Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45728)

Regret 02-09-11 21:45

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Jasså? hmm.. jeg greier ikke å følge lavkarbo noe mer, så jeg har falt litt tilbake til gamle vaner, og det innebærer lite mat til forskjellige tider av døgnet, ingen fast matrutine. Så da kan jo det være grunnen tenker jeg :rolleyes:

FrkMarge 02-09-11 23:37

Har klart å opprettholde det jeg begynnte på iallefall, men har ikke økt jeg da...
Jeg får i meg 1 ss Udo's, 1 ss tran og 2-3 ss cocosa hver dag.
Aner ikke om det har noen som helst effekt jeg, men siden jeg før ikke har tatt stort kosttilskudd, så kan det ikke skade iallefall.:p
Det jeg vet at det har gjort med meg hittil er at det har minsket matlysten enda mer... trodde ikke det var mulig. Jeg spiser altså så vanvittig lite i forhold til hva jeg har vært vant til:eek:
Og istdenfor å spise masse smør, får jeg i meg sunne oljer istedenfor... det må jo være en god ting?

I dag var jeg bare ikke sulten. Spiste litt i går kveld i 23 tiden tror jeg, våknet i dag tidlig og fikk sønnen min på skolen, var ikke sulten. I tillegg hadde jeg god tid og var stuptrøtt, så jeg gikk og la meg igjen etterpå.:rolleyes:
Reiste på uni i 12 tiden med bare 1 ss tran innabords, fortsatt ikke sulten og skulle hjem i 15.30 tiden fortsatt ikke sulten..., men da spiste jeg lunchpakken så jeg ikke skulle ta den med hjem igjen uåpnet - syntes det ble litt dumt:o

Har spist en gang til i kveld, og drukket ca 2 L vann + fått i meg udo'sen og litt kaffe med fløte og cocosa og er stappmett på mine inntatte drøye 1500 kcal.
Hadde noen sagt til meg at jeg ville være mett på den mengden kcal for 3 mnd siden hadde jeg ledd....

lifejack 03-09-11 00:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1198524)
Og istdenfor å spise masse smør, får jeg i meg sunne oljer istedenfor... det må jo være en god ting?

Nja, nå er jo smør sunt og godt for de som tåler det, så du må ikke være redd for smør, altså! Margarin derimot...

FrkMarge 03-09-11 00:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lifejack (Innlegg 1198555)
Nja, nå er jo smør sunt og godt for de som tåler det, så du må ikke være redd for smør, altså! Margarin derimot...

Neida er ikke redd for det :p
Margarin har jeg ikke spist på sikkert 10 år, minst:)

lifejack 03-09-11 00:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1198557)
Neida er ikke redd for det :p
Margarin har jeg ikke spist på sikkert 10 år, minst:)

Hehe, så bra. Hørtes bare ut som du var redd for smør siden du sa du hadde "byttet det ut med sunne oljer istedet", og da fikk jeg litt assosiasjoner til en som var hjernevasket av de norske kostholdsrådene;)

FrkMarge 03-09-11 01:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lifejack (Innlegg 1198560)
Hehe, så bra. Hørtes bare ut som du var redd for smør siden du sa du hadde "byttet det ut med sunne oljer istedet", og da fikk jeg litt assosiasjoner til en som var hjernevasket av de norske kostholdsrådene;)

Hehe tilgitt ;)
Neida er ikke redd for smør.., men tenkte det kanskje ville være lurt å innta litt andre typer fettsyrer også...
Selv om jeg spiser fet fisk og bruker raps og olivenolje + at jeg spiser nøtter og frø, så er det greitt å fordele forholdene mellom de ulike fetttypene litt tenkte jeg. Jeg kommer IKKE til å slutte å spise smør... jeg ELSKER smør:p

vibsen 03-09-11 09:58

Jeg kastet meg i hemmelighet med på dette prosjektet 25.08. Jeg trappet opp litt for fort, og måtte gå ned igen (man blir ikke bare litt kvalm heller :eek:), men jukseveiing i dag viste 1,3 kilo ned siden 27.08. Jeg har egentlig ikke veiing før på mandag, men dette ser jo lovende ut. Nå har jeg samtidig tatt kontroll over proteinene mine, så det kan jo også være en faktor, men uansett er jeg storfornøyd siden jeg har stått stille siden juni.

VSB 03-09-11 10:17

Det blir litt mindre oljer på meg nå, ser ut til at jeg må følge med litt på calori inntaket og da prioriterer jeg mat. Men oljene brukes i dressinger, smoothie o.l. da.

Bee 03-09-11 11:05

Håååper jeg får pakke i dag altså.
Jeg har tatt bare cocosa fra den dagen jeg kom over denne tråden her, og sånn hudmessig ser jeg allerede resultater. Som i totalt kviseutbrudd!!! Grrrr... Men jeg vet jo at det blir sånn en liten periode til og begynne med før det gir seg og blir bedre.
Vekta går også radig ned. 0,9 kg ved sist veiing, og 1,2 uka før det. :D Det er jo slett ikke feil!!
Bare 6 kilo igjen til matchvekt. JIPPI!

Photobscura 03-09-11 11:21

Herlig å lese om resultatene deres! Er nå på tiende dagen etter shipping ... Åååeeeh, er så utålmodig! Har også bestilt kokosshampoo og -balsam, samt ringblomstsalve som jeg er spent på å prøve.
Har fortsatt å ta denne billige pure-kokosoljen, to ss om dagen, så jeg håper det går greit med en kjapp opptrapping når oljene endelig kommer!

Rin 03-09-11 14:18

Hrmm, venter på et nytt glass Udo's jeg også - håper inderlig det kommer på mandag, for jeg tror jeg går tom i morgen tidlig. :o Pakka ble sendt den 21.aug, så... krysser fingrene, ja!

Chamomilla 03-09-11 15:13

Følger med på dere, men er litt redd for for mye vegetabilsk fett med unntak av kokosfett. Og jeg tok udos mot betennelser MYE før, men... er litt i tenkeboksen. :)

mayeliz 03-09-11 16:10

Så flott at det er mange her som har fått noe igjen for å spise Cososa og Udos.
Jeg hører ikke blandt dem. Jeg har nå spist 2-3 ss av hver siden juni -og merker ikke noe annet enn at lommeboka er blitt litt tynnere..
Er jeg den eneste som syntes at dette er bortkasta penger?

Bonus 03-09-11 17:05

Jeg drysser litt sukkerfri gelepulver oppå cocosaen, så går det glatt ned :)

Jeg skal ta de hver dag.. Når flaskene går tomt, så skal jeg ikke kjøpe ny før jeg merker faktisk forskjell :D

Okie 03-09-11 18:03

Vet jeg har en del å ta av altså...
Men livvidden har minket med to cm til. Altså blitt 95 (har hatt eggløsning) og vekten ned en kilo til:D

Jeg kjøper nok en UDOs til når denne går tom, men jeg greier ikke tenke annet en "død mann på flaske" hver gang jeg skal ta mine ss etter å ha lest det her inne lol....

FrkMarge 03-09-11 18:10

Nyskjerrige samboeren min MÅTTE teste denne i dag når jeg uffet meg med klype på nesa og skullte den ned med kaffeblandingen min...
"synes ikke den smakte så ille jeg, smaker som nøtter!" fikk jeg til kommentar...:eek:
Gjett om det er forskjell på smaksløkene til folk.... han røyker da, det gjør ikke jeg, kan det være svaret på "mysteriet"?

Bonus 03-09-11 18:11

Jeg røyker ikke, og er veldig kresen på mat til vanlig.. Men syntes de her går det greit med.. Ikke verdens beste, men ikke sånn at jeg brekker meg :)

Regret 03-09-11 18:11

Røykere har elendige smaksløker! bare så det er sagt.. De kan sleike opp kattedrit og fortsatt synes 'det smaker som nøtter' ;)

Photobscura 03-09-11 18:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1198985)
Røykere har elendige smaksløker! bare så det er sagt.. De kan sleike opp kattedrit og fortsatt synes 'det smaker som nøtter' ;)

Saklig. :cool:

ketto 03-09-11 18:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bonus (Innlegg 1198984)
Jeg røyker ikke, og er veldig kresen på mat til vanlig.. Men syntes de her går det greit med.. Ikke verdens beste, men ikke sånn at jeg brekker meg :)

Jeg har aldri røkt og synes ikke hverken udosen eller cocosaen er vanskelig å få ned.. :)

Men, har ikke merket effekt på vekta. Men er spent på om jeg får like såre og sprukne hender til vinteren. Da ser jeg kanskje effekten??

Har også brukt Kamut hvetegress 2 ukes tid. I dag fikk jeg Chlorella og spirulina. Spent på og det også kan hjelpe på??

Cyan 03-09-11 18:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1198981)
Nyskjerrige samboeren min MÅTTE teste denne i dag når jeg uffet meg med klype på nesa og skullte den ned med kaffeblandingen min...
"synes ikke den smakte så ille jeg, smaker som nøtter!" fikk jeg til kommentar...:eek:
Gjett om det er forskjell på smaksløkene til folk.... han røyker da, det gjør ikke jeg, kan det være svaret på "mysteriet"?

Kanskje han har sinkmangel? Det påvirker smakssansen.

Yrla 03-09-11 18:30

Sitat:

Jeg tenker heller at folk liker forskjellige ting. Jeg liker udos og røyker ikke.

Bonus 03-09-11 19:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ketto (Innlegg 1199005)
Jeg har aldri røkt og synes ikke hverken udosen eller cocosaen er vanskelig å få ned.. :)

Men, har ikke merket effekt på vekta. Men er spent på om jeg får like såre og sprukne hender til vinteren. Da ser jeg kanskje effekten??

Har også brukt Kamut hvetegress 2 ukes tid. I dag fikk jeg Chlorella og spirulina. Spent på og det også kan hjelpe på??

Det lurer jeg også litt på.. Jeg sliter med tørr hud om vinteren, mens jeg derimot har perfekt hud om sommeren.. Kanskje dette kan gjøre at jeg slipper krem og sånt :)

Beurre 03-09-11 21:49

Sitat:

Jeg er ikke med på dette prosjektet, men tar Udo's nå, og jeg har også lurt på hvorfor så mange ikke takler smaken. Synes den smaker lite og helt ok - kjenner litt smak av linfrø/solsikkefrø. Har ikke røyket på mange år. Jeg har vel sinkmangel, da :confused:

Photobscura 03-09-11 21:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Beurre (Innlegg 1199117)
Jeg er ikke med på dette prosjektet, men tar Udo's nå, og jeg har også lurt på hvorfor så mange ikke takler smaken. Synes den smaker lite og helt ok - kjenner litt smak av linfrø/solsikkefrø. Har ikke røyket på mange år. Jeg har vel sinkmangel, da :confused:

Jeg tar faktisk sink nå i håp om at det skal hjelpe en smule på hårvekst og stoffskifte. Våget meg på en sinktest og den antyder mangel, uten at jeg vet hvor pålitelig den er. Jeg synes ikke Udo's smaker kjempegodt, men ikke direkte vondt heller. Helg greit egentlig. Tenk om jeg virkelig har sink-mangel og den med ett smakker skikkelig fælt? Bummer. :p
Ellers synes jeg smakssansen min virker helt ok, og jeg har, tross at jeg røyker, luktesans som en blodhund. Å vanke gatelangs på en søndag med kebabrester rundt hvert gatehjørne er en delt glede ... :cool:
Og jeg aner ikke hvordan kattedrit smaker, for jeg har aldri prøvd.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.