![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
:heia:Juhu! Fedona har blitt voksen! :heia:
Jeg tror du tenker veldig riktig når du legger opp til å ta de neste ti kg neste år. Og at du kjenner at du stresser mindre ved å tenke sånn, er en bekreftelse på at du tenker rett! Det er jeg sikker på ;) Livsstilendring ja; helt klart! Og ved å tenke på det som nettopp en måte å leve på, så er det heller ikke en kur som man skal gå på en periode for å oppnå resultater - enda mindre stress! Du har all grunn til å være strålende fornøyd med deg selv Fedona! |
Sitat:
|
Fedona: de 3 T-er: Ting Tar Tid, en lekse vi trenger mange...
I morgen er dagen for operasjon her og stresset øker... Mest glad når det er ferdig jeg, selv om det kan bli norn tøffe dager. Innstilt på det i hvert fall, så får alt annet være en positiv overraskelse. Det er hverken stort eller alvorlig, men uansett... Blitt noen sprekker nå i stresset ja, og sykehusmat blir vel ikke bedre, men skal hjem samme dag, så utgjør ikke all verden. Nå vil jeg helst begynne å glede meg til båttur for å feire 10-års bryllupsdag:) 2uker til. |
VSB - jeg skal krysse fingre og tær for deg. Husk at med så noenlunde riktig mat går det som regel bedre da. :) Man slipper iallfall sur samvittighet i tillegg til andre ting.
10-års bryllupsdag må jo bare bli knall. Vi hadde vår i våres, faktisk. (Men den slo ikke islandsweekenden Husets Herre overrasket med det ene året... :D Fantastisk landskap, leiebil og hytte med utendørs boblekar med varmt grunnvann.) Jeg tror jeg forsiktig skal oute at jeg nå har klart å begynne å komme i gang med treningen igjen. Den er visst det første som ryker når jeg bommer på medisineringen, og det tok litt tid etter vi kom igjen fra Kypros før jeg fersket hva som var på gang... Har jo lest om oppdosering på vinteren før, men ikke kjent behovet de to forutgående årene. Men... jeg har økt med et halvt grain erfa i løpet av en måned nå og sannerlig sier jeg eder - jeg har trent tre ganger i uka i to-og-en-halv uke nå. :) Har ikke turt å offentliggjøre det i frykt av at det skulle briste, men det virker som at overskuddet er her for å bli en stund iallfall. |
VSB: Lykke til med operasjonen! Sender deg gode tanker i morgen :)
smgj: skjønner du også har lavt stoffskifte. Interessant der du sier om å øke dosen på vinteren. Kanskje jeg skal prøve det også hvis det er sånn at andre har positiv effekt av det. Har ikke hørt om dette før, eller jo mulig det, men har glemt det... Jeg spiser en blanding av levaxin 75 mcg og 1 grain Armour nå. Tidligere lå jeg på 175 mcg levaxin alene. Spiser du bare erfa? Hvor stor dose? Jeg tar som sagt Armour og når jeg nevner erfa på apoteket så sier de at det er Armour... Vet du om dette er det samme? Og hvis det ikke er det, hva heter den du tar? Vet jo at begge er naturlige, men har lest at det nye Armour ikke er like bra som den gamle... Jf sonjas stoffskifte forum. Så synes det er spennende å høre fra deg om hvordan du gjør dette og hva du tar... :) Huffameg! Dette ble litt rotete ser jeg.... :p bær over med meg :o |
Lykke til i morgen VSB; jeg sender masse varme klemmer som støtte for håper du kommer gjennom både dagen og rekovalensen i en fei!
