![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
og takk til Photo, og Kitt :-)
|
Kan noen fortelle meg hvordan jeg får oppgitt drikkevarer på diett.no? Jeg får bare velge gram som mengde, mens jeg ser andre har fått til dl osv.. Hvordan?
|
Jeg fikk det til allikevel :P ble bare så frustert et lite øyeblikk der hehe
|
men jeg har et annet spørsmål da..
Jeg finner det ikke ut selv etter å søkt og søkt og søkt på forumet, ett sted må svaret ligge, men det er søren meg godt gjemt. Hvorfor kan vi trekke ifra sukkeralkohol? Hva er det? |
Sitat:
Noen sukkeralkoholer er som fiber. De tas ikke opp i tarmen og gir dermed ikke blodsukkerstigning!:D Men ikke la deg lure! Det gjelder ikke alle sukkeralkoholer og hvorvidt det gir blodsukkerstigning eller ikke, er også litt individuelt!:eek: Pluss at fibereffekten også kommer frem i at svært mange reagerer med magesmerter og utallige svært kjappe turer til toan!:eek: |
Lurer på en ting.
For å få andres meninger på kostholdet mitt, og hva jeg får inn av fett, proteiner og karber hver dag, synes dere da jeg skal starte en tråd om dette, eller finnes det allerede steder hvor man kan legge dette inn? Legger jo inn i dagboken, men den er det ikke så mange som kikker i, så jeg tror sjansen til svar er bedre i en vanlig tråd kanskje? |
Sitat:
|
Kan man drikke melk på ketolyse?
Jeg savner en god iskaffe, slik jeg laget den før dietten begynte. Svart kaffe, vaniljesirup og masse melk, gjerne lett eller ekstralett melk. Dersom jeg kan drikke melk, så hadde jo denne vært herlig å lage med sukrin i stedenfor vaniljesirupen.. Men lettmelk inneholder vel sukker? Hvilken melk kan jeg evt drikke? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Prøvde en eggemelk etter en oppskrift jeg den smaker jo bare smør og egg :( Oppskriften skulle smake kaffelatte, og jeg kjenner en bismak det den, men næh ikke noe kosedrikk dette nei..
Dette blandet jeg: ca 50g smør smeltet 3dl kokt vann 4 ts sukrin 1 egg litt vanlije essens litt økologisk kakopulver en stor dæsj sterk kaffe Jeg prøvde først bare 2ts sukrin og bare vanilje, men prøvd å sukkre mer etterpå og senere også kako, men det ble ikke bedre altså =/ Kanskje jeg brukte for mye smør. |
Trur eg brukte mindre smør enn det ja, på eitt egg. Salta smør smakar meir, viss du brukte det. Prøv med usalta eventuelt, eller kokosfeitt?
|
Gjorde et nytt forsøk på iskaffe og ikke kaffelatte nå..
Vannet ut kremføte slik det ble foreslått her nå. Dette blandet jeg: Utblandet kremfløte 2dl fløte/2dl vann (brukte bare 2,5 dl av den ferdige blandingen. 2ts sukrin et par dråper vanilje en stor dæsj sterk kaffe Dette ble bare bittert og ekkelt, fløten blir for tykk for meg.. Jeg prøvde mer sukrin, men det er da ikke det samme som sukker så det ble ikke lik den iskaffen jeg er vandt til. Så nei dette får jeg ikke til visst :( Men guttungen min på 1,5 ble helt tullete etter disse to drikkene. Stikker av med koppen min før jeg får tatt ifra han og drikker og søler over hele stua og kjøkkenet! Bra det ble likt av noen, men jeg tror han er litt liten for kaffe enda hehe! |
Sitat:
Tror du jeg kan bytte ut smøret med det? i såfall så kan jeg jo prøve det heller.. |
Sitat:
2/3 fløte blandes med 1/del vann. Røres godt. Enkel eller dobbel espresso blandes med 2 sukketter og evt vaniljeessens. Hell kaffen over isbiter, og så melkeblandingen etterpå. Hvis du er ny på ketolyse vil det være uvant at det er såpass fyldig, men når du venner deg til det vil du aldri gå tilbake! |
Sitat:
|
Jeg bruker noen dråper natreen oppi, synes den smaker bedre enn sukrin - selv om sukrin vel er anbefalt å bruke.
Jeg lager min eggemelk slik: mengde smør og egg avhenger om det er til kos, eller for at eg skal holde meg mett en stund. Normalt med ett egg og 30 - 40 gram smør - øker hvis jeg skal holde meg mett . Bruker også gjerne mer vann, sånn at det blir halvannet krus av det hvis jeg bruker mye smør og egg. ca 40 gram smør smeltes i en bolle i mikroen ca 3 dl vann kokes opp - helles i bollen 1 - 2 egg has i bollen, og så begynner piskingen tilsetter ca 8-10 dråper vaniljeesens hvis jeg vil ha vaniljesmak og tja, noen dråper Natren kanskje 5-6 alt etter smak. Pisker sammen igjen, og kansje en eller to ss fløte, men oftest uten. Når jeg vil ha kaffesmak så tilsetter jeg bare kaffe, og smaker til. Bruker ikke mye kaffe, kansje et par spiseskjeer . kakao - bruker 1 -2 ts. |
Tusen takk for mange gode tips og råd, tar meg en ny runde på kjøkkenet i morgen tror jeg ser hva jeg får til.
Jeg bruker vanlig, men sterk kaffe. |
Sitat:
|
Er sjømat okey?
reker med majones f.eks? |
Absolutt!!!
|
Sitat:
|
Jeg bruker nescafe gull, drysser kanskje en ts i litt kokende vann, og heller oppi, synes det blir nok kaffesmak :-)
|
Er 3 natreen suketter for mye i et krus med te? ca 2 dl.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07. |