Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

TrillTrall 23-09-11 18:56

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ThereseA (Innlegg 1214781)
Hvordan kan jeg "vaske" vaskemaskinen?
Har endel dyrehår osv inni der som jeg vil ha vekk

Det finnes maskinrens å få kjøpt i dagligvaren. :)

ThereseA 23-09-11 18:56

takktakk

Carisma 24-09-11 01:43

Ekspertene påstår at verdensøkonomien står på kanten av et stup. Hva kommer i såfall etterpå?

smgj 24-09-11 09:09

Høy arbeidsløshet, galloperende inflasjon&lånrenter og lav kjøpekraft(stopp i lønnsutviklinen siden det alltid vil være noen til å overta "din" jobb) generelt. Kutt i velferdsgoder. Iallfall det jeg kan tenke meg sånn på toppen av hodet.

Kanskje 24-09-11 10:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1215010)
Ekspertene påstår at verdensøkonomien står på kanten av et stup. Hva kommer i såfall etterpå?

Et hardt møte med underlaget nedenfor hehe ......

Photobscura 24-09-11 10:59

Festlig nok har jeg husket drømmene mine de to siste nettene etter å ha lest/deltatt i drømmediskusjonen i denne tråden! Og jeg har sovet til jeg har våknet. Sært!

Kanutten 24-09-11 11:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1215073)
Et hardt møte med underlaget nedenfor hehe ......

:lol:

Bjørk 24-09-11 11:14

Etter to uker på lavkarbo forsvant 4-5 kg veldig fort. Den tredje uka har det stoppet helt opp. Er dette normalt? Hvor mye er det vanlig å gå ned i uka? Er egg og bacon til frokost dumt som vane, bør jeg holde meg til CC med bær?

Kitt 24-09-11 11:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bjørk (Innlegg 1215081)
Etter to uker på lavkarbo forsvant 4-5 kg veldig fort. Den tredje uka har det stoppet helt opp. Er dette normalt? Hvor mye er det vanlig å gå ned i uka? Er egg og bacon til frokost dumt som vane, bør jeg holde meg til CC med bær?

Helt vanlig å stoppe opp uke3/4. Kroppen trenger et lite pusterom etter at mye vann er borte og før den får skikkelig tak på å bruke ketoner som brennstoff!
Egg og bacon er da mye bedre på LCHF enn CC og bær! Fett, vet du, fett!:D

Helt ærlig for min egen del kan jeg ikke skjønne at noen klarer å spise CC, men det er meg da!:p

Carisma 24-09-11 11:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1215035)
Høy arbeidsløshet, galloperende inflasjon&lånrenter og lav kjøpekraft(stopp i lønnsutviklinen siden det alltid vil være noen til å overta "din" jobb) generelt. Kutt i velferdsgoder. Iallfall det jeg kan tenke meg sånn på toppen av hodet.

Ja, jeg tenkte mer etter etterpå. Systemet vil jo kollapse når alle står med bunnløs gjeld, og pengene ikke er noe verdt. Ellers vil vi jo bare havne i en nedadgående spiral. Nullstiller man alt? Finner man nye måter å måle på?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1215087)
Helt ærlig for min egen del kan jeg ikke skjønne at noen klarer å spise CC, men det er meg da!:p

Klarte ikke jeg heller før jeg begynte å mose det med stavmikser og spise som youghurt med bær, pga økt preoteinnivå og mindre fett. Gikk på fedon da.
Nå digger jeg klumpene også. :D

Nerthus 24-09-11 11:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1215035)

Godt jeg jobber i staten i en stilling det tar et års tid opplæring for å håndtere optimalt ;)

Vi kan jo samle lavkarbofolk som evt havner i litt arbeids-uføre og lage en lavkarbo-klubb a la vektklubb hos VG... DET hadde vært kult det! Her finnes jo både programmerere, sykepleiere, markedsførere osv osv - så grunnlaget burde jo være tilstede:)

Leste i VG i går at Norge ikke eksporterer så mye smør lengre, fordi etterspørselen innenlands har økt så mye... inkludert salget av fløte ;)

Lavkarbo berger meierinæringen! ;)

Cherry 24-09-11 13:25

Sukker + olivenolje = verdens beste skrubb. Aldri hatt så fin hud før. Hva er det so mgjør det?

Supera 24-09-11 17:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1215138)
Sukker + olivenolje = verdens beste skrubb. Aldri hatt så fin hud før. Hva er det so mgjør det?

Høres ut som at huden din trengte fett. Huden kan være dehydrert og fet, eller fettfattig og hydrert f.eks. Og sukkeret skrubber jo bare, altså fjerner død hud og får i gang blodsirkulasjonen.

Cherry 24-09-11 17:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1214772)
Ah, da så:)
Ble litt bekymret skjønner du :P
Er ikke at det er enorme mengder, men jeg føler likevel det er mer enn jeg har gjort før.

Det ble vi nok alle da vi oppdaga det. Tror jeg hadde mareritt og sov dårlig i ukesvis fordi jeg trodde jeg kom til å bli skalla.

Det begynte sånn forsiktig ca 2 mnd etter jeg begynte å slanke meg. Bare litt, men akkurat nok til at frisøren min påpekte det. Så ca en mnd der igjen så bare røy det i alle retninger. Turte ikke å greie eller kamme ut håret mitt. Vaska det YDERST forsiktig sånn en gang i uken og snurra håret opp i en ball som jeg bandt inn i skjerf for å miste minst mulig :p. Prøvde å telle hårene etter jeg kammet det, men ble nok stoppa av naturen når jeg kom opp i 500-600 hundre. Nå er håret mitt på vei tilbake så nå ser håret mitt sånn supersupersuperslitt ut om jeg ikke friserer det, med hår alle veier. Mohawk etter føning :p. Bare etter sist klipping merker jeg at luggen min er merkbart tjukkere, og det uten at mer hår er klipp inni i luggen;)

Nisim stoppa det som sagt ganske effektivt, men bare først etter at jeg hadde brukt den sånn som den skal brukes, altså 8 dager på rad. Vask TO ganger og skyll GRUNDIG mellom hver vask. Jeg er gravid og teologen effluvium kan også utløses av graviditet og fødsel, så denne gangen skal jeg ta tyrene ved hornet og vaske håret i nisim for å prøve å unngå dette.

Furine 24-09-11 17:55

Kvifor er Ikea-senga Heimdal på nett, når ikkje eit einaste ikea-varehus i Noreg har den på lager? :sint: Og samtidig - Kvifor kan ein ikkje sende epost til, - eller få snakke med ein ekte person som arbeidar ved Ikea som kan svare på spørsmåla dine?

Bønna200 24-09-11 18:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ThereseA (Innlegg 1214781)
Hvordan kan jeg "vaske" vaskemaskinen?
Har endel dyrehår osv inni der som jeg vil ha vekk

Det jeg fikk råd om på Expert er å kjøre en maskin med klor. Det fjerner alle bakterier også:)

Carisma 24-09-11 20:04

Noen som spiller wordfeud?

Cherry 24-09-11 20:27

Har bedrifter lov å sette opp det månedlige trekket, altså autogiroen UTEN å gi beskjed om det? Jeg blir mildt sagt forbannet over å oppdage at treningssenteret har trukket meg 40 kroner mer i tre måneder. Det er ikke avtalen! Jeg har ikke fått noen beskjed. Dette utgjør faktisk 480 kroner mer i året.

halkatlala 24-09-11 22:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1215233)
Det jeg fikk råd om på Expert er å kjøre en maskin med klor. Det fjerner alle bakterier også:)

hvor mye klor skal man bruke?

Kitt 24-09-11 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1215303)
Har bedrifter lov å sette opp det månedlige trekket, altså autogiroen UTEN å gi beskjed om det? Jeg blir mildt sagt forbannet over å oppdage at treningssenteret har trukket meg 40 kroner mer i tre måneder. Det er ikke avtalen! Jeg har ikke fått noen beskjed. Dette utgjør faktisk 480 kroner mer i året.

Hva står med liten skrift i kontrakten din, da?

Luggetuppen 24-09-11 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av halkatlala (Innlegg 1215368)
hvor mye klor skal man bruke?

Jeg slumper litt med kloren, men bruker ca 1 dl.

Det har forresten lett for å legge seg avleiringer i gummipakningen i åpningen også. Jeg bruker en mikrofiberklut, og bretter gummien til side sånn at jeg får vasket inni alle kriker og kroker.

Luggetuppen 24-09-11 22:35

Sitat:

Jeg er medlem på Elixia og der står det følgende i avtalevilkårene:

"ELIXIA forbeholder seg retten til, uten forutgående varsel, å regulere medlemskapsprisen tilsvarende økningen i konsumprisindeksen. En slik prisøkning vil imidlertid ikke gjøres for medlemmer som er innenfor avtalt prisgarantiperiode. Prisjusteringer utover dette vil bli varslet forutgående med en måned"

Cherry 24-09-11 22:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1215369)
Hva står med liten skrift i kontrakten din, da?

Njet. Nada.

Lava 24-09-11 22:44

Sitat:

Det som vanligvis skjer når man ber om å lage en autogiro, er at man skal sette mnd beløp til avtalt beløp og evt ha grensen på dobbel tilfelle rottefella..
Har du en avtale om feks 300 pr mnd i ett år, så skal de ikke trekke mer enn avtalt, og du må enten få penger tilbake, eller at du får en mnd gratis trening :ja:

FlyBabe 25-09-11 13:19

kan jeg spise kiwi når jeg er på lavkarbo? :S hvor mye NETTO karb er det i kiwi?

Antoinette6 25-09-11 13:28

10,6 kh per 100 g.

Alt slikt finner du på diett.no

:blomster:

Photobscura 25-09-11 13:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FlyBabe (Innlegg 1215649)
kan jeg spise kiwi når jeg er på lavkarbo? :S hvor mye NETTO karb er det i kiwi?

Det spørs helt hvilken filosofi du følger. F.eks Fedon tillater litt frukt, mens på et ketogent kosthold er det i grunn utelukka da det er for mye sukker i det.
I Norge forholder vi oss ikke til netto karber, da kostfiber alt er trukket fra på varedeklarasjonen, men kiwi inneholder 10,6 gram karbohydrater pr 100 gram, i følge matvaretabellen.

halkatlala 25-09-11 13:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Luggetuppen (Innlegg 1215370)
Jeg slumper litt med kloren, men bruker ca 1 dl.

Det har forresten lett for å legge seg avleiringer i gummipakningen i åpningen også. Jeg bruker en mikrofiberklut, og bretter gummien til side sånn at jeg får vasket inni alle kriker og kroker.

takker :)
vasker krikene og krokene fra tid til annen. nå går jeg å heller klor i maskina og skrur den på uten klær inni :D

Photobscura 25-09-11 16:18

Hvordan skal jeg ta homeopatmedisin? Vet bare at det skal tas minst femten minutter før eller etter måltid, at jeg skal ta de med en gang jeg har tatt dem ut av boksen (et eller annet med energi som kan gå tapt ... Rare greier! :p), men hvordan skal jeg ta disse kulene? Skal jeg svelge den hel, tygge den, la den smelte i munnen? Akkurat den biten gikk tydeligvis ikke inn da jeg var hos homeopaten ... :o

Cyan 25-09-11 17:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1215748)
Hvordan skal jeg ta homeopatmedisin? Vet bare at det skal tas minst femten minutter før eller etter måltid, at jeg skal ta de med en gang jeg har tatt dem ut av boksen (et eller annet med energi som kan gå tapt ... Rare greier! :p), men hvordan skal jeg ta disse kulene? Skal jeg svelge den hel, tygge den, la den smelte i munnen? Akkurat den biten gikk tydeligvis ikke inn da jeg var hos homeopaten ... :o

Den skal smelte under tunga. Og ta den helst på kvelden, for du kan oppleve å bli veldig trøtt de første dagene.

BenteR 25-09-11 17:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FlyBabe (Innlegg 1215649)

Den glykemiske belastningen på kiwi er 3.
Jeg spiser en kiwi sammen med 6-8 nøtter daglig, og blodsukkeret rikker seg ikke.

Kanutten 25-09-11 18:06

Jeg har vondt i tennene eller gommene både oppe og nede på venstre side. Skikkelig vannverkvondt. Hvorfor det da? :(

Carisma 25-09-11 19:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1215748)

Jeg løser opp mine i et halvt shotglass med vann, og svelger alt. Jeg aar de helt små perlene. Mulig de litt større kan smelte i munnen.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1215791)
Jeg har vondt i tennene eller gommene både oppe og nede på venstre side. Skikkelig vannverkvondt. Hvorfor det da? :(

Bihulebetennelse?

Photobscura 25-09-11 19:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1215775)
Den skal smelte under tunga. Og ta den helst på kvelden, for du kan oppleve å bli veldig trøtt de første dagene.

Ah, takk for opplysningen. Nå må jeg ta disse tre ganger om dagen, da, så det er liksom ikke noe alternativ å ta dem på kvelden, bortsett fra den siste. Heldigvis har jeg muligheten til å gå og legge meg nedpå når jeg vil. Er veeeldig spent, og ekstremt skeptisk! ;)

Kanutten 25-09-11 20:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1215808)
Bihulebetennelse?

Jeg har hatt bihulebetennelse ørtogfjørti ganger tidligere og det ligner ikke på dette, men tanken har streifet meg også. Når jeg har bihulebetennelse går det mest utover øynene, neserota og kinnbeina. Jeg kjenner at det kryper oppover mot kinnbeinet nå, så det kan hende at du har rett.

BenteR 25-09-11 20:37

Bihulebetennelse kan oppføre seg veldig merkelig av og til.
I -95 gikk jeg til legen fordi jeg hadde i ei ukes tid hadde hatt den der bedøvelse følelsen man har etter tannlegebesøk i venstre side av ansiktet + nesen.
Fikk pencillin og det ga seg, men seks uker etter viste CT-bilder at det var rester av betennelsen i bihuler + rundt hele øyehulen, så det var ikke tvil i det hele tatt om at det var bihulebetennelse selv om jeg ikke hadde smerter.

Kanskje 25-09-11 22:51

Et praktisk spørsmål .

Hvordan kan jeg få bilder til å henge rett under hverandre, eller like høyt på veggen? Ofte så er jo ikke oppheng på samme sted. Og bilder som henger på rad, men ikke riktig irriterer meg. men det er ikke så lett å få til å henge dem slik jeg vil. Finnes det noen knep ?

Og, noen som vet om et sted man kan diskutere interiør og oppussing?

Antoinette6 25-09-11 22:55

Vater og målbånd !

Cyan 26-09-11 07:05

Du kan lage en slags innretning med en lang krok og f.eks. en liten blyantstump på enden (jeg har tidligere brukt rettvinklet krok og bare tusjet med en sprittusj på enden eller festet et passerbly på enden) . Da henger du bildet på kroken, bruker målbånd for å finne ut hvor bildet skal være og så dytter "tegneanordningen" mot veggen og får merke akkurat der hvor spikeren skal inn. Var det forståelig? :o

Kanskje 26-09-11 12:12

Det var en god ide !! :-)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.