![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Har du prøvd jukseloff? da trenger du bare egg og salt, egentlig. Det blir ikke tungtog du slipper gjær.Kan spises etter 25 min fra start på baking.
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Hva er hemmeligheten i myke, deilige muffinser? Alle jeg noen gang har laget har blitt tørre, flate og kjedelige, mens alle man får kjøpt på bakeri eller ferdiglaget i butikk er alltid smørmyke.. Hvorfor kan de, men ikke jeg? :o
|
Sitat:
Denne oppskriften har enda ikke slått feil: 50g smeltet smør 1dl sukker 1 egg 1dl melk 3 teskjeer bakepulver 2 teskjeer vaniljesukker 2.5dl hvetemel 1plate lys kokesjokolade(gjerne Landlord sin) 1. Sett ovnen på 175grader 2. Smelt smøret og la det avkjøle litt 3. Rør smør og sukker lyst og luftig 4. Rør inn egget 5. Rør inn melken og sikt inn mel, bakepulver og vaniljesukker. Bland godt. 6. Hakk sjokoladen ganske fint og rør den forsiktig inn 7. Ha en spiseskje røre i hver form 8. Stekes midt i ovnen i 15 min eller til de blir bittelitt brune oppå! Dette er mine signaturmuffins hentet fra Mikkes kokebok http://pics.librarything.com/picsize...4d414f4541.jpg |
:klem:tusen takk! Da vet jeg en liten gutt som blir superfornøyd på bursdagen sin i helgen :) Er dette ment å være sjokolademuffins? Synes det var litt rart at man valgte lys sjokolade i den. Jeg skal lage noe som minner litt om oreokaken, jeg skal lage den også, men den blir alt for mektig for ungene så tenkte å lage sjokolademuffins med ostekrem oppå heller.
|
Sitat:
Har prøvd andre typer sjokolade noen ganger, men har da fått beskjed av min sønn at det må jeg bare ikke gjøre! Jeg pleier faktsk ikke ha noe oppå! Muffinsene blir søte og gode i seg selv og alt som hindrer små unger i å grise mest mulig, er lurt! Har vi hatt noe oppå, har det bare vært bittelitt melisglasur for å feste evnt Nonstop! Sønnen til venninnen min sa sist vi var hos dem og jeg seff hadde med et stort fat muffins: Vet du, jeg tror jeg elsker deg! |
Jeg har fått sånn "henvisning til spesialist" ... ifm at tannkjøttet mitt trekker seg tilbake "for fort" i forhold til alder og tannhygiene i følge tannlegen min.
Siden mamma mistet (alle) tennene under et svangerskap allerede i før 40 år og både hun og jeg er stoffskiftesyke så vil legen at jeg skal sjekkes for mulig begynnende osteoporose. Så jeg har fått henvisning. Men hva gjør jeg nå??? Finner jeg legen selv? Hvordan gjør jeg det? Trenger "henvisning til spesialist - for dummies".... ;) |
Hva er deBron sukkerfri tyggegummi søtet med ?
Finnes det tyggi som IKKE er søtet med Xylitol ? |
Sitat:
Eller er det bare en bentetthetsrøntgen- henvisning du har fått? Evnt kan du ringe tannlegen/fastlegen din å spørre hva slags spesialist du skal til. Vet du det, er det jo bare å finne den som er nærmest og ringe dit. Noen steder får du time med en gang og må ta med henvisningen da. Andre steder vil de ha henvisningen først for å kunne prioritere hastesaker, og så får du brev med time i posten! Eller har jeg ikke skjønt hva du ikke skjønner? |
Sitat:
|
Sitat:
Radiologisk avd pleier å sende svaret til den som henviser. Skulle det være noe som bør tas videre, er det fastlegens ansvar. Du kan be radiologen om å også sende svaret til fastlegen din, så har h*n det også! Lykke til!:) |
Sitat:
|
Noen som har prøv denne? Funker det ???
http://www.glossme.eu/PartnerFiles/g...OL06-small.jpg |
Sånn passe :) Den reagerer veldig bra med noen lakker og mindre bra med andre, men alt i alt er det ikke et dumt produkt. Men den gir ikke noe særlig glans eller noen beskyttelse, så jeg ville kanskje anbefalt en hurtigtørkende topcoat i stedet.
Denne bruker jeg :) |
|
Sitat:
Ok - takker!!!:) |
Jeg ser enkelte har et ekstra navn i parentes inne på profilsidene sine på Facebook, men som ikke vises i poster eller noe. Bare lurer på hvordan man får det? Ser også at det er noe annet enn brukernavn.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
det er ikke noe nytt. jeg het "ikke bare martin" i parantes før, men jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det.
|
Jeg føler at jeg sover og sover uten å føle meg skikkelig uthvilt. Hvorfor? :forvirret
|
Sitat:
Husker moren min var helt oppgitt! Jeg som hold familien våken døgnet rundt som liten baby og barn, sov masse både dag og natt da jeg var på din alder! Litt blodfattig pga kraftig mens, men ikke sånn at det kunne forklare all sovingen! Dog bør det sjekkes! |
Sitat:
Tror jeg har fått sjekket blodprosenten før, og synes å huske at det var helt fint... ikke at dét nødvendigvis sier så mye. :p Har forresten også hatt en periode i det siste med utrolig mange intense drømmer... vet ikke hva det kommer av, da jeg som regel sover helt drømmefritt! |
Hva bruker dere Pofiber til ???
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Skjønner ikke helt dette med valg av frakt på iherb.com
bestiller for under 200nkr hvilken frakt skal jeg velge? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Takk :) |
LibraGirl: Jeg velger alltid billigste shippingmetode. Handler en del på nett, og det gjør jeg blant annet for å spare penger. Velger jeg da dyr shippingmetode så skyter jeg jo meg selv litt i foten :p
|
Smart tenkt Tonje :D
Er bare ikke så bevandret i handling på nette så ble litt stressa av det faktum at jeg ikke skjønte bæret da jeg skulle bestille :D |
Sitat:
Der kan du skrive inn "Alternativt navn". "La venner finne deg under et annet navn, som kallenavn eller pikenavn." Og så kan man velge om det skal være synlig på profil eller ei. Velger man synlig, så får man det i parantes. Og jeg tror ikke det er noe nytt. Jeg har sett at noen har hatt det leeenge. |
Soyasaus!
Er det "lov" eller er det FY FY? :rolleyes: - og hva med soyamel? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det einkvan her inne som hugsar den derre tv-reklamen frå ein del år tilbake... ein fyr som sit og køyrer i bilen sin, og ringer heim til kona på mobilen trur eg, og syng "I was made for loving you" - kva var det for ein reklame igjen? Ikkje Netcom? Eg er heilt blank altså. Hjelp, please? Har eit håp om å finne han på youtube, men det er ikkje så lett når eg ikkje eingong hugsar kva det var reklame for.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00. |