Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45728)

Lillemy71 30-10-11 16:10

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1241549)
Rettelse: Jeg åpnet ny flaste i går og der var sannelig smaken mer distinkt igjen. Antakelig luftes den høylukta rett og slett noe ut.

Ahhh så kanskje den må luftes slik man gjør med vin:D

Synes også smaken har blitt mindre distinkt og trodde kanskje det vat for at kroppen hadde vent seg til olje og fått fyllt på lagrene, men nå er det en stund siden jeg åpnet en ny flaske også da.

Jeg er for tiden offshore (har vært borte i 4 uker) og tok med meg en 500 ml Udos + kapsler. Jeg har tatt 15 ml +3 kapsler daglig for å få i meg litt hele tiden mens jeg er borte. Hadde noen få Cocosakapsler som jeg tok i begynnelsen av turen. Merker nå at litt nupper beynner å komme tilbake, så for min del er det nok en kombo av Udos og Cocosa som virker på huden.

Før jeg begynte på denne komboen tok jeg Omega 3 kapsler (3 ganger så stor dose som anbefalt) og ca 15 g cocosa daglig i tillegg til annet fett i maten. Dette gjorde ingenting for huden, men leddene var mindre knirkete. Jeg begynte med U+C og var raskt oppe på 30 ml (2ss) Udos og 30 g cocosa daglig og fortstatte med Omega 3 kapslene. Kuttet noe tilbake på fett ellers i maten og har ligget på rundt en 70-80% fett daglig (inkl U+C).

Jeg har ikke merket noe vektnedgang eller reduksjon i magefett, men huden min er blitt helt fantastisk. Alle røde nupper, både tørre og med gønk, forsvant etter ca 3 uker med U+C og huden er så myk og fin. Leddene knirker ikke mer og energien er på topp. Det er ingenting som en god dose U+C rett før trening. kan holde på i evigheter.

Det koster jo litt med oljene (selv på Iherb) men det er verdt hver en krone, ikke minst for det at jeg nesten ikke bruker bodylotion/håndkrem/lebepomade osv lengre. I det siste har jeg måtte bruke mer av dette både pga av at oljeinntaket er redusert for øyeblikket, vannet offshore er klora herifra til evigheten og det blir mye vind/salt/sol. Skal bli godt å komme på land og få "normale" doser med olje og normalt vann :D

Denne komboen kommer jeg ikke til å slutte med,selv om den ikke virker på vekta for min del så har jeg endelig fått den nuppefrie huden jeg har drømt om i mange år. Og tro dere meg jeg har brukt mye penger på produkter, hudpleie, lege, diverse medikamenter og behandlinger for å bli kvitt de også var det bare U+C som trengtes :D

Photobscura 30-10-11 16:14

Så fantastisk, Lillemy! Jeg opplever jo det samme selv, enn om jeg ikke har vært så fryktelig nuppete, så sliter jeg jo med tørr hud på bein og armer, sikkert på grunn av stoffskiftet eller noe, samt at jeg fryser fryktelig mye. Det har blitt veldig mye bedre på oljer, men jeg har slumsa litt i det siste, og da går det fort i nedoverbakke igjen, gitt! Skal skjerpe meg fra NÅ! :)

Photobscura 30-10-11 16:16

Forresten, når vi først snakker om oljer så kan jeg jo nevne noe utvortes, jeg bruker kun ren jojoba i ansiktet i vinterhalvåret. Bare to tre dråper som masseres inn. Helt genialt, da det også fungerer som kuldekrem. Jojoba er vel teknisk sett en fruktsyre, som spiller sammen med hudens naturlige fett.

Lillemy71 30-10-11 16:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1241793)
Forresten, når vi først snakker om oljer så kan jeg jo nevne noe utvortes, jeg bruker kun ren jojoba i ansiktet i vinterhalvåret. Bare to tre dråper som masseres inn. Helt genialt, da det også fungerer som kuldekrem. Jojoba er vel teknisk sett en fruktsyre, som spiller sammen med hudens naturlige fett.

Det gjør jeg også, spesielt når det er kaldt ute. Smører meg alltid godt inn før en joggetur i kulda. Bruker den hendene også på vinteren og noen ganger på hælene. Kan anbefales den også :)

Yrla 30-10-11 16:48

Hvetekimoljen fra iherb (Now) er kjempegod på fisk og kjøtt (og grønnsaker) og full av e-vitamin.

ToreH 30-10-11 17:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1241801)
Det gjør jeg også, spesielt når det er kaldt ute. Smører meg alltid godt inn før en joggetur i kulda. Bruker den hendene også på vinteren og noen ganger på hælene. Kan anbefales den også :)

bare pass på at den ikke har H2O i seg. De er farlige å bruke på hud i kulden....

ia2go 30-10-11 17:26

Må man ta Udos sammen med mat og blander dere Udos i cocosaen?
cocosa har vært fast følgesvenn o et par kopper kaffe hver dag men jeg glemmer å ta Udosen. Takknemlig for svar :)

smgj 30-10-11 17:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ia2go (Innlegg 1241843)
Må man ta Udos sammen med mat og blander dere Udos i cocosaen?
cocosa har vært fast følgesvenn o et par kopper kaffe hver dag men jeg glemmer å ta Udosen. Takknemlig for svar :)

Jeg tar ikke udo's med mat. Jeg spiser sjelden "rett ut av senga" så da blir det gjerne en støyt udo's + fettløselige vitaminer & omega3 "til frokost". Det holder gjerne til 9-10... :) når jeg spiser mer "normal" mat.

kiril 30-10-11 17:38

da er det blitt bestilt jojoba, cocosa og udos, tenkte og pröve for bedre hud og litt varmere ben hehe

ser denne jojobaen grei ut?er jo så mye og velge mellom
http://www.iherb.com/Now-Foods-Solut...18-ml/901?at=0

Photobscura 30-10-11 17:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kiril (Innlegg 1241852)
da er det blitt bestilt jojoba, cocosa og udos, tenkte og pröve for bedre hud og litt varmere ben hehe

Den ser veldig bra ut, forsåvidt. Ren og hexanefri er bra. Den er expeller pressed, så da er den heller ikke ødelagt i presseprosessen.

kiril 30-10-11 18:22

så bra, bare satsa på någe :)
kan man bruke det på barn? sönnen min har mye törr hud, begynt å gi han eye q, ga han det för og syntes jeg kan huske det hjalp, blitt litt bedre etter jeg gikk over til bare aderma på han..

Photobscura 30-10-11 18:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kiril (Innlegg 1241869)
så bra, bare satsa på någe :)
kan man bruke det på barn? sönnen min har mye törr hud, begynt å gi han eye q, ga han det för og syntes jeg kan huske det hjalp, blitt litt bedre etter jeg gikk over til bare aderma på han..

Jeg kan aldri i mitt liv tro at man ikke kan bruke det på barn. ;) Jojobaolje er mildt og rent, og som sagt er det veldig likt hudens egne fettsyrer, og jeg har aldri bedre hud enn på jojoba. Om sommeren blir det litt overkill, men så har jeg ikke så veldig tørr hud i ansiktet heller.
Pleier ellers å blande noen dråper av det i hudkremen før jeg smører meg også, i tillegg til at jeg i blant kurer håret med det. Det funker forresten kokosolje veldig bra til også. :)

lifejack 30-10-11 19:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1241793)

Det gjør jeg også. Funker supert! Jeg prøvde å bruke den istedenfor bodylotion også, men jeg fikk egentlig bare enda tørrere hud av det, så på kroppen bruker jeg mandelolje eller kokosolje:)

(Var forresten ikke meningen å dra tråden off topic lenger oppe her. Beklager dette)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kiril (Innlegg 1241852)

Det er denne jojobaoljen jeg bruker, og jeg er i hvert fall fornøyd med den:)

Lillemy71 31-10-11 20:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1241824)
bare pass på at den ikke har H2O i seg. De er farlige å bruke på hud i kulden....

Nå er det veldig sjelden at man blander H2O i en ren kaldpresset olje da.....

OnMyOwn 01-11-11 03:00

Re: Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1241873)
Det funker forresten kokosolje veldig bra til også. :)

Har du cocosa i håret? hvordan virker det? altså hvordan gjør du det?

Photobscura 01-11-11 08:24

Sv: Re: Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av OnMyOwn (Innlegg 1242830)
Har du cocosa i håret? hvordan virker det? altså hvordan gjør du det?

Jeg tar en teskje (til mitt halvlange tynne hår) med kokosolje mellom hendene og lar det smelte av kroppsvarmen. Masserer det inn i tuppene og litt i bunnen grer litt gjennom med en børste (lurt med en sånn plastbørste som kan skylles lett etterpå ;)), pakker inn håret i plast, og lar det være i i minst en time. Vasker det ut med shampoo. :)

silje21 01-11-11 11:54

lar dere kokosoljen stå i kjøleskapet eller ikke? har min i kjøleskapet og er såvidt teskjeen min klarer å klore ut litt^^ tok den ut av kjøleskapet et par timer igår før kveldsteen, og da var den perfekt, hehe
spiller det noen rolle om den står ute? Det står jo på emballasjen at den holder seg best i kjøla da..

Charlott 01-11-11 11:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1243049)
lar dere kokosoljen stå i kjøleskapet eller ikke? har min i kjøleskapet og er såvidt teskjeen min klarer å klore ut litt^^ tok den ut av kjøleskapet et par timer igår før kveldsteen, og da var den perfekt, hehe
spiller det noen rolle om den står ute? Det står jo på emballasjen at den holder seg best i kjøla da..

Min står i et kjøkkenskap, aldri vært noe problem :)

silje21 01-11-11 11:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1243050)
Min står i et kjøkkenskap, aldri vært noe problem :)

haha tror du jaggu ikke jeg leste Kjøleskap først, ikke kjøkkenskap xD og tenkte med en gang at herlighet, selv om du ikke har problem med det, så har jeg :p

men kjøkkenskap høres topp ut :D selv om det da blir kottet i gangen, vi har nemlig bare to skap på kjøkkenet, et til kjeler osv, og et til tallerkner osv

Takk for så rasende kjapt svar :D

Photobscura 01-11-11 11:59

Min står bare framme.

Supera 01-11-11 13:32

Min cocosa står i romtemperatur den også. :ja: Den tåler fint det.

shailene 01-11-11 13:48

Syns cocosa er best å spise kald, ellers er blir så veldig oljete og mektig, men er jo sant at det er vanskelig å få løs en passe stor bit når hele boksen har stivna. Så jeg har selve boksen stående i kjøkkenskapet, men pleier å ha litt cocosa stående i kjøleskapet også, som har fått stivne i konfektformer av silikon - noen ganger blander jeg i bittelitt mørk sjokolade og vaniljestevia også. Lettere å "dosere" og mer delikat å spise :)

Vibeke-67 01-11-11 18:31

Hei hei
Jeg har lest meg bakover, men har ikke tålmodighet til å lese enda mer: Men kjøper dere Cocosa på iHerb også? Det er tomt for Cocosa i helsekostforretningen :lol: denne lavkarbobølgen altså, den slår om seg!

Photobscura 01-11-11 18:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1243286)
Hei hei
Jeg har lest meg bakover, men har ikke tålmodighet til å lese enda mer: Men kjøper dere Cocosa på iHerb også? Det er tomt for Cocosa i helsekostforretningen :lol: denne lavkarbobølgen altså, den slår om seg!

Nei, kjøper Jarrows Formula, en annen extra virgin kokosolje. Og typ en fjerdedel av prisen, not the least. ;)

kiril 01-11-11 18:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1243124)
Syns cocosa er best å spise kald, ellers er blir så veldig oljete og mektig, men er jo sant at det er vanskelig å få løs en passe stor bit når hele boksen har stivna. Så jeg har selve boksen stående i kjøkkenskapet, men pleier å ha litt cocosa stående i kjøleskapet også, som har fått stivne i konfektformer av silikon - noen ganger blander jeg i bittelitt mørk sjokolade og vaniljestevia også. Lettere å "dosere" og mer delikat å spise :)

smelter du cocosa og sjokolade i sammen? og lar d stivne?

vibsen 01-11-11 19:03

Er det noen som har blitt "avhengig" av oljene? Jeg husker Photobscura nevnte noe om sug tidligere i tråden, utover det kan jeg ikke huske å ha sett noe. Jeg lurer på om det er oljene som gjør at jeg nå i større grad kan bli "krisesulten" og skjelven sånn som i gamle dager. Jeg opplevde det senest i går, jeg var på seminar og hadde ikke med oljene. Det ekle er at jeg hadde følelsen av å ha lavt blodsukker hele resten av dagen selv om jeg spiste godt og jevnlig. Eventuelt kan det selvsagt være noe annet som foregår i kroppen (jeg håper nesten det, for den huden jeg har nå er bare nydelig), men jeg lurer på om det er andre som har lignende opplevelser.

Yrla 01-11-11 19:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vibsen (Innlegg 1243298)
Er det noen som har blitt "avhengig" av oljene? Jeg husker Photobscura nevnte noe om sug tidligere i tråden, utover det kan jeg ikke huske å ha sett noe. Jeg lurer på om det er oljene som gjør at jeg nå i større grad kan bli "krisesulten" og skjelven sånn som i gamle dager. Jeg opplevde det senest i går, jeg var på seminar og hadde ikke med oljene. Det ekle er at jeg hadde følelsen av å ha lavt blodsukker hele resten av dagen selv om jeg spiste godt og jevnlig. Eventuelt kan det selvsagt være noe annet som foregår i kroppen (jeg håper nesten det, for den huden jeg har nå er bare nydelig), men jeg lurer på om det er andre som har lignende opplevelser.

Det kan jeg ikke skjønne. Hadde du spist nok protein den gangen?

Photobscura 01-11-11 19:12

Kan ikke si det ... Det eneste jeg opplever er at når jeg tar oljene så får jeg litt sånn sug etter å ta de. Ikke sånn at jeg overdoserer, men akkurat som om kroppen sier: "hurra! Mer sånn!" :D
Kanskje du bare er mer aktiv om dagen sånn at energibehovet øker? Eller forbrenninga har økt?

vibsen 01-11-11 19:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1243304)
Det kan jeg ikke skjønne. Hadde du spist nok protein den gangen?

Ja, proteiner var det eneste jeg fikk nok av for å si det sånn... Jeg kan lett spise for mye proteiner hvis jeg ikke passer meg, men prøver å holde meg mellom 60 og 100 gram. I går fikk jeg nok lett mye mer enn det. Det var jo knapt nok fett å oppdrive på hotellet, så det ble mye mer proteiner i håp om å stagge skjelvingen noe.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1243306)
Kan ikke si det ... Det eneste jeg opplever er at når jeg tar oljene så får jeg litt sånn sug etter å ta de. Ikke sånn at jeg overdoserer, men akkurat som om kroppen sier: "hurra! Mer sånn!" :D
Kanskje du bare er mer aktiv om dagen sånn at energibehovet øker? Eller forbrenninga har økt?

Det er mulig forbrenningen har økt, jeg opplever det samme når jeg brygger på noe eller hvis kroppen jobber med en infeksjon/virus av et eller annet slag. Det som plutselig slo meg nå er at jeg har vært noe mer stresset igjen en periode. Kanskje det kan være knyttet til det? Altså at kortisolet stiger, insulinet stiger og siden jeg ikke spiser noe særlig kh blir blodsukkeret litt lavt. I så fall lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre med det - det er litt upraktisk hvis jeg skal føle at jeg omtrent går i bakken hvis jeg er stresset. Jeg prøvde å øke karbene litt i går, men syntes ikke det hjalp heller. Men da er det antakelig ikke knyttet til oljene i hvert fall, det var godt. Jeg har ikke lyst til å bytte sukkeravhengighet med oljeavhengighet ;-)

Vibeke-67 01-11-11 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1243293)
Nei, kjøper Jarrows Formula, en annen extra virgin kokosolje. Og typ en fjerdedel av prisen, not the least. ;)

Takk, til og med på tilbud!

Yrla 01-11-11 20:01

Du er ikke bare forkjøla da? Jeg er det nå, og til tider svimmel.

vibsen 01-11-11 20:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1243370)
Du er ikke bare forkjøla da? Jeg er det nå, og til tider svimmel.

Nei, men det kan selvsagt hende jeg brygger på noe. Det finner jeg jo ut i løpet av et par dager i så fall. Tror jeg skal begynne å notere alt jeg spiser og gjør igjen for å se om jeg kan finne et mønster i det. Det er veldig ubehagelig, og det eneste jeg sliter med i forhold til dette kostholdet.

Yrla 01-11-11 22:57

Du er ikke forhenværende vegetarianer uten b12 i kroppen? Eller mangel på jern eller folinsyre, som må til for å lage røde blodlegemer? Vært gravid nylig eller gitt blod? Hi hi, jeg spekulerer vilt.

shailene 02-11-11 01:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kiril (Innlegg 1243294)
smelter du cocosa og sjokolade i sammen? og lar d stivne?

Ja. Smelter sjokolade i vannbad og blander i kokosolje. Prøver å ikke la oljen bli så alt for varm, bare akkurat varm nok til at jeg kan blande den med sjokoladen og helle i former. Er jo dumt å koke den, når man har betalt masse ekstra for rå olje :)

Marella77 02-11-11 01:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1243550)
Ja. Smelter sjokolade i vannbad og blander i kokosolje. Prøver å ikke la oljen bli så alt for varm, bare akkurat varm nok til at jeg kan blande den med sjokoladen og helle i former. Er jo dumt å koke den, når man har betalt masse ekstra for rå olje :)

Blir dette godt, som i høykarbo-godt?

shailene 02-11-11 01:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1243555)
Blir dette godt, som i høykarbo-godt?

Det blir godt ja, hvis du liker sjokolade og kokos såklart :D
Greit å prøve seg fram på blandingsforholdet og hvor mye søtning man liker å ha i. Hvis jeg skal lage meg godis bruker jeg mer sjokolade og søtning enn ellers, da blir det virkelig godt. Går også an å tilsette f.eks nøtter, kokosflak eller kakao nibs.

Marella77 02-11-11 01:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1243557)
Det blir godt ja, hvis du liker sjokolade og kokos såklart :D
Greit å prøve seg fram på blandingsforholdet og hvor mye søtning man liker å ha i. Hvis jeg skal lage meg godis bruker jeg mer sjokolade og søtning enn ellers, da blir det virkelig godt. Går også an å tilsette f.eks nøtter, kokosflak eller kakao nibs.

Kanskje et dumt spørsmå, men kan man spise slik sjokolade ofte bare man holder seg under 15g karbo?

OnMyOwn 02-11-11 05:47

Re: Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vibsen (Innlegg 1243298)

jeg føler jeg er litt " avhengig" av cocosa..... har det i kaffen om morgenen,det kick-starter dagen min (energimessig). Er det tomt. er ikke morgenen den samme. Dessuten måtte jeg styrte til helsekosten like før stenging en lørdag da jeg ikke orket tanken på å gå resten av helgen uten.:eek:
Kan være det bare sitter i hodet , men...

supersol 02-11-11 08:06

Jeg har brukt cocosa og Udos en tid nå. ! ss av hver (toppet av cocosa) om morgenen. Var hos legen for blodprøver: Triglycerider: 2,86!! Ble litt engstelig for det og tror jeg kutter begge oljene en stund før nye prøver. (Legen satt meg selvsagt på Statiner, brev i posten, men jeg vil ta nye prøver etter noen uker for å sjekke, uten statiner.) Er det noen andre som har opplevd å få forhøyete verdier av kolesterolprøven på Cocosa og Udos?

shailene 02-11-11 09:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1243559)
Kanskje et dumt spørsmå, men kan man spise slik sjokolade ofte bare man holder seg under 15g karbo?

Jeg ser iallefall ikke noe grunn til at man ikke skal kunne spise det hver dag omså. Er jo mange som spiser et par spiseskjeer kokosolje hver dag, og én bit freia 86% sjokolade inneholder bare 2 gram karbo (mener jeg å huske). Den trenger man virkelig ikke bruke mye av for å få god sjokoladesmak :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.