![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Han ene hadde én stekepanne, én gryte, én sleiv, én stekespade og engangstallerkner, engangskopper og engangsbestikk. Han vasket ALDRI opp. Og han vasket heller ikke kjøkkenet da det var hans tur å vaske. Det endte med at jeg bombaderte døra hans med post-its. Man så knapt døra. :geip: Han tok hintet. Han gjorde ikke god jobb, men han gjorde det i alle fall. Og så var det en som hadde eget bestikk og slikt, men han vasket det ikke og "lånte" bestikk av andre. Det var så ille at han "lånte" så mye av mitt at jeg måtte kjøpe nytt. Jeg spurte ham om han hadde lånt, men han sa neeeei og jeg så aldri noe mer til bestikket. Og så var det en som spiste kun ferdigpizza et helt semester. Seriøst. Det var "lett, billig og godt". :rulleøyne Neste semester begynte han å bli litt lei og utvidet menyen til fjordlands, nudler, pasta og slikt også. :lol: |
Jeg har ingen råd, men trekker et lettelsens sukk over å endelig bo alene ...! :o
|
Usj, glad det ikke er meg!
Her i huset går jeg til streik om jeg kommer til et bomba kjøkken. Men siden alle vil ha maten jeg lager, så pleier kjøkkenet bli rimelig raskt blåst mens jeg sitter og koser meg med mat bare til meg (ekstra lekkert dandert selvsagt:rolleyes:) |
Kan jeg steke to pizzaer på en gang, nå som jeg har varmluftsovn?
|
Sitat:
|
Oioioi, så stilig.
Hvordan var det med gradene i varmluftsovn kontra ikke-varmluftsovn igjen? lavere? |
Sitat:
|
Okei, thanks:)
|
Hvor lenge kan en katt egentlig gå uten å tisse? :p
Syns min katt bare ligger og sover.. hun har mulighet til å gå ut når hun vil, vinduet er alltid åpent, og hun har sandkasse inne om været er dårlig. Hun har sovet siden i morges, bare avbrutt av litt spising og kosing :love: Og det må sies, at hun er som regel ute mye av kvelden/natta. |
Sitat:
|
Sitat:
Så nå kommer neste spørsmål. Noen som har noen tips til hårprodukter til extensions? :snill: |
Jeg søker litt rundt for å prøve å finne ut når skattepengene blir utbetalt. Jeg fikk brev for to tre uker siden om at jeg ikke fikk innrømmet skattebegrensning, og at oppgjøret var klart i disse dager (eller hvordan det var formulert), og jeg ser det står i et par foraer nøyaktige datoer, 14. september, 17. oktober etc. Men jeg finner ingen informasjon om dette på skatteetaten sine sider ...!? (Eller så er jeg bare dårlig til å lete.) Noen som vet om dette kan stemme? Er bare en liten slant, men jeg trenger det inderlig og håper de kommer nå i september, og ikke i oktober ...
|
Hvor mye blodfortynnende er vin ev øl??
Sambo og jeg skal reise en langhelg til Dublin. Og hvis denne turen blir lik alle andre turer dit så blir det litt vin-/øldrikking til fabelaktig musikk. :full: Men rett etter hjemkomst skal jeg opereres og det står at man må unngå Marevan (veldig blodfortynnende) og Dispril/Albyl-E (passelig blodfortynnende) i minst 10 dager før inngrepet, men hvor mye blodfortynnende er hvitvin? Noen som vet, må jeg bare ringe litt rundt eller må jeg bare holde meg unna vin så lenge vi er der?? |
Sitat:
Jeg satte på ext for lenge siden. Volumet på håret okte ca 25%. Men det slet så mye på håret at når jeg tok dem av, så mistet jeg også 25% av mitt hår. Derfor klippet jeg meg kort etter en tid... :rolleyes: Aldri mer i langt hår hvertfall |
Er det bare meg som reagerer på at noen skriver banneord???
Ikke fordi at det er så ille at de skriver banneord, men mest fordi jeg alltid har tenkt på banneord som ei verbal greie, som er kjapp og heftig og der og da!! Å lese "helvete" har overhodet ikke den samme effekten som om noen SIER det. Det virker bare dumt... å skrive det.. spør du meg. :o |
Det er vel forskjell på folk, tenker jeg. Jeg er fra en del av landet der banning er godt integrert i dagligtalen, forsåvidt. (Men jeg banner jo ikke i hytt og gæver av den grunn.)
Jeg for min del leer knapt på et øyebryn over et lite helvete eller tilsvarende i skriftlig form, så lenge det ikke er heeelt påtatt. Men leser jeg ordet "glufsa" så kaster jeg opp i munnen min. :cool: |
Sitat:
|
Du gjør da for helvete som du vil med det! :p
|
(Ok, DER var det faktisk påtatt ... :rolleyes:)
|
:eek: skvatt til litt her damer, selv om jeg er fra verste banne-området i midt-norge selv... slutta og banne så høylydt da jeg tok utdanninga mi i verste bibelbeltet hehe :D - ble så j... stille hver gang jeg lirte av meg en regle som ingen hjemme ville leet på øyelokket på engang... ;)
Nå føler jeg meg veldig ordentlig - og får skikkelig bakoversveis hver gang jeg er hjemme og treffer jentegjengen for DER går det unna gitt! :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Med det sagt så tror jeg at jeg, og det tror jeg i grunn de fleste av oss, har flere måter å uttrykke oss på etter hvor vi adresserer det vi sier/skriver. Jeg kan ikke påstå at jeg banner overvettes mye her inne, men det faller seg heller ikke alltid naturlig, enn om jeg ikke står av veien for det om det virkelig skulle føles naturlig og nødvendig. Men når jeg snakker med folk jeg kjenner så triller banneorda over en lav sko uten at jeg kan si jeg prøver særlig hardt. Og jeg må si at den som først sa at "folk som banner har dårlig ordforråd" for det første ikke kan ha tilbragt mye tid i distriktene nord for Mjøsa, og for det andre tok helt feil. ;)
|
Jeg synes det aller merkeligste er når folk skriver banneord eller annet de tydeligvis selv finner upassende - siden de deretter går og setter inn asterisker for å "sensurere" seg selv. Herlighet, hva er poenget med det? :rolleyes: Jeg kan ikke begripe hva som gjør "h*lvete" til noe annet enn "helvete" - da kunne man vel heller gått inn og redigert bort hele ekspletivet...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
HVorfor så mye diskusjon i en "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar"? Det lurer jeg på :p
|
Sitat:
Lava vet utmerket godt av vi skravler i vei og diskuterer alt vi får sjansen til!;) |
Altså. Jeg kan skrive H*****, men ikke fordi at jeg er pinglete og ikke kan stå for banneordene mine, men fordi at jeg egentlig er ganske godt oppdratt og ikke vil utsette folk for min potty`e mouth. I min blogg eller min Mup, eller hvor som helst som jeg har MITT private rom, kan jeg godt skrive masseeee stygt, men andre forumposter er da ikke på MITT personlige område og da må jeg sensurere meg litt. Jeg tenker ikke gjennom alt jeg skriver, aka jeg skriver veeeeldig muntlig og da banner jeg da. Banner irl også, men er ikke akkurat noe "gammal sjømannopplegg". Regner med at folk sier til meg personlig, dersom de mener at jeg forsurer forumspråket med banneordene og evt sensurering av dem:p
|
Sitat:
Men, det må sies, at noe av det som snakkes om her, kanskje burde hatt egen tråd, for at flere skulle finne det. Men, etter seertallene, så leses tråden ofte! :D |
Sitat:
|
jeg lurer litt på mandelmel. ser det er mange oppskrifter med mandelmel. nå har jeg også kjøpt meg en pose med dette, men det er jo så mye karbo i det at jeg kan vel ikke bruke det til noe? eller er det sånn at noen av de karbene i mandelmel kan trekkes fra?
før jeg leste bak på posen i går prøvde jeg å lage microbølge mandelbrød det var kjempegodt og tok meg 3 min å lage, |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |