![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
http://no.mercell.com/ Har hørt reklame for det på radioen, trodde det anbud.no, men når jeg skrev inn det ble jeg videresendt. Her kan du legge inn hvilken jobb du skal ha gjort, og så kommer flere med tilbud. Høres genialt ut, spør du meg :) |
Sitat:
Tror jeg også, at fettforbrenninga stopper opp. Alkohol må rett og slett ses på som en utskeielse, og da får vi heller leve med at det går litt treigere den dagen (noen dager?). |
Jeg ser ikke på alkohol som en utskeielse, men en adspredelse :D. Om jeg skulle hatt det så travelt med vekttap at jeg ikke kunne tatt meg noen glass vin i helga, hadde det fått være ;)
|
Nå sitter jeg og strever skikkelig her. Prøver å lage et diagram i Open Office sitt regneark-program. Jeg får til så mye som å lage selve diagrammet, vil ha med x- og y-akse, og med samme type diagram som f.eks de fra tickerfactory har, altså punkter med streker mellom.
For det første så får jeg ikke til å skrive mine egne tall i aksene, og for det andre så får jeg ikke til å plotte inn verdier. Ikke har jeg brukt regneark, og i hvert fall ikke diagrammer til noe særlig før, så jeg skjønner ikke en pøkk :p. Jeg har ikke word, altså. Kun Open Office. |
Noen som vet hvor lenge pakker kan bli "hengende" i tollen på Gardermoen? Ifølge FedEx er pakken min fra netrition "delayed" der siden tirsdag. Egentlig helt iorden, siden jeg ikke har bestilt Stevia denne gangen ;) Irriterende, bare!
|
Sitat:
CRAP! "Maks brukervekt: 100 kg" :( Jeg må kjøpe en større en hvis jeg skal kunne bruke den med mine 121 kg. Jeg måtte i så fall hatt storebroren til 2600... |
Sitat:
|
Sitat:
Hva gjør den? Hvordan trener man på den? |
Sitat:
|
Dette gjør man!! :lol:
|
Sitat:
I følge den videoen, så virket det som om det var nok med 5 minutter liksom. Får man veldig vondt hvis man bare sitter slik lenge, eller står ganske normalt? Eller er det liten vits i det? Men så er mine planer å ha sykkel og tredemølle i treningsrommet mitt, så jeg trenger jo egentlig ikke å kunne holde på med den sååå lenge. Det er jo bare å skifte apparat, kommer jo til å ha alle for meg selv! :snill: |
Noen som har erfaring med avfuktere? Jeg skal kjøpe ett hus fra 1952 (Farmor sitt) som ingen har bodd i på ca 6 år, og det begynner å få fuktskader. Så jeg tenkte å sette opp en avfukter, helst før snøen smelter og lager mer fuktskader.
1. Vil det fungere i denne kulda? Ser det står anti-freeze og "setter seg automatisk av ved +5ºC" og slikt på noen... 2. Bør jeg gå for en stor en (f.eks. denne eller denne) siden jeg skal avfukte hele huset nå (tre etasjer), eller kan jeg kjøpe en litt mindre en (f.eks. denne) og flytte rundt på? Jeg tenker at hvis jeg kjøper en mindre en, så kan jeg bruke den på vaskerommet senere. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kan den hjelpe? |
1 Vedlegg
Sitat:
Vedlegget inneholder en bilde-for-bilde-veiledning som viser hvordan jeg opprettet et diagram, håper den er brukbar :p |
Hjertelig tusen takk! Endelig fikk jeg det til :D
:klem: |
Jeg har en ACER Travel Mate 5320. Denne har ungene vært borti og har lastet ned mye spill og annet slik at den nå sikkert er full av virus og annen dritt. Den går utrolig treigt og henger seg mye opp. Jeg tenkte å formattere den - men så finner jeg ikke gjennomrettings CD-en som fulgte med. Kan jeg hente denne fra nettet? Eller er det en annen måte å få slettet alt på maskinen på?
|
Hva slags maling kan man bruke på et badegulv som er i malt betong? (Jeg tror i alle fall det er betong, ser støpt ut).
|
Har svart deg i tretusentråden, men...
Bare du grunner skikkelig, er det best med en oljemaling oppå, tror jeg, men dette vet de veldig godt i fargehandelen! Koster litt, men blir både fint og holdbart!:) |
Hjertelig! Skal høre etter i fargehandel. Men nå er ikke badet mer enn et to tre kvadratmeter stort, så jeg behøver ikke all verdens maling. Holder vel en liten evighet med et ettlitersspann :)
|
Ja, jeg lurer på en ting til mens jeg først er i gang. Mener bestemt det fantes noen bensinstasjonkjede som leier ut hengere mot depositum, altså, man betaler ikke for selve leiinga, men et depositum man får tilbake dersom man leverer tilbake hengeren uskadd. Noen som kjenner til noe sånt her i Oslo? Eventuelt noen som leier ut billig? Er bare snakk om å kjøre en sofa og en seng drøye fem hundre meter.
|
Eg lurer på om nokon har eit godt råd å gi meg. Eg har eit par skinnhanskar eg var ute for ei episode med, som gjorde at eg måtte vaske hanskane med såpe.. Ikkje det beste kan du seie, men dei lukta, så eg måtte gjere det, med det resultat at dei er tørre og harde. Poenget er; har nokon erfaring med noko som kan brukast for å mjuke oppatt skinnet? Eg har prøvd noko som skulle brukast på skinnjakker, og då vart dei svarte igjen og ikkje gråaktige :o, men dei er framleis harde og stive. Anyone?
|
Sitat:
|
Minkolje? Får ein tak i det i EU skal tru? Her er dei jo så moralske ;) Takk Photo, skal sjekke!
Har ikkje brukt hanskane på fleire år, la dei vekk etter at dei tørka. Men så har fine, gode skinnhanskane mine som eg kjøpte etter den festlege episoda gått opp i eine fingertuppen, skinnet har løsna frå saumen, så eg må få dei fiksa før eg vil bruke dei igjen, så dei ikkje blir meir øydelagde. Og når det er minusgrader er det greit å ha hanskar... Dei gamle fungerer greit for all del, men dei ber preg av å ha blitt behandla mindre pent...:( |
Photo: ang. maling av gulv eller andre ting også. Har en bekjent som er super alt som har med oppussing å gjøre, og hun sier uansett hva som skal males bruk heftgrunn som underlag.
|
Heftgrunn er viktig, sparer deg ett strøk, minst, gjør den også! Men, til betonggulv, og i tillegg våtrom, så ville jeg ha brukt maling beregnet til akkurat det, selv om den er dyrere enn oljemaling.. Du får nok gode råd i malerforretningen, og gå gjerne i flere enn en, de har jo sine merkevarer, og prisene varierer voldsomt!
|
Jeg pleier å kjøpe stort sett alt på Maling 1000, de er veldig billige, og har skikkelig peiling. Tusen takk for tips!
Kom forresten på at venninna mi brukte bengalakk på betonggulv på badet, med heftegrunn, så funker kanskje det? |
Du får egen maling beregnet på våtromsgulv, jeg ville gått for det og ikke noe annet.... Og ikke kjøpt den på Maling 1000 ;) Ei veninne kjøpte maling der og endte opp med å måtte bruke nesten 20 liter maling på 29 kvadrat! I tilegg til at den flasset av.
|
Jeg har bare gode erfaringer med Maling 1000, og jeg har handla MYE der, så da tror jeg venninna di bare har vært uheldig ;)
|
Shell7elven tror jeg leier ut mot depositum..
|
Sitat:
|
Sitat:
Skal også flytte "noen" greier på lørdag, og bilen er her i Berlin... Any tip?? |
Sitat:
|
Hvor lenge skal ett kuttsår i fingeren holdes tørt?
klarte å kutte litt mer enn agurken her for noen dager siden :p |
Skal holdes tørt til det lukker seg!
Eller, ikke ligge i bløt til det har lukket seg. En kjapp dusj eller håndvask skader ikke om du skifter plaster/bandasje etterpå! Broren min sydde 6 sting i albuen forrige søndag og fikk beskjed om at han kunne gjøre alt, bare han skiftet bandasjen ettepå. Og han fikk stivkrampe- sprøyte og antibiotika fordi såret var så dypt! |
Oj! Da så, det er ikke så dypt, men jeg har hatt før hvor det ikke lukket seg,
og jeg måtte "klippe" bort skinnet .. ekkelt. Takk for svar og god bedring til bror. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25. |