![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
I går ble det bruschetta til forrett, blåskjell til hovedrett og creme brulet til dessert :o <3
I dag blir det, hmmmmm... Må lete litt rundt på forumet tror jeg:p |
Hjemmelagede burgere med salat :P
|
Svinefilèt med bearnaise, stekt løk med chilli samt blomkålmos :D
|
Chili con carne:D
|
Fisk med bacon :D
|
hvordan kan jeg lagre en tråd?
|
Mitt lavkarbo - svar på Hotwings! (panerte kyllingvinger)
Oppskriften finner du i bloggen min her: http://duonutta.blogspot.com/search/label/Lavkarbolivet |
Omelett med créme fraîche, gulost, purre, grønn paprika og kylling marinert med rød karripasta. Den var nammenam!
|
igår ble det salat med kylling og bacon. Med masse rømme og litt pesto på :) yummy!!
|
I dag blir det laks i biter kokt i fløte og CF kryddret med salt og sitronpepper servert med blomkål og agurksalat. Til og med jeg som ikke liker fisk spiser litt av dette: Velbekomme:)
|
Grillede sommerkoteletter og en frisk salat ved siden av jummy :)
|
Krydrede kyllinglår i ovnen, med litt grønnsaksris (fullkornris tilsatt masse grønnsaker i biter) og gresk dressing.
|
I dag blir det lavkarbotaco.
|
Raclette her! Ikke hatt på mange år, så det blir stas! Har skjært opp (jacobs) pølser, svinekjøtt, kylling, bacon, flere typer oster, sopp, løk, paprika, aubergine og en skål med egg til omeletter. :sikle:
|
Sitat:
Forøvrig har jeg nettopp satt en form i ovnen bestående av kreolskmarinert laks (kiwitilbud), creme fraiche, fløte, litt sitron, vårløk og chili. Blir spennende.... |
Kyllingfilet krydret med paprikakrydder, kokt blomkål med saus laget av kokosmelk, bittelitt fløte, kremost og fond....
|
Kylling her også... ;)
Trekker kyllingfilèer i buljong, deler dem opp og bruner dem litt med fersk chili og løk. Tømmer over litt av buljongen og godt med fløte, lar det putre litt før jeg tar det over i en ildfast form med grønne grønnsaker, salt og pepper. Drysser litt ost på toppen før det åker inn i ovnen... Sambo fikk ris til og jeg jukseris :D |
Fann lammelår på tilbod på veg heim frå jobb, så det blir kvitløkssteikt lammelår med stua sjampinjong.
Creolskkrydra laks er nydeleg, Carisma! mmm! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Taco :D
|
I dag blir det kyllingklubber med litt jukseris og en salat.
|
Middagen i dag blir biff m/ bernaise, blomkål, asparges og poteter til mannen.
|
Marinerte lammekoteletter, soppstuing, blomkål og brokkoli.
|
Kjøttdeiggryte :p Ikke særlig avansert - men lettvindt og godt
|
En nakkekotelett, rester fra rømmedip'en fra i går og en tomat. Kjedelig, men godt. :)
|
Påskeaften: ribbe og fløte og sennepsstuedde rosenkål, namis
|
Nakkekotelett med stekt rosenkål, blomkål, purre, rød paprika og minimais. Saus: CF kokt opp med karri og pepper. Og så litt rå purre (digger purre).
|
Svineribbe med blomkål med fløtesaus og kanskje moglegvis litt surkål.
|
Oksestek med erter, blomkål og brokoli.
|
Jackobs pølser med blomkål og brokkoli mos.
|
Italienskkrydret svinestek (rema sin italia serie) med soppsaus og kokt brokkoli og blomkål.
|
Peppermakrell med wok'et grønnsaker (stangselleri, tomater, rød paprika, hvitløk, purre & sukkererter) + et glass rødvin :D
|
2 kyllingfileter stekt i ovnen med litt krydder, brokkoli dampet i smør og olivenolje, ristete pinjekjerner og en tomat i skiver. :D
|
I dag blir det tacosalat.
|
Laksestykke steikt i smør med broccoli og bearnaisesaus.
|
kyllinglår med blomkålmos og salat :sikle:
|
Nyyyydelig Thailands svinewok med ingefær. Oppskrift legges ut når jeg får ånden over meg.... :rolleyes:
|
Elgsteik stekt i 4,5 timer (125ºC i 3,5 timer, så 150ºC i en time, bare tatt på gefühlen) i leirgryte, den siste halvtimen med brokkoli, purre og gul paprika. Og så blomkålmos og bearnaisesaus.
Blomkålmos (inspirert av Gerd): 1 blomkål 1/2 hvitløk litt brokkoli litt purre kok i lettsaltet vann til de er møre. Hell av vannet. Tilsett: 1 ss smør 1 ss créme fraïche en god skvett fløte en kork kyllingfond Moses med stavmikser til den er glatt Bearnaisesaus (Gerds oppskrift): 100g smør 1 eggeplomme 1ss vann ca 1-2ts tørka persille eller gressløk 2ts tørka estragon 2-3 dråper sitronsaft -smelt smøret på svak varme. Trekk kjelen til side. -visp sammen eggeplommer og vann i en kjele og varm på svak varme til det tykner. Ta kjelen av varmen. -hell det smelta smøret forsiktig i en tynn stråle oppi eggemassen mens du rører kraftig hele tiden. - ha i urtene og sitronsafta smak til med pepper og ev. salt. |
Åh, elgstek! :sikle:
I dag har jeg hatt en nydelig nakkekotelett, smørdampet brokkoli og hjemmelaget fløtesaus. Var veldig godt... :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |