det å bli overvektig på grunn av fysiske plager her inne. Min kropp har vært overraskende frisk, uansett vekt. Jeg ble ikke overvektig på grunn av sykdom eller av feil mat og det er ikke noe sånt som gjør at jeg holder meg overvektig. Klarer man glatt å trykke innpå 4000 kalorier om dagen, bare man er sliten nok på innsiden, så er det fullt mulig å bli overvektig uten andre fysiske grunner. Jeg sier IKKE med det at andre her inne har blitt overvektige på den måten, men søker litt aksept for at det er det som har skjedd med meg.:)

Anyways. første bilde 116 kg og andre bilde fra i dag. Ca 90 kilo.

Vedlegg 11350

Har ikke vekt, men føler det på meg.:p

Dietta 11-05-13 20:33

Du ser smashing ut Nellie - på begge bildene, selv om jeg absolutt synes du ser mer "livatt" ut på etterbildet :)
Jeg er som deg, ingen plager eller sykdommer som er grunnen til at jeg er for tjukk. Ikke noe problem å bli overvektig når man greier å trykke det utroligste inn i gapet. Og det kan jeg være veldig god på :realmad:

Moogie 11-05-13 21:22

Fantastiske inspirasjonsbilder! Jeg hadde ikke en gang orket å ta bilder av meg selv når jeg var på det største i 2010. Jeg har dog tatt bilder midtveis, når jeg startet med lavkarbo på nytt i august ifjor. Må kanskje ta noen nye bilder snart

Marella77 11-05-13 21:48

Du er råsøt på begge bildene Nellie! Pen! Søt! Vakker! You name it!! :)

Ps, jeg veide det samme ved oppstart, er 178 cm, og jeg så IKKE så søt ut! Alt kler den smukke ;)

Ps2, jeg er også sånn! Bruker sukker til mentalt stress ;)

Carisma 12-05-13 10:47

Som regel merker man ikke noe til sykdommene man er disponert for før man tipper 30. Så at man er utelukkende frisk og rask midt i tjueårene er dessverre ingen garanti for at det ikke skjer ting på innsida man ikke vet om.

nellie 12-05-13 10:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1442375)
Som regel merker man ikke noe til sykdommene man er disponert for før man tipper 30. Så at man er utelukkende frisk og rask midt i tjueårene er dessverre ingen garanti for at det ikke skjer ting på innsida man ikke vet om.

Hva feiler det deg, egentlig?

streber 12-05-13 11:22

Det er en prestasjon å gå ned SÅ mye i vekt-du kjemper med problemene dine og står på-og se for en jobb du har gjort da! makan, kjempefin er du! Du stråler riktig på etterbilde!:)

nellie 12-05-13 11:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1442394)
Det er en prestasjon å gå ned SÅ mye i vekt-du kjemper med problemene dine og står på-og se for en jobb du har gjort da! makan, kjempefin er du! Du stråler riktig på etterbilde!:)

Takk!:):klem:

Lich 12-05-13 12:27

Oi så flott du er Nellie !!Vær stolt av deg selv:)

nellie 12-05-13 12:49

Takk, Lich!:) Litt stolt.:)

Carisma 12-05-13 13:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1442377)
Hva feiler det deg, egentlig?

Mer enn jeg visste om midt i tjueårene ;)
Og litt lei av all insisteringa på at man har blitt feit av å dytte innpå mat kanskje...

Imse 12-05-13 14:11

For et fantastisk resultat Nellie! Helt ærlig, du er skikkelig søt!

Jeg er litt nysgjerrig på hvor høy du er jeg?

nellie 12-05-13 14:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1442439)
For et fantastisk resultat Nellie! Helt ærlig, du er skikkelig søt!

Jeg er litt nysgjerrig på hvor høy du er jeg?

Tusen takk, så hyggelig sagt.:) Er 1.70:)

senorita 17-05-13 16:02

Om nellie sier hun er feit av å fråtse, så er det nok grunnen... :) jeg kjenner meg igjen.. tilsynelatende lite som feiler meg, og eneste grunnen til jeg er feit er at jeg trykker i meg alt mulig, og veldig mye. Spiser som en mann og enda litt til... Er vel lov å være ærlig om sånt.... noen er det pga fråtsing og overspising, andre pga sykdom og medisiner... Ser ikke problemet.

nellie 17-05-13 17:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1443318)
Om nellie sier hun er feit av å fråtse, så er det nok grunnen... :) jeg kjenner meg igjen.. tilsynelatende lite som feiler meg, og eneste grunnen til jeg er feit er at jeg trykker i meg alt mulig, og veldig mye. Spiser som en mann og enda litt til... Er vel lov å være ærlig om sånt.... noen er det pga fråtsing og overspising, andre pga sykdom og medisiner... Ser ikke problemet.

Fint det ikke bare er meg da.:p Når det gjelder mat så et jeg syk i huet. Og det holder det. Jeg setter ikke pris på at mine psykiske problemer med mat blir bagatelisert, fordi at "alle" andre mener at det er fysiske greier som holder dem overvektige.

Carisma 17-05-13 20:17

Jeg har hatt spiseforstyrrelser så lenge jeg kan huske, og trodd det var årsaken til vektproblemene mine blandt annet. Og jeg vet bedre enn noen at det man spiser når man er stressa, fysisk eller psykisk legger man på seg. Enten det er liten eller stor mengde. :rolleyes:
Men etter at symptomene ble satt i system, igjen fant mer riktige måter å agere overfor dem på har jeg funnet ut at spiseforstyrrelsene var en følge av de, ikke motsatt.
Dere må gjerne fortsette å tro det kun er (over)spisingen som er årsaken, men samme hva så er det kjemien i organismen som bestemmer. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor dere vil tråkke dere selv ned slik?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.