![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Tar det ppt, og kan det redigeres i teksten derfra?
|
Hei,
Såg ikke denne tråden før jeg allerede hadde skrivet egen tråd. :D Jeg lurer på kor man kan få kjøpt Russell Stover sjokolade i Norge. Noen som vet? :confused: Hilsen, Emma |
Sitat:
http://mindresocker.se/produkter/sjo...candy_almonds/ |
Jeg har prøvd mama lupes tortilla, de lukter litt snodig, men smaker helt greit:)
|
Jeg lurer på hvor man får tak i cashewnøtter uten tilsatt sukker? Såg på de i butikken i dag og ser at det er 18 g karbohydrat i de pr 100 g, og ca 4 g er sukkerarter. Så, antar de sukkerartene er tilsatt, og da ville det jo blitt mer lovlig om man fikk de "rå".
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har hatt bra vektnedgang de siste to ukene, men det rare er at jeg ikke er i ketose til tross for et kosthold med lite karber. Har ikke regna på det, men spiser rikelig over jorden-grønnsaker, særlig til middag, og litt diverse grønnsaker til de andre måltidene. Hvor lang tid kan det ta? Jeg har jo lest at jeg ikke skal bry meg om de ketosesticksene, men synes det er litt interessant at de ikke viser utslag ennå. :rolleyes: Har noen en forklaring?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har erfaring med oppussing av hus med lite barn, full jobb og pendling? Overkommelig eller den sikre vei til samlivsbrudd?
Vi er handypersoner begge to.... |
Sitat:
|
Fikk akkurat telefon fra ene guttungen min som er på helgetur til Berlin.
Etter og ha kost seg med to drinker på en bar, går han på toalettet, ser seg i speilet og får sjokk. Han er prikk i prikk med ildrøde "blemmer" uten noe i. I ettertid har han blitt gloende varm i hodet og kald i kroppen + tett i brystet. Noen som har vært borti noe slikt? Han skal fly hjem igjen søndagsmorgen nå, så jeg mente at han måtte bare kjenne på seg selv om han ble for tett i brystet, hvis ikke han blir tettere, anbefalte jeg ham og oppsøke lege når han kommer hjem. |
Jeg lurer på om noen av dere ville tatt sjansen på å vaske en bunad (i hovedsak av ull/vadmel) på ull/håndvask i en helt ny vaskemaskin, og i tilfelle hvordan dere ville gått fram mtp. type vaskemiddel etc? :o
|
Eg hadde nok ikkje gjort det "på strak arm", om det var noko eg var redd for, for eg er ei pyse. Men med Milo, på skånsom kort vask og 30 grader, UTAN sentrifugering kunne det vel gå bra? Slik at den kan drypptørke? Eg luftar berre tankane her, kva seier andre som moglegvis har meir peiling enn meg?
|
Sitat:
Vi får se hva det blir til. Vi pusset opp leilighet i tre mnd sist vi flyttet, inkl kjøkken, så vi vet hva vi går til rent teknisk. Det var med den ekstra passasjeren som bekymret meg. Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Var jeg helt i beit ville jeg vendt meg tårevåt til min mor. :p Og hun ville sagt at hvis du virkelig ikke kan rense den (så jeg ikke groupon tilbud på rens 50%? Nåja vet aldri hvor gode de er) Så må delene, skjørt og vest, sprettes fra hverandre, all pynt, sølvbånd og -hekter må av. (Pynten må i alle fall av hvis du skal rense) Ikke fordi det farger av, men fordi vått skjørt blir så tungt i forhold til sømmen. Hvis tøyet er gammelt, risikerer du at det krymper. I gamle dager vasket man dress med svamp, kanskje verdt et forsøk? Og muligens bruke sånn såpe beregnet for lanolin-ull. |
Sitat:
Sitat:
|
Det er det som kalles basker-lin, skal være veldig stødig og holdbart og kunne alene vaskes på 90 grader.
Med litt fingerferdighet og et nytt stykke til vel 600,- meteren fra husfliden kunne du bytte den ut. Så gammal svette har ikke antikvitetsverdi heller:p |
Sitat:
|
Ønske seg gavekort på renseri til jul? (evt på husfliden)
|
Sitat:
|
Ja, det heter hånd-Arbeid, ikke sant? Særlig når du spretter opp noe på en bunad...
Min burde syes ut, men har piperynker i skjørtet, sydd med svart tråd på svart tøy, så jeg later som jeg har livvidden til en fjorten-åring. Det går i noen timer, men den kutter liksom sangstemmen i to:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Flekkene ga seg etter noen timer, men han er enda sår i øynene og litt sår og tung i pusten. Når han var liten fikk han eksem av en hel del av disse kjekke kunstige fargestoffene, men han har ikke reagert på noe slikt på mange, mange år. Han forklarte bare at de to drinkene han hadde var "flotte og se på, og smakte godt", så det spørs om det ikke er en eller annen E som ga ham denne reaksjonen.... |
Noen som vet hvor man får tak i Tagatesse billigst? Pris + porto, tenker jeg.
|
Sitat:
|
Okei. Så. Jeg har en stekeovn med masse forkullet etellerannet som sitter fast i bunnen og masse fett på innsiden av døren/vinduet. Fettet er både "ferskt" og fastbrent. Hva bruker man for å få gjort rent?! (Noen mannfolk burde ha stekeovnsforbud :geip:)
|
Sitat:
http://www.tingstad.se/products/600x600/261162000.jpg |
NBNB - god lufting mens du holder på med den der... Det blir trangt i lungene.
Ellers bruker jeg jif skurekrem på glasset i ovnen. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Tipset til Supera virker fint inne i ovnen med litt egeninnsats!:) |
Takk for tips! jeg tror jeg prøver meg på enten Mr. Muscle eller natron. Jeg tør IKKE ta sjansen på å sette salmiakkvann inne i den stekeovnen der, da mannen her er så vimsete at han kan finne på å skru på ovnen UTEN å se om det står noe inni først :D:o
Men du Kitt. Den glasskrapa, mener du en sånn skrape som man skraper keramikktopper med? |
Sitat:
Trodde først det var så fastbrent at det ikke gikk av, men så byttet jeg knivblad på skrapen og da var det bare å spraye på, vent sånn ca 5 min og så skrape av alt lett som bare det!:D Og jeg har vonde hender, altså!:p http://www.eltema.no/images/thumbs/0001384_300.jpg |
Har dere noen gode forslag til hvordan få dusjkabinettet rent igjen også? Helst uten at jeg må bruke flere timer på å stå og skrubbe... Og helst ved hjelp av ting jeg får tak i på en vanlig dagligvare. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Når det gjelder dusjkabinett har jeg lang erfaring (etter mange år som stuepike...). De må vaskes ordentlig etter hver dags bruk. Da holder det med vanlig baderomsspray og en ordentlig svamp, men hele kabinettet må "svampes" . Deretter skyll, og bruk en håndduk for å tørke av, evt en god nal, som er min favoritt. Har du glass eller plastikk? Min erfaring er at glass er lettere og få ordentlig rent. Jeg orker ikke vaske den svære greia hver dag, og har en runde en gang i måneden uten at jeg synes DET er spesielt vellykket heller, men det blir ihvertfall rent. Da går det i en såpe spesiallaget for stor-renholdindustrien som er ekspert på kalkflekker (som jeg har stående fra lenge siden). Bland i bøtte og ha på mengder med svamp. La stå i en del minutter før man kjører på med skuresvamp og mer vaskemiddel. Sikker på det finnes noe bedre mot kalkflekker på butikken enn den baderomssprayen også? Beklager at jeg ikke har bedre råd, hadde håpet jeg skulle finne på noe smart selv etter så mange års erfaring - men nope ;) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24. |