![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Det vil jo alltid være garvestoffer i rødvin, og som du sier, med lite garve så blir det gjerne saftsmak. Men det er en stoooor fordel å drikke mye vann til vinen, minst et raust glass vann pr glass vin, og ikke minst sørge for at du har fått i deg et dugelig måltid før du drikker, og gjerne før du legger deg. Kan du unngå å legge deg på stigende rus, så er det også en fordel. Skallebank av alkohol får man gjerne på grunn av dehydrering. |
St Lucas (som er en av mine favoritter, både på smak og pris ;)) finnes også på kartong nå, forresten. Den er også et hett festtips fra meg! :D
|
Sitat:
|
Sitat:
Nå skal det jo ikke så mange glassene til når man er i ketose, så kan kanskje prøve litt med de som har middels garvesyre ;) |
Sitat:
|
Timona: Hva med å prøve en rødvin som er økologisk? Det er mye "drit" i vanlig vin som også kan gi skallebank, mens den økologiske er renere. Jeg sitter her med en Carussin Asinoi, ikke så mye garvesyre, ikke så kraftig, men mye smak. Jeg liker vanligvis best kraftige viner, men denne liker jeg godt :). Dessverre sto det restsukker ukjent - men generelt er importøren Non Dos et hett tips når det gjelder øko-vin :)
|
Sitat:
|
Furine: Fant du ut hva den svenske forkortelsen var? (Leste de fire siste sidene i tråden her nå i dag, hehe :p)
Bra vi er to som liker økologisk! :heia: Du rakk forresten å quote meg før jeg fikk rettet opp linken ;) Tenkte nemlig på deg med en gang da jeg så den var feil :D |
Alkoholstyrken kan være en liten pekepinn på restsukkeret, jo mer alkohol jo mindre restsukker (pga gjæring), med mindre den er ettersukret, men det hører heller til sjeldenhetene når det kommer til relativt "vanlige" rødviner.
|
Sitat:
Nei, fann ikkje ut av den svenske forkortinga, har gløymt av heile greia! |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Nei, det var jo ingen interessant link med tanke på hvor du befinner deg :), det var bare at du pleier å være så kjapp, og det var du jo nå også :suss: |
Ja, veldig synd med vinbutikken! Den var her i rundt 3 år. Gratis vinsmakingar, som inkluderte besøk av vinbønder som tok med seg både gode ostar, pata negra, olivenolje og lomo. Fantastisk! Og veldig trivelege folk. :ja: Synd dei rota det til med skattefuten.
|
Kan noen tipse meg om nettbutikk, gjerne norsk, som selger de vanligste "lavkarbo"varene, som jbk, lavkarbosjokolade, kokosmel, +++..jeg er så lei av å dra laaangt av gårde for å handle disse tingene, hadde vært så kjekt å få dem i postkassen!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Både Life.no og Sunkost.no har nettbutikker og jeg vet at de selger de produktene du etterspør i butikkene så kanskje de har det på nettet også. Ellers har du jo http://www.kinsarvik.no. http://www.sukkerfritt.com/ selger sukkerfri sjokolade. Det er bare å google litt så finner du både norske og utenlandske ganske så effektivt. Dette tok meg 2 min å finne ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Lykke til! Kampen mot NAV er hard nok om man ikke skal slite med en saksbehandler man ikke fikser å samarbeide med! |
Jeg har funnet 3 rødviner på vinmonopolets sider som har både lite garvesyre og restsukker:
Ken Creek Marques De Chive Tempranillo Crianza La Dolce Vita Alle finnes på 3 liter, noen av disse som er gode? |
Sitat:
|
Sitat:
Tar med meg lappen min på polet, og spør hva de anbefaler på smak av disse ;) |
Sitat:
Bare beskriv hva du selv liker av smak fra rødvin uten å tenke på faglingo som "pene ben" og "fin boquet" :p, så får du nok den hjelpen du trenger! Løkke tell! :) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22. |