![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Sitat:
|
Værså godt, her er link til den siden jeg oftest benytter; http://www.33smiley.com/
Bare høyreklikk og kopier fra siden, lim rett inn i teksten når du skriver - funker veldig bra http://www.33smiley.com/smiley/emotions/8.gif |
Sitat:
http://www.33smiley.com/smiley/baddies/15.gif kjempegøy!!!!http://www.33smiley.com/smiley5/love/12.gifhttp://www.33smiley.com/smiley5/love/31.gifOppps, den skal vi IKKE ha! |
Det ble ikke trening i dag tidlig, fikk for dårlig tid før skolen begynte... men tar turen nå etterpå isteden, så det løser seg...
MEN! nå er jeg frustrert. Jeg er så nysgjerrig på om jeg har gått ned i vekt... og hvis ikke så kan jeg virkelig ikke forstå hvorfor=( Man kan vel kanskje si at jeg er nervøs. Men jeg hadde jo egentlig bestemt at jeg ikke skulle veie meg før etter 2 uker, og det er tross alt 4 dager igjen. Jeg lurer litt, da.. Hvor mye vekt skal jeg forvente å ha gått ned etter 2 uker i fase 1? |
Sitat:
Jeg fikk ned 4 kg på 2,5 med et eget opplegg fra fedonlegen min, og i uka før ed så har jeg mest sannynlig gått opp alt, selvsagt i form av vann, men irriterende uansett :) Jeg måtte selvsagt smake på alt jeg ikke skal få spise på evigheter og dermed kom vannet på . Var på vekta i går og i dag og 1,3 kg (vann) var borte i dag så håper jeg at det jeg la på meg i forrige uke er borte til lørdag slik at jeg kan starte på resten av kg som skal vekk, for det er jaggu mange kan jeg love deg. Men jeg har som mål at neste gang jeg skal til legen som er 19.mars så skal 10 kg være borte, dette inkludert de 4 jeg liksom gikk ned for noen uker siden ;) |
Noen spørsmål:
Hvor mye vann drikker dere? Tygger dere tyggis eller noe annet i løpet av en dag? Hva er favorittmaten din av disse produktene? Bruker dere smør eller olje når dere steker? :klem: |
kan noen svare meg kjapt...
tenkte å lage tomatsaus nå. Kan jeg bruke euro-shopper sine hele skollede tomater (hermetikk). 3,5g karber pr 100g |
Sitat:
|
Sitat:
nam.. gleder meg.... et skamsulten. Lenge siden lunsj nå..... |
Sitat:
Hva bruker du tomatsausen til? Altså hvilket produkt? Selv er jeg også som regel mest sulten på denne tiden av dagen, merkelig gitt :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvor mye vann drikker dere? Prøver å få i mef 2-2,5liter for dagen
Tygger dere tyggis eller noe annet i løpet av en dag? Nei, men har veldig lyst. Tror ikke ånden er min beste venn for tiden... Hva er favorittmaten din av disse produktene? Har ikke prøvd så mange enda, men syns couscousen var veldig god. Og kjeksene. pannekakene var også veldig grei Bruker dere smør eller olje når dere steker? Bruker smør. Syns det gir mye bedre smak. :klem:[/quote] |
Sitat:
-Jeg bruker litt tyggis av og til, men ikke daglig. Sukkerfrie drops, Ed sine pastiller innimellom. - Favoritter er choco. cereals, bringebærkjeks og pannekaker. - Bruker rapsolje. http://www.33smiley.com/smiley5/hobbies/11.gif |
Sitat:
Kos deg! (beklager alle smileysene, men er blitt bitt av basillen....) |
Hvor mye vann drikker dere? Jeg ligger vel på 3 liter eller så på en dag. Men er ikke helt sikker. Nå har jeg litt issues med dette drikkevannet i oslo... så litt mindre i dag.
Tygger dere tyggis eller noe annet i løpet av en dag? Jeg gjorde det, helt til jeg innså at det kanskje ikke var noen strålende ide. Nå gjør jeg ikke det. Hva er favorittmaten din av disse produktene? Favoritten er omeletten med ost og gressløk. Den syns jeg er kjempegod. Og pastaskruene. Kjeksene er gode, og sjokoladebarene. Og soyanøttene. Bruker dere smør eller olje når dere steker? Det er veldig avhengig av hva jeg skal steke, egentlig=) Jeg bruker minst mulig smør, for har fått det for meg at det er mer usunt enn olje. Men f.eks til jukseris bruker jeg smør. Ellers prøver jeg å holde meg unna olje og smør i det hele tatt, om det er mulig. Steker f.eks. ikke omelett o.l. i smør eller olje,men i ren teflonpanne. :klem: |
Sitat:
Hermetiserte tomater kan jo være noe mer konsentrert, så jeg vet ikke om det da blir andre grenser for hvor mye du kan spise av dem? |
Hva er jukseris? :confused:
Sitat:
|
åååå, pastaene med hjemmelaget tomatsaus var bare himmelsk. DA fikk jeg følelse av ordntlig middag da. Dette blir nok en liten middagsfavoritt. resten av gjengen spiste pølsegryte. Og jentene var ikke fornøyd, så jeg måtte dele litt med de... tror de også syns det var godt... (var skikkelig gniten da.. jeg trenger den middagsporsjonen selv..)
I dag var jeg på butikken for første gang denne uken. Jeg var kjempesulten... Akkurat da kunne jeg gitt alt for å spise hele butikken.. hehe... Godt jeg er supermotivert og standhaftig.. |
Jukseris er raspet blomkål :)
Men masse krydder smaker det helt herlig, steker det i panna med litt meierismør, bruker urtesalt og hvitløkspulver på :sikle: Jeg drikker nok mellom 4 -5 liter vann for dagen, jeg er tørst og må drikke. Gjorde også det i begynnelsen av ketolyse så regner med det roer seg snart :) |
Noen spørsmål:
Hvor mye vann drikker dere? mellom 3-4 liter, tenker jeg. Tygger dere tyggis eller noe annet i løpet av en dag? Av og til, men ikke alle dager Hva er favorittmaten din av disse produktene? Sjokofrokosten og Aspargessuppen er favoritten forløpig. Bruker dere smør eller olje når dere steker? Bytter på, av og til smør - av og til olje. :klem: |
Takker alle svar på mine spørsmål :klem:
|
Sitat:
Kuttet og stekte løk og hvitløk, delte tomater i biter og la de sammen med løken. Tok også oppi litt grønn paprika og krydret med salt/pepper. Deretter tok jeg 3 ss med tacosaus og blandet i. Etter å ha kokt pasta'en blandet jeg den i stekepannen sammen med grønnsakene. Aldri har pasta'en smakt bedre! Dette kan gjenstas :D |
Da flytter jeg over på fase 2 tråden. Har spist middag idag, eller jeg tok en pose pasta, 150g kyllingfilet og masse grønnsaker. Delte det i to, to matmåltider:rolleyes:
|
Sitat:
Nå er matpakken til i morgen laget. I matboksen ligger det salat (kinakål, stangselleri, squasj og reddiker), perletomater, en kjeks (har hatt en pakke sjokoladekjeks i 3 dager jeg.. hehe), og omelett med masse krydder (syns den luktet litt vondt... så da krydret jeg like godt..), og to poser med te. Nå nærmer det seg fredag som er veiedag. jeg er kjempespent og er rimelig sikker på at denne uken viser flott nedgang... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46. |