![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Som jeg gjør, er å felle, f.eks seks masker -fell tre før og tre etter merketrådene i sida. Fell som vanlig felling. Ikke gjør det samme som jeg gjorde gang på gang og ikke skjønte fela av hvorfor jeg stadig fikk feil maskeantall: å telle fra første maska du strikker når du begynner å felle, i stedet for å telle de som felles av, samt å ikke regne med den første maska når du strikke videre til nærmeste ermehull. Om det var forståelig, da! :o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men hvilken maske mener du blir til overs? Jeg feller av de maskene som skal felles på ermet ( i dette tilfellet de siste tre (som et eksempel) på pinne fire og de første tre på finne en, og strikker tilbake til start, altså der maskene er felt av, og kutter tråden. Når man strikker den inn sammen med bolen (som jeg gjør det samme med, altså feller av, strikker til neste ermehull, feller av, og så strikker jeg til begynnelsen igjen) og så blir neste maske den første i ermet og man er i gang med bærestykket. Skjønner ikke helt hvilken maske du tenker på? Hmm ... :confused: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå har jeg hatt en åpenbaring og skjønte det helt plutselig etter å ha lest gjennom Photos forklaring et par ganger til, så nå slutter jeg å lese flere svar på dette før jeg blir forvirra igjen :lol:
|
Sitat:
Se her under "to masker sammen": http://dinhobby.no/index.php?option=...199&Itemid=240 Den andre metoden kan også brukes (trekke over) begge veier, men det er litt mer kølete og man trenger en ekstra løspinne. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sorry Cyan :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg foretrekker "trekk over"-metoden og bruker en ekstra pinne for å legge maskene motsatt vei når det må felles fra begge sider. Legger inn link til drops sin videoer om raglan jeg: http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=156 http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=122 (Alfabetisk oversikt over videoer - synes disse er kjempefine http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php ) |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Men under et erme spiller det jo egentlig ingen rolle om det er litt ujevnt, det hullet sys jo sammen uansett. Så det er kanskje like greit å legge av seg perfeksjonismen akkurat der ... :cool: |
Herregud !!! :eek: :lol:
|
Hmm.... det er de maskene rett under armhulen du snakker om, ikke sant? De trenger du ikke å felle i det hele tatt... de kan du bare sette på en sikkerhetsnål til du får bruk for dem...
Pompel&Pilt: "forvirre, forvirre, forvirre... " :p |
Sitat:
|
Skal på ferie på søndag, til Rhodos. Begynte å spise Primolut på mandag for å utsette mensen, muligens en dag for sent. Begynte å blø litt i dag og lurer nå på hva jeg skal gjøre for å blø minst mulig, fortsette med Primolut eller slutte???
|
Akupunktur mot bihulebetennelse er det eneste som hjelper for meg, neseskylling holder bare åpent i nesa så jeg får ringt og bestilt time... Min kiropraktor tar også gjerne et tak, ha-ha, og klemmer gørra ut av hodet mitt hvis jeg lar han få sjansen.:D
PS : vondt som bare rakkern og det ser ut som du har grått og grått ev ligget med nesa ned i sånt hull i massasjebenk i ett døgn. Apropos strikkeforvirringen tror jeg muligens at dette også er et spørsmål om oddetall masker på pinnen og felling av partall masker og hvordan det blir jevnt fordelt? :) Selv flytter jeg masker rundt når jeg strikker med fire pinner, ellers så lager jeg spor i skjøtene, for jeg strikker nokså stramt. Derfor trer jeg maskene som skal felles på tråd og syr sammen til slutt. Å felle først gjør nok skjøten mer solid, men også litt klumpete, særlig for min strikkestil:o |
Hvor får man tak i sånne små reagensrør som vaniljestengene vanligvis kommer i? Jeg vil ha en del slike og putte vaniljepulver, vaniljesukrin, stevia og slikt i og gi i gaver til jul. Vanlige reagensrør som de bruker til kjemi er for store.
Jeg vet at de har små krukker andre steder, men jeg hadde lyst på disse små reagensglassene... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Panduro har slike små "krukker" som jeg, da jeg fremdeles hadde øyne til å perle med, brukte til å sortere mini-perlene i.....
|
Hvordan få brokkolien til å holde seg? Er plaget med at den gulner nede i grønnsaksboksen, rett etter at den har kommet i hus.
|
Sitat:
Haha, fant noe greier som kunne ligne på det på en medisinsk side. 236 kr per stykk! Haha, nei takk! Jeg trodde de bare brukte store reagensglass i kjemi, men det var flere størrelser her. En versjon i plast med skrukork her. Rimelig pris, men privatpersoner må handle for minst 600 kr eks mva på kptkomet.no. Hadde ikke tenkt å bestille for så mye akkurat... Så da gikk jeg over på eBay og fant masse. :snill: D'uh hvorfor tenkte jeg ikke på det med det samme? Så da blir det nok shopping derfra. Jeg må måle når jeg kommer hjem (er på jobb) og se hvor store jeg egentlig vil ha. Åh, det hadde vært litt kult å kjøpe stativ og ha krydder i disse stående på kjøkkenbenken! Tihi, passer en geek som meg. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Og når det gjelder tette bihuler så har jeg vært plaget med det i mange år. Helt til tannlegen min sa at jeg skulle bruke saltvannsspray forebyggende hele vintern, for da holder man slimhinnene fuktige og blir ikke tett. Så de siste 10 årene har jeg sluppet unna tette bihuler :-)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat: