![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Er ketolysevitaminene å få kjøpt på meny feks? Eller må de bestilles?
Og kan man bruke dem selv om man ikke går på ketolysedietten men på generell lavkarbo? |
Sitat:
Jeg bruker magnesium i tillegg på kveldene pga leggkramper i beina som noen opplever blir verre på lavkarbo. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg sliter med mye hodepine, senstrekk og innimellom urolige bein når jeg har lagt meg, så ska prøve ekstra magnesium og se om det hjelper! Takk for svar! :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Nytt spørsmål: Hvor mye vann må man egentlig drikke på lavkarbo? Jeg drikker mellom to og tre liter hver dag, men huden er tørr og og ser dehydrert ut ('krøller seg* når jeg klyper i den) :confused:...
|
Sitat:
|
Og takk foresten.. :D
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg drikker mellom 3 og 5 liter væske til dagen....Husk at det behøver ikke å være vann.... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg leste en artikke på dn.no, men den er borte, og det står referert til den på nettsidene til Friele, her. Ellers har pubmed en liten artikkel basert på gjennomgang av data som angår vanndrivende effekt av koffein, her. |
Tusen takk. Alltid greit å få ny kunnskap og forkaste den gamle... http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e035.gif
|
Sitat:
|
Nåja :o Det er et kaffeselskap som pusher den infoen ... Forskning finnes i alle retninger, og er ikke nødvendigvis nøytral der kapitalinteresser er involvert. Hvor mye nøytral forskning er blitt gjort?
Min mor og stefar som er biologer fortalte meg en gang om at det var et vanlig forsøk på biologistudiet, altså å teste ut på klassen om kaffe gir mer vannutdriving enn annen væske. I følge dem gjorde det det. Og i følge min erfaring er det en dårlig idé f eks å ta en liten kaffekopp før kino - da kan jeg glemme å nyte filmen, selv om jeg tar en tur på kinodoen før filmen. Da er det faktisk hakket bedre å ta en øl! Jeg tror nok diskusjonene om kaffe kommer til å fortsette til evig tid ... :p |
Har fått påvist mild astma (to år siden cirka). Har ikke merka særlig til den før nå på søndag. Sleit hele søndag og halve mandag med pustingen. Fikk ny astmamedisin av legen. Jeg trodde sjøl jeg hadde lungebetennelse, men jeg hadde normal CRP. I dag har vært en jævlig dag/natt. Har tatt medisinen 3 ganger i natt og tok i sta, og nå er det like ekkelt igjen. Er det normalt å måtte ta så mye astmamedisin?? Legen mente jeg var på vei til å bli forkjøla så derfor var det så ille. Jeg skulle bare ta astmamedisin så 6-8 ganger om dagen, men kunne få hjertebank. Hvis jeg fortsetter i dette tempoet så har jeg allerede brukt opp 2 doser i dag, utenom de i natt. Er dette riktig da?
|
Sitat:
Evnt kan du insistere på et røntgenbilde av lungene. 2 ganger har gubben blitt avvist på legevakten, mens røntgen rekvirert av den flotte astma/allergilegen vår har påvist lungebetennelse. Og det uten forhøyet CRP!!! Ikke gi deg når du først føler at noe ikke stemmer! Riktignok er det astma- klima ute nå for tiden(gubben sliter litt), men det kan jo være du evnt trenger prednisolon- tabletter i tillegg om det er ekstra ille! Hva slags medisiner har du fått, forresten? |
Jada, lavintensitets lungebetennelse har jeg prøvd, -så fint crp altså!!!
Men hjertebank av å gå opp en trapp og bli forbigått av folk med stokk og engang en hel barnehage , da måtte jeg late som jeg knyttet skolissen... Husk å fylle med magebakterier under og etter antibiotika! |
Jeg har problemer med løs mage og sitter nå og spiser noe kruskakli. Hvor lenge skal jeg unngå væske for å få fast mage? sånn ca..
|
Sitat:
Er den løse magen pga kostholdet eller har du omgangssyke for tiden? |
Det kan virke som om det er pga kostholdet. Men det er mye stress i livet mitt for tiden også så kan være det. Drikker jeg for mye etter å ha spist kruskakli så får jeg hvertfall løs mage... Jeg er veldig flink til å drikke mye vann ellers.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30. |