![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som vet om en enkel, god NYBEGYNNER KAKE man kan lage? Helst med ingredienser som ikke er vanskelige å få kjøpt. Har lyst å ha noe som alternativ når andre skal kose seg med kake. Men så er jeg ikke noen god kokk da :p
|
Sitat:
God sjokoladekake: 5egg ca 1dl splenda og sukrin etter smak vispes sammen med stålvisp (ikke eggedosis) smelt 200gr mørk sjokolade (86%) med 150gr smør bland alt sammen og ha i ca 1dl soyamel og 0,5dl mandelmel 2ts vaniljepulver 1-2tsbakepulver stek på nederste rille i ca 20min og avkjøl (blir bedre om den står over natten) server med krem og bringebærsaus Bringebærsaus lager du ved å gni/mose bringebær i ei sikt (melsikt) slik at frøene ikke blir med. For en pakke bringebær på 400g har du i ca 4dråper sitrondråper og søtning etter smak. Søtning må være i melisform eller flytende. Dvs feks sukrinmelis, splenda, stevia eller flytende natreen. Spis og nyt :) Suksessterte: Mandelbunn: 250gr mandler males 5eggehviter piskes hvitt med ca 1dl splenda og 0,5dl sukrinmelis Blandes og stekes på 180grader i ca 25min på nederste rille i rundform. Eggekrem/gulkrem: 5eggeplommer 1dl fløte 2ts vaniljepulver 1dl sukrin +0,5dl splenda (søtning etter smak) kokes langsomt opp på svak varme under omrøring. Taes av etter det begynner å boble. Avkjøles (går fort i kjøleskap) Visp ca 125gr romtemperert smør og ha i avkjølt eggeblanding og smør over mandelbunnen :) Som nevnt i begg oppskrifte så tar man i søtning etter smak. Smak på røra og kjenn om det er søtt nokk for deg ;) Mandelbunn kan man også ha feks sjokoladekrem på, krem med frukt på ol. Stol på fantasien :D Mandelmel får man kjøpt på de fleste helsekostbutikker, evt man kan lage selv ved å rett og slett kverne mandler. Sukrin/sukrinmelis og vanilljepulver får man kjøpt på de helsekost. Soyamel og splenda fåes kjøpt i de fleste store dagligvarebutikker. Sukrin er visst det samme som erythritol og det kan man kjøpe billig på iherb.com: http://www.iherb.com/now-foods-eryth...454-g/579?at=0 (frakt på 4$ under 3lb) Håper det var til hjelp :) |
Noen som kan anbefale en bra hårting (sjampo/kur/vitamin etