![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Dere er skikkelig flinke, altså! Har scrollet fort gjennom noen sider her nå, og allerede plukket opp en mengde nye prosjekter jeg har lyst til å prøve :o
Bl.a. den piratvesken i dobbeltstrikk som Camomilla lager, perfekt julegave til en venninne av meg! Og de utrolig søte Bosniatøflene til Photo, og en hel del annet! Sitat:
|
Man kan strikke til syke barn i norge også: http://www.amandaprosjektet.org/apx.html
|
Sitat:
|
Heisann :) Eg er ganske ny her på forumet, og er veldig glad i håndarbeid av alle mulige slag.
Ta gjerne en titt innom bloggen min :) |
Da har jeg begått litt blogging igjen! Endelig ferdig med mitt evighetsprosjekt.
Se her! :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er meget fristende å starte på noe sånt, for det er så tilfredsstillende å se resultatet! Har 7 hekleprosjekter og 5 strikkeprosjekter liggende... har avtalt med meg selv å få ferdig ett prosjekt før jeg begynner på noe nytt.. vanskelig avtale! |
Veldig gøy å ha som prosjekt å falle litt tilbake på nå og da! Det begynte som et restegarnprosjekt, og samtidig for å lære meg å hekle. Jeg regna tidlig ut at jeg trengte trehundre lapper, så posen har nå ligget der i fem år, stadig blitt påfylt litt og litt! Det er nesten absurd at jeg er ferdig. :p
|
Teppet blei flott, har kjøpt meg ei bok med 101 forskjellige bestemorruter i. Så en eller annen gang skal det bli teppe her og.
Sitat:
|
Sitat:
Jeg tok med meg alle de uferdige prosjektene på hyttetur i skogen uten strøm, vann og andre fasiliteter. Da fikk jeg gjort mye da :D Så nå er det bare et uferdig og et nypåbegynt.. |
Sitat:
|
Sitat:
Og katta er selvfølgelig den vakreste i verden! Han heter Zappa, er halvt skogskatt, fyller tre år om en drøy uke, og er sin pusemors øyensten! :hearts: |
Sitat:
Akkurat nå prøver jeg å finne noens om kan strikke en poncho/cape til meg men alle har alt for mye å gjøre eller tar seg alt for godt betalt. Edit: Ja også katta da, han var jo helt nydelig. vet du har nevnt han i noen tråder så det var gøy å se bilde. |
Takk takk! Jeg har selv hatt lyst på et sånt teppe i evigheter. Stort å endelig ha mitt, eget, faktisk! :D
|
Lillemy: mamma strikker på oppdrag og sender over hele landet. Sender deg en pm med mailen hennes.
|
Sitat:
Mamma har tilbudt seg å strikke til meg, men da er den nok ikke ferdig før til neste sommer, hvis jeg er heldig :D Har et par venninner som også er dyktige på å strikke så jeg har sendt forespørsel til noen av de for å høre om det er noen som har tid/lyst osv og kan ha det ferdig i rimelig tid. Er denne jeg vil ha, har sett bilde av den ferdig strikka og den ser veldig flott ut. |
Nå har jeg begynt på sikkert 5 forskjellige prosjekter som jeg har forkastet i tur og orden. I ren frustrasjon begynte jeg i går på (enda) en lue til samboer, med restene etter de flotte nikkersstrømpene jeg aldri ble ferdig med.
Når den er ferdig, er planen å begynne på en genser til meg selv, noe jeg aldri har laget før. Veldig spent på hvordan det kommer til å gå! Hva er deres prosjekter om dagen? |
Jeg har fremdeles hodeskallevesken i dobbeltstrikk :) Jeg er blitt skikkelig nazi på at jeg ikke får begynne på et nytt prosjekt før jeg er ferdig med det jeg holder på med - det har reddet i land mye hos meg ;) Sliter med arm/skulder, så det tar ofte laaaaang tid ... Har veldig lyst til å hekle noe etter strikkeprosjektet er ferdig, har sett på et tøft spiderman-teppe, men det er jo stooooort, da. Spørs om ikke sønnen min blir for gammel til spidermanstæsj før det er ferdig :p Fant det her: http://www.lises.net/blogg/?p=405
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ingen prinsipper om å ikke begynne nye prosjekter her i gården nei... Og jeg har gitt meg selv fri fra å strikke julegaver i år - så da kan jeg lage det jeg har lyst på i stedet. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21. |