10 års bryllupsdag da dere; jeg nærmer vi oss :eek: 30 :eek:.... Feir skikkelig; gjerne hvert år mener jeg. Å være sammen med den samme i år etter år er ikke alle forunt, og det skal en sette pris på. jeg tror sannelig smgj også viser til voksentendenser ved å være i forkant og sørge for nok medisin slik at overgangen til vinter går mest mulig smooth... Gratulerer med gjenopptak av treningen! |
Sitat:
http://evolutionarypsychiatry.blogsp...-hormones.html Jeg bruker p.t 150mg (2,5grain) erfa + 25µg levaxin. Levaxin tar jeg bare for å "pynte på" fT4-verdiene...(Jeg gikk opp fra 120mg + 25µg i løpet av den siste måneden.) Både Erfa og Armour er laget av samme virkestoff (tørket skjoldbruskkjertel fra gris) i samme styrke/tablettyper under samme kontroll. MEN ... de bruker ulike fillere og mange av de som brukte "gamle Armour" ble hypo på samme dose etter endringen (det ble tilsatt cellulose for å gjøre at tabletten ble brutt ned under lengre tid, men for enkelte betød det at for lite ble brutt ned...?) Jeg har aldri prøvd noen annen grisebasert type enn Erfa og gidder ikke prøve siden den fungerer fint for meg. Om du vil prøve erfa så kan den samme legen som skriver ut armour til deg skrive ut erfa (de må begge skrives ut på registreringsfritak). Preparatet heter "Erfa Thyroid" og finnes i dosene 30, 60 og 120mg. Sjekk med apoteket at de kan skaffe Erfa og ikke substitutt før du bestiller. Jeg har god erfaring med Apotek 1. Jeg tar hele dosen min (både erfaen og levaxinen) på kvelden, etter tannpussen. Legen min sa "tygg den grundig" og jeg lar dem "smelte" under tunga og tygger restene før jeg sovner. Verken Levaxin eller Erfa smaker vondt, men litt søtlig gipsaktig. Legen min mente at ensymene fra spyttet kunne hjelpe på opptaket. Derfor den måten. Nattdoseringen har jeg esperimentert meg fram til selv. Synes den virker bedre da, og jeg sover bedre. God søvn er viktig. Det eneste som er viktig å huske med kveldsdosering er at blodprøver tatt på morgenen vil være litt høye. Nå er legen min sånn "ser 20% på blodprøvene og 80% på symptomene og bruker blant annet akillesrefleksen for å se på stoffskiftet" så det er ikke så farlig. Sitat:
Men nå er jeg spent på hvordan jeg skal skjønne at jeg skal ned... Vanligvis skal man ned i mars-mai engang. |
Tusen takk for et godt og utfyllende svar smgj! Setter stor pris på at du tar deg tid til det :)
Når det gjelder reg. Fritak så skriver legen min ut erfa/Armour. Slik at jeg kan velge. Men de apotekene jeg har vært hos så sier de altså at Armour er erfa, selv om jeg har sagt det du sier. Vet det finnes å få kjøpt i USA og har lest om det på sonjas. Men de er så bestemte... Så jeg får bare Armour. Det kan og være vanskelig å få tak i (2 grains bokser) så nå har jeg kjøpt for et helt år. Min lege vil ikke gi meg mer Armour enn det jeg tar nå, dette pga anbefalinger fra NTF. Og egentlig så er denne blandingen ok for meg tror jeg. Det er lenge siden jeg har hatt noen symptomer, men har jo ME som overskygger det tror jeg. Lurer på hva den akilles testen er jeg. Den har jeg ikke hørt om i forbindelse med stoffskiftet. Men skal Google det og så skal jeg lese linken du sendte :) |
Achillesrefleksen er som knerefleksen, men utføres på achillessenen. Man står og hviler forsiden av leggen på en stol og så slår legen løs på hælsenen. Den skal bråstramme seg og så er det hastigheten på avslappingen som brukes i vurderingen. Krever en erfaren lege, men skal være en av de bedre testene for å vurdere om hormonene kommer helt ut i vevet. (Noe som TSH-testen aldri vil kunne si noe om, ei heller målingen av hormoner i blodbanen.)
Om du ber legen droppe skråstreken og kun skrive kun Erfa så slipper du nok problemet. ;) Både Armour og Erfra kommer fra Amerika (Armour fra USA og Erfra fra Canada.) Og jeg vil for min del nekte å ta imot erstatning siden jeg vet om ryktene om Armour og fungerer godt på Erfa. For viktig til å tulle med for meg..... Også viktig det du skriver å minst ligge en boks "før" reseptslutt, ja. Det tar meg nesten en måned å motta medisin. Så sist fikk jeg 500tablettersbokser og tok faktisk ut for 2 år. :D http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2466474/ |
Takk for lykkeønsker og gratulasjoner. Blir bare godt å komme seg av gårde snart nå. Sovet noen timer så, om enn våken før vekkeklokka...
Glad for å ha et stoffskifte som fungerer jeg, synes det virker som et skikkelig puslespill... Vel, vi har vel alle vårt. Lykke til med "vinterdosering". |
Hei alle!
