![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
For kun 2dl så blir det svært søtt. For meg hadde det blitt for mye, da jeg mener suketter har litt for bitter smak til å ha mye oppi. Men det er helt opp til hver enkelt, og hva en liker. Om du spør om du KAN bruke så mange mtp lavkarbo, så jajo du kan, men ikke alle tåler søtningstoffer like bra.
|
ok, da blir 3 litt masse, får prøve meg på 2 :) Synes teen smaker masse jeg, kommer bare an på hvor lenge man lar den trekke, (en sånn pose i et krus gir masse smak), og hvilken smak det er. Jeg varierer mellom mange sorter og er veldig glad i te. Men må ha noe søting i skal den smake noe godt. :rodme:
|
Enig med deg der, jeg heller er ikke så glad i te uten noen form for litt søtt oppi. Eneste jeg vet om som ikke trenger sukring, er nok sånn instant tea, men den er jo omtrent 99% sukker i seg selv hehe!
|
Sitat:
|
hehe ja instant te - det er utelukket ! bare sukker.
(men så pleide jeg FL (før lavkarbo) gjerne å drikke teen min med TRE teskjeer sukker ) Så jeg er vant med søt te :p. Må nok ta meg selv i nakken og venne meg til mer bitter smak. kanskje la den trekke kortere tid:D. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
De selger de her på Ica nær også. Smakene ser kjempegode og fyldige ut, så de tenkte jeg å prøve. Jeg må bare huske det neste gang jeg er der :p
Jeg drikker for det meste grønn te, og selv om svart te er bittrere, så er ikke grønn drikkbar uten søtt heller, men de krever mindre da før de blir gode. |
Jeg har 3 suketter til en stor kopp mørk te :) Drikker bare te i helgene (til frokost), og da må det nesten smake som det "alltid har gjort". Drakk endel te på jobb før, men blir så sulten/hol i magen av sukettene, så nå er det bare vann og kaffe på jobb. Skal forsøke å kutte ned på kaffen også, men jammen er det vanskelig, gitt :p
|
Sitat:
|
Sitat:
Celestial Seasonings er bra! Eg er veldig glad i Sleepy Time teen deira. Det med grøn te utan søtt er ei vanesak. Eg drakk te BERRE med søtt i før, no drikk eg den bar, også den grøne. |
hvordan takle abstinenser? er på 4de dagen uten tyggis. har forøvrig tygget mist 2pakker extra tyggis om dagen de siste 7-8årene.. så er litt.. grumpy.. og kjenner det godt hvertfall:)
Anyway, drikker masse vann, og skulle gjerne ut å gått, men ryggen i lås hjelper ikke heller. noen ideer? |
Sitat:
|
Hvorfor får jeg ikke lagret oppskriften min på Diett.no?? Får opp at tiden jeg har ført opp at retten tar å lage - ikke stemmer eller ikke er fyllt ut. Men jeg HAR fyllt ut i feltene. Anyone???
|
Sitat:
|
Noen som vet om "μg RE" (norsk måleenhet på vitaminer) og "IU" (amerikansk måleenhet på vitaminer) er det samme?
Vurderer å bestille vitaminer fra iherb, men det er jo så himla store doser. F.eks vitamin A er det lovlig med max dagsdose på "μg RE" 1500 i Norge og de fleste A vitamintilskuddene på i herb har "IU" 10000 og oppover... |
Sitat:
Norsk anbefalt daglig dose vitamin D3 = 10 μg = 400 IU Det som er vel så relevant i denne sammenhengen er at dersom middelet er i fritt salg i et EU-land i en høyere konsentrasjon enn den som er tillatt solgt i Norge, så er det pga EØS-tilpasning - de frie markeder - fullt lovlig å bestille til Norge som privatperson. Det samme gjelder ikke for nettsteder lokalisert utenfor EU, da blir alt stoppet i tollen. Iherb er bra, men har noen praktiske begrensninger på vitaminfronten. Såh. Google : EU A-vitamin? |
Du burde heller bestille fra Sverige; Shopping4net.com har masse bra vitaminer til en fornuftig pris. Jeg har bestilt mye derfra, både monster-b- og d-vitaminer godt over anbefalte norske doseringer, aldri noe problem! :)
|
Sitat:
Sitat:
|
Jeg ser mange har delmål med en tidsfrist, f.eks 5kg til påske. Men hvordan kan man påvirke vekttapet på den måten?
Jeg forstår kaloritellere kan trene ekstra hardt, og gå kraftig i minus for å falle i vekt, men hva med lavkarbo? For meg så beveger vekta seg slik den vil, og jeg kan ikke få den til å gå raskere ned selv om jeg hadde bestemt meg for det... Så ja, hvotdan påvirker man vekttap ved lavkarbo og ketolyse? |
For meg er målet om -5kg til påske mer en motivasjonsfaktor enn en faktisk tidsfrist.
|
Sitat:
|
Takk for svar!
Da var det litt som jeg trodde da, at man kan ikke påvirke hastigheten? Jeg liker tanken på et sånt mål da, men 5kg for meg er jo ganske mye, så å greie det på så kort tid er helt utelukket hehe! Det tar nok kanskje opp til 4-6 måneder. Men det å ha en felles sats som ikke er så grusomt langt unna er jo motiverende :) Kanskje jeg skal tørre å henge meg på noe sånt jeg også. |
Sitat:
Selv kan jeg ikke ha slike mål, for da jobber kroppen konsekvent i mot meg. Går opp 3 kg i stedet for noe ned, selv om jeg gjør alt riktig. Så fort målet er forbigått (datoen) slipper det huagevis med kilo over natta :rolleyes: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43. |