![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Eller du kan trykke på Start (Flagget) + D på tastaturet.
|
Sitat:
|
hmm hvordan tolker man at samboer tviholder på en vippestol gutten vår brukte som baby? han har sagt at han ikke føler seg i stand til å få fler barn (psykisk, å få ansvar for flere og det å være rollemodell) og er generelt negativ til å få fler barn (:(), men nå som jeg skulle til å legge den ut for salg så nekter han og lar meg ikke selge den. Det er ikke snakk om en tilknytning fordi gutten vår har brukt den, men han har mer den innstilling 'hva hvis vi får bruk for den'.. Hva skjer?
|
Sitat:
|
Joda, selvfølgelig :p Jeg lurer mest på hvordan jeg skal tolke det.. for han sier ingenting! Jeg har jo lyst på flere, men har lagt tanken langt baki rotrommet og ikke tenkt noe mer på det pga holdningen hans, men nå titter jo et lite håp opp.. :o
|
Nå vet jeg ikke hvor gammel han er i forhold til deg, men er han ca på din alder så har dere gooood tid. Jeg har drøyt ti år på deg, og jeg er OVERHODET IKKE KLAR FOR BARN! :lol:
Likevel har jeg nekta søstra mi å kaste de feteste barneklærne hun har, og begge søstrene mine er over førti og har fått de barna de skal, såååå ... |
Ja, han er omtrendt like gammel som meg, et par år eldre. Ja jeg har mer enn nok tid å ta av når det gjelder å få fler, men fordi vi allerede har 1, så vil jeg gjerne ha en til relativt snart. Litt pga egne erfaring med å ha søsken som er både nær meg i alder og ei som er mye yngere, og jeg må si at jeg har mye bedre forhold til hun jeg vokste opp sammen med enn hun jeg bare har. oi, nå holdt jeg på å glemme at jeg faktisk har enda ei søster haha, hun ble født nå i juni, så hun er vanskelig å huske på :o men henne vil jeg nok ikke se på som en søster pga aldersforskjellen (21 år), men mer som faren min sitt barn. Men selvsagt, jeg skal ikke tvinge mannen min til å få fler, så om det blir fler så er det fordi han selv har sagt at han vil ha fler. For meg var veldig viktig å få nr 1 ganske tidlig, og tilfeldigvis så fikk jeg det også (gravid som 18, ikke uhell :cool:) så jeg har jo egentlig fått det jeg har drømt om siden jeg var barn selv :) Jeg er født til å være mamma, så barn er selvsagt svært viktige for meg, men det er også mannen min. Jeg er nok sånn typisk 50-talls husmor :D
|
Har noen prøvd denne nettbutikken: www.modcloth.com
Synes de har så mye stilig, bl a denne: http://www.modcloth.com/Modcloth/Wom...ove-Song-Dress sukk....kanskje en dag....he, he.... |
På pcen min, har DELL med w.7, så har det skjedd noe rart. Hver gang jeg klapper igjen lokket så blir bildet feil vei, dvs at bildet ligger 90 grader feil vei, altså sånn at jeg må snu pcen for å se bildet korrekt. Da må jeg trykke F1 og jeg får opp en meny hvor jeg får fire valg, koble fra prosjektor, duplikat, utvid og bare prosjektor. Jeg må trykke på utvid sånn at bildet blir korrekt og jeg kan bruke pcen på normalt vis.
Noen som vet hvordan jeg får dette bort? PS: det har ingentingtingelig med kontrollpanel-strømforsyning-batteri å gjøre. |
Sitat:
Super nettbutikk, og ikke noe tull:) Det tar ca 1,5 uke å få varene, de bruker UPS til transport, så du kan følge pakken hele tiden. Min absolutte favorittbutikk faktisk:) |
Sitat:
Du får vel opp et valg som heter koble fra prosjektor, hva skjer med skjermbildet når du gjør det - og kan det evt settes som "default"? Bare drodler litt, googlet kjapt og de fleste som opplever at bildet er annerledes når de åpner lokket har opplevd det i sammenheng med bruk av ekstern skjerm :) (selv om jeg ikke har funnet noen som får VRIDD skjermbildet 90grader da;) ) |
Sitat:
Når jeg trykker på koble fra prosjektor så flipper skjermbildet 90 grader. Når jeg bruker duplikat blir skjermbildet smalere - sånn om man endrer bildet fra wiedescreen på tven sin, trykker jeg utvid blir skjermbildet sånn som det SKAL være og trykker jeg bare prosjektor så blir skjermen svart til jeg trykker på musa og da er bildet flippa 90 grader. :( Har ikke brukt pcen med ekstern skjerm, og dette skjedde etter at pcen hadde låst seg en gang. Har nølt med å søke pclegehjelp også siden jeg har bilder på den som ikke egner seg for alle:p |
Sitat:
|
Noen som vet om det finnes en GI eller GB tabell på nettet?
Har tabell over en hel del matvarer i ene kokeboka mi, men det mangler så mange ting jeg gjerne ville visst hvordan påvirker blodsukkeret mitt. Like irriterende med føling fordi maten påvirker senere enn jeg har trodd som det er å plutselig sitte og svette med et veldig høyt blodsukker. |
Det varierer på merkene. For å si det sånn, de er ikke superstore i størrelsene. Jeg er 180, og brukte normalt st.46-48. Jeg har måtte bestille 1XL der. (som endelig har blitt litt store til meg:))
Det kommer selvfølgelig også litt an på snittet og stoffet, men måltabellene som står ved hver kjole stemmer forbausende bra. Det er fantastisk mye kult der. Det er nesten litt latterlig men de kjolene der er litt av motivasjonen min for å komme igang med å gå ned. Jeg vil ha muligheten til å bestille akkurat hva jeg har lyst på der, ikke bare de som går opp til dobbeltX :D |
Sitat:
|
Noen som har erfaring med hair extensions? Er i Tyrkia nå og jeg har litt dårlig erfaring med syden-frisører. For noen år siden fikk jeg flettet hele håret med hair extensions. De sa at de hadde min farge. Det viste seg at de hadde platinablondt og svart. :rulleøyne Og håret ble limt på med limpistol. Var noe herk å få ut... Og de varte i hele to uker før de begynte å gå opp så de måtte tas ut.
Lillesøster tok hair extensions i går. Det ser veldig veldig bra ut, og det virket som en veldig seriøs frisør. Vi fikk et kort og jeg googlet dem. De har 35 frisører fordelt på to salonger. De farget extensionen som skulle i håret hennes slik at den var helt lik hennes hårfarge. Og så brukte de noen ringer med silikon innerst og metall ytterst som de presset godt sammen for å holde hårstrimlen på plass i håret. Hun har ikke mistet noen enda, så det lover bra. De lovte at det skulle sitte i ca fire måneder. Det kostet 1200 kr for de 100-120 strimmlene som de tok i hennes hår. Virker det greit? Er det noe jeg eventuelt bør spørre dem om? |
Sitat:
http://www.uio.no/tjenester/it/maski...bility-center/ Prøv og gå inn her, og se om det står presenting eller not presenting der det er bilde av den lille projektoren. Kanskje kan du slå den av om den er på? Evt sjekk om "connect display" også er avslått? Det står litt mer om hvordan snu skjermen i linken over, kan du ikke se om det kan hjelpe deg litt på vei? Jeg har vista på denne pcn, men har win7 på stasjonærpc, har ikke rukket og sette meg heeeelt inn i innstillingene i win7 ennå :) |
Sitat:
Hjelpesenteret der sa at den skjermrotasjonstingen som de på DELL-forumet snakka om var der, men JEG har den ikke på mitt mobilitetssenter. :eek: Jeg må utforske litt. Jeg kommer til å få anurisme og høyt blodtrykk av dette. |
Jeg ble fortalt her inne at for eksempel magefett kan endre form slik at man en dag kan se tynnere ut enn andre, selv om vekten og cm er den samme. Celler som går inn og ut av hverandre. Vil det da si at dersom jeg bruker et korsett eller trange klær så kan jeg forme kroppen? For om det forandrer seg så fort, men det ikke har noen plass å dra, så må det jo finne en annen vei vel?
|
Hva er den beste øvelsen for å trene magen ?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Tror det er en egen tråd her inne om det, faktisk! Fant den! |
Båten er tøff. Den skal man holde stillingen i gjennom fem pust gange 5.
Navasana (boat pose) http://www.yoga109.com/MyImages/Navasana.pngDemonstrated by Mr Iyengar. "Nava" means boat in sanskrit. This is an abdominal and deep hip flexor strengthener. Benefits:This pose strengthens the abdomen, hip flexors and spine. It also stimulates the kidneys, thyroid and digestive system. Caution: Avoid this asana in case of: Heart Problems, menstruation and pregnancy. |
Trenger vi egentlig sink når vi går på lavkarbo ("viktig for insulin og hormoner"), eller spiller det ingen rolle om diett.no viser at jeg spiser for lite av dette?
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Ellers skjønner jeg ikke helt detta situpshatet som går rundt. Situps er helt OK, så lenge man gjør de riktig. Men ville ikke basert hele magetreninga på situps akkurat. Fint som suplement til en magerutine. Men jeg vil helst anbefalt å slenge deg på litt pilatesøvelser for magen. F.eks følge denna videoen. Eller andre fine videoer som ligger ute på youtube hvis du søker på "pilates abs". |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Først:
Hvis jeg skal lage presskanne kaffe i en slik: https://www.kitchn.no/ProductList.asp?Cat=56&id=22596 Hvor mye filterkaffe bruker jeg? for det andre: Hvordan forminsker jeg størrelsen på et bilde? Alt for lenge siden jeg har gjort det.... :o |
Sitat:
Du må antakeligvis bruke et program for å forminske størrelsen på et bilde, alt fra photoshop, windows image, picasa osv. Finnes sikkert gratisprogram på web også. Hvordan viser du bilder på pc'n ? Sjekk om det finnes noe alternativ for image size. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvorfor har jeg fått en barnerumpe av en roomie som ikke skjønner at oppvaska må tas, kjøkkenet tørkes over og søpla hives??:mad:
|
Sitat:
|
Sitat:
Da jeg bodde i kollektiv, måtte den som ikke overholdt sin kjøkkentjeneste- uke, betale neste strømregning alene!:eek: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46. |