Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

KarboMamma 09-06-11 22:12

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hjeeeelp!:eek: Dærsken, da skal jeg lage hjemmelaget neste gang også... Til de mumsige kjøttbollene:hungry:

KarboMamma 09-06-11 22:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma (Innlegg 1134413)
Hjeeeelp!:eek: Dærsken, da skal jeg lage hjemmelaget neste gang også... Til de mumsige kjøttbollene:hungry:

Eh... har jeg blingsa? Tror jeg går og legger meg... Driver bare og surrer, og siterer meg selv i hytt og gevær. Kan man skylde på ketose? Evnt ammetåke selv om man ikke ammer lenger? I think so!:o

Foksy 09-06-11 22:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1134395)
Takk for tips!
Snodig å se at jeg har brukt mest karbs på fløte idag:p

Fløten er slu ja :p

Har såvidt tatt meg "råd" til å bruke en slant i espresso'n to ganger i dag. I morgen er siste fettfastedag for meg, skal til kjæresten på lørdag og være sammen med flere barn osv, går ikke å ikke spise da. Både for energien sin skyld, og barna. Ikke kult om de begynner å spørre hvorfor jeg ikke spiser osv...vil skåne mest mulig :) Også begynner jeg å få lyst til å sette tenna i et stort stykke kjøtt og spise meg mett igjen! :rolleyes:

Morla 09-06-11 22:18

Nok en dag med masse deilig mat forbi, tror jeg er en anelse mindre sulten og fysen. Ikke det, har spist svært så rikelig i dag og! ;) Menyen ble:

2 egg + 5 skiver bacon

2 mini babybel-oster på vei fra jobb (sulten!)
Rå Salmalaks, rødløk, lime, rømme og fløte til middag

Salat av isbergsalat, agurk, gul paprika, rødløk, kokt skinke, mozzarella og brie + olivenolje til kvelds.

Totalt: fett: 199g, protein: 131, karbo: 12,6g

Sliter litt med å huske å ta alle ketolysetablettene til forskjellg tid, skulle ønske jeg bare kunne hive innpå alle om morgenen!

Jeg har veiedag på lørdag, veldig spent! :O Og da skal jeg prøve pizza av jalapeno-ost, det gleder meg til. Kjekt å gjøre litt forskjell på hverdag og fest!

Er vi ikke flinke, alle sammen!!! :D :heia:

Pruttilutt 09-06-11 22:18

Sitat:

Vi må lage hjemmelaget krydder heretter ;)
Blir en runde rundt i sommerbyen i morgen for å finne cumin.

Charlott 09-06-11 22:21

Sitat:

Leste MUSLIMSKE kjøttbollene :p :p

Elanessë 09-06-11 22:26

Kanskje Karbomamma kan redigere det første innlegget i denne tråden eller noe, med noen setninger fra hver av oss som presenterer oss? Bare nicket, slik at vi kan følge med hvor mange og hvem som er med her, hvor mange kilo vi ønsker å gå ned og litt kort om hvordan vi gjør det (evnt tidligere historie)

Bytausa 09-06-11 22:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1134427)
Vi må lage hjemmelaget krydder heretter ;)
Blir en runde rundt i sommerbyen i morgen for å finne cumin.

Meny har både cumin og de andre krydderne som trengs. Jeg har laget en stoor porsjon (ganget med 10) :D

KarboMamma 09-06-11 22:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 1134444)
Kanskje Karbomamma kan redigere det første innlegget i denne tråden eller noe, med noen setninger fra hver av oss som presenterer oss? Bare nicket, slik at vi kan følge med hvor mange og hvem som er med her, hvor mange kilo vi ønsker å gå ned og litt kort om hvordan vi gjør det (evnt tidligere historie)

God idè! Ordner det i morgen!

Pruttilutt 09-06-11 22:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bytausa (Innlegg 1134447)
Meny har både cumin og de andre krydderne som trengs. Jeg har laget en stoor porsjon (ganget med 10) :D

Jeg har ikke tilgang til Meny her oppe i Tromsø. Dog, jeg hadde blitt veldig glad om noen donerte en dæsj hjemmelaga tacopulver til meg :rolleyes: :love:

Dollsine 09-06-11 22:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1130798)
De har vel ikke det på Kiwi?:)

Helsekosten!

Dollsine 09-06-11 22:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1134289)
Hehe, du vet hva det tyder på?? At du ikke har spist NOK fett :cool:

Når jeg gikk ned på det meste spiste jeg 200-250 gr fett om dagen, funka fett :p

200-250 gram pr dag!!! Jeg tror jeg på det meste har fått i meg 150 gram. Kan du gi et eksempel på hva du spiste på en sånn dag??

Nysgjerrig nok 09-06-11 22:53

Liten oppdatering og et spørsmål -
Etter nesten to uker (som har gått veldig fort takket være forumet <3 ) så er statusen som følger:
Er varm i kroppen - love it.
Har av-og-på hodepine, - håndterlig men irriterene.
Har spist masse godt mat takket være innspill og oppskrifter - TAKK!! :D
Har vel hatt de to første ukene EVER uten voldsomme blodsukkersvingninger - kjempemotiverende!
- og så er det spørsmålet: Ketostix er testet hver tredje dag - med veldig forskjellig resultat. Hva betyr det? Normalt? Noe jeg gjør feil - eller ikke riktig nok?

Ønsker dere en fin fin kveld og natt - alle sammen!!

Rikkem0r 09-06-11 22:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok (Innlegg 1134514)
Liten oppdatering og et spørsmål -
Etter nesten to uker (som har gått veldig fort takket være forumet <3 ) så er statusen som følger:
Er varm i kroppen - love it.
Har av-og-på hodepine, - håndterlig men irriterene.
Har spist masse godt mat takket være innspill og oppskrifter - TAKK!! :D
Har vel hatt de to første ukene EVER uten voldsomme blodsukkersvingninger - kjempemotiverende!
- og så er det spørsmålet: Ketostix er testet hver tredje dag - med veldig forskjellig resultat. Hva betyr det? Normalt? Noe jeg gjør feil - eller ikke riktig nok?

Ønsker dere en fin fin kveld og natt - alle sammen!!

Hvis du med forskjellig resultat mener forskjellig nyanse av rosa/lilla er det helt normalt, har med hvor mye vann du drikker osv, men utslag er utslag uansett:)
Ha en fiiin kveld/natt du og :)

Karbear86 09-06-11 23:02

hmmm hvor mye nøtter kan man spise?

I dag har jeg spist :
halv boks med cottage cheese, med litt sukkerfritt syltetøy og nøtter
omelett med 3 egg og skinke
det samme til middag
og smoothie til kvelds.

er dette alt for lite?

Appelsinpiken 09-06-11 23:04

Endelig hjemme!

såå godt å få spist litt. kyllingvinger og aioli :D!

Ender på 22 karber i dag, bare fordi jeg måtte ty til en skyr i mangel på noe annet. Tallet burde ha vært 16... Jaja, bedre lykke i morgen.
Det blir definitivt kyllingvinger til lunsj i morgen. Disse var gode. 1,9 karber/100. Fra euroshopper.

Appelsinpiken 09-06-11 23:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karbear86 (Innlegg 1134542)
hmmm hvor mye nøtter kan man spise?

I dag har jeg spist :
halv boks med cottage cheese, med litt sukkerfritt syltetøy og nøtter
omelett med 3 egg og skinke
det samme til middag
og smoothie til kvelds.

er dette alt for lite?

Jeg syns det høres ut som lite fett og for mye karber...
Frukt og bær har karber, og en halv boks cc gir da ikke nok fett til å vare en hel dag.
Du får i deg for mye protein i forhold til fett også, noe jeg har lært er en vanlig nybegynnerfeil. Jeg gjorde også det helt til Pruttilutt foreslo å bruke aioli blandet med majones som dip.

Pruttilutt 09-06-11 23:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken (Innlegg 1134549)
Endelig hjemme!

såå godt å få spist litt. kyllingvinger og aioli :D!

Ender på 22 karber i dag, bare fordi jeg måtte ty til en skyr i mangel på noe annet. Tallet burde ha vært 16... Jaja, bedre lykke i morgen.
Det blir definitivt kyllingvinger til lunsj i morgen. Disse var gode. 1,9 karber/100. Fra euroshopper.

Hvor mye fett?

Appelsinpiken 09-06-11 23:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1134564)
Hvor mye fett?

I kyllingvingene? 17 g/100.

Nysgjerrig nok 09-06-11 23:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1134524)
Hvis du med forskjellig resultat mener forskjellig nyanse av rosa/lilla er det helt normalt, har med hvor mye vann du drikker osv, men utslag er utslag uansett:)
Ha en fiiin kveld/natt du og :)

Ja, mente fargene. De har variert fra nest lyseste rosa til mørkeste lilla - på 6 dager.
Jeg føler jo at ting går riktig vei (ift fraværende blodsukker berg-& dalbane og at opplever meg mindre oppblåst), Men jeg verken veier eller måler - så da har jeg liksom stix'n for å bekrefte / ankrefte...
Bør kanskje ikke teste på en stund?
Hvor ofte tester dere andre?

Morla 10-06-11 00:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok (Innlegg 1134603)
Ja, mente fargene. De har variert fra nest lyseste rosa til mørkeste lilla - på 6 dager.
Jeg føler jo at ting går riktig vei (ift fraværende blodsukker berg-& dalbane og at opplever meg mindre oppblåst), Men jeg verken veier eller måler - så da har jeg liksom stix'n for å bekrefte / ankrefte...

Jeg sjekker hver kveld, selv om jeg er sikker på at jeg er i ketose. Det funker som erstaning for daglig veiing! ;)

Men så lenge stixen gir fargeutslag hver dag, og du fortsetter som du har gjort, trenger du jo ikke teste så ofte. Jeg går vel lei til slutt jeg og! :D

Foksy 10-06-11 01:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok (Innlegg 1134603)

Er det noen spesiell grunn til at du ikke veier eller måler? Det er de sikreste tegn på at du går ned i vekt. Disse ketosticksene skal du få billig av meg iaf. Ikke engang nå som jeg er i fettfaste og spiser 90% fett får jeg utslag. Men så drikker jeg nærmere 4 liter vann om dagen da :p
Har slutta å teste, men tok en nå for moro skyld. Ikke tegn til utslag. Men jeg er absolutt i ketose!:rolleyes: Har en ånde som skreller neglelakken av fingertuppene :D

Nysgjerrig nok 10-06-11 01:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Foksy (Innlegg 1134622)
Er det noen spesiell grunn til at du ikke veier eller måler?

Har en historikk med spiseforstyrrelser.(over 6 år siden siste runde) Så selv om jeg har veeeldig lyst til å følge med på vekten, så tror jeg ikke det er sunt for meg. Er redd det skal vekke noen innstinkter / konkurranse greier (Ikke med andre, men med meg selv!).:eek:

Har bare planer om at klærne skal passe litt bedre - og ta godt vare på helsa mi! :)

Rikkem0r 10-06-11 02:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok (Innlegg 1134623)
Har en historikk med spiseforstyrrelser.(over 6 år siden siste runde) Så selv om jeg har veeeldig lyst til å følge med på vekten, så tror jeg ikke det er sunt for meg. Er redd det skal vekke noen innstinkter / konkurranse greier (Ikke med andre, men med meg selv!).:eek:

Har bare planer om at klærne skal passe litt bedre - og ta godt vare på helsa mi! :)

Synes det virker veldig greit jeg da, at du bare bruker stix for å sjekke at du er på rett spor så lenge du ikke vil henge deg opp i vekta:ja:
Når jeg har stix tilgjengelig er jeg også sånn som "bare må" sjekke for å være sikker.. Og nå har jeg nesten litt abstinenser fordi jeg ikke får sjekka stix, veid eller målt:rodme: Litt kontrollfreak kanskje:uskyldig: Men er greit å hvertfall ha en indikator for at ting er på stell synes jeg=)

Rikkem0r 10-06-11 03:03

Idag har jeg vært hos kokken og fått kremfløte:D Tenkte at det var lurt for å få i meg litt mer fett.. Blei ikke ordentlig mett av lunsjen idag, men ville heller ikke spise mer for det eneste alternativet jeg fant var kylling i karrisaus og den faste salaten ved siden av- ikke egg bare eggerøre som jeg tok litt av.. Men jeg vet jo ikke om det kanksje er litt melk i eggerøra og kanskje litt mel i karrisausen(prøvde å spise mest mulig"reint" kjøtt ikke skuffe på med saus) så da blei det bare sånn.. Men fløte i kaffen, det hjelper det asså=) Jeg har 2 egg i kjøleskapet fra frokosten her også som jeg kan hive litt majjo på utover natta;) Ser nok ut som om jeg kommer til å ende opp på ca 3 måltider her ute, må jeg ha MM er det jo alltids no pålegg å finne eller et knekkebrød å knaske på:rolleyes:
Nå er det jammen 3-kaffe igjen, tiden går fort på disse skifta altså:ja: Ønsker alle en god natt og en herlig dag imorgen:hearts:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.