![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg lurer på om det går an å spise sånn helgrillet kylling man finner i varm-mat disken på Spar og lignende når man går på ketosekuren? Står jo at de bruker sukker i marinaden på innholdsfortegnelsen.
Lagde min første lavkarbo (forhåpentligvis) frokost i dag tidlig, bestående av en 4-eggs omelett med helgrillede kyllingslintrer og ost som fyll, med en 100-grams karbonade (3 kbh pr. 100 gram) ved siden av. Hadde også en kopp grønn te ved siden av, som visstnok skulle inneholde 0,5 kbh. Spiste bare halve omeletten, og tenker jeg skal ta resten av den pluss en ny karbonade til middag senere i dag. Blir dette helt feil? :confused: |
Det er så marginalt det som er av sukker i de marinadene, at jeg personlig ikke bryr meg om det de få gangene jeg spiser ferdiggrillet kylling. Om du ikke spiser skinnet så er det vel heller ikke så sannsynlig at du får i deg noe som helst. Enn om det etter min mening er skinnet som er best! :D (Og fetest. ;))
Hva mener du forresten med "ketosekuren"? Er det ketolysekuren du snakker om? :) |
Takk for svar! Da skal jeg ikke bekymre meg over ferdiggrillet kylling lenger :)
Men det er ikke for mye karbohydrater jeg får i meg, jeg som er på induksjonsstadiet? Mener selvfølgelig ketolysekuren :D |
Har nokon peiling på om ein kan ha mikrobølgeomn ståande oppå eit kjøleskap? Det står ingenting om det i bruksanvisninga, og mikroen er ikkje SÅ tung at det gjer noko... Einaste som står i bruksanvisninga er at dersom det er skap over kjøleskapet må det vere 4cm unna, men det tolkar eg som at ein puttar kjøleskapet inn i ei heil kjøkkeninnreiing, som då er ganske tett... Mikroen er jo ikkje store karen akkurat... Hm...
|
Jeg vet ikke om man kan, men jeg har det, og har hatt det en stund.
|
Jeg hadde også microen stående oppå kjøleskapet da jeg bodde i leilighet og hadde liten plass på kjøkkenet.
Merka ikke noe feil med det, annet enn da jeg varmte en tallerken med suppe og tømte den utover meg da jeg skulle ta den ut:eek: |
Sitat:
|
Har hatt microen på kjøleskapet ti år, helt uten problemer.
|
Takk, folkens! Har ikkje lyst til å knerte det fine, nye kjøleskapet heilt enno. ;) Så då prøver eg det, ei stund. Det blir litt høgt ja (180cm), men det frigjer så mykje plass på kjøkkenbenken at eg vil prøve det ut. No må eg berre få tak i ei skøyteledning, for sjølvsagt er ikkje ledninga på mikroen lang nok til å nå ned til kontakta på veggen. Det burde vere nok plass til alt av kjøling og lufting. :ja: Eg kortslutta ein mikro vi hadde før ved å steame den med ei kasserolle. :_plystre: Så det skal vi ikkje gjere igjen!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Vi har også microen på kjøleskapet. :ja: høydeutfordringen har jeg løst ved å kjøpe en sånn to trinns ikeakrakk.
|
Har noen hørt om hårproduktet africas best? Bra dårlig?
|
Noen her som har erfaring i å lage sjampo sjøl? Lurer på urteavkok og castile såpe..
|
Hva heter pyrisept på engelsk? Tenkte innføre det billigere fra USA.
|
Sitat:
Tror jeg har kastet mange flasker fordi de går ut på dato før de blir oppbrukt!:p Er jo ikke akkurat så sterile at det gjør noe etter åpning! |
Noen som vet noe om morsmelk og amming? Jeg har ikke vært flink med maten de første månendene, og hatt kjempefeit melk. Nå har jeg klart å hanke meg inn litt på kostholdsfronten, men de siste to gangene jeg har pumpet har melka vært helt gjennomsiktig og blålig mager! kan det være kostholdet, eller er det normalt når man har ammet lenge (4,5mnd)?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva ER det med leger og det å bli SURE for at pasienten har stilt sin egen diagnose? Evt. grinete for at pasienten faktisk har kunnskaper om helse og medisin?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men legene tar det altfor ofte som et personlig angrep på dem som profesjonelle...... |
Pleier aldri og kjøpe ukjent garn over nettet, men følte litt trang til å skjemme meg bort litt, og bestilte "Symphonie"garn fra Drops.
Noen som har strikket med dette og kan si hvordan det oppfører seg både under strikking, men også hvordan plaggene takler bruk og vask? Skal strikke en kappe med hette til meg selv. |
Trenger litt tips her!
Hvis dere skulle lete på nettet etter feriebolig i utlandet dere kunne leie, hvor ville dere da søke? Eller, for å si det på en annen måte: Hvor er det lurest å sette inn annonse ( bortsett fra Finn.no)? Vil egentlig bare ha norske leieboere, i alle fall bare avertere i Norge |
Sitat:
|
Jeg holder på å klikke i vinkel! Her sitter jeg både med Microsoft power point (som jeg bare har en prøveversjon av) og Open office org impress, men INGEN AV DEM VIL BRUKE NORSK STAVEKONTROLL!
Jeg skal alt ha norsk ordliste på den sistnevnte som jeg uten problemer har brukt i tekstbehandlingsprogrammet, men for sikkerhets skyld prøvde jeg å laste ned en nye en, men nettsidene får tidsavbrudd. På Microsoft har jeg forsøkt å bytte standardspråk en million ganger, men det hopper bare tilbake til engelsk. Det er rett før jeg får hjerteinfarkt her. Uansett hvor mange ganger jeg velger norsk ordliste så hopper det tilbake. Hva skjer a? Ingen hjelpesider har så langt kunnet hjelpe meg. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg klarer meg fint uten stavekontroll, altså. Jobber jo oftest uten, men når det ikke går an å slå av den en gang (eller, det gjør det på OO., men nå holder jeg på å kaste bort alle prøveturene mine på Microsoft, så lar det stå ut, dessuten roter OO til en del av ppt-ene) så irriterer den røde understrekingen vettet av meg! Så ergerlig! Jeg foretrekker SÅ hardt å korrekturlese pdf kun ved bruk av stickynotes, ass. |
Får du opp stavekontroll om du trykker f7? Der kan du iallfall i word sette språk og sjekke hvilke ordbøker som er lastet.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det demrer forresten, jeg tror jeg hadde det samme problemer med OO sitt tekstbehandlingsprogram, men overvant det. Nå husker jeg seff ikke. Har gitt opp Microsoft, for det ble for mye visuell uro med understrekinga, da det ikke en gang gikk an å slå av stavekontrollen som følgelig understreket alt da den var på engelsk. Det er SÅ irriterende! Og jeg er SÅ lettantennelig om dagen at jeg nesten har bitt ned tennene mine i frustrasjon. :realmad: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg bruker kun google documents som officesystem jeg nå, da hhar jeg alt tilgjengelig over alt og slipper lokale bugs.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17. |