Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Den store håndarbeidstråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35500)

Klara 11-08-11 16:56

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Dere er skikkelig flinke, altså! Har scrollet fort gjennom noen sider her nå, og allerede plukket opp en mengde nye prosjekter jeg har lyst til å prøve :o

Bl.a. den piratvesken i dobbeltstrikk som Camomilla lager, perfekt julegave til en venninne av meg! Og de utrolig søte Bosniatøflene til Photo, og en hel del annet!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1174980)
Se her!

http://www.prosjektmalawi.no/ - klikk på lenka "Babytøy og babyluer" til venstre. Det er helt sikkert mange av dere her inne som har restegarn liggende - strikk en lue eller 5 for de små nyfødte i Malawi! Jeg strikket to luer i går kveld, men oppjusterte størrelsen til pinne 4, for den første jeg strikket ble knøtteliten. Men det spiller sikkert ingen rolle hva slags luer man lager. :)

For et flott prosjekt! Jeg elsker å strikke små, enkle luer, og har mengder med restegarn! Veldig koselig å kunne lage noe til noen som trenger det, når jeg ikke har noen små å lage til! Denne lua fra Drops er veldig rask og enkel :)

Carisma 11-08-11 17:04

Man kan strikke til syke barn i norge også: http://www.amandaprosjektet.org/apx.html

Klara 11-08-11 17:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1180145)
Man kan strikke til syke barn i norge også: http://www.amandaprosjektet.org/apx.html

Flott prosjekt det også! Blir nok mye luer og små tepper framover, tenker jeg!

Mariann S 15-08-11 22:17

Heisann :) Eg er ganske ny her på forumet, og er veldig glad i håndarbeid av alle mulige slag.
Ta gjerne en titt innom bloggen min :)

Photobscura 20-08-11 19:23

Da har jeg begått litt blogging igjen! Endelig ferdig med mitt evighetsprosjekt.
Se her! :)

Camomilla 20-08-11 21:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1188096)
Da har jeg begått litt blogging igjen! Endelig ferdig med mitt evighetsprosjekt.

Sånne tepper er så koselige *nostalgisk*. Kjempefint :)

Kanutten 20-08-11 21:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camomilla (Innlegg 1188146)
Sånne tepper er så koselige *nostalgisk*. Kjempefint :)

Ja :love: Jeg husket vi pleide hekle slike i barneskolen. Restgarnet måte jo brukes til noe! :lol: Men fine tepper ble det... Har lenge vurdert hekle et selv, nå.

Mosepjusk 20-08-11 23:50

Sitat:

Fytti hengane, det var utrolig kult!
Det er meget fristende å starte på noe sånt, for det er så tilfredsstillende å se resultatet!
Har 7 hekleprosjekter og 5 strikkeprosjekter liggende... har avtalt med meg selv å få ferdig ett prosjekt før jeg begynner på noe nytt.. vanskelig avtale!

Photobscura 21-08-11 00:20

Veldig gøy å ha som prosjekt å falle litt tilbake på nå og da! Det begynte som et restegarnprosjekt, og samtidig for å lære meg å hekle. Jeg regna tidlig ut at jeg trengte trehundre lapper, så posen har nå ligget der i fem år, stadig blitt påfylt litt og litt! Det er nesten absurd at jeg er ferdig. :p

sistegang 21-08-11 11:51

Teppet blei flott, har kjøpt meg ei bok med 101 forskjellige bestemorruter i. Så en eller annen gang skal det bli teppe her og.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mosepjusk (Innlegg 1188217)
Fytti hengane, det var utrolig kult!
Det er meget fristende å starte på noe sånt, for det er så tilfredsstillende å se resultatet!
Har 7 hekleprosjekter og 5 strikkeprosjekter liggende... har avtalt med meg selv å få ferdig ett prosjekt før jeg begynner på noe nytt.. vanskelig avtale!

Jeg har satt grensa på 2 UFO'er (uferdige objekter). Har ikke gjort noe håndarbeid i hele sommer, fordi jeg har ikke hatt lyst til å jobbe på de to genserne jeg er i gang med. :(

TigerTove 21-08-11 14:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sistegang (Innlegg 1188368)
Jeg har satt grensa på 2 UFO'er (uferdige objekter). Har ikke gjort noe håndarbeid i hele sommer, fordi jeg har ikke hatt lyst til å jobbe på de to genserne jeg er i gang med. :(

Hørtes kjent ut :lol:

Jeg tok med meg alle de uferdige prosjektene på hyttetur i skogen uten strøm, vann og andre fasiliteter. Da fikk jeg gjort mye da :D Så nå er det bare et uferdig og et nypåbegynt..

Klara 21-08-11 20:50

Sitat:

Så fint teppet ble (og for en nydelig katt!). Jeg har også begynt på et sånt teppe, med litt andre farger, og regner med at det kommer til å ta noen år før det blir ferdig. Men godt å se at det er verdt det til slutt!

Photobscura 22-08-11 09:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1188714)
Så fint teppet ble (og for en nydelig katt!). Jeg har også begynt på et sånt teppe, med litt andre farger, og regner med at det kommer til å ta noen år før det blir ferdig. Men godt å se at det er verdt det til slutt!

Ja, fargene er litt random. Begynte som sagt som et restegarnprosjekt, etter at jeg oppdaget at jeg hadde et tjuetalls diverse påbegynte østlandsgarnnøster.
Og katta er selvfølgelig den vakreste i verden! Han heter Zappa, er halvt skogskatt, fyller tre år om en drøy uke, og er sin pusemors øyensten! :hearts:

Lillemy71 22-08-11 10:41

Sitat:

Fantastisk flott, sånn vil jeg også ha :o men jeg kan jo hverken hekle eller strikke selv. Er helt ubrukelig, gi meg en symaskin derimot... :D

Akkurat nå prøver jeg å finne noens om kan strikke en poncho/cape til meg men alle har alt for mye å gjøre eller tar seg alt for godt betalt.

Edit: Ja også katta da, han var jo helt nydelig. vet du har nevnt han i noen tråder så det var gøy å se bilde.

Photobscura 22-08-11 15:02

Takk takk! Jeg har selv hatt lyst på et sånt teppe i evigheter. Stort å endelig ha mitt, eget, faktisk! :D

Carisma 22-08-11 17:54

Lillemy: mamma strikker på oppdrag og sender over hele landet. Sender deg en pm med mailen hennes.

Lillemy71 22-08-11 21:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1189413)
Lillemy: mamma strikker på oppdrag og sender over hele landet. Sender deg en pm med mailen hennes.

Tusen hjertelig takk for den Carisma. :)

Mamma har tilbudt seg å strikke til meg, men da er den nok ikke ferdig før til neste sommer, hvis jeg er heldig :D Har et par venninner som også er dyktige på å strikke så jeg har sendt forespørsel til noen av de for å høre om det er noen som har tid/lyst osv og kan ha det ferdig i rimelig tid.

Er denne jeg vil ha, har sett bilde av den ferdig strikka og den ser veldig flott ut.

Klara 01-09-11 15:37

Nå har jeg begynt på sikkert 5 forskjellige prosjekter som jeg har forkastet i tur og orden. I ren frustrasjon begynte jeg i går på (enda) en lue til samboer, med restene etter de flotte nikkersstrømpene jeg aldri ble ferdig med.

Når den er ferdig, er planen å begynne på en genser til meg selv, noe jeg aldri har laget før. Veldig spent på hvordan det kommer til å gå!

Hva er deres prosjekter om dagen?

Camomilla 01-09-11 15:46

Jeg har fremdeles hodeskallevesken i dobbeltstrikk :) Jeg er blitt skikkelig nazi på at jeg ikke får begynne på et nytt prosjekt før jeg er ferdig med det jeg holder på med - det har reddet i land mye hos meg ;) Sliter med arm/skulder, så det tar ofte laaaaang tid ... Har veldig lyst til å hekle noe etter strikkeprosjektet er ferdig, har sett på et tøft spiderman-teppe, men det er jo stooooort, da. Spørs om ikke sønnen min blir for gammel til spidermanstæsj før det er ferdig :p Fant det her: http://www.lises.net/blogg/?p=405

katten 01-09-11 16:49

Sitat:

Wow!! Det var kjempeflott! Og fargerikt! Likte det veldig godt. Skulle ønske eg var like flink til å hekle.

Carisma 04-09-11 19:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1197394)

jeg begynte å strikke babyteppe i februar... Det ble ikke ferdig til babyen kom for å si det mildt! Ca en tredel ferdig, og nå kommer jeg ikke i gang igjen....

Camomilla 04-09-11 19:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1199595)
jeg begynte å strikke babyteppe i februar... Det ble ikke ferdig til babyen kom for å si det mildt! Ca en tredel ferdig, og nå kommer jeg ikke i gang igjen....

Da får det bli koseteppe, eller teppe til neste baby ;) Ser gjerne bilde, selv om det ikke er ferdig :)

TigerTove 04-09-11 20:03

Sitat:

Akkurat nå driver jeg å gjør ferdig en bikini til meg selv :D

aatinka 04-09-11 20:21

Sitat:

Hardangerløper, sjal i egenspunnet garn, topp, babykjole og leggvarmere :D

Ingen prinsipper om å ikke begynne nye prosjekter her i gården nei... Og jeg har gitt meg selv fri fra å strikke julegaver i år - så da kan jeg lage det jeg har lyst på i stedet.

Carisma 04-09-11 20:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camomilla (Innlegg 1199597)
Da får det bli koseteppe, eller teppe til neste baby ;) Ser gjerne bilde, selv om det ikke er ferdig :)

I dette tempoet blir det vel til jeg evt får barnebarn! :rolleyes:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.