![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Som sagt kjøpte hun det i Nepal, og jeg mener hun sa det ikke var mulig å få tak i i Norge, og jeg har heller ikke funnet det i noen nordiske nettbutikker ... (Både søkt på ashwaganda, og withania somnifera uten hell), dog har jeg funnet det på iherb, men jeg vet jo ikke om det er lov til å innføre i landet. Boksen jeg fikk er en måneds forbruk. Jeg har nettopp begynt på homeopatimedisiner, som jeg tror gir mange underlige bivirkninger, så jeg tror jeg skal avvente litt å teste disse ut. Har tenkt en del på dette av grunner du sier, ettersom jeg sliter helt utrolig mye med ødemer, og ikke helt skjønner hvorfor. Legen min har tatt prøver for å avdekke om det er noe med nyrene, men jeg har ikke fått svar ennå. |
Sitat:
De har på Nowfoods også, men det er jo USA og har ikke prøvd å bestille derfra, nettopp av den grunn. Sitat:
Men ja, en ting om gangen kan gjøre det lettere å holde rede på snørr og barter.:p Pass på deg selv!! |
Sitat:
De kulene er det sukker i, ja! Fy flate så ekkelt det smaker! :lol: Men en sånn kule/pille veier ikke så mye som et gram en gang, mest sannsynlig laaangt under, og jeg tar tre om dagen, så forklaringa ligger nok ikke der. Ødemer har jeg hatt i noen år nå, men de siste to tre månedene har det vært ille og langvarig. Homeopatmedisinen har jeg tatt i halvannen uke. Og vær gjerne skeptisk, jeg er veldig skeptisk selv, og vet fortsatt ikke om jeg kan tilskrive de rare tingene som har skjedd etter jeg begynte på dem en dropp i allmenformen, eller faktisk virkning ennå. Jeg har mest oppsøkt homeopat etter press fra ei venninne, beskrivelser fra andre som sier de har hatt faktisk god virkning, og ellers en generell oppgitthet over hvor lite hjelp det er å finne for meg i konvensjonell medisin. Men jeg er foreløbig avventende og tålmodig, altså. Men jeg skal tilbake til homoepat for oppfølging neste tirsdag, så får jeg jo se etterhvert. Men jeg må si jeg er nysgjerrig på disse kosttilskuddene i hvert fall! I følge dem hun kjøpte dem av var de rene vidunderpillene ... |
Skeptisk? Ikke så veldig! Her hos oss må alle homeopatipillene som jeg bestemmer.;)
Samboer med matintoleranse tåler ikke noen NSAID, altså de vanligste smertestillende og febernedsettende. Så han blir sendt til sengs med 5 bergamotte-piller under tunga de sjeldne gangene han har feber. Og noen andre piller har holdt ørebetennelse på avstand for poden i minst tre år, ikke at han har vært mye syk de årene... Men når det virker skal det jo vanligvis bli verre før det blir bedre? Godt du skal til oppfølging, homeopati skal jo også følges over en lengre periode for å virke:) |
Sitat:
Jeg har det alltid sånn med en hver behandling -verre før bedre, så jeg ble ikke overrasket. Men det var to dager her da jeg kuttet ned til en pille bare for å komme gjennom dagen. Synes det er spennende også, da. :) |
Sitat:
Jeg har også et problem med å tro på homeopati... så derfor har jeg aldri prøvd det (rimelig selvoppfyllende da - eh! :D), men akupunktur er jeg mer åpen for... og det virker også til dels veldig bra (og til dels ikke). Husk at også legemidler i stor grad virker gjennom placebovirkningen. (Det mente iallfall min lege da jeg hadde veldig god smertestillende virkning på menssmerter vhja et legemiddel som iallfall ikke skulle virke på den typen smerte) :p (Jeg vet det er å skyte på siden av kommentaren - men jeg måtte bare... !) |
Sitat:
Ingenting er bedre enn placebo som funker! :heia: Placebo virker veldig ofte på meg. :ja: |
Sitat:
Jeg har også stor tro på akupunktur, da jeg ble kvitt en ti år lang infeksjon ved hjelp av det. Og for meg, ut fra hva jeg leser så virker det i og for seg mer åpenbart logisk. Det ble bare sånn at det ble homeopati denne gangen, også avhjulpet av litt press fra overbegeistret bestevenninne. Og så er det ikke bare sånn at jeg kan shoppe behandlere, ettersom alt som ikke er dekket av folketrygden er vanskelig for meg økonomisk, så en ting av gangen. Men det som ellers appellerer til meg når det kommer til homeopati er det helhetlige synet de har på kroppen, der er jeg helt på nett. Det har jeg selv erfart på kroppen i så mange år nå. Og så skal man aldri undervurdere det å bli sett av en behandler. Førsteinntrykket var jo helt overveldende; to og en halv times dybdeintervju, liksom! Var helt høy på meg selv etterpå! :lol: |
Joda, jeg skjønner... men placeboen kan liksom være at du er behandlerhøy også. ;) Jeg skal ikke si verken at det virker eller ikke, jeg altså. Jeg bare leker djevelens (placeboen's) advokat her. *krysser fingrene for at du får en positiv virkning - uansett årsak, jeg*
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Dere med små unger, noen som har erfaring med denne? http://babymagasinet.no/index.php?pa...art&Itemid=135
|
Vi er fem stk i heimen. Vi kommer alle hjem til forskjellige tider,men noen dager er jeg hjemme hele dagen. Eldste poden er stesønn med moren rett i nærheten. Stesønn og sambo er kresne i matveien. Jeg prøver derfor lage mat som alle liker. Da er det ikke mye å velge mellom..... Stesønn pleier spise middag hos morens omtrent like ofte som han spiser her hjemme. Problemet er da at jeg for det første aldri vet hvor han skal spise, og for det andre så blir ungene mine sure fordi at stesønn aldri sier ifra når han skal spise borte for da kan jo vi andre spise fisk! Å lage middag i denne heimen er som å hver dag skulle finne frem en film alle vil se på. Det går ikke og jeg kjenner jeg blir sur grunnet disse kresne karene.
|
Sitat:
|
Sitat:
stesønn liker. Kanskje han etterhvert da ville lære seg å begynne å si fra ;) |
her er det bare meg og to barn hvorav den ene ikke liker fisk og den andre ikke liker grønnsaker. jeg gjør det sånn at jeg lager fisk, grønnsaker og poteter. jeg spiser fisk og grønnsaker med smør og rømme, sønn spiser fisk og potet med smør og datter spiser potet og grønnsaker med smør og rømme :rolleyes: samme gjør jeg med andre ting. de får ta på det de liker og droppe det andre. hvis jeg spiser noe som ingen av dem liker en dag, så får dem tomatsuppe og pannekaker (som jeg ikke liker)
|
Sitat:
|
Sitat:
Den kan brettes opp og kneppes igjen den delen som ligger ned på bildet. |
Sitat:
Lukkes den tett rundt skuldrene? Selv min pose har jeg vurdert å sette inn noe å stramme inn med øverst. Og passer den firkantede formen med både ligge- og sittedelen av vognen du har? Selv bruker jeg nok fell og dyne en god stund utover. |
Sitat:
Hmm, må sjekke om den passer til begge deler ja... Vi har forøvrig simo kombivogn, så den er svær om ikke annet. Skjønner ikke helt hva de med disse små dukkevognene skal gjøre til vinteren :rolleyes: Tror ikke den kan lukkes øverst... Godt tips! Lillegutt skal få vinterpose av foreldra mine i dåpsgave, derfor jeg allerede har begynt å kikke. Dåpen er allerede neste helg! :eek: mamma ville kjøpe skinnposen fra nøstebarn, men jeg syns det er ille å betale dobbelt så mye bare fordi den er derfra. |
Er det vanlig at operasjonsarr klør? I så fall, hvor lenge?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Og som Nerthus sier så er det et tegn på at det gror. Er det mulig, så skal visst silikonplaster hjelpe. Jeg er lat, og går nå bare med plasterteip i ansiktet. ;)
|
Sitat:
|
Øh, hvordan endrer jeg slik at det kommer frem et selvvalgt navn på en link i stedet for hele adressen?:o
|
Sitat:
Sitat:
|
Kitt var så j... snar til å svare at jeg trekker mitt svar - som var rimelig likt Kitts ;)
|
Hvordan kan jeg lindre smerter i bihulene? Er ikke tett i nesen, men har likevel skyllt med saltvann - det hjalp bittelitt, men ikke mye...
|
Sitat:
God bedring:) |
Sitat:
|
Sitat:
http://www.herbalshop.com/Acupressur...essure_10.html Denne er også ikke så dum http://factoidz.com/how-to-get-relie...ssure-therapy/ Ellers kan man jo bruke allergimedisin (virker avsvellende) for å redusere trykket om man har sånt liggende... Eller spis sterke ting (chilli, ingefær og hvitløk i kombinasjon). Det åpner. |
Sitat:
Sitat:
Tusen takk for raske svar begge to :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Håndarbeidsspørsmål fra en strikkenovise: Jeg skal strikke genser med raglanfelling for første gang og må da felle av noen masker midt under ermet. Hvordan gjør jeg det? Regner med at jeg kan felle på samme måte som når jeg feller alle maskene på ermet på en genser hvor jeg bare syr dem på, men feller jeg da halvparten av maskene fra pinne nr. 4 og pinne nr 1, eller starter jeg med å felle maskene på pinne nr 1 og strikker nesten hele omgangen før jeg feller av de siste på pinne nr 4. Var det noen som skjønte hva jeg mente? :o
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |