Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Hva skal du ha til middag i dag-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492)

Gerd 21-04-10 17:36

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag har vi hatt ovnsbakt kylling i Norzolasaus :sikle:

http://forum.lavkarbo.no/picture.php...383306&thumb=1

rille0007 21-04-10 17:51

har du oppskrift på surkål? :-)

StegforSteg 21-04-10 17:57

I dag har vi hatt spagetti og kjøttdeig, jeg uten spagetti med ekstra brokoli :)

crystall 21-04-10 18:10

Kjøttdeig og bacon i krydderost saus me brokkoli :)

Charl8 21-04-10 18:11

fiskeboller i hvit saus, vet ikke hlet hvor bra det er på lavkarbo, men dropper i hvert fall potetene. Det er kjæresten sin tur til å lage mat (for en gangs skyld) og da har han kjøpt inn dette

blåbær 21-04-10 18:14

Pangasiusfilet med rød thaicurry, kokosmelk og blomkål. Helt nydelig!

Seba-stina 02-05-10 16:18

Grille :nam:
Marinert flintstek og salat + hjemmelaget hvitløksdressing :nam:

Står på grillen nå, den flintsteken. og jeg har vann i munnen!

LineJM 02-05-10 16:26

Jeg har tatt en elgmedaljong ut av frysen. Må bestemme meg for tilbehør.

Live77 02-05-10 16:38

I dag har jeg tatt opp to kyllingfileter, og laget en "lavkarbo" satay saus, og med litt salat til. Blir vel noen karber, men har ikke spist så mange før i dag, så jeg holder meg i allefall under 15 :-)

Supera 02-05-10 20:47

1/3 av en baconskilpadde og litt CF-karrisaus.

Sisteinnsats 02-05-10 20:54

Marinert ytrefilet med salat :)

Carisma 03-05-10 21:11

Hjemmelagede kjøttkaker og stuede sukkererter

torunn85 11-05-10 18:04

I dag blir det laksefilet med litt grønnsaker og smør til! Vurderer å frese litt grønnsaker i smør i kjele, har ikke prøvd det før, men ser for meg det er godt :D

Tenker å lage laksepakke: 1 laksefilet, olje/smør, krydre med hvitløk, salt og pepper, og pakk i folie. Hiv i stekovnen på såogså mange grader (ca 180grader?) "til den er ferdig" :P tar det hele på feelingen :D

Sikler allerede jeg :D :D

Carisma 11-05-10 21:10

Verdens beste (og sannsynligvis enkleste) Biff Stroganoff! :D Servert med blomkålmos

Supera 12-05-10 18:02

Ca 250g flintstek og en god klatt hjemmelaget bearnaisesaus. :snill: Mett!

mssophie 29-06-10 20:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av guro (Innlegg 26927)
I går hadde vi en grateng.

Blomkålmos (2 blomkålhoder i buketter kokt i minimalt med vann, ble moset med stavmikser, rørte inn 1/2 boks fetaost, kyllingbuljong, 2 fedd hvitløk, pepper) i bunn av ildfast from. Over hadde jeg en kjøtt-tomatsaus (800 g karbonade, 1 hakket løk, 2 bokser hakked tomater, litt chilli) så et dryss av revet ost også inn i ovnen 10-15 minutter. Raskt, lettvint og godt.

Dette var veldig godt og enkelt!! ;)

Iset 29-06-10 20:45

I går hadde vi laksefilet med smørstekt asparges overdrysset med parmesan, samt agurksalat med persille, og rømme og Hollandaisesaus.
I dag hadde vi krydrede, stekte svinestrimler med tzatziki, stekt sopp og paprika, salat og litt ris til meg og ungene. Bare biiittelitt, egentlig helt unødvendig.

Ja, og i forregår hadde vi hvitløksstekt kylling, bacon, salat med balsamico, smørstekt frisk asparges med parmesan og cherrytomater. Utrolig godt!

Carisma 29-06-10 20:54

salat med kylling, bacon og avocado.

Beatrixie 29-06-10 21:10

Marinert svinefilet,med løk,etpar hermetisk tomater og paprika,surret i fløte. Kokt blomkål ved siden.

TrillTrall 29-06-10 21:22

Tok to laksebiter og stekte dem i stekepanne i smør. Hadde i en neve hakket purreløk + salt og sitronpepper, masse sitronpepper. Da laksen var ferdig stekt la jeg den på fatene og hadde mer smør i panna + 2 ss rømme + en god neve frosne kokte linser og mer sitronpepper. Dette sto bare og putret på halvvarm plate mens jeg gjorde ferdig blomkål- og brokkolimosen, moste dem med stavmikser og hadde i sitronpepper, smør og en liiiten fløteskvett. Hadde salat av hjertesalat, paprika og agurk til. NAM! :sikle:

Jorkla 29-06-10 22:41

Idag stod følgende på middagsmenyen: Grillet laks med stekt sopp asparges og blomkålmos.. Det var VIRKELIG godt.. Det beste var at jeg ikke løftet en finger.. Alt ble servert..:-D :D:D:D:D:D:D

Holtappen 30-06-10 22:09

LETTVINDT LAKS MED GRØNNSAKER

I folio la jeg det jeg hadde av grønnsaker: oppskåret spisskål, paprika, aspargis, kryddersmør samt marinert laks øverst, med skinnet opp. Pakk igjen og settes i ovnen ca. 180-200 gr. ca. 20 min ? (til skinnet løsner fra fisken).

Kjempegodt og lettvindt, pakke nr. 2 står nå i ovnen :p All slags fisk kan brukes.

KRYDDERSMØR:
laget jeg dagen i forveien (holder seg godt og lenge i kjøleskap)
1 bordpk. meierismør (best når står i romtemp. til myk)
Tas i en bolle, 3 kruste hvitløksbiter, 3 ts persillekrydder, 1 ts. seltin salt, 1 ts. pepper blandes i, og fylles tilbake i bordpakningen.

Nam :p godt til både fisk og kjøtt ;)

Carisma 30-06-10 22:16

Hadde kjøpt makrell, men den var råtten! :eek: Kommer til å holde meg LANGT unna fiskedisken på ICA Linnerud heretter! :eek::eek::eek:

Iset 30-06-10 22:34

Mmm kryddersmør er digg, det bruker vi hele tiden. Men med havsalt da, Seltin og bordsalt smaker jo rumpe. Kun havsalt her i gården.

kjegro 01-07-10 06:43

Flere som spiste laks igår, ser jeg :-)
Vi spiste stekt nytrekt laks med smørstekt brokkoli og blomkål, å selfølgelig rømme. Nam nam.

Carisma 01-07-10 20:43

2 koteltter fra varmmatdisken på Meny :D

Jorkla 01-07-10 20:45

Idag lager jeg helstekt svinefilet med spinastuing og sopp... *gleder seg*:cool:

Iset 02-07-10 19:26

Vi hadde disse Gyros-grillkotelettene av svin som er Kiwi sitt helgetilbud denne helgen. Mannen eeelsket dem. Jeg som har fettfobi på kjøtt klarte bare å spise et par biter. Det minnet veldig om entrecote, som jeg ikke takler pga. fettet. Aldri mer. Men mannen digget dem altså.

Clockwork 08-07-10 21:52

Har gått i hjemmelagde karbonader med brokkoli de siste to dagene. Enkelt, men godt.
Blanda en pakke kjøttdeig med 2 fedd finhakka hvitløk, litt chilipulver, litt salt og litt sitronpepper, en god del revet parmesan og ett egg, formet som karbonader og la på ost til den smeltet. Og brokkoli stekt i schmørr ved siden av. Digg! :D Mye bedre enn ferdigkjøpte karbonader, oooog sunnere!

Supera 12-07-10 01:40

Nakkekotelett med crème fraîche-saus, brokkoli, purre og champignon står på menyen min nå :hungry:

Borghild 12-07-10 09:22

I dag står det flesk i duppe med blomkål på menyen her. :p

Fofa 12-07-10 09:30

Så en oppskrift på facebook nå, som så veldig god ut..hehe, hadde bilder med! (mulig den opprinnelig kommer herfra..men jeg så den på facebook)

Det var kylling-nuggets;) mmmm
Rett og slett bare kyllingkjøttdeig i små nuggetstørrelse-klumper rullet i egg, så bacongull. Alle de små nuggetsene legges på en plate og stekes ca 20 minutter på 220grader. de så virkelig gode ut!!
Så denne skal testes i dag. Noen som har tips om tilbehør? Tenkte egentlig bare å lage en enkel salat til. Men om noen har forslag, tas de i mot med takk:)

Carisma 12-07-10 20:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fofa (Innlegg 901504)
rullet i egg, så bacongull.

Bruk majones heller enn egg. Egg lager en merkelig hinne på syns jeg.

Fofa 12-07-10 20:05

ahhh..okey..Da må jeg prøve med majones neste gang:)
Jeg laget nuggets i dag, og syns de ble kjempegode!!! Kommer til å lage dem igjen! Så enkel å lage!
Men, om du bruker majones, setter det seg en passende mengde på kjøttet når man ruller det i den? Eller er det mer sånn at det på "smøres" på?

Jeg lagde forøvrig guacamole til:D Ble kjempegodt!!!

StegforSteg 12-07-10 20:05

Tomat og basilikummarinert kyllingfilet med soppstuing og salat :D

Carisma 12-07-10 20:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fofa (Innlegg 901696)
Men, om du bruker majones, setter det seg en passende mengde på kjøttet når man ruller det i den? Eller er det mer sånn at det på "smøres" på?

Her er oppskrifta: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26869
(Jeg bruker forøvrig mills eller first price majones)

Fofa 12-07-10 20:19

Ok, takk :-)
En litt annen vri der, ja! Må prøve den neste gang!! blir nok ikke lenge til.
Den oppskrifta jeg laget idag var kyllingkjøttdeig, så da blir det fillet neste gang:-)

Carisma 12-07-10 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fofa (Innlegg 901708)
Ok, takk :-)
En litt annen vri der, ja! Må prøve den neste gang!! blir nok ikke lenge til.
Den oppskrifta jeg laget idag var kyllingkjøttdeig, så da blir det fillet neste gang:-)

Jeg har brukt den med hell på alt fra fiskebiter til schnitzel :ja:

Fofa 12-07-10 20:25

Ja, der sier du noe!! Det hadde jeg ikke tenkt på..kan jo lage fisk på den måten og:) SMART!!!
Plutselig har jeg middagsplaner for mange dager. Takk for tips!!!

Thea86 13-07-10 17:05

Jeg skal igjen bevege meg inn på lavkarbon igjen etter noen veldig dårlig mat måndee!!

I dag blir det indisk karri kyllinglår fra ultra med jukseris, salat og mulig en enkel saus..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.