Oppdaget til min store forskrekkelse at jeg ikke har vært inne her på evigheter!!:eek: Skyldes hovedsakelig mye å gjøre kombinert med jobbreising. Har vært ganske mye i aktivitet, så det er jeg fornøyd med. Kostholdet kunne absolutt vært bedre, men har klart å rette opp de fleste "utglidningene" før det har gått alt for langt. Spent på veiedag i morgen - krysser fingrene og håper det beste :) Lykke til med operasjon, VSB -håper du er trygt hjemme nå og at alt gikk vel :) Fedona: ser at du har sendt meg en venneforespørsel. Jeg trykker og trykker, men systemet vil visst ikke lagre. Det er IKKE det at jeg ikke vil være venner, men meg og data......:rolleyes: Lykke til med veiedAg i morgen! :) |
Så trivelig å høre fra deg Festina. Lykke til med veiing i morgen. Jeg skal også til pers og er spent ;-)
Jeg er også spent på hvordan det har gått med deg i dag VSB. Håper det gikk bra!! Nå er det like før øynene glir igjen helt og jeg sovner. Godnatt og lykke til med morgendagens oppgaver alle og enhver :-) |
Tja, kom ikke hjem i går. Ting ble litt tøffere enn forventet, men skal nok dra i løpet av formiddagen. Tremannsrom alene her da... Luksus, men skulle nok helst reist som de andre. Likevel, når formen ikke tilsier det, er det jo bra å få bli. (Man hører vel ofte nok om det motsatte...)
|
Så godt å høre fra deg VSB! Å "få være over" på sykehuset er ikke alle forunt, så det tror jeg nok du bør sette pris på :o. Håper ikke komplikasjonene er for alvorlige!
Her er det veiedag i dag, og alle monner drar; 200 gram ned er 200 gram ned. Altså ny minstenotering. Deilig. Ser plutselig nye deler av kroppen som jeg ikke har sett før:o, så som at plutselig er det (når jeg holder inn magen vel og merke) ribben under brystene :p. De har jeg jo alltid "skjult" bak den største bilringen. Jada.... Ting henger ganske bra ser jeg, både haka, grevinnehenget, magen og lårene. Men hva har vel det å si? Hvor ofte går jeg uten klær liksom; masse fint å skjule det med. Ha en god fredag alle sammen; noen timer til så er det helg!! |
Festina - tvitvi for veiedag.
VSB - huff, men håper det bidrar til at du blir bedre fortere da. Tarato - Gratulerer! Og skinn trekker seg tilbake overraskende godt da. Gøy med kroppsdeler som dukker fram. :) For min egen del ser det ut som at "oppturen" har stoppet (banker forsiktig i bordet) og kanskje også snudd bittelitt. Jeg er ikke i tvil om at jeg må ha rett medisinering for å holde vekta på plass for oppbremsingen hadde sammenfall med medisinøkning og treningslyst. Vet ikke om det er de ca 1000kcal jeg trener i uka nå, eller selve medisinen, men det er ett fett fordi jeg ikke hadde treningsenergi før økningen. Jeg har ikke gjort noe med maten, uten muligens å vært litt mer fri med alkohol og drukket et glass likør i ny og ne. Det pleier jo å virke motsatt. |
Sitat:
Sitat:
[quote=smgj;1400882]Festina - tvitvi for veiedag. Takk :-) For min egen del ser det ut som at "oppturen" har stoppet (banker forsiktig i bordet) og kanskje også snudd bittelitt. Jeg er ikke i tvil om at jeg må ha rett medisinering for å holde vekta på plass for oppbremsingen hadde sammenfall med medisinøkning og treningslyst. Deilig da - det viktigste er at det virker! ;) quote] Jeg har kun gått opp 100 gram siden sist jeg var innpå her, og det er jeg storfornøyd med! Har en mistanke om at det har vært mer, men det kan jeg ikke henge meg opp i - det viktigste er her og nå! God helg til alle! Håper det blir fint vær så vi får dykket - det SVIR kalorier! :D |
Hei Festina. Velkommen "tilbake"og har ikke merket at du ikke vil være venn, skjønner egentlig ikke hvordan det fungerer jeg heller. Men jeg sendte ut en til de som er i de samme trådene som meg da jeg fikk forespørsel fra noen andre her inne. Må gå inn og sjekke status... Kanskje har jeg glemt noen også. Men vet ikke helt hvordan det fungerer som sagt. Og nå vet jeg at du prøver iherdig :D
Håper du kommer hjem i dag VSB. Og håper du slipper mer komplikasjoner, men de tar godt vare på deg da virker det som, de tar ingen sjanser. Grattis med nedgang Tarato! Synes du har vært kjempeflink de siste månedene jeg! Kanskje du må melde deg ut av din egen tråd snart? :p Og så flott at oppgangen har stoppet smgj! Det er så bra at du klarer å jobbe deg mot målet ditt med å ha fokus på riktig dose medisin og trening! Hurra for deg! Som jeg har skrevet i journalen min så er ikke kroppen på min side for tiden :mad: men vekta har gått bittelitt ned i dag. Men det kan ha sammenheng med at det ble litt lite mat i går og så hadde vi jo litt vin med malingen vår i går kveld, naboen min og jeg. Så er nok litt dehydrert selv om det ikke ble så mye vin da :rolleyes: Ønsker dere en fantastisk helg og så er dere alle velkommen til å besøke meg i journalen min :D alltid hyggelig med besøk :) Stor klem fra Fedona til dere alle flotte mennesker i denne herlige tråden :hearts: |
Hjemme nå. Deilig å ha noe annet enn sykehus ganger, selv om det er inne. Kan ringe hvis det er noe og i Oslo er jo ikke avstandene så lange. Håper det har gått bra med veiing for dere andre. Denne tråden er gull verdt:)
|
Sitat:
Sitat:
Jeg sovnet tidlig i går kveld; midt i gullrekka. Og dermed våknet jeg tidlig i dag også; kl 07! Nå er frokosten inntatt, vaskemaskinene går for fullt, avisene lest og dagslyset er endelig snart på plass. Må ut og gå tur snart, og så skal jeg eksperimentere over noen tomater for å se om jeg kan lage tomatsuppe fra bunn. Være litt husmor tenker jeg :rolleyes::rolleyes: |
Hjemmelaget tomatsuppe er nam. Masse hvitløk og urter, helst friske er å anbefale. Ev. En fløteskvett og revet ost. Bruker ikke oppskrift jeg da...
Ganske sløv her, litt dopet, men kjenner psyken er mye roligere hjemme. Det betyr en del det og. Dattera trenger "grease kostyme" så spørsmålet er om jeg klarer en klesbutikk med kjøring til og fra... Skulle hatt det i dagtidlig. Beskjeden har enten kommet veldig seint eller gått meg hus forbi i alt annet. Menn og kostyme stoler jeg ikke helt på... Maten er vel så som så her, og alene med ungene til uka blir det nok en del snarveier... Middagsmat er ikke det som frister mest. Og med å løfte maks 2-3kg, ja da blir det behov for mye hjelp fra ungene... |
Laget tomatsuppa i dag, og du verdens min hvor godt. Siden jeg ikke kan ha melk, droppet jeg fløten og hadde i litt snøfrisk i stedet; det ga faktisk en liten spiss topp som var spennende :) Kjenner svetten driver av meg nå; litt mindre chili neste gang kanskje? Og som den mettet!!
Nå er det rødvin, stjernekamp på NRK1 og litt hjemmelaget sjokolade. God kveld alle sammen! |
Hjemmelaget tomatsuppe er nydelig! Kanskje det vi skal gjøre med paprikaoverskuddet (den oppskriften vi bruker krever grillet paprika - det er en Jamie Oliver-oppskrift).
Og... hodejobbing er det vanskeligste å gjøre, men jeg er 100% sikker på at det er den jobbingen som gir best resultater på lang sikt. I går var vi på besøk (Twillight-marathon) hos et par hvor hun går på GR for tiden. Det var artig å se hvor små forskjellene egentlig ble på middagen. De serverte fyllt paprika (kjøttdeig, løk, sopp, urter, feta og ost) med blandet salat (+ feta & oliven) og fullkornsris. Snacks var grønnsaksstaver og dip. De forskjellene jeg kunne se var type kjøttdeig og jeg hadde valgt fete melkeprodukter - eller hadde jeg kallet det lavkarbo så godt som noe. :D Ja - og det sto også sjokolade og potetgull på bordet, men jeg smakte ikke - og det var ikke engang "vanskelig" å la være. Det site forteller meg at jeg på en eller annen måte er inne i godlune for tiden. Og det er litt merkelig siden tante Rød er ventet til uka. Ingen utslag på vekta så langt, ut over at oppgangen er bremset, men jeg sliter alltid med å gå ned om høsten/vinteren, så jeg sier meg fornøyd om jeg holder vekta og får fortsatt med treningen. |
Mmmm tomatsuppe! Det er så godt! Jeg bruker egentlig å lage det hver lørdag, men nå er det en stund siden... Jeg bruker løk, selleri og litt gulrøtter oppi sammen med olivenolje, fløte og hermetiserte tomater med oregano og basilikum. Skal jammen prøve den suppa til jamie jeg også. Har jo bøkene hans. Neste uke blir det tomatsuppe her i gården :D
Sendte nettopp sms til min far og gratulerte med farsdagen. De er nå kommet til lanzarote i nydelig vær. Ikke misunnelig i det hele tatt! :rolleyes: Vekta mi ja, den står på sin sedvanlige plass den... Etter jul så er det mulig min mann må jobbe i London er par dager i uka og da skal jeg benytte sjansen til å spise sds mat. Spiser jo littinnimellom nå også, men ikke til middag. Da håper jeg at vekta peker nedover igjen. Som jeg har sagt før så stresser jeg ikke med det. Har jo blitt voksen :p og skjønner hva jeg skal gjøre ;) Ha en nydelig søndag alle sammen! |
Minus 500 gram i dag! Litt mindre enn jeg hadde håpet ut fra prøveveiingene, men nedgang like fullt. :) Har vært ganske flink med kostholdet, og trimmet mye siste uken. Jeg er jo såååååå lite glad i å bevege meg, men må snart innse at det nok er det eneste som nytter...... Hadde det nå kunnet stoppe å regne innimellom slik at en slapp å bli så kald og klam og våt hele tiden :( Hvordan har det gått med dere andre? Nå er det tur med dyret, og så skal jeg stupe ned i en flaske rødvin! God helg! :D |
Festina - flott at du holder liv i tråden og ned, er NED, ikke opp, ikke sant?
Jeg kan nå krysse av kryss nr 12 på treningskalenderen - 4 uker med 3x treninger. Jeg er storfornøyd og må nesten bruke solbriller sånn som glorien skinner.:engel_ikk:kul: Den tredemølla var en dyr, men fin investering. Det er bare 35 og 50-minuttersøkter annenhver gang, men jeg har bevisst bestemt meg for å ta det pent denne gangen i håp om at treningsmotet skal vare. så kanskje jeg kan legge på litt styrke utover våren når det blir lysere og overskuddet sånn tradisjonelt blir høyere. (Må vel bare innse at jeg må bli et vanedyr også med hensyn på treningsmengder når stoffskiftet skal håndteres via piller... siden kroppen mer liker forutsigbarhet enn store forskjeller fra uke til uke. :rolleyes:) Vektmessig er det standby/mikroskopisk ned. Men jeg har jo normal BMI så jeg klager ikke, selv om jeg hadde ønsket meg 10 kg ned. I sær siden jeg ikke er kjempeflink (men heller ikke fryktelig dårlig) med maten for tiden. Det blir en del stivelse i form av ris/potet/GF-knekkebrød som jeg nok med hell kunne ha redusert. Uansett - alt i alt er jeg fornøyd iom at jeg ser at det er positiv utvikling. |
Her tasler dagene av gårde med lite overskudd og mye søvn. Men gått tur i rolig tempo både torsdag og i dag. Ellers blir det moderat lavkarbo og nok litt mye mat... Vekta har jeg skygget unna...
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Jeg har vært bortreist/jobbreise de siste dagene og mitt vante kjedelige kosthold som jo fungerer har det vært lite å se til. Middager med vin på kveldene har aldri vært greia mi, og har aldri vært til hjelp med nedgang. Så at vekta i dag viste det samme som sist fredag var jeg storglad for (i går viste den 1 kg mer nemlig...) Ingen gåtur i dag pga migrene (kommer selvfølgelig etter en periode med mye jobb :() men jeg har handlet masse julegaver! I morgen tenker jeg det må bli litt frisk luft. Nå er det snart lørdagskveld med god mat og litt vin. Deilig med fri! |
Hei alle sammen :)
Så flott at det går nedover med noen her! Godt jobba! Jeg har også gått ned et kilo i det siste, og jeg er på første dag i uka så det er jo utrolig! I helga er det familie middager i stor skala! I går kveld var vi hos mine foreldre med begge min søstre med familier. Og i kveld skal vi til min søster og spise lam :) jeg elsker lam! Og selv om jeg er sliten etter gårdkvelden så må jeg bare dra meg ut av stolen for å spise middag med de. Jeg har krydret ribbe klar til steking i morgen. Litt tjuvstart på jula :p Ønsker dere en nydelig lørdag! |
Sitat:
|
Ribbe... Mmmmm....
