![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Det som stikker ut, er bare den delen som ikke er oppløst og som bare skal falle av av seg selv. Sannsynligvis kan du bare ta en pinsett og nappe det ut. Evnt vente til det har gått 14 dager. Da kan du liksom ikke gjøre noe galt iom at alt bør være grodd etter 10 dager! |
Sitat:
Sitat:
Laveste temperaturen som er meldt, er 4 grader neste torsdag! Satser på at det går bra!:) Da drar vi og kjøper olje, tenker jeg. Om ikke de i malebutikken vår klikker ved tanken!:eek: |
Sitat:
Edit: Men nå ringte Aleris, jeg må komme opp dit fortest mulig og få det sjekket ut. Puh! |
Da får jeg prøve meg frem :-)
Har forstått det slik at dersom jeg bruker ruller må jeg gå over med en fordriver - som en en slags flat kost - som skal glatte ut så det ikke blir nupper etter rullen. |
Sitat:
Bruker du f.eks oljemaling (som flyter godt utover) og en rull som ser ut som skumgummi så vil det bli "bra glatt" uten fordriver også. |
Hei!
Jeg er ganske fersk på dette med lavkarbo, men har prøvd å lest meg opp. Til nå har jeg gått ned 2,5 kg på et par uker, og er fornøyd med dette. Er ganske striks i hverdagen, men tillater meg selv å ha en dag hvor jeg kan spise litt godteri, hvis jeg har lyst på da. Uansett! Imorres våkna jeg av en vanvittig krampe i begge leggene, og har også hatt endel hodepine de siste par dagene. Jeg tar dette som et godt tegn på at jeg gjør det riktig. Men er det noen som har noen tips mot spesielt hodepinen, eller er det noe som går over etterhvert bare? |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Ellers er nok vann som MieMari sier og nok mat viktig i overgangen! |
Hokai. Så. Jeg skal karbe opp en del fra 20 g om dagen til ja.. tilnærmet høykarbo (hvorfor er ikke en diskusjon jeg er interessert i å ta). Hvordan gjør jeg dette smartest mulig?
|
Sitat:
Innfør høykarbo-grønnsakene først... Øk litt på med bær og frukt Nøtter/bønner/frø Tilsett litt ris eller potet Jeg hadde ikke dratt inn melvarer og heller ikke jobbet for å ta inn sukker... men det er fordi jeg mener mel er djevelens verk og sukker kommer på en god andreplass. :cool: |
Sitat:
Atkins’ Vedvarendestigen |
Sv: "Jeg lurer på" tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/lk-stil/buttons/quote.gif og http://forum.lavkarbo.no/lk-stil/but...iquote_off.gif kan brukes til å sitere en http://forum.lavkarbo.no/lk-stil/buttons/quote.gif eller flere http://forum.lavkarbo.no/lk-stil/but...iquote_off.gif akkurat så mye du måtte ønske!:) |
Sitat:
|
Glemte å si at om du bruker http://forum.lavkarbo.no/lk-stil/but...iquote_off.gif kan du også ta med deg sitatet til en annen tråd, men da må du klikke på " Quote this post as well," under meldingsboksen!
|
Kan jeg sende inn en klage på et skilt vegvesenet har satt opp? Vi har innkjøring til huset vårt fra en veldig trafikkert vei og må ofte vente litt på møtende trafikk. Nå har vegvesenet satt opp et skilt vis a vis innkjøringen vår slik at bilene bak oss ikke kommer forbi.
Innkjørselen vår lite synlig, og ofte skjønner ikke bilene bak oss at vi skal svinge før i siste liten og hiver seg ut på vegskulderen for å komme forbi. Nå er det plutselig et skilt i veien og jeg er redd det ikke tar lang tid før noen smeller inn i hekken på bilen vår :( |
Klart du må klage/si i fra!
Et sted satt de opp skilt så lavt og tett inntil sykkelstien at syklistene kunne slå hodet i dem. Det ble sendt inn en klage/opplysning/kall det hva du vil, og det tok ikke mange dagene før de kom og flyttet dem, gitt. Skriv et saklig brev og forklar problemet ordentlig, gjerne med bilder, så får vi håpe noen gjør noe med det før det skjer en ulykke! |
Da skal jeg definitivt klage på det skiltet! Fatter ikke hvorfor de ikke har satt det opp 15 meter lenger nede i veien, da hadde det jo ikke stått i veien for noen! :rolleyes:
|
Sitat:
Men si i fra, du. De vil jo heller ikke at det skal skje ulykker pga skiltene deres! |
Den cosmoveda virgin kokosoljen er vel okey den?
I stedet for cocosa ? |
Har startet mandag og lurer på hvilken vektnedgang (tempo) man kan forvente? Sliter med å skjønne dette helt men prøver. Gode tips\erfaringer mottas med stor takk
|
Jeg har med de nye remediene jeg har fått blitt myyyyye bedre, kanskje snart helt optimal! Men det jeg lurer på er; jeg ble mer og mer sengeliggende fra september i fjor til januar i år. I februar fikk jeg henvisning til denne manuellputten min og jeg har gått til ham to-tre ganger i uka siden da. Jeg har ikke tall på timer jeg har vært hos ham. Jeg har omsider fått en diagnose på hva som feiler meg, og overarbeidede/utslitte muskler i bryst og rygg er en av bivirkningene. Men her har altså putten massert, knadd, stukket nåler etc etc jevnt og trutt hele tiden og jeg kom meg på beina igjen. Uten hans hjelp ville jeg sikkert vært fullstendig sengeliggende. Men nå som sagt, jeg begynner føle meg bedre med disse remediene jeg har fått og trenger kanskje ikke hans hjelp lengere. Men er det dumt av meg å ville gi ham noe? Jeg føler jo at det er HAN som har fått meg på føttene igjen? Veldig ofte får jo vi på jobb gaver fra pasienter som er takknemlige og jeg skjønner ønsket om å vise takknemlighet. Så derfor, er det dumt hvis jeg gir manuellputten noe som takk for å ha stablet meg opp igjen?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ingen som kan svare på min? x)
|
Sitat:
|
Jeg har gått på lavkarbo (20-40) pr dag i 2 mnd. De siste 2-3 ukene har jeg vært utrolig utrolig oppblåst i magen, kjennes ut som skinnet skal sprekke! Jeg spiser snart ingenting lenger, for føler at alt jeg putter inn gjør det verre. Dette er ille på morgenen og øker bare mer og mer utover dagen, og på kvelden ser det ut som jeg er 5 mnd på vei. Er overhode ikke overvektig ellers (176/62) så dette er fryktelig ubehagelig...råd??
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg spiser salat hver dag til lunsj, med paprika,løk, skinke,ost. Er ikke gravid, håper jeg :D, drikker noe vann, en del kaffe og noe te. Avføringen er litt ymse, promper ikke så mye, tar medisiner men de har jeg gått på regelmessig i 20 år. tror ikke jeg har endret noe på kostholdet annet enn så klart å kutte ut mel,ris, pasta og annet sukker. Fortvila greier. Kjenner at det beveger seg i tarmene hele tiden.
Har for øvrig be stilt time hos legen, kommer til å be om utredning av magen. Har testet for div intoleranse uten "hell". Men legen sier at opptil 15% av de som tester negativt på glutenallergi kan være allergiske allikevel. |
Er det lov å spørre hvorfor enkelte mennesker ( evnt kunder i butikk i mitt tilfelle) er så Satans tette i pappen??! Sorry, har bare en litt dårlig dag, men tilbake til spørsmålet:
Hvorfor er det så vanskelig å legge tilbake en vare man ikke skal ha likevel? Som å bare kaste fra seg et par tre pakker med frysevarer i butikken. ikke i en fryser engang, men "gjømt" bort hvor man som ansatt ikke går så ofte ! Er ikke vanskligere enn å ta det med til kassa og evnt si, jeg vil ikke ha disse varene likevel, kunne du lagt de på plass for meg igjen? Som jeg Gjerne hadde gjort! Argh trodde det var normal folkeskikk jeg :/ og butikken taper faktisk endel penger på sånt :/ *dagens utblåsning* Spørsmål nr 2: noen tips for svette bein, som også lukter lett? |
Hva gjør man med en baby på 3mnd som syns det er helt fint å være våken til tre om natta? :confused:
|
Sitat:
Den siste ukene har han vært våken en times tid midt på natten, gjort en megabæsjebleie og så sovnet igjen. Syntes godt han kunne ha gjort seg ferdig med sånne aktiviteter før leggetid jeg da :rolleyes: |
Han gråter veldig sjelden, så det er likesom ikke et mål her. Men han kaver så fælt... Og å legge han ned er ikke et tema engang. Ikke snakk om å våkne, men at han er våken, fra fem seks på ettermiddagen til to-tre... :o
|
Sitat:
Min sønn syns at det passet helt fint å sove om kvelden for så å stå opp kl 0430, mens min datter holdt på som din lille! Hun holdt det gående i timesvis og syns at natten var et glimtende tidspunkt å være våken på, men sov lenge om morgenen. Trøsten er at det går seg til og at de finner ut av det etter hvert! :klem: |
Sitat:
Sitat:
Ubehaget kommer når hjernen er mer våken enn kroppen og du oppdager at du ikke kan røre deg. Personlig blir jeg ikke redd, men sinna, kaster all drømming overbord og konsentrerer alle krefter om å lage lyd eller løfte en hånd. Og våkner etter en liten stund, med et rykk eller grynt, helsvett og full av adrenalin... Min underbevissthet liker virkelig ikke å være fanget:o Sitat:
|
Sitat:
Hvis du bor i Oslo så vet jeg at mange er svært fornøyd med Marc de Decker på Balderklinikken |
men ville han ikke skreket og vært missfornøyd hvis han hadde hatt KISS ?
|
Sitat:
Men kaver gjør vel de fleste små babyer? Kommer liksom ann på hvordan. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09. |