![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Ikke blitt noe is ennå, ble bading på ungene og nå er jeg endelig ferdig å børste hår. Skal snart på jobb, men skal få til å lage før jeg går. Er jo ikke store operasjonen. |
Noen som har opplevd å bli ekstra tørst av å ta en stor magnesiumdose (600mg) på kvelden? Jeg våkner opp om morgenen med tunga klistra i ganen og må ha vann med en gang. :eek:
Har aldri hatt det så ille som jeg har det nå etter at jeg begynte med ekstra Mg, bortsett fra de gangene jeg har vært litt langt nede i vinflaska :D Og bare så det er sagt så drikker jeg rikelig med vann og te gjennom dagen, har ikke endret på noe bortsett fra Mg-inntaket. |
Sitat:
Magnesium kan gi diare ved stort inntak pga at det trekker væske til tarmene! Mer i tarmene-> mindre i omløp-> tørst!:) |
Sitat:
Det blir litt dilemma om jeg må slutte med Mg for jeg synes jeg sover mye roligere med en overdose Mg og ryggen er ikke så sår lengre, men er så lei av å tømme i meg vann og måtte stå opp på natta for å gå på do. Det har jeg nesten aldri gjort før. :p |
Sitat:
Har aldri tenkt at det er Mg som gjør det... men jeg kan ikke slutte da er jeg "ødelagt" og får ikke sove... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Men for meg som faktisk sliter en del med diarè da, vil det si at jeg får i meg for mye fett, proteiner, vann osv... jeg har begynt å spise litt kruskakli før jeg legger meg, det hjelper på.
|
Noen som har bestilt klær fra nettbutikken til H&M som har noen erfaring med leveringstid?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
pleier og å få ting fra H&M innen en uke
|
Sitat:
|
Sitat:
Kommer pakken før pengene kan du jo bare la den ligge på posten noen dager. Det er vel normalt 14 dagers hentefrist før pakken blir returnert. |
Sitat:
Ja, vet om det med at den kan ligge på posten i to uker, men jeg ser at bestillingen bare er under behandling ennå (bestilte den i går). Har en skaijakke fra før, som faktisk først har passet det siste året, den er egentlig fin, men samtidig er den så kjeeedeeeelig fordi den er helt lik sånn som 75% av hele Oslo går rundt i. Jeg har brukt den to-tre ganger, og håper noen bare vil kjøpe den av meg. |
Eg gler meg til den dagen eg kan komme meg inn i pappa si fine svarte skinnjakke frå 70-talet. Eg får den over skuldrane, men får den ikkje igjen, og vil gjerne det ein dag. :ja: Har ikkje prøvd den på lenge, når eg tenkjer meg om. Støvar vekk i skapet akkurat no.
|
Sitat:
|
Sitat:
Er jo litt rart at det først skulle gjøre seg gjeldene nå etter 1 1/2 år på lavkarbo. Jeg har alltid drukket mye vann/te og fortsatt med det da jeg begynte på lavkarbo. Dessuten brenner jeg ikke en tøddel fett, for jeg har stått stille i vekt/cm siden i fjorpåske. Denne unormale tørsten (drikker glatt 5-6 liter vann/te til dagen uten å bli skikkelig utørst) begynte for bare en uke siden og jeg fant ut at det var samtidig med at jeg økte magnesiumdosen ganske kraftig. I går kveld tok jeg ikke Mg, var ganske tørst i dag tidlig men har stabilisert det nå. Er ikke så sinnsykt tørst som jeg har vært de siste dagene. Dette kan jo absolutt tyde på at Mg har vært synderen for min del. |
Sitat:
|
Hvis du ikke får diare av magnesiumtilskuddet kan jeg ikke skjønner at magnesium skulle være en årsak til tørsten din. Om magnesium gir diare er det bare å senke dosen.
|
Sitat:
Jeg drikker fremdeles mye, men nå er jeg tilbake der jeg var før den unormale tørsten begynte. Da jeg økte Mg dosen ble det unormalt mye, 5-6 l daglig er ikke normalt. Nå er jeg tilbake på 2-3 l. |
Vi vurder å bytte bank da vi er misfornøyd med vilkårene der vi er. Vi skal ha samtale med ny bank i dag og har fått beskjed om å ta med selvangivelse for sist år. Det blir selvangivelsen for 2009 ikke sant?
|
Sitat:
(Men, jeg vet ikke, det kan kanskje være en idé å ta med årsoppgaver fra i fjor, dersom du har fått dem. Bare sånn for sikkerhets skyld!?) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24. |