Pakket 48 gaver til julekalender jeg... Og så ble det tur i dag og, samme sniletempo, men med innlagte mate-fugler-pauser, så er faktisk tempoet økt noe. Matlysten er i bånn her, hvilket betyr ufornuftig mat (om enn nogenlunde lavkarbo) alt for lite grønnt! Tror psyken sliter med passiviteten, selv om det er godt å komme seg litt ut. |
Tur er tur VSB; og det er bedre å være i aktivitet enn ingenting! Du er på vei, og holder ca fokus på maten. Stå på; det blir bra! Heier på deg videre :)
|
Heisann! Her var det stille! Jeg tenkte å stikke innom for å ønske alle fredagsveiere lykke til i morgen! Gjør nå det uansett da ;)
Har igjen en jobbedag spekket med møter, og så er det heeeeelg! Det skal jammen bli godt. regner med jeg har "ørti" mailer som venter på meg i morgen; og som blir liggende - helt greit det også. Har lite forventninger til veiing i morgen; men håper det ikke har vært oppgang. I så fall vet jeg hvorfor.... :( Stress, vann, mat til feil tidspunkt, lange dager osv. Hvordan er det med dere? |
Hm.... er visst her helt alene jeg.... Uansett; vekta viste 72,5 i dag. Ny pers på oppadgående det! Da er det bare å ta skjeia i ei anna hand og gå på med krum hals. Den som gir opp vinner ikke! :visemuskl:visemuskl:visemuskl:visemuskl:engel_ikk
|
Neda, du er ikke alene. Jeg er her - i standby. Men jeg er fornøyd med det, og det at jeg kan krysse av for gjennomført uke 5 i treningskalenderen min. :)
Du får trøste deg med at det er ribbesesong og heller spise den enn dessert... |
Sitat:
Tenker det er en deilig følelse :) Skulle ønske jeg kunne sagt det samme... Men det står stille her gitt. Skal ta meg en runde med sds mat igjen, men det spørs om jeg venter til nyåret. Får se. Men jeg har jo noe sds mat i fryseren :o |
Jeg er her jeg også, litt i "bakrus" etter gårsdagens veiing og julebord.....:(
Etter å ha sett mot en nedgang på 700 gram hele uken, og under 100 kg for første gang på evigheter, ble det et sjokk å gå på vekten fredag morgen; pluss 100 gram - 800 gram over natta!,:hylgrine::hylgrine::hylgrine: Så nå er jeg fortsatt 600 gram over det magiske 99,9 og egentlig ganske oppgitt. Hva i all verden skal til da?!?:confused: Har vært ganske flink både med trim og mat, men det eneste som nytter er visst totalt naziregime:mad: Skal si jeg gleder meg til juletiden kommer - NOT!:( Uansett: dere får ha en fortsatt god helg og lykke til. Jeg tror jeg bare må furte litt her, før jeg tar meg i nakken og går videre. |
Trøste, trøste... det er nok å spise og stå opp til uvante tider, og for ikke å snakke om julebord, antakelig også med både mer karbohydrater enn vanlig og drikke.. . så drar kroppen vann som en svamp. Slapp av og hold deg mest mulig til "hverdager" framover på alle måter, så ser du at du er på tosifret igjen før du vet ordet av det.:klem:
|
Takk for trøstens ord, smgj. Problemet er at veiingen var FØR julebordet og etter en uke med hverdager......
Hva den viser i dag etter pinnekjøtt, ribbe, øl, akevitt, vin, riskrem og kransekakestenger tør jeg ikke tenke på en gang! :rolleyes: det ble litt gi-f... stemning i går kan du si..... Men arbeider med å ta meg på tak igjen |
Sitat:
|
God "morgen" folkens. Godt å se at flere er i samme situasjon; jeg har også gått opp og ikke ned. Julebord i går kveld med alskens godt av mat og drikke ble avsluttet med noen smakebiter fra dessertbordet. Ikke mye, men nok til at det ga sug etter mer. Og litt potetchips og melkesjokolade da jeg kom hjem. Og alt ble gjort med åpne øyne og bevissthet på konsekvensene. Og i dag hiiiger kroppen etter mer av alt dette -og pepsi max. Jeg må også være "nazi" på kostholder: kjedelig mat, spise til faste tider, drikke tilmålt mengde vann mellom måltidene, få nok søvn/hvile, ikke spise tung middag etter kl 18 (evt ta et lett måltid hvis jeg ikke får til annet). Og ut og gå turer. Så nå skal jeg ut og gå og håper det gjør noe med suget....
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24. |