![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Siden formen er på bunn i dag, bestemte jeg meg for og konsentrere meg om middagen og ikke tenke på andre gjøremål.
Jeg fylte kyllingfileter med bacon og ridderost og marinerte det hele i en marinade av kokosolje, knust mango, frisk oregano og en liten dash sesamolje. Filetene ble så stekt lett på begge sider, lagt i ildfast form sammen med en hel haug forskjellige grønnsaker (a la nå rydder vi kjøleskapet) dekket av aromasopp i skiver og så tømte jeg over organisk kyllingbuljong og 1 box creme fraiche. Står i ovnen enda, men det lukter himmelsk:D |
I dag ble det ei slags kjøttdeigsuppe modifisert etter kjøleskapsinnhold og kresne ganer:rolleyes:
|
Sommerkotelett med kål.løk og to ss potetsalat. :)
|
I dag ble det skikkelig "hybelmat": suppekjøttboller, ternet paprika og tomat, litt morrpølse, en neve ost og ajvar. Et par minutter i microen... "Yumm"
|
Grilla kylling og masse salat;)
|
Har vært i byen i dag (21 mil herfra), og kom nettopp hjem, våt og kald.
Da passer det perfekt og smelle sammen noe reinsdyrskav og kantareller i fløtesaus og dampe grønnsaker |
Sitat:
Her ble det tacokyllingfilet meg kål og løk til. |
Kyllingfile og erter:)
|
Sitat:
I dag hadde jeg bare reinsdyrskav fra frysedisken, surrer det i jerngryta sammen med løk, bacon og sopp. Tømmer over like deler rømme og fløte, peprer, har i tyttebær og ei skive geitost (vet den har karber, men det smaker så godt i viltsaus). Lar det surre i cirka 15 minutt og så er det fest i stua:D |
Fylt paprika med rucculasalat ved siden av.
|
Mors hjemmelaga tomatsuppe.
|
I dag blir det spicy laksesuppe med kokosmelk igjen.
|
Minsten min var ikke hjemme på bursdagen sin, men i dag feirer vi ham.
Han har selv bestemt menyen Lunsj: omelett med røkelaks, friske urter og jarlsbergost. Middag: Helstekt lammelår gnidd inn med hvitløk og rosmarin, rødvinsaus, dampa grønnsaker og nypotet Kaker Rullekake med bringebærkrem og fyll av ananas, mango og revet 70 % sjokolade + Black Sunday Tror vi alle blir veeeldig mette i dag:D |
Kjøttsaus med squash:)
|
I dag blir det kyllingfilet med stor salat og rømmedressing.
|
Her ble det rester fra i går, men siden det var litt lite, stekte jeg noen marinerte kalkunfileter sammen med sopp og kokte selvsagt masse nye grønnsaker.
|
Fjokk og jeg har vært alene, så vi har hatt det veldig lettvint denne uken. Rettene jeg har lagt varer som regel i tre dager når det bare er oss to. I dag be det Gølpølser med blomkålmos til.
|
I går: moussaka! Yum! I dag blir det nok rester :)
|
Egentlig skulle jeg lage kyllingsuppe, men siden jeg ikke er helt i støtet så blir det bare stekt kyllingkjøttdeig med hamburgerkrydder. Kål og løk ved siden av. :cool:
|
Langtidsstekt gnyllik! Den ble bare SÅ saftig og god! Servert med ris til dem som ville ha og salat. :sikle:
|
Sitat:
|
Enkel middag: Eggerøre & røkelaks
|
Kyllingsuppe
|
Wok på svinekjøtt, paprika og løk (til-overs-grillspyd) servert med guacamole, hummus og aioli. Restefest.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16. |