Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Jabba 19-02-11 12:49

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva kan jeg spe kjøttdeig med for å få den festest mulig? Utenom fløte og ost da...
Skal lage hjemmelagede karbonader....

Gerd 19-02-11 12:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1034342)
Hva kan jeg spe kjøttdeig med for å få den festest mulig? Utenom fløte og ost da...

mykt smør :D (ikke smelta, men romtemperert) :)

Jabba 19-02-11 13:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1034344)
mykt smør :D (ikke smelta, men romtemperert) :)

Det vil ikke smelte og renne ut i panna under steking da?

Gerd 19-02-11 13:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1034353)
Det vil ikke smelte og renne ut i panna under steking da?

Noe vil, men pass på å elte det godt.

Jeg bruker å tilsette smør i både kjøttpuddinger, kjøttkaker og karbiser :D
Og det blir en god avrunda smak med smør :ja:

KarMa40 19-02-11 13:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1034342)

Eggeplomme og/eller finhakket bacon

Jabba 19-02-11 13:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1034356)
Noe vil, men pass på å elte det godt.

Jeg bruker å tilsette smør i både kjøttpuddinger, kjøttkaker og karbiser :D
Og det blir en god avrunda smak med smør :ja:

Da skal jeg også prøve! Takk for tipset Gerd!

Jabba 19-02-11 13:12

Lurer på en ting til jeg...eller rettere sagt to ting:

1. Slike Stay-Up strømper....holder de seg virkelig oppe av seg selv eller er hofteholder et must?

2. Jeg sliter med dårlig holdning og merker nå at jeg til stadighet får vondt i ryggen. Hva kan jeg gjøre for å forbedre holdningen min ?

Jabba 19-02-11 13:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40 (Innlegg 1034363)
Eggeplomme og/eller finhakket bacon

MMM - da blir det jo baconburger! Nam nam! Steker du baconet først da eller?

ada-emilie 19-02-11 13:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1034366)

1. Slike Stay-Up strømper....holder de seg virkelig oppe av seg selv eller er hofteholder et must?

2. Jeg sliter med dårlig holdning og merker nå at jeg til stadighet får vondt i ryggen. Hva kan jeg gjøre for å forbedre holdningen min ?

For å forbedre hodldningen hjelper det som regel å trene styrke på treningsstudio. Egentlig all form for trening. Armehevinger! For å få strukket ut brystet må du få trent ryggmusklene på motsatt side på en eller annen måte. Svømming er også bra. Yoga. Jeg merker mest virkning av styrketrening med apparater.

Carisma 19-02-11 14:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba

Yoga!

Svima 19-02-11 14:59

Nå har jeg prøvd å lage "taco skjell" av ost, uten hell.:eek:
Jeg la de over aluminiumsfolie:eek: (tenkte jeg skulle prøve å få en bøy, så jeg kunne fylle de)
Ikke prøv. De satt helt fast:) Ha ha.:)
Har noen et råd?

Furine 19-02-11 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Svima (Innlegg 1034464)
Nå har jeg prøvd å lage "taco skjell" av ost, uten hell.:eek:
Jeg la de over aluminiumsfolie:eek: (tenkte jeg skulle prøve å få en bøy, så jeg kunne fylle de)
Ikke prøv. De satt helt fast:) Ha ha.:)
Har noen et råd?

Bakepapir!! Eller putt i muffinsformer av silikon? Eller bruk ein kopp med bakepapir i.

Svima 19-02-11 15:03

Takk takk:)
Da prøver jeg det.
Ha en fin dag:klem:

Ildern 19-02-11 15:07

Sitat:

De holder seg oppe på egenhånd. :)

Gracella 19-02-11 15:25

Sitat:

De holdes oppe av seg selv, ja.
Et lurt tips for å få de til å sitte enda bedre, er å ta litt vann på den "gummilisten" som er i strømpen.
Altså, dra på deg strømpen, men ikke den øveste biten, den lar du være vrengt nedover så du ser den gummikanten.. Fukt fingrene med vann og gni rundt gummien, brett opp strømpen helt og den sitter som et skudd!!

På den annes side, synes jeg hofteholdere er mer sexy, da slipper man (jeg i alle fall) at noe tyter ut over kanten...

christine76 19-02-11 15:26

Noen som vet hvordan Paris er med åpningstider i påsken da? Jeg har tenkt å reise der, og hadde ikke tenkt på det med åpningstider før jeg leste her i tråden. Gjør ikke noe om det er stengt en dag eller to, men litt kjedelig om det er stengt hele oppholdet.

Og stay-ups holder seg fint oppe. Men det er jo veldig sexy med holdere da.

Photobscura 19-02-11 16:00

Kan noen svare meg på om det å få en aktivitetsplan fra Nav som skal undertegnes en uke etter jeg leverte søknad og gjennomførte "intervju" er et godt tegn på at man får vedtak? :snill:

Og så lurer jeg på, jeg har kun brukt blodsukkermåleren min til å måle fastende blodsukker. Jeg fikk i dag det for meg at jeg skulle teste hvor mye blodsukkeret mitt påvirkes av maltitol, bare sånn for moro skyld. Så jeg lurer da på hvor lenge etter siste måltid jeg bør vente med å måle blodsukkeret, og hvor lenge etter inntak av sjokoladen jeg bør vente med å sjekke stigningen?

Sanney 19-02-11 16:05

mener at det er 2 timer etter inntak som er "regelen", uten at jeg skal være altfor skråsikker.

Photobscura 19-02-11 16:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1034536)
mener at det er 2 timer etter inntak som er "regelen", uten at jeg skal være altfor skråsikker.

For både før- og ettermålingen? Hadde for meg noe med to timer jeg også, men ettersom stripsene er så himla dyre, så vil jeg være sikker!

Sanney 19-02-11 16:12

vel, før målingen kan jo du ta rett før du spiser greia, og etter målingen 2 t etter du har spist maltitolen.

forøvrig har jeg to bokser med sticks ett eller annet sted. jeg vet bare ikke hvor. så jeg måtte få ny resept... i og med at jeg har diabetes får jeg jo kraftig redusert pris, så jeg aner ikke hva sticksa egentlig koster...

Photobscura 19-02-11 16:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1034547)
vel, før målingen kan jo du ta rett før du spiser greia, og etter målingen 2 t etter du har spist maltitolen.

forøvrig har jeg to bokser med sticks ett eller annet sted. jeg vet bare ikke hvor. så jeg måtte få ny resept... i og med at jeg har diabetes får jeg jo kraftig redusert pris, så jeg aner ikke hva sticksa egentlig koster...

Hehe, nei, jeg mente første målinga to timer etter siste måltid, og målinga etter inntak av sjokkisen to timer etter jeg har spist den, blir det riktig?
Jeg husker ikke hvor mye de koster, kanskje rundt 200 kr for hundre strimler? Fikk meg nettopp nye blodsukkermåler, så jeg har fortsatt noen av de strimlene som fulgte med. Jeg får jo ikke blå resept på dem, ettersom jeg "bare" er insulinresistent. :rolleyes:

Sanney 19-02-11 16:26

jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for siste måltid, hvis du bare vil sjekke virkningen av maltitol. med lavkarbo spretter jo ikke blodsukkeret opp allikevel.

jeg hadde to produkter på samme resept, så det er bare en pris på kvitteringen min.. men mener jeg ble fortalt at det er 50 kr per boks av 50 sticks. så 1 kr sticksa. og uten resept er det 3 kr sticksa. men kommer vel ann på merket og. er uansett så sløv på å måle at det blir ikke store utgiftene i året...

Carisma 19-02-11 17:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1034551)
kanskje rundt 200 kr for hundre strimler?

350 kostet en boks strips uten resept for 2 år siden.

KarMa40 19-02-11 18:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1034368)
MMM - da blir det jo baconburger! Nam nam! Steker du baconet først da eller?

Faktisk ikke, men så liker jeg rått bacon da:D:D:D

Kanutten 19-02-11 18:40

Noen her som kjenner til et bra sted å overnatte enten i Northwich eller i Knutsford i England?? Det er rett sørvest for Manchester flyplass. Det må passe for eldre folk. Mamma og pappa får en tur dit fra oss barn i gave, akkurat der fordi vi har familie der. Men samtidig må det passe for sambo og meg (les pubber) siden vi skal reise sammen med dem..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.