![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Sitat:
Håper det går bra med deg og lykke til i Fase 2 :klem: |
Sitat:
|
ja så er det atter en ny uke ,,ser noen har skjeiet ut litt deriblant meg ,, ikke så mye denne gangen heldigvis ,,så vekta er stabil
helga er i grunn vansklig ,, ellers er jeg rett rundt gjørne og kan fårhåpentligvis snart forandre på ticeren med mer ned gratulerer til alle der som har gått ned denne uka ,jeg har flydd opp og ned en halv kilo,, og den Belgiaturen hiver jeg meg på |
Joho... Svigermor kom innom en kjapp tur nå. Hun skal være med mannen og ungene på bading for jeg må på øving i dag.
Hun ser på meg og sier: du har tatt av du. Det er ikke vanskelig å se... Hun vet ikke noe om at jeg går på eurodiet. Hun vet jeg har spist lavkarbo da... Det var kjekt. I dag er jeg inni en str 46 bukse. den er rimelig tight, men den funker ikke noe mindre enn de andre buksene mine i 48... Så jeg har gått ned hvertfall en størrelse, om ikke halvannen... I dag var det pannekaker til middag i heimen. Kjekt når vi kan spise det samme. Mann og barn spiste vanlige og jeg europannekaker. Men jeg klarte ikke holde meg helt unna baconet. Så det er min første utskeielse.. Noen biter med bacon (slike tulip baconterninger). Håper ikke det gjorde for stort utslag på vekta.. Men du verden så godt det var da.... Men nå lever jeg på den en stund, og bretter opp armene og fortsetter, uten utskeielser.. Grønnsaker er et sorgens kapittel, spesielt i dag.. Har ikke spist annet enn en tomat i dag... Får lage salat i morgen tror jeg. Jeg har aldri vært noe på salat og grønnsaker. Begynner å bli lei blomkål og brokkoli og salat blir jeg lei etter noen dager. eneste jeg ikke er lei av er den hjemmelagede tomatsausen. Hvordan lager man den ratatoilen dere snakker om? |
Så deilig med komplimenter Mokki, det fortjener du :heia:
|
Sitat:
Sitat:
Litt smør tas i en kjele/panne, tilsett løk/hvitløk og seleri og svish dem til de er gyldne. Tilsett så de resterende grønnsakene, og senk varmen. La grønnsakene putre under lokk på lav varme til de slipper væsken. Rør av og til. Tilsett krydder etter ønske, evt. litt vann hvis raratouillien er litt "tørr". La det hele putre videre til alle grønnsakene er skikkelig møre. |
gratulere Mokki ,, er det ikke deilig når en kommer inn i mindre str. og når noen komenterer det også , vokser en på det .og kjemper vidre
|
I dag har igrunn vært en tung dag, ble svimmel på trening og egentlig ikke komt meg helt ennå merker jeg.
Og jeg er drita lei av alt som heter suppe, paella og pasta :( Synes rett og slett det smaker vondt, iallefall pastaen. Skal kjøpe laktolight neste gang og lese på frokostblading :):) |
Sitat:
Vi går for en bedre dag i morgen :cool: |
Sitat:
|
Sitat:
|
:D så absolutt de er så gode atte ,hehe ,jeg klarer dem rett og slett ikke
så her går det i,, sjokofrokost pannekake caramellbar og kjeks og en skjelden gang crem brule |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvor mange av dere som er aktiv i denne tråden har vært på de andre fasene?
Og hvorfor er dere tilbake i Fase 1? Er det pga sprekker og stopp i kur eller fordi legen sender dere over på fase 1 igjen? Har nemlig lest at etter fase 2 kan man ta en runde på fase 1 igjen (frister jækla lite akkurat nå :) ) |
Sitat:
Bare du nevnte suppa nå ble jeg kvalm :D Jippi så jeg gleder meg til lunsj i morra :lol: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men kan si deg at det fristet ikke noe særlig, men synes det går mye bedre denne gangen, føler meg ikke så dårlig. Ja så lenge jeg slipper å spise paelan da og supper og rissotto og og og og og, hehe Ugh . ble helt uggen bare å tenke på paelaen:p |
Sitat:
|
Jeg kom plutselig på noe nå som legen sa når jeg begynte på ED. Han sa man bare kunne være 2-3 mnd i ketose, og så måtte man stoppe for hvis ikke gikk forbrenningen ned.
Er det riktig ? Her er det jo mange som har vært i ketose i aldri så lang tid. |
Sitat:
|
Sitat:
Mulig han legen min ikke var helt stø heller altså. :rolleyes: |
Tusen takk for svar alle dere som har vært i flere faser :) Alltid greit å høre hvordan deres veier har gått.
Selv kan jeg vel ikke si at jeg har noen direkte plan ennå. Må først gjøre unna fase 2 føler jeg, men regner med at jeg må tilbake hit for jeg går nok ikke ned så mye som jeg vil i løpet av fase 1 og 2. Når det gjelder ketose så må dette ha med lavkalori, jeg har vært i ketose store deler siden mai 2008 og kan ikke si noe om at jeg synes det har ødelagt forbrenningen iallefall. Så forresten noe i Fase 2 tråden om at ketose er farlig for lever og nyrer. Dette er vel ganske så feil så lenge man passer på å drikke nok. De levde jo tross alt ketogent store deler av livet før i tiden, altså en god stund bakover altså :) De hadde jo ikke alle de raske karbsene som vi omgir oss med i dag. |
Sitat:
Men å være i ketose er vel litt tøft for leveren ? eller har jeg misforstått der også?:o |
Sitat:
Det kan være tøft for leveren om du ikke drikker nok vann, men jeg tror ikke at den ketosen vi er i er like tøff som den ketosen d får når du ligger veldig lav på karbsene, vi ligger riktignok lavt, men det er nok karbs i de produktene til at vi kommer opp på ett relativt høyt nivå med karbs (ialleflal iforhold til det jeg er vant med ;)) Men i dag testet jeg ut kakao med halvparten melk og halvparten vann, smakte faktisk bedre synes jeg, så her sparer jeg inn endel karbs hver dag og jeg har slutta med tyggis :heia: |
Det skal jeg jammen meg teste ut jeg også, det var lurt. Sliter litt med å slutte med tyggisen da :mad: Men trappe ned litt kanskje, har ikke såååå stål ånde nå lengere heller.
Nå spør jeg mye her altså, men dere kan jo alt. Går den vonde ånde bort etter hvert eller har jeg detti ut av ketose? uten at jeg burde ha gjort det. |
Sitat:
Jeg har ikke problemer med den vonde ånden lengre, jeg merker den kun om jeg drikker lite vann eller det er lenge siden jeg drakk vann. Nå er jeg oppe i ganske mange liter vann for dagen så kanskje det er grunnen til at jeg ikke merker noe til den. |
Jeg har ikke merket noe ketoseproblemer. Ikke hodepine og tror ikke ånden heller er noe å si på. Spurte mannen og han sa at den ikke var dårlig hvertfall. Litt rar smak i munnen kanskje. Jeg aner ikke om jeg er i ketose, men uansett spiller det ikke noen rolle så lenge jeg går nedover. Og med nærmere 2kg vekttap i uken så er det jo noe som fungrerer hvertfall.
|
Takk takk igjen dere :D
|
haha, jeg glemte omeletten min på platen i dag. Oppdaget det etter en stund. den er spiselig, men ganske så mørk under. jaja, de sier jo at kull hjelper på sangstemmen, så kanskje jeg synger klokkerent senere i dag....
Nå er det lunsjtid. Lunsjen blir løk, tomat og purreløk surret i stekepannen, så heller jeg omelett med pizzakrydder blandet i over, og tar på lokk. Steker til den er stiv. Smaker pizza. etter at jeg begynte å lage omeletten på melk og ikke vann så ble konsistens og smak mye bedre.. Er så spent på den neste uken eller så. Etter en liten snikvekt, så ligger jeg ikke mer en litt over 1 kg igjen til første mål. Vekta viste 101,3kg til morgenen i dag (ikke offisisel vekt altså, kan fint gå opp litt til fredag, og det er fredagsvekten som teller). Gleder meg så enormt til å se det 90 tallet... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det noen av dere som har fått Glucophage av legen? for insulinresistanse?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg tåler de godt, men glemmer å ta de...
Husk å ta de med mat. Det kan redusere kvalmen. Og ha rolig opptrapping. Minst en uke mellom hver øking. Kvalmen er forbigående for de aller fleste. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25. |