![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Det var veldig godt!:D
|
Hvorfor er det så mye lengre holdbarhet på matfløte kontra kremfløte?
De hadde ikke vanlig fløte etter fastelaveshelgen :p og da kjøpte jeg en boks matfløte. Brukte det i omeletten.. |
Kunne noen sett over om jeg har regnet rett her? Tenkte å bestille noen greier fra iHerb og siden de oppgir karbo per serving så prøvde jeg å regne det om til per 100g. Har trykket fra dietary fibre, siden det er amerikanske varer.
Bob's Red Mill: Almond Flour: 10.71g karbo/100g. Coconut Flour: 21.43g karbo/100g. Gluten Flour: 20g karbo/100g. NOW Foods: Almond Flour: 4.17g karbo/100g. Gluten Flour: 15.15g karbo/100g. Lurer på hvorfor kokosmelet til Red Mill har såpass med karbo? I tillegg lurte jeg på om noen vet hvor lenge fløte kan holde seg i frysen? Hadde kremfløte til 10kr på lokalbutikken i dag.:D |
Sitat:
|
Sitat:
Og takker så mye for svar! |
Etter at jeg nådde målet mitt har jeg plutselig i løpet av ca 5 uker gått opp 5 kg! Syklusen er og heeeelt på bærtur nå... (dette skjer etter 1 år på lavkarbo) Kosten har ikke endret seg, men noen andre ting har. Kan dette spille inn å gi vektoppgang såpass kraftig?
Kaffe, har plutselig fått for meg at det er kjekt, noe som jeg aldri har drukket før. (vanlig svart, eller ofte med litt fløte...) Søvn, har vel ikke sovet mer en gjennomsnittlig 5 timer i døgnet de siste 2 mnd, ikke særlig bra veit jeg Trivsel, flytta fra hus og hjem og har det helt fantastisk! Noe av dette som gir meg oppgangen? Kjenner jeg ikke trives med det overhode, føler meg som en stappa pølse! Grrr så irriterende når jeg ENDELIG var fornøyd! |
Søvnmangel kan ihvertfall gi økning i stresshormoner, adrenalin og kortisol. Det er veldig fettlagrende - vet alt om det selv :cool:
Kaffe kan øke stresshormonnivået det også (forskjellig fra person til person). Store livsomveltninger gir vel gjerne litt krøll på hormoner og annet også :ja: Flott at du har det fantastisk da! :heia: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har siden fredag vært helt av lavkarbo og fråtset i alt mulig annet. Jeg er skikkelig deprimert om dagene, og orker ikke mat, bare snop, riskrem med syltetøy, kaker og annet snadder som bare er dritt å spise .... jeg vet det jo .... Men klarer ikke ta tak i det. Huset flyter og jeg klarer ikke ta tak i det heller ......
Men håper jo at jeg en dag skal klare å komme ovenpå igjen, og komme i gang med lavkarbo igjen ... Vet bare ikke når. Vil det da bli vanskeligere for meg å komme i ketose - å få kroppen til å komme i gang igjen? :( |
Sitat:
|
I lavkarbomarsipan. Kan man bytte ut sukrinmelisen med splenda eller noe annet? Jeg er lite begeistra for den "kalde" følelsen man får av sukrin..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ellers går det sikkert an å legge det mellom to lag gladpack og meie over med en kjevle! ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Eg bruker litt sukrinmelis og litt splenda, for å unngå den kalde følelsen. Men eg gjør ingenting med splendaen først, kanskje blir enda bedre med splendamelis ja! |
Får man kjøpt ferdig oppmalte mandler?
Mvh frøken tennisalbue med god gammeldags kvern |
Sitat:
Hoh, har laget kransekake ved hjelp av en sånn kvern mange ganger, tar litt muskelkraft å kverne 1kg mandler ja. |
Er det noen mulighet å finne årmodell på en bil ut fra registreringsnummeret? Og hvor gjør jeg det evt. ? (på nettet)
|
Legg inn registreringsnummeret i på denne siden hos Vegvesenet, så får du bl.a. årsmodell.
Siden er egentlig for å finne ut når en bil skal på EU-kontroll :) EDIT: er vel registreringsår som oppgis der.... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Han har altså oversikt over bruk av bokstaver i alle distrikter i norge og jeg har full tillit til at han også vil kjenne igjen en modell som ikke har vært i salg i her. Eller at bilmodellen og og nummerskiltet ikke stemmer overens. Han er altså høy, kjekk, utadvendt og snakker sammenhengende, også med gamle tanter, fremmede og små barn. Helt sant! :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20. |