![]() |
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Gratla Dilly, puste dypt og hold fokus:)
|
Sitat:
Er bare så nervøs for at det skal stoppe opp. Gikk kjempebra når jeg startet på ketolyse og, men etter 10 kg stoppet det mer eller mindre opp. Prøver mitt beste å være optimist til det motsatte er bevist. ;) Nattinatt alle, nok en ED dag unnagjort. :klem: |
Nå er det nettopp blitt fredag 29. februar. Skuddår og greier.
Har nettopp kosa oss med en god biffmiddag. Vi skal gifte oss i morgen, eh, senere i dag blir det jo. Så får vi bryllupsdag bare hvert 4. år. http://bestsmileys.com/party/5.gif |
Sitat:
GRAULERER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ MYE DILLY!!!!! håper det blir en minneverdig dag for dere :) |
Så utrolig koselig da Dilly! :D
Gratulerer så mye, håper dere får en fantastisk dag! :klem: |
Gratulerer, Dilly. :D :heia: :spent:
|
Gratulerer kjempemasse Dilly - så romantisk. :heia:
Håper dere har hatt en kjempefin dag!!!!! |
|
Gratulerer Dilly!!!!! Kult å gifte seg på skuddårsdagen! :-)
Jeg var nettopp inne på spisdegslank.no - ser det er flere som refererer til den sida (kanskje ikke på EDtrådene, men ellers). Er det noen av dere her inne som har erfaring med produktene deres? Tenker ikke å bytte fra ED, men lurte på om jeg kanskje kunne bruke noen av produktene deres som supplement? Ser bl.a. at de har formkakemix, der du bare tilsetter olje og vann, og det er bare 1-2 karber per stykke. De har også andre slags mixer, og et pulver de kaller karboblock eller lignende, som kan brukes i bakverk og som skal redusere karbinnholdet betraktelig. Slikt som det ser jeg oftest på som bare tull, men man vet jo aldri? Tenkte bare å høre med dere om dere vet noe om den sida, den filosofien eller de produktene... Ellers går det seint for tida... aaaargh. |
Hallo, Cam!
Går trått her også, jeg hadde nok trodd det skulle gå fortere. Men har smørt meg med tålmodighet nå, så da er det bare å ta tiden til hjelp:) Jeg har ingen erfaring med spis deg slank produktene, men kjenner til noen som har gått ned en god del på det. sjøl har jeg tenkt på å ta inn litt derfra når jeg begynner å nærme meg målet. I morgen skal jeg skeie ut med to sterke bratwurst jeg kjøpte på lidel i dag, 1 karb pr 100 g, ... men nesten 300 kcal da... men det får gå. Blomkålmos blir det ved siden og Heistad sin bringebær-gele til dessert. De andre får pølser i brød og lompe. Potetsalat og rekesalat. Sjokoladekake og godis Det er datteren som har bestilt menyen siden det er hennes bursdagselskap :p |
1 Vedlegg
Tusen takk for snille kommentarer.
Vi hadde forresten en helt nydelig dag :) :blomster::klem: |
der var du endelig! :klem: glad for at du nå er godt gift og at dere hadde en fin dag i går :klem:
har du sett gratulasjonstråden din? |
Sitat:
Så gøy :) |
|
Sitat:
Jøss, så koselig!!! |
koselig... og så fint at du er vell i havn... hihi
|
Fredag var jeg på Lindberg-klinikken igjen hos kostholdsveileder, etter nesten 4 uker på ED i fase 1.
