Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Togtråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43295)

Nnem 14-06-11 11:45

Sv: Togtråden!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1137940)
Når jeg skeier ut skikkelig så går jeg opp både 2 og 3 kg, men er som regel for det meste vann. Tar opp til flere uker før jeg er ved minstenotering igjen. Denne helga spiste jeg kake og jeg ligger å ruller i smerter og ubehag enda, vekta tør jeg ikke å sjekke en gang.

Ble litt kake og høykarbo pizzastykker her. Fikk litt vondt i magen, men det er over nå. Er på stict diett igjen.

Regret 14-06-11 11:58

ah, nei jeg skal være litt slappere med dette med nedgang de neste dagene, så spiser bare så jeg er fornøyd uten å tenke så mye mer enn det. Får vite mer nærmere helga tenker jeg, og da blir det mest sannsynlig veldig strengt igjen ja! Har litt å ta igjen, 1,2 kg opp nå siden lørdag!

Kanutten 14-06-11 13:42

Da har jeg vært inni rødmeflauvogna... :rodme:

Jeg var jo hos manuellputten min i dag. Han er bare fabelaktig! han har virkelig fått meg på beina igjen! Og apropos bein... I dag hadde han funnet ut at han skulle fikse låra mine. Jeg har så lenge klaget over melkesyrefølelse i låra og i dag skulle han altså ta låra mine nærmere øyensyn...:o Neppe noe vakkert syn!! :p For han skulle nemlig kikke på hoftefestet først.. Og øverste del av låra.. Og BIKINILINJEN var ikke sjeivet! :eek: Det var et buskkas deluxe så han måtte omtrent brøyte vei til hofteleddet på indersiden av låra. :rodme: Oooog så ville han sette nåler der.. :rolleyes: Gjett om ei som følte seg megasexy der ho lå i ei trasig truse og buskkas av en annen verden med nåler rett til værs. :lol:

VSB 14-06-11 13:44

Jeg har vært i legevogna i dag. Og så en tur i helsekostvogna, fikk kjøpt enn div. kosttilskudd for lavkarbo og depresjon, så da skulle det bli godt ivaretatt i hvert fall. Fram til nå har jeg spisst opp det vi hadde i hus, kunne ikke kaste det liksom.

VSB 14-06-11 13:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1138061)
Da har jeg vært inni rødmeflauvogna... :rodme:

Jeg var jo hos manuellputten min i dag. Han er bare fabelaktig! han har virkelig fått meg på beina igjen! Og apropos bein... I dag hadde han funnet ut at han skulle fikse låra mine. Jeg har så lenge klaget over melkesyrefølelse i låra og i dag skulle han altså ta låra mine nærmere øyensyn...:o Neppe noe vakkert syn!! :p For han skulle nemlig kikke på hoftefestet først.. Og øverste del av låra.. Og BIKINILINJEN var ikke sjeivet! :eek: Det var et buskkas deluxe så han måtte omtrent brøyte vei til hofteleddet på indersiden av låra. :rodme: Oooog så ville han sette nåler der.. :rolleyes: Gjett om ei som følte seg megasexy der ho lå i ei trasig truse og buskkas av en annen verden med nåler rett til værs. :lol:

Forstår den...

Jeg flatet ut hos legen pga. blodprøve... Så skulle det settes en vaksine og disse damene på kontoret lurte på om legen ville sette den selv, nei det ser ut til at dere klarer dere bra sa han... Ville ikke ha noe med sånne besvimelsesanfall å gjøre tror jeg. :flau:

Kanutten 14-06-11 13:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av VSB (Innlegg 1138070)
Forstår den...

Jeg flatet ut hos legen pga. blodprøve... Så skulle det settes en vaksine og disse damene på kontoret lurte på om legen ville sette den selv, nei det ser ut til at dere klarer dere bra sa han... Ville ikke ha noe med sånne besvimelsesanfall å gjøre tror jeg. :flau:

:lol: Ikke greitt. :klem:

Antoinette6 14-06-11 19:03

Her er det fullt liv, ser jeg. Det er bra !

Vi kjører videre !

Kanutten 14-06-11 19:05

Har sjeiva glufsa til neste stikkmøte kommende fredag... Skal kjøpe truseshorts for å være sikker på at alt blir dekket... :o
Om ikke annet så ble sambo småsjalu da han hørte hva jeg hadde vært gjennom! :lol: Så nå er han så elskelig som fy! :love:

Regret 15-06-11 07:29

Nei dette blir ei dårlig uke! har ikke orket å veie meg i dag, selv om jeg kan, fordi det er veiedag i morgen uansett og jeg vet at jeg får ett plusstall denne uken så det er ikke noe morsomt engang.. Dessuten greier jeg ikke å fokusere meg med denne kvalmen, halsbrannen og verk i kroppen, har liksom havnet i et sånn 'synd på meg selv' stadie hvor jeg ikke gidder å gjøre så mye. Håper det gir seg snart! Da skal jeg gi full fres og være litt mer streng på dietten. Har blitt mange utskeielser i det siste! Akkurat nå, fram til jeg vet mer så tar jeg det litt rolig, men så snart jeg står med en negativ test i hånden (og det blir den jo) så er det alvor. Nå har jeg mistet all matlyst, og luktene av mat triggrer bare kvalmen så jeg gidder ikke innom kjøkkenet i det hele tatt nesten..

Når dere skeier ut, og da tenker jeg sånn skikkelig utskeiing med masse kake, hvete, sukker, masse masse MASSE høykarbo og kalorier, hvor lenge etterpå er dere dårlige da? Hva med vannvekt, hvor lenge driver den på? Jeg fylles opp av vann nå, men jeg er også i mensperiode så det kan komme av det også.

Nnem 15-06-11 12:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1138869)
Nei dette blir ei dårlig uke! har ikke orket å veie meg i dag, selv om jeg kan, fordi det er veiedag i morgen uansett og jeg vet at jeg får ett plusstall denne uken så det er ikke noe morsomt engang.. Dessuten greier jeg ikke å fokusere meg med denne kvalmen, halsbrannen og verk i kroppen, har liksom havnet i et sånn 'synd på meg selv' stadie hvor jeg ikke gidder å gjøre så mye. Håper det gir seg snart! Da skal jeg gi full fres og være litt mer streng på dietten. Har blitt mange utskeielser i det siste! Akkurat nå, fram til jeg vet mer så tar jeg det litt rolig, men så snart jeg står med en negativ test i hånden (og det blir den jo) så er det alvor. Nå har jeg mistet all matlyst, og luktene av mat triggrer bare kvalmen så jeg gidder ikke innom kjøkkenet i det hele tatt nesten..

Når dere skeier ut, og da tenker jeg sånn skikkelig utskeiing med masse kake, hvete, sukker, masse masse MASSE høykarbo og kalorier, hvor lenge etterpå er dere dårlige da? Hva med vannvekt, hvor lenge driver den på? Jeg fylles opp av vann nå, men jeg er også i mensperiode så det kan komme av det også.

Jeg får vondt i magen den første dagen.
Forrige utskeiing varte i 6 dager. Skikkelig karbo; lompe, brødskiver, rundstykker, kake og ris.
Gikk opp 3,4 kg. De var borte + ca 1 kg til ved neste veiing.
Denne gangen var utskeiingen hele helgen fre-søn. Gått opp ca 3 kg.
Var allerede på vei opp pga eggløsning.
Er på vei nedover igjen, snikveide meg i dag morres.
Er ca 1,4 kg unna minstenotering.

Regret 15-06-11 12:37

Ok, så det er bare 1 dag at du var 'syk'? Hvordan du reagerte da, tenker på om du ble kvalm, bare magevondt, oppkast, hodepine etc etc..? Jeg er på 4. dagen med kvalme og svimmelhet nå..

Nnem 15-06-11 12:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1139113)
Ok, så det er bare 1 dag at du var 'syk'? Hvordan du reagerte da, tenker på om du ble kvalm, bare magevondt, oppkast, hodepine etc etc..? Jeg er på 4. dagen med kvalme og svimmelhet nå..

Ja, for det meste bare den ene dagen. Er bare magevondt jeg har. Ser at jeg slipper lettere unna. Har hodepine når jeg er på vei inn i ketosen igjen.

Uff, håper det slipper opp snart. Er du sikker på at det ikke er noe annet?

Regret 15-06-11 13:34

Ganske sikker på at det ikke er noe annet ja, men jeg skal ta en test i løpet av de neste dagene uansett for å være helt sikker. Men jeg tror det bare kommer av mens og for mye kake :p

kattungen 15-06-11 17:51

*stikker en tur innom skeieut-vogna*

Nudler og cinnabun til lunsj, popcorn som snacks, pizza til middag og melon til kvelds :p

Kanutten 15-06-11 19:03

Har vært i jobbvogna i dag.

Og noe av det første jeg får høre er at vi skal på firmatur til WIEN!!! OG jeg kan ta med sambo!!! :heia: :love: Gleder meg.

Kanutten 15-06-11 19:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kattungen (Innlegg 1139295)
*stikker en tur innom skeieut-vogna*

Nudler og cinnabun til lunsj, popcorn som snacks, pizza til middag og melon til kvelds :p

Æhhh, leste cannabis til lunsj... :rodme:

kattungen 15-06-11 21:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1139347)
Æhhh, leste cannabis til lunsj... :rodme:

:eek::eek::eek:

:p

Artigste lesefeilen hittil i dag:p

Anne 15-06-11 21:10

Møkkatog:mad:
Stopper jo ikke når jeg står på stasjonen og veiver med armene for å komme på igjen:o

Antoinette6 15-06-11 21:12

Sorry, Anne ! Det gikk litt fort her !

NÅ kan du hoppe på ! Kom igjen ! Jeg tar deg imot ! :klem:

Hurraaaa for deg ! :blomster:

Anne 15-06-11 21:18

Åååå hopp!
Takk, Antoinette6, da er jeg på igjen:ja:

Håper ikke skoene mine er så glatte at jeg faller av igjen.....:o
Må stikke fingrene i ørene også en stund, for det er så mange bursdager og de roper på meg så jeg skal komme.... De to første tror jeg skal gå bra, og da kan det hende jeg er godt igang.

Er i gang...vannvogna først:ja:

Regret 15-06-11 21:32

Hva skjer da? For ikke så lenge siden så var toget stappfult med masse prat og latter, noe sånt som dette...

http://i231.photobucket.com/albums/e...n-railways.jpg

DA sto fettforbrenningsvogna på for fult!
http://i231.photobucket.com/albums/e...8ffirejpeg.jpg

men nå tror jeg toget begynner å fly sin egen vei, hvertfall fra meg for nå skjer det absolutt ingenting og motivasjonen er ikke-eksisterende.. Kanskje det er mulig å ta seg ei 'pause' på noen måte for å få en ferskere start i alt dette slankestyret?

http://i231.photobucket.com/albums/e...gnoria/014.jpg

:(

Antoinette6 15-06-11 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 1139490)
Åååå hopp!
Takk, Antoinette6, da er jeg på igjen:ja:

Håper ikke skoene mine er så glatte at jeg faller av igjen.....:o
Må stikke fingrene i ørene også en stund, for det er så mange bursdager og de roper på meg så jeg skal komme.... De to første tror jeg skal gå bra, og da kan det hende jeg er godt igang.

Er i gang...vannvogna først:ja:

Vannvogna er kjempeviktig ! Og så det indre bildet av deg som tynnere og gladere og mer fornøyd ! :ja:

Men vi har gooood tid, Anne, - på et vis. En plutselig utskeielse i en bursdag er ikke verdens undergang. Kanskje du skal få i planleggingsvogna og rett og slett planlegge en lite utskeilese ? Da ender det jo ofte med at man IKKe gjør det, er min erfaring . . .

Og et :suss: til deg !

Anne 15-06-11 21:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1139531)
Vannvogna er kjempeviktig ! Og så det indre bildet av deg som tynnere og gladere og mer fornøyd ! :ja:

Men vi har gooood tid, Anne, - på et vis.

Takk...har visst kommet rett inn i motivasjonsvogna jeg. Slett ikke verst.

Planlegging er viktig:ja: Så er igang med det...nå er det bare å holde seg til planene som gjenstår:D

Planene for sommern er moderate...dvs lavkarbo ala Fedon:ja: Han tillater litt karber med noe høyere GI av og til. Så da skal det nok gå på et vis.
Ble bare litt satt ut da jeg ble sykemeldt, men nå er jeg på toget igjen.

Tut!

Antoinette6 15-06-11 23:04

Velkommen, Anne ! Dette toget ER ikke det samme uten deg ! Jeg føler det !

:love:

kattungen 15-06-11 23:14

Uff, jeg er skikkelig demotivert for tiden egentlig :( Skjønner ikke helt hvorfor, for det er jo så mye godt jeg kan spise, men allikevel hyyyyler karbohydratene til meg :p I tillegg skjer det ganske mye framover som "krever" litt karbohydrater - og selv om jeg vet at jeg kan la vær å spise poteter og ris og andre "åpenbare" karbokilder så syns jeg det er vanskelig allikevel :(

I morra er jeg igang igjen, i alle fall :D

KimPossible 15-06-11 23:19

I dag fikk jeg fjernet gipsen, og det var helt utrolig deilig! Foten min er fri igjen!!! :D
Så i morgen tenker jeg å ha veiedag... mest for kontroll, sjekke at jeg ikke har lagt på meg i løpet av de 6 ukene med gips og krykker i alle fall.
Føler meg tjukk oh tung og oppblåst nå, så jeg gleder meg ikke akkurat... men men.

God natt!

Lava 15-06-11 23:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1139522)
Hva skjer da? For ikke så lenge siden så var toget stappfult med masse prat og latter, noe sånt som dette...

http://i231.photobucket.com/albums/e...n-railways.jpg

DA sto fettforbrenningsvogna på for fult!
http://i231.photobucket.com/albums/e...8ffirejpeg.jpg

men nå tror jeg toget begynner å fly sin egen vei, hvertfall fra meg for nå skjer det absolutt ingenting og motivasjonen er ikke-eksisterende.. Kanskje det er mulig å ta seg ei 'pause' på noen måte for å få en ferskere start i alt dette slankestyret?

http://i231.photobucket.com/albums/e...gnoria/014.jpg

:(

Herlige bilder! :lol:

Lava 15-06-11 23:45

Togturen min har gått bra de siste 2 ukene ca, og satser på å fortsette i samme vogn fremover en tid. :ja:

Brimstone 16-06-11 06:22

Erre noen røykevogn på detta toget da? :cool:

kattungen 16-06-11 07:06

Tilbake på toget :heia:

Antoinette6 16-06-11 07:15

Hurraaaaah, kattungen ! Velkommen ! her er alle de deilige matvognene, vet du. Og kurven din med det mye teppet. Og alle menneskene.

Så fint å ha deg tilbake ! :klem:

Røykevogn ? Ja, jøss, Brimstone ! Det er de to som det ryker av. Jeg tror konduktøren sitter litt langt fremme i den første. Ta med deg en vifte, - det kan være lurt.

:liste:

KimPossible 16-06-11 10:13

God morgen alle sammen! :D

Jeg er så glad i dag. :heia:
Etter 6 uker med gips, krykker, ingen trening og ganske mange høykarbodager har jeg gått ned 1,5 kg!! :heia:
Er sååååå fornøyd!
Så nå skal jeg holde meg her på toget, og være flink til å gå turer og holde meg i så mye aktivitet som foten klarer.
Nuh..... frokost. :)

kattungen 16-06-11 17:01

Sambo ville såklart ha sushi til middag i dag :( Bye bye lavkarbotog. Kan man fortsatt være i ketose på 22 gram karbo?

VSB 16-06-11 17:48

Jeg tror jeg er i ketose opp til ca. 30, men måler ikke, bare fføler det på kroppen. Er veldig individuelt.

Har v'rt i akvarievogna og med stort behov for redningsvest her i dag. Ser knapt hva jeg holder på med. Fullt av grønne flytealger i det store, så nå er det instalert noe UV greier. Det lille er fylt opp med grus igjen, skulle egentlig demonteres, men ser ut til at vi ender opp med to...

Blir litt trim og styrketrening da, av å bære bættevis med sand og vann...

Ja, og så har jeg vært i klattrevogna, så armene føles ikke helt gode for øyeblikket... Og så er det en hodepine som ligger og lurer, trodde igrunnen den vogna ble koblet av for LEEEENGE siden.

Antoinette6 16-06-11 20:04

KIM !!! Er're muuuulig !???

GRATULERER !!! :heia:

KimPossible 16-06-11 20:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1140443)
KIM !!! Er're muuuulig !???

GRATULERER !!! :heia:

-1,5 kg på 6 inaktive uker er jeg meget fornøyd med ja. happy happy!
Håper det fortsetter slik framover. :D

kattungen 16-06-11 21:05

Så flink du er Kim! :heia:

Her er ketosehodepinen tilbake, så jeg satser på at jeg klarer å holde meg i ketose opp til ca 30 gram karbo :p

KimPossible 16-06-11 21:43

Takk, Kattungen :)

Ketosehodepinen er fæl, men den er jo et godt tegn da.
Holder meg i ketose selv om jeg spiser mellom 30 og 40 gram karbo om dagen jeg også. :ja:

kattungen 16-06-11 21:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KimPossible (Innlegg 1140613)
Takk, Kattungen :)

Ketosehodepinen er fæl, men den er jo et godt tegn da.
Holder meg i ketose selv om jeg spiser mellom 30 og 40 gram karbo om dagen jeg også. :ja:

Krysser fingrene for at jeg ikke har ødelagt alt for mye i dag :rolleyes: Sushien var liksom litt uplanlagt, men disse mannfolka må jo tilfredsstilles :D
Har fått løpt en tur i skogen da (til tross for ekstremt vonde legger), så jeg håper jeg har fått brent litt karbohydrater og kalorier også :cool:

KimPossible 16-06-11 21:51

All trening er bedre enn ingen trening. :)
Og litt ekstra karber en gang i ny og ne er vel ikke så farlig? Men skjønner hva du mener, det er irriterende når maten ikke blir som planlagt. :rolleyes:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.