Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Jabba 29-03-11 21:21

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1069781)
Øverste kanten på en støvel eller nederst kanten på et skjørt feks?
Noe med en påsydd kant i hvert fall!

Neeeeei.....var visst ikke det heller....

KarMa40 29-03-11 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1069773)
Er med i en konkurranse og må gjette hva dette er......jeg sår fast! Hjeeeelp... :-)
http://www.flust.no/Global/FB/dk4d2.jpg

Erme-åpningen på en hvit microfleece genser?

Catwoman 29-03-11 21:54

Nederst på ett dusjforheng?

Carisma 29-03-11 21:58

Det er et erme, eller åpningen på ett

Karissima 29-03-11 22:11

Kanten på et pledd som er brettet sammen

Anarko 29-03-11 22:20

Trusekant på en stor truse :)

Kanskje 29-03-11 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1069228)
Fakirmetoden (Skaldeman) innebærer ikke prosentfordeling. Skaldeman snakker om fettkvote og det er det du skal ta utgangspunkt i, men dette har jeg vel forklart deg (tror det var deg) i en annen tråd. Du bør absolutt lese boka GI-null før du gir deg ut på fakirmetoden for å få det riktig.

Her er tråden om Skaldeman fakir, der skriver jeglitt om hva Skaldeman selv sier: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42270

Takk for svar :-)
Ikke alltid lett å huske alle svarene man får.
Skal se om jeg får fatt i den boka også, hvis det blir aktuelt, er enda usikker på om det er rett rettning .
:-)

Jabba 30-03-11 17:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1069875)
Trusekant på en stor truse :)

Niks...:p

Zillah 30-03-11 17:17

1 Vedlegg
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1069773)
Er med i en konkurranse og må gjette hva dette er......jeg sår fast! Hjeeeelp... :-)
http://www.flust.no/Global/FB/dk4d2.jpg

Eg syns det liknar på ei arkivmappe eg har. Den ser slik ut (sjå bilde):
Kva syns du?

Jabba 30-03-11 17:23

Ja, det ligner faktisk.....

Photobscura 30-03-11 18:00

Eller bare en bunke plastmapper?

Carisma 30-03-11 21:17

Nei, det er ermet på en sånn eskimojakke, helt seriøst! Sånn med ullaktig for inni.

Kanskje 30-03-11 22:02

Gjest i bryllup: løsnegler, eller negler med neglelakk ( desverre korte og ikke lange og pene) ?

Photobscura 30-03-11 22:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1070828)
Gjest i bryllup: løsnegler, eller negler med neglelakk ( desverre korte og ikke lange og pene) ?

Vel, det er mange med meg som er godt enige om at lange negler ikke er så pent! ;) Jeg har alltid helt korte negler, og stort sett alltid neglelakk. Så spør du meg, så er svaret klart! ;) Om man brått får lange negler så føler man seg gjerne mer klønete enn om man lar dem vokse seg til over tid også.

Carisma 30-03-11 22:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1070828)

Mener du løsnegler støpt i salong eller sånne du limer på selv fra f,eks HM? Hvis det første ja, hvis det siste Helt klart ikke løsnegler!

Kanskje 30-03-11 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1070851)
Mener du løsnegler støpt i salong eller sånne du limer på selv fra f,eks HM? Hvis det første ja, hvis det siste Helt klart ikke løsnegler!

hehe tenkte på slike man limer på selv.

Carisma 30-03-11 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1070865)
hehe tenkte på slike man limer på selv.

De holder i ca et kvarter, resultatet er at man går rundt med lang negl på to fingre og resten korte uten lakk :rolleyes:

Gracella 30-03-11 22:43

Ha, ha, husker første gangen jeg hadde på meg slike "lim-på" negler.
Var ikke vant til det i det hele tatt og klønte mye med det meste. Jeg stod i kassakøen og begynte å lempe varer på kassabåndet da to av neglene spratt av og fortsatte fint forbi kassadamen...:eek: :D:D :eek:

Det så LITE lekkert ut, det kan jeg love, hehe

langaard 30-03-11 23:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1070884)
Ha, ha, husker første gangen jeg hadde på meg slike "lim-på" negler.
Var ikke vant til det i det hele tatt og klønte mye med det meste. Jeg stod i kassakøen og begynte å lempe varer på kassabåndet da to av neglene spratt av og fortsatte fint forbi kassadamen...:eek: :D:D :eek:

Det så LITE lekkert ut, det kan jeg love, hehe

Ha ha! Det samme skjedde med meg en gang også:lol:

Cherry 30-03-11 23:51

Jobber som vikar på en ungdomsskole, og hadde en 8.klasse i dag. En av guttene hadde SKIKKELIG sterkt bartevekst og da snakker jeg skikkelig. Er det normalt?

Photobscura 31-03-11 00:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1070967)
Jobber som vikar på en ungdomsskole, og hadde en 8.klasse i dag. En av guttene hadde SKIKKELIG sterkt bartevekst og da snakker jeg skikkelig. Er det normalt?

Det er vel ikke akkurat normalen, men det er da heller ikke unormalt. F.eks hadde jeg en fetter som fint kunne gro helskjegg da han var fjorten. Det er vel bare snakk om veldig tidlig utvikling, samt eventuelt gener og etnisitet. Som med jenter som får mensen og pupper når de er ni ti.

Regret 31-03-11 00:33

Sitat:

Helt normalt!
Det er litt som, når kommer mensen til jentene? Den kan jo komme fra jenta er 8 år og oppover.. (dog jentene er som regel tidligere ute med pubertetrelaterte ting)
Jeg vet om flere gutter i den alderen som har bart- og skjeggvekst :)
Jeg ser også at de med noe mer pigmenter får det tidligere enn andre, så det er kanskje mindre utbredt hos oss blodekte nordmenn ;)

Regret 31-03-11 00:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1070973)
Det er vel ikke akkurat normalen, men det er da heller ikke unormalt. F.eks hadde jeg en fetter som fint kunne gro helskjegg da han var fjorten. Det er vel bare snakk om veldig tidlig utvikling, samt eventuelt gener og etnisitet. Som med jenter som får mensen og pupper når de er ni ti.

hehe ja nå ser jeg at jeg mer eller mindre kopierte det du skrev, men jeg leste nok ikke innlegget ditt godt nok før jeg postet selv hehe, bra vi er enige da hvertfall!

Anarko 31-03-11 03:00

Sitat:

Husker en i min klasse på siste året på barneskolen som hadde ganske så imponerende skjeggvekst. En i min yngre søster sin klasse hadde såpass helskjegg som 12 åring at enkelte 20 åringer ville blitt misunnelige.
Kjæresten min hadde skikkelig skjeggvekst også når han var 12. Så det er nok store variasjoner. De jeg nevner har forøvrig ikke mer pigment enn den "vanlige" nordmann. :)

Photobscura 31-03-11 08:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1070981)
hehe ja nå ser jeg at jeg mer eller mindre kopierte det du skrev, men jeg leste nok ikke innlegget ditt godt nok før jeg postet selv hehe, bra vi er enige da hvertfall!

Hehe, ja. Jeg husker jo også de første asylsøkerne som begynte på skolen vår, flere kurdere bl.a, om jeg ikke husker feil, og det var nok noen misunnelige blikk fra guttene i fra bygda vår hva angikk både ansikt- og kroppsbehåring! :p
Fetteren min arvet veldig på faren sin som var svarthåret og generelt hårete.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.