Opp på vekta og resultatene er jeg mega-fornøyd med: Ned 9,1 kg hvorav 6,7 kg fett :D BMI fra 40,6 til 37,4 Mistet 7 cm rundt livet Alt går altså strålende, foreløpig. Begynner fase 2 i morgen og fikk en del tips og gode råd om særlig grønnsakene. - kan bruke litt bacon, enten med grønnsakene eller i omeletten - det er ok å bruke smør (Distrea, du kan bare kjøre på med baconmosen din :p), f.eks Tine meiersmør - steking på lav varme i ovn eller panne, gjerne med blanding av litt smør og olje - vi skal IKKE bruke ost ennå.. møkk :( Så altså, holde oss borte fra ost og rømme.. det var kanskje ingen bombe. Dressing til grønnsaker og salat blir nok bare ved hjelp av olje og urter/krydder. Jeg er nå klar for 2 måneder på fase 2 og har kjøpt inn karbonadedeig og kinakål, for i morgen skal vi ha kålruletter til middag :spisesnak |
Så godt å høre at dere hadde en fin dag Dilly! :D
Du må gjerne fortelle litt mer da... ;) Tenk at du har gått ned nesten 10 kg på 4 uker Ruska, det er helt fantastisk! Grattis med flott innsats. Må være deilig å gå i gang med fase 2, akkurat i dag kjenner jeg litt på det at jeg gjerne skulle hatt litt kjøtt. (Hjalp ikke akkurat at mannen stekte seg beef-burger med 0 karber... :o) Ja ja, det er vel verdt det. Fortsetter nedgangen her klarer jeg kanskje å få et like godt resultat som deg på to uker til, blir spennende å se. |
Takk skal du ha Robyn - og JAAA, jeg er helt sikker på at du klarer minst like bra resultater som meg, bare se på hvor bra det har gått med deg til nå :ja:
Jeg ble i tillegg litt slapp og uvel onsdag til fredag så bra at jeg var hos Lindbergs på fredagen. Kom ut derifra med nyt pågangsmot. Det er nok også en grunn til at det er max 30 dager på fase 1. Jeg er MEGET klar for litt mat nå så jeg skjønner godt at du også er lysten på noe å sette tenna i. Men du har ikke så langt igjen nå Robyn, så bare stå på og fortsett å være like flink og VIPS så er du i fase 2 du også :heia: |
Da har jeg vært hos legen, og prøvene viste at jeg er insulinresistent. :(
C-peptid og insulinnivå er for høyt. Vekta viste 2,5 kg rent fett ned, 5 kg totalt. Er fornøyd med det, men er fryktelig redd for at det kommer til å gå rimelig tregt her fremover og. Vet ikke hvorfor, men jeg er litt deppa her i dag. Var litt nedtur å få vite at jeg er insulinresistent selvfølgelig, for jeg vet hvor vanskelig det kan bli å gå ned. Ja ja, jeg gir ikke opp. Og jeg fortsetter i fase 1 til jeg har holdt på i 30 dager. Ny time hos legen om 5 uker. (Betalte forresten bare 130,- for timen, holdt på å få sjokk jeg.) Føler meg oppblåst og stinn i magen om dagen, skjønner ikke helt hvorfor. Er stort sett en liten tur på do hver dag, så det er ingen forstoppelse på gang. :confused: |
Det var kjedelig, Robyn :klem:
Men fikk du svar på blodprøveneførst nå? Gjorde du ikke det før du startet? Ble litt nysgerrig på hva verdiene dine var jeg, for å sammenligne med mine- 130 kr"... det vil jeg også betale :confused: en klem til :klem: bare for å trøste litt til |
Sitat:
Det du må tenke på nå, er at du gjør jo alt riktig! Lavkarbokosthold og vektreduksjon er det du kan gjøre, som gjør at insulinresistens og diabetes-spøkelse springer og gjemmer seg... De aller aller fleste som legger om kostholdet klarer seg uten medisiner, får kontroll på blodsukker og lever et greit liv uten å tenke på det i hele tatt! Men jeg kjenner den der litt ekle tomme følelsen du nok sitter med nå. Håper det går fort over, og at du finner tilbake ståpåviljen og futt og fart og masse motivasjon. Du fikser dette! :) Jeg fikk forresten heller ikke svar på blodprøver før første kontrollen, så det er ikke alle så venter til resultatene er klar med å begynne! Klem til alle flotte jenter:) |
Klemmer Robyn :klem:
Insulinresistens, huff.. Vi gir da ikke opp pga slike ting. Klart at det var mye morsommere å slanke seg før i tiden da kiloene bare rant av, men de skal av, uansett hvordan. Jeg er helt sikker på at du blir enda mer bevisst og sta fra nå av, så du kommer til å klare deg så fint at. |
Tusen takk for alle gode ord. :klem:
Jeg SKAL klare dette, og motivasjonen er der fortsatt. Men lufta gikk litt ut av meg. Var litt stresset når jeg var hos legen siden jeg fikk telefon fra barnehagen om at jeg måtte hente minsten som kastet opp, så verdiene vet jeg ikke. Jeg fikk ikke starte kuren før blodprøvesvarene hadde kommet, men hadde ikke time før nå. Det er jo litt godt å få et svar på hvorfor kostholdsomlegging etter Grete Roede/Libra prinsippet ikke funket for meg, og det er greit å vite hva man må passe på. Men det var jo allikevel en liten nedtur. Jeg bruker nok dagen på å fordøye dette, og så får jeg bare se fremover igjen. Jeg håper bare så inderlig jeg rekker å gå ned de 15-16 kg jeg må ned så jeg rekker å få bukplastikk hos Colosseum. De mister avtalen med NAV etter nyttår. :( Og da burde jeg ha gått ned det meste før sommerferien med tanke på at det er noen måneders ventetid. Og det er vel hovedgrunnen til at jeg depper litt i dag, er så utrolig redd for å ikke rekke det. |
Forstår godt at du depper litt :klem: er lov det!
Mister de avtalen etter nyttår? veit alt skal vurderes på nytt, men visste ikke at de helt sikkert mistet avtalen,... huff... da rekker ikke jeg det hvertfall. |
Men fikk du veid deg hos legen i dag?
