![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Er bildene synlige i det siste innlegget her ? |
Sitat:
|
Sitat:
http://fristendelavkarbo.wordpress.c...7/pepperkaker/ :D:D:D:D Husk å ta bilde av de søte kakene da :) |
Kjøpte hasselnøttmel på innfall i dag. Hva skal jeg lage? Tenkte på vafler, men tenkte på alle de andre mislykka forsøkene på det da!
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Har noen et bra tips mot kvalme? (Bortsett fra ingefær, de kommer bare opp igjen...)
Har hatt noen uønskede gjensyn med sånn ca alt jeg fikk i meg i går... |
Sitat:
Om du er mest uggen så kan du prøve slike reisesyke presspunkt armbånd du får kjøpt på apoteket. Er det oppkast så kan gaviscon hjelpe, det hindrer i såfall oppstøt som kan lede til oppkast. Hva med frisk luft? eller å ligge i ro til det gir seg? |
Sitat:
Hva er gaviscon? |
Sitat:
Den kan brukes ved graviditet og amming også dersom det skulle være relatert her ;) |
Sitat:
Takk skal du ha Regret:) Jeg skal sende gubben til apoteket. Har foresten vinduet på full lufting og har ligget stille nesten hele dag. Men kvalmen gir seg ikke og jeg føler at noe er på vei opp hele tiden... |
Ekkelt å være i den formen, føler med deg! :klem:
Om det vedvarer så kan du jo ta turen innom fastlegen din å høre om han kan gi ut noe sterkere. |
Reisesyketabletter (Postafen?) fungerer også bra mot kvalme. Hvis kvalme er noe du sliter med jevnlig så kan du be legen skrive ut Afipran til deg.
God bedring! |
Sitat:
Får vel håpe på at det går over snart... |
Sitat:
Takk:klem: |
Jeg har falt såpass utenfor nå at jeg har blitt bedt om å spise 'vanlig' mat fram til jeg får hverdagen og kroppen litt på plass igjen. Men hva er vanlig mat? Brødskiver til frokost og kjøttkaker til middag? hjelp, jeg har mistet helt grepet på hva som tilsier 'vanlig', jeg..
Hvor ofte skal man spise? |
Sitat:
Mener det var noe sånt vi fikk forespeilet på Friskvernklinikken som det optimale i hvert fall! Ikke nødvendigvis mye karber, kommer jo an på hva man velger, men mer enn vi er vant til her, ja! |
Jøss, er det virkelig så mye mat man skal spise på en og samme dag? :eek: Da forstår jeg litt mer om hvorfor jeg driver å sovner overalt hver dag! Men er ikke det der ment mer for å vedlikeholde vekten framfor å slanke den? Ønsker fortsatt å gå ned i vekt, men må spise normalt fra nå av og skal derfor også begynne å trene mer også.
|
Sitat:
Lite og ofte, er vel parolen! Trening står jo for max 10% av vekttapet, men muskler hjelper til med å opprettholde forbrenning etc, så det er lurt med noe fysisk aktivitet utover det vanlige hver dag!:) |
såpass ja haha, synes det var mye mat jeg :p Problemet mitt er i grunn at jeg småspiser hele tiden, men jeg har litt tro på at det du skrev her kan hjelpe mot det siden man 'småspiser' allikevel der, bare i rutine :) Treningen tror jeg ikke gir så mye vekttap, men jeg vil trene litt oftere for å bli sterkere rett og slett.
Har du flere forslag til middager? føler det er den jeg sliter mest med :) |
Sitat:
|
Noen som kan hjelpe med en oversettelse?
Amerikansk oppskrift på lavkarbokjøttpudding, og jeg skal ha i "one rib celery" Lurer på om dette er en bit stangselleri, men klarer ikke helt å finne ut om jeg er på rett spor.... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Tusen takk for linken!
|
Sitat:
|
Men dere ? Kan man tygge sukkerfri tyggegummi om man vil forbli i ketose ?
|
nei, det ikke sukker i tyggis, men det er xylitol som gir mye karber i kroppen slik jeg forsto det. Kanskje man kan ta 1 uten å falle ut, men jeg hadde styrt unna.
|
Trenger man å ta tilskudd av magnesium når man går på lavkarbo? Jeg legger inn det jeg spiser på diett.no og på diagrammet der viser den at jeg er innenfor nnormalen på det meste, litt lite zink bare...
|
Da hadde jeg driti i det, Katta. :ja:
Jeg hadde stolt på diett.no |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg velger og ta blodprøver innimellom siden det for min del med chrons (dog symptomfri) viser seg at jeg har lave nivåer av B12, jern, folat og d-vitamin :) |
Biovit/Sanasol, hvordan ligger de ann i forhold til karbohydrater? Jeg må begynne å ta tilskudd igjen snart, ligger for lavt på a-vitamin.
|
Sitat:
|
Ok, nå er gode råd dyre ...! Jeg samler så mye vann at jeg er redd for hvor det bærer he. :p Jeg har prøvd "alt", og trenger ny input. Jeg har prøvd; Basete (med løvetann i), bjørkete, gullriste, jordbær, sitron i vannet, å drikke vann til det renner ut av øra, og sikkert mye mer. Ikke spiser jeg mye salt etc, men nå har jeg i løpet av få dager (og dette skjer med jevne mellomrom) lagt på meg flere kilo vann. :( Det gjør vondt i fingrene, og kinnbeina mine synes nesten ikke, og i det hele tatt. Jeg har ikke høyt blodtrykk, så jeg tviler på at jeg får vanndrivende hos legen ... Noen bombesikre tips som bare får vannet til å renne av meg? :snill:
|
jeg har så vondt i hoftene og nedover bena og i skuldrene og nedover armene. legen sa senebetennelse og ga meg brexidol. dette hjelper ikke en døyt. kan jeg ta ibux eller paracet i tillegg til brexidol? dessuten synes jeg det høres rart ut med senebetennelse i hele skrotten på en gang. kan det være noe annet som legen ikke har tenkt på?
|
Sitat:
Er usikker på ibux og brexidol, jeg ville ringt apoteket - de kan svare deg ordentllig :) |
Sitat:
Sitat:
Men ikke bland den med ibux, det blir nok litt for mye for magen din, men sammen med paracet, vil den nok virke litt bedre faktisk! Hva som kan gi den typen smerter er vanskelig å si med såpass lite info. Fibromyalgi gir smerter i hele kroppen, men det krever en ganske lang utredning å finne ut av. Du kan jo begynne med å be legen din ta alle reuma- prøvene om Brexidolen ikke virker. Da får du i hvert fall utelukket de fleste reumatologiske lidelsene! God bedring!:klem: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |