![]() |
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Sitat:
Og gratla til Robyn, dette er knallbra! Distrea, ikke alle går ned like fort... jeg var treeeeg! Er ganske sikker på at legeerklæringen er tidsbestemt, jeg fikk beskjed av legen at om de spurte, måtte jeg bare ringe legekontoret, så ringte de inn ny til EDfolkene med en gang. Og ja, de vil tjene mest mulig penger på oss... Det er kjipt! |
Du kan bestille så mange produkter du vil, men resepten gjelder for x antall dager/måneder.
|
Hvilke kosttilskudd tar dere?
Jeg har Triomega, men den inneholder ikke D-vitaminer og det må jeg ha. Så derfor kjøpte jeg Møllers trankapsler - MEN da blir det vel for mye med disse to sammen, eller?? I tillegg tar jeg en multivitamin og magnesium og kvelden. |
Jeg tok alle som sto på lista i starten, en hel haug, husker ikke alt...
|
Sitat:
Omega får du ikke for mye av, kan doble dosen og mer til og det er bare gunstig. jeg tar multi, omega med D, kalsium med magnesium og D. jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte kalsium og magnesium, men at jeg trengte D.. derfor strett jeg ta kal-mag med D... siden jeg hadde den stående... kan sikkert ikke bli for mye av slikt? :p |
:klem::klem:Trøsteklemmer til indi som gikk i karbefella... det er bare som en slags fartsdump, for neste uke er det sikkert borte igjen. Det er kjedelig at vi ikke tåler vanlig mat.
Og gratulerer til de flinke jentene som tar av masse kilo. Det er motiverende og kjempegøy. :blomster: Ha ha, sjokoladedrikk med natron, den var god. Men dette er et av de få produktene som har minst bismak, så det var absolutt en av mine favoritter. Merkelig med smaken, så forskjellige vi er. Men jeg har ennå til gode å høre om "deilig :eek: jordbærdessert" *grøsse* Ang. "resepten" eller legeattesten, så står der hvor mange dager jeg skal ha hver fase, og den er datert, så innen den tiden der kan jeg sikkert bestille helt fritt. Eller kanskje det også er forskjellig. Et tips er i alle fall at barene selges helt fritt fra nettbutikken til Fedon. |
Den derre crem bruleten... hvordan lages den?:o den var lissom rendene med hard skorpe på :o:rolleyes::confused:
lagde den med 1,8 dl melk og 1 dl vann som jeg gjør med sjokopuddingen... |
[quote=Dilly;408305]:klem::klem:Trøsteklemmer til indi som gikk i karbefella... det er bare som en slags fartsdump, for neste uke er det sikkert borte igjen. Det er kjedelig at vi ikke tåler vanlig mat.
/quote] Fartsdump, det var en kul beskrivelse! Den skal jeg huske! :) Men jeg har ikke så store samvittighetskvaler, visste hva jeg gjorde og tenkte, "greit nok", men det ble jo litt masse... Den smale sti er her foran meg, og jeg skal nok få det til for framtiden og! Motivasjon og motivasjon og motivasjon... klemmer til alle sammen:) |
Sitat:
Men årsaken til at jeg måtte ha mer vitamin i tillegg var altså at uten dem så kunne slike mengder tranpillegreier omdannes til noe ikke-positivt i kroppen. Jeg husker dessverre ikke helt hva og hvordan. :rolleyes: |
Sitat:
Hva syns du om smaken da? Jeg syns den smakte helt greit, men ble kvalm begge gangene jeg prøvde den. Lurer på om jeg burde komme meg på apoteket og hente ut kalsium resepten, fikk beskjed at jeg lå litt lavt på kalsium. Tar en del vitaminer og omega, men det er ikke sikkert jeg får i meg absolutt alt jeg trenger. Får kanskje sjekke det opp. :o I dag MÅ jeg bestille mat, før jeg går tom her. Har dere noen mailadresse dere bruker eller ringer dere bare inn? |
Jeg sender bestillingene mine til bestilling krøllalfa eurodiet punktum no - det går helt greit, og du får en bekreftelse når bestillingen er mottatt.
|
Nå har jeg helt plutselig gått opp 1 kg!!!!! :mad: Helt uforståelig så jeg håper på at det bare er mine kvinnelige hormoner som er orsaken.
Ja, Dilly, desperasjonen har ingen grenser. ;) Som sagt så ble ikke sjokoladedrikken med natron, min liksom brownie, noen hit. Det er bare det at sjokoladedrikken smaker akkurat som NOKA dietten som jeg gikk på for noen år siden. Da drakk jeg ikke annet enn sjokoladeshake i 2 mnd og det var en pine. Denne drikken smaker akkurat det samme så det har nok en sammenheng med det:). Når det gjelder kosttilsudd så tar jeg hele rubbelet: Omega 3, 2000mg x1 Vitamin C, 750mg x 1 Vitamin E, 350mg x 1 Spektro Multi-Vita-Min x 1 Kalium 400mg x 1 Magnesium 300mg x 1 Vitamin B x 1 Lurer litt på om jeg skal ta CLA og Krom i tillegg men har ikke funnet ut om det er nødvendig. Ha en god helg alle sammen! |
Tusen takk Skrible, da prøver jeg det neste gang. :)
Æsj da Anina, skjønner at det er kjedelig å plutselig se en pluss. Men det er sikkert tilfeldigheter, og i morgen kan den være borte igjen. Krysser fingrene for det! Jeg veide meg i dag tidlig når jeg var oppe en liten tur, var så sliten at jeg bare gikk og la meg igjen og har sovet til nå. (Deilig med fri. :D ) Gikk på vekta igjen bare for moro skyld, og jammen viste den ikke 0,4 mindre enn i dag tidlig. :eek: Lar morgenens vekt stå i tickeren, men gjett om jeg hadde lyst til å forandre da. :o Nå reiser jeg på fjellet og blir borte i helga. Det betyr at jeg ikke får veid meg før mandag, tror ikke det er så dumt. Tror det er nettilgang der oppe, men er ikke sikker. Så blir jeg borte får dere ha god helg! :) |
Hehe. :D Jeg tror stadig jeg lever luksuriøst uten vekt hjemme hos meg. Nå slipper jeg sånne dag-til-dag bekymringer i alle fall! Men skal bort og hilse på tanitavekten om en times tid, så da får vi se hvordan det har gått siden sist. Jeg har jo fortsatt noen uker igjen av fase 2, skjønt jeg ikke helt har bestemt meg for om jeg vil fullføre den, eller muligens snuse på å konvertere til noe annet innen da - i så fall så ville jeg faktisk savne cappucino-frokosten. Hurra for kjapp frokost som ikke krever nok innsatsvilje til å faktisk tygge noe.
Sånn på egenhånd så har jeg sjekka med en sånn ketosestix for aller første gang i dag. Den ble fin og mørkerosa, den, så da tør jeg kansje håpe på noe resultat... kanskje. :) |
He he, det er nok like greit å ikke ha vekt Skrible. Det går veldig greit for meg nå i begynnelsen, men en dag stopper det (eller kan til og med vise +) og da er det ikke like moro lengre.
Men, jeg veide meg så og si daglig det halve året jeg gikk på ketolyse og, så jeg vet jo at det svinger etterhvert. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å fortsette med sjokofrokosten, i allefall ha som jeg kan bruke av og til. Det er jo så enkelt og greit, for lavkarbo frokost er ikke helt min greie. Der sliter jeg seriøst. (Kan ikke spise egg pga. allergi.) Lykke til med veiing, blir spennende å høre hvordan det har gått! :) |
hei og god morgen:D så er jeg våken også! jeg slo deg i dag Robyn:o
Jeg har nok lagd med for mye veske, men sto oppskriften på brulleten i heftet? der sto det at puddinger som skulle varmes skulle ha 1,8 melk og 1 dl vann:confused: jaja, nå er den helt ut ;) syns den luktet godt, smaken ver litt kvalmende på en måte, men de andre skal nok gli ned :) hvor lenge har du holdt på skrible? kan du ikke kjøpe opp litt cappucino da? de går sikkert bra sammen med annen ketogen kost også de :ja: God tur Robyn, lykke til uten vekt:p |
God morgen Distrea, godt at det er flere syvsovere der ute. :D
Oppskriften står på posen, gjør det ikke det på din? :confused: |
Dersom man skulle finne på å gå over til en annen ketogen 'kur' så ville vel problemet med å beholde enkelte ED-produkter være søtsmaken - den kunne vel finne på å stå i veien for å kvitte seg fullstendig med søtsug, tror jeg. :)
Jeg har ikke holdt på så veldig lenge, Distrea - jeg begynte vel en uke uti Januar, omtrent, så noe over en måned. Det er jo ikke nok til at jeg egentlig har lov til å klage - men det er dette med å sitte og lese om andre filosofier og kjenne at det hadde vært godt å spise mer fett... (og lumske planer om å stjele Dilly sine fakirbiffer.. hysj!) Og så kommer jo den godeste Skaldeman til byen for å holde foredrag om ikke så lenge - og han sier sånne kjekke ting ala "spis når du er sulten og det spiller ingen rolle hvor ofte/sjelden" - som høres veldig attraktivt ut her jeg sitter og 'feiler' eurodietten fordi jeg bare får i meg omtrent halvparten av de måltidene jeg skal ha. :o Hehe. Men nå skal jeg rusle til den der vekten! Flinke syvsovere! |
Sitat:
|
Forstår deg godt jeg Skrible. Dietten kan ikke funke for alle. jeg er har for at jeg HAR prøvd alt det andre, så det var ingen flere valg igjen. Så jeg får bare være tolmodig leeeenge til, men er skit redd for at vekten igjen skal stoppe når jeg er på 91, for det å spise så begrenset og ikke få resultater... DET veit jeg ikke om jeg fikser :rolleyes:
Jeg hadde min glansperiode med Atkins for 5 år siden, så jeg VEIT det kan funke :) |
forresten så føler jeg IKKE noe søtsug når jeg er i ketose, så for meg hadde det ikke vært noe problem å holde på ett produkt eller to for "enkelthets skyld"
|
Sitat:
Tror vi trenger det fordi vi ikke få i oss nok salt... Pøsregn her idag, hadde egentlig trengt en tur på trening, men så ble det 6 km i drittværet, lang gåtur, litt godt det og. Godt det er helg, sier nå jeg:) |
Nå kaster jeg snart badevekten i veggen:mad:
Tenkte at vekten i dag morges var feil så jeg gikk opp på den nettopp. Jammen har jeg ikke gått opp enda mer!!!!!! Jeg har nesten ikke spist noe idag for jeg er ikke helt i form så det kan jo ikke være det. Jeg tror jeg skal gjøre som deg Skrible. Tror jeg skal donnere bort vekten min og bare veie meg hos venninna mi en gang i uka. Jeg synes det virker ut som om det er mange som sliter med ED. Er det noen der ute som har en "happy story" å fortelle? |
Sitat:
Hvis du ikke er i form, er det ikke umulig at kroppen samler litt vann, viktig å prøve å spise det du skal uansett, og drikke masse! Ellers er jeg fornøyd med ED jeg, 27 i minus, et helt annet liv, masse overskudd og tro på at de siste kiloene nok forsvinner før sommeren. For meg har det vært viktig at jeg har hatt så enkle regler å forholde meg til, liksom ikke rom for utskeielser (bortsett fra vin, har jeg oppført meg:)). Når det er sagt, så er jeg drittlei pulvermaten innimellom, sliter av og til med motivasjonen, (verre i fase tre når så mye er lov), og irriterer meg grønn på at dette koster sååå mye og smaker sååå vondt! :rolleyes: Stå på! Resultatene kommer:) |
Det er så kjempe bra indi! :heia: hvor lang tid har du gått på ED?
Det er dyrt ... og ikke særlig godt... enig der. men syns det er hreit med litt over 100 kr dagen, syns det er værre med legetimene. Anina!... jeg hadde det trått noen dager også... og er i det tråe igjen, men vi får ikke miste motet. Jeg vil gjøre motsatt av indi... råde deg til å veie deg en gang i uka isteden for da slipper du følge med på de dumme svingninene som skjer i blandt ;) |
nå har jeg spist crem brule'.... æsj og fys! godt jeg ødla den første så jeg bare har 3 igjen:rolleyes:
|
Ser for meg deg med cremebruleen ja... ikke så særlig, har bare smakt en av dem jeg, så må nok snart til med en til!
Jeg har brukt ED siden 23 august i fjor, sutra fælt fordi jeg syntes det gikk så seint en stund rundt omkring jul, men når jeg ser på tallene, så går det nedover... Jevnt og trutt! Bare holde meg langt vekke fra utenlandsturer og sånn;) |
Anina - ikke gi opp, det er som indi sier (det var indi, var det ikke?? husker like langt som nesa mi...) - det går opp og ned, kroppen kan binde mer vann til tider, kanskje er det mensen rundt hjørnet, kanskje kroppen bare tar en liten rast i bakken :o
Godt råd fra Distrea - prøv så godt du kan å veie deg kun 1 dag i uka. Jeg klarer ikke selv, men er på vekta 2 ganger og synes det er bra nok. Veier meg mandager, for å sjekke om noe negativt har skjeddi helga..og så har jeg veiedag hos fysioterapeuten på torsdager. Jeg lurer også på hvor lenge jeg vil klare å følge dietten, men foreløpig gjør jeg som indi, tenker minst mulig på maten jeg spiser, jeg bare spiser de produktene som er ok for meg og sier til meg selv at dette er kun for en bestemt periode og at jeg har fått blod på tann siden jeg OMSIDER har begynt å gå ned i vekt :p Håper det løsner for deg og at du snart er i bedre form igjen :klem: |
Sitat:
Ingen hit akkurat nei - glad jeg ble kvitt dem... |
Sitat:
Da fortsetter jeg med det. :D Skulle forresten tatt blodprøve etter 1-2 uker for å sjekke kalsium og magnesium, men ops.... har ikke gjort det enda :o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
hehe, skal fortelle jeg. jeg skal nok klare det... usikker på om jeg klarer holde meg lenger enn til første skjea da :p
|
Skrible!?
Hvordan gikk det med vekta i dag?... regner med det ikke var noe å hoppe i taket for, siden du spør om råd til ketolyse. Lurer litt på hva ED legene sier når folk ikke får særlig ut-telling på dietten jeg?... Veit du... sånn jeg tenker det, det koster jo en del i mat på ED... så du kan jo kjøpe litt ferdig i varmedisken på butikken for pengene du "sparer" Kokte egg med forskjellig snaksent rundt er godt syns jeg og man slipper matos hele tiden. varierte tunfisk salater hvis du liker det. Tror skaldeman har noen lettvinte oppskrifter i sin bok... skal lete den frem og se for deg. nei nå får jeg komme meg i seng. sees i morgen :D |
:klem:Uff... blir litt pessimist av at folk tenker annerledes, ønsker jo det beste for alle og resultater så det suser... det har der fortjent! Alle sammen!
så her er en oppmuntringsklem:) Sendt ut der i verden med håp om at den treffer der det trengs |
JEG har iukke tenkt til å gi meg på maaaange måneder ennå :D selv om jeg kom borti en fartsdump bestående av 10 paranøtter, 2 ostekiver og en ert kaviar :o
|
Fortsatte likegodt kvelden med cashewnøtter jeg...
nei huff og skrekk og gru, nå må jeg skjerpe meg!!!!! Men godt du er med på veien distrea:) |
Vi skjerper oss sammen, fra NÅ!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28. |