Er jo litt spennende med fettprosenten og slikt også. og du HAR jo gått ned en del så forløbig går det bra :heia: |
Har forstått det sånn. Idiotisk!
|
Ja, da blir dem muligheten borte hos alle. Får håpe noen ikke har så lang ventetid og at vi rekker det uansett.
Jeg har ikke vært der til konsultasjonen ennå heller, kontordama sa det kunne vente til jeg nærmet meg 28 i BMI dvs 78 kilo, tenkte å bestille time når jeg er 85... 9 kilo igjen :rolleyes: Håper det går bra med barnet. God bedring! |
Sitat:
Var hos henne to uker før jeg startet opp, så jeg spiste nok på meg et par kilo i tiden mellom der. :o (Vekta hennes viser det samme som min her hjemme.) Har fått grått litt på skulderen til mannen nå og fått masse trøst så jeg føler meg litt bedre. Minsten er heldigvis bra igjen, men litt slapp. Sover på sofaen nå. Jeg er så trøtt om dagen, vil bare sove og sove. Slappfisk. Må komme meg på trening snart igjen, får prøve noen spinningtimer nå mens jeg ikke kan trene styrke. |
Uff da Robyn - skjønner at du sliter litt nå. Stor :klem:fra meg.
Jeg er også insulinresistent, og fikk også litt å tenke på da jeg fikk vite det for 5 uker siden. Jeg fant ut at jeg skulle se det positive ved at jeg nå faktisk fant ut av hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt, men bare fortsatte å gå opp uansett hva jeg gjorde. Vi vil nok alle ha noen tunger dager inne imellom, jeg hadde noen for bare noen dager siden, men nå er energien tilbake igjen :) Bra du har mannen din som støtte - også har du jo oss da :snill: Stå på videre og så håper jeg du snart er bedre og i full rulle igjen. |
Tusen takk Ruska. :klem:
Det er faktisk en kjempestøtte å ha dere her inne, man vet i det minste at man ikke er alene. Føler jeg har gitt litt lite, men håper det blir bedre etterhvert. Energien har vært på bånn en periode og jeg føler jeg kommer litt til kort. Det kommer nok bedre dager og da håper jeg at jeg kan være der for dere som dere har vært for meg. Nå skal jeg finne senga og håpe på en bedre dag i morgen. :klem: |
Synes du er aktiv som bare det her inne jeg :D
Sov godt :klem:I morgen er en ny dag med nye muligheter :) |
De fleste som er overvektige og/eller har vært jojo-slankere i mange år er som oftest insulinresistente. :ja: Jeg for min del ble faktisk glad når jeg fikk vite at jeg var det. Endelig fant jeg en grunn til hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt. Og når man går på Eurodietten så stabiliserer jo forbrenningen seg og man blir ikke insulinresistent lenger. Og så lenge man holder seg borte fra sukker og stivelse så holder man dette i sjakk! :)
|
Sitat:
sa bare ja og ha jeg :o Men nå er det en vei jenter.... og det er fremover! :klem: |
Det er fælt at vi sliter med overvekt pga- vår insulinresistens, samtidig som samfunnet beskylder oss for å ha fått insulinresistens pga. overvekten.. les om insulinresistens her Det står mye lett forståelig info på denne siden.
Jeg tipper at de aller fleste av oss (på min størrelse i alle fall) sliter med denne plagen. |
Nyttig lesing. Nå har jeg bestilt den boka du anbefalte også, blir spennende å lese og forhåpentligvis lære ;)
|
Leste en artikkel som mer eller mindre skrev det samme Dilly. :ja:
Nå har vekta her stått stille siden lørdag, viser den det samme i morgen blir vektnedgang denne uka 0,8 kg. Syns det er lite jeg. :o (Spesiellt siden jeg regner med at det da går enda tregere neste uke.) Det jeg har vært så redd for er i ferd med å skje, men jeg får ta status etter at fase 1 er over om 10 dager. |
Mellom hver fase blir det ofte til at vekta stagnerer litt, men så løsner det igjen, så ikke fortvil! :blomster:
|
Forstår deg godt jeg, Robyn!
Burde vært obligatorisk å gå masse ned på ED, men allikevel så er jo 0,8 bra. hvis du går ned 0,8 i uka videre er du nede i 83 kilo til sommeren:D Når MÅ du være nede i BMI på 28 for å få dekket operasjonen? Jeg har levd veldig strengt noen dager nå, veit det ikke er meningen, men siden vekta går så sakte ned.... Jeg har tatt to tre shake måltider og ett med bar, Jeg har ikke spist noe ved siden, annet enn at jeg har suttet litt på buljongterning pga saltet. Veit det er vennet som forsvinner... men er glad noe forsvinner jeg. Så i dag så jeg faktisk 3 tallet:D |
Bra du nevnte at det stagnerer mellom fasene Titti, jeg begynte på fase 2 på mandag og i dag bare måtte jeg veie meg igjen :o og da viste vekta
100 g opp....:( Men skal ikke få panikk....skal prøve..bare vente på at det begynner å gå nedover igjen. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |