Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Rin 10-03-11 09:50

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan fryses eggehviter mest hensiktsmessig? :cool: Jeg får gjerne 2-3 eggehviter til overs om gangen - føles ikke så godt å bare kaste dem.

ninagronn 10-03-11 11:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1051953)
Hvordan fryses eggehviter mest hensiktsmessig? :cool: Jeg får gjerne 2-3 eggehviter til overs om gangen - føles ikke så godt å bare kaste dem.

Vet ikke hvordan de kan fryses, men lurer på hva du bruker de til, finner aldri noe å bruke de til, så de står i kjøleskapet til jeg kaster de.

nellie 10-03-11 11:40

Står jeg på eksamen i dag??

Furine 10-03-11 11:41

JA! :heia:

nellie 10-03-11 11:48

Hvilken oppgave får jeg da?? Mellom 1 og 11

Furine 10-03-11 11:52

Har aldri sagt eg er klarsynt! ;) Men ynskjer det tvi tvi og lykke til!

nellie 10-03-11 11:57

Klart du er:p Stol på den kvinnelige intuisjonen:p

Skjerper koffein sansene? og.. Hjernen?

vimsen85 10-03-11 12:38

Jeg blir ukonsentrert av kaffe, men jeg er heller ikke vant til å drikke det..

vimsen85 10-03-11 12:38

Ja og masse lykke til, foresten!

Kanutten 10-03-11 13:04

Når blir jeg frisk??? Jeg er gørrlei av å være pusk!! :mad:

Forresten, en gammel venn (gammel i år) av oss fortalte sambo her om dagen at han har fått så rare hender.. Sambo så på hendene hans og sa at de så da helt normale ut. Nei, sa denne vennen, og forklarte at når han tar borti folk så blir hendene hans varme. Folk har i ettertid, når de har truffet denne gamle mannen igjen, fortalt at de har blitt friske for det som plaget dem. Det har skjedd såpass mange ganger at han har omsider trukket den konklusjonen at det er hans hender som gjør folk friske.. Kanskje jeg skal be han ta på meg??

Egwene 10-03-11 13:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1052149)

Forresten, en gammel venn (gammel i år) av oss fortalte sambo her om dagen at han har fått så rare hender.. Sambo så på hendene hans og sa at de så da helt normale ut. Nei, sa denne vennen, og forklarte at når han tar borti folk så blir hendene hans varme. Folk har i ettertid, når de har truffet denne gamle mannen igjen, fortalt at de har blitt friske for det som plaget dem. Det har skjedd såpass mange ganger at han har omsider trukket den konklusjonen at det er hans hender som gjør folk friske.. Kanskje jeg skal be han ta på meg??

Snakker du om Snåsakailln? XD

vimsen85 10-03-11 13:08

Sitat:

Ja, det er da bare å prøve. Det skader i alle fall ikke!

Anne 10-03-11 14:34

Sitat:

Kanskje jeg skal be han ta på meg??

Spør ham pent og forsiktig om han kunne tenke seg å prøve ...om du tror på det selv. :ja: Hvis ikke la det være.

*Krysser fingre og sender "varme vibber"*

Kanutten 10-03-11 15:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 1052245)
Spør ham pent og forsiktig om han kunne tenke seg å prøve ...om du tror på det selv. :ja: Hvis ikke la det være.

*Krysser fingre og sender "varme vibber"*

Jeg tror på det.. Har alltid trodd på det.. Skal snakke med sambo og sette oss i kontakt.

Bøtt 10-03-11 15:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1052266)
Jeg tror på det.. Har alltid trodd på det.. Skal snakke med sambo og sette oss i kontakt.

Jeg tror også på det,alt må prøves mener jeg :)

Photobscura 10-03-11 18:41

Jeg har fått satt inn kopperspiral i dag, og som det svimehodet jeg er, så glemte jeg å spørre om et par ting: Jeg fikk faktisk mensen i dag (hvilket jo er like greit, når jeg kanskje kommer til å blø på grunn av spiralen likevel), kan jeg da bruke tampong?
Og hvor lenge kan man ha kobberspiralen inne?
Jeg kjenner jeg har smerter i mellomgulvet som kraftige menssmerter omtrent, noe som skulle være normalt, men jeg glemte også å spørre om hvor lenge de kommer til å være der?

Nerthus 10-03-11 19:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1052457)
Jeg har fått satt inn kopperspiral i dag, og som det svimehodet jeg er, så glemte jeg å spørre om et par ting: Jeg fikk faktisk mensen i dag (hvilket jo er like greit, når jeg kanskje kommer til å blø på grunn av spiralen likevel), kan jeg da bruke tampong?
Og hvor lenge kan man ha kobberspiralen inne?
Jeg kjenner jeg har smerter i mellomgulvet som kraftige menssmerter omtrent, noe som skulle være normalt, men jeg glemte også å spørre om hvor lenge de kommer til å være der?

Jeg satte inn hormonspiral og hadde slike kraftige menssmerter i veldig lang tid.. ikke for å skremme deg, jeg vet at dette er svært individuelt :)

Jabba 10-03-11 19:59

Jeg fikk beskjed om at kobberspiralen måtte byttes hver 5 år av min lege.....

Photobscura 10-03-11 20:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1052507)
Jeg satte inn hormonspiral og hadde slike kraftige menssmerter i veldig lang tid.. ikke for å skremme deg, jeg vet at dette er svært individuelt :)

Ok, men du vet ikke noe av det andre? Jeg er forberedt på at jeg kan ha en del smerter, ettersom jeg aldri har født barn (men jeg har vært gravid, hvilket hjelper litt på), men jeg har forankra meg med ibux, og dette minner mest om de menssmertene jeg hadde da jeg var yngre, som var relativt kraftige, men forsåvidt til å leve med.
Jeg må ellers si jeg føler meg letta, har ALLTID angst for å glemme å ta p-piller, ikke minst liker jeg ikke tanken på å tilføre kroppen mer hormoner enn nødvendig, og ettersom så godt som alle pcos-symptomer er borte (bortsett fra fortsatt noe østrogendominans), så var det like greit.
Mener å ha lest at kobberspiralen kan sitte i i fem år, stemmer det?

Photobscura 10-03-11 20:06

Ah, jeg fant det ut, fem år stemmer, det!

Furine 11-03-11 11:24

Er det nokon annan som opplever at forumet er ganske tregt i dag? Nokre trådar vil ikkje laste i det heile tatt og står berre og heng.

Svima 11-03-11 11:33

Yepp, det er supertregt, og ikonene er enda tregere.
Vi får håpe det retter seg snart.
Super irriterende.:confused:

Photobscura 11-03-11 12:10

Samme her, men nå er alt på stell igjen, i hvert fall hos meg!

Men, jeg spør på ny, jeg. Satte som sagt inn kobberspiral i går, og lurer på om jeg kan bruke tampong? :o

Furine 11-03-11 12:12

Ja det oppfører seg igjen, no! :)
Sorry Photo, har ingen ide ang koparspiral. Ingenting å finne ved å google?

Svima 11-03-11 12:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1053133)
Men, jeg spør på ny, jeg. Satte som sagt inn kobberspiral i går, og lurer på om jeg kan bruke tampong? :o

Jeg har hatt hormonspiralen i mange år,
men jeg bruker ikke tamponger.
Jeg er blitt fortalt at de da kan "falle" ut, men har ikke spurt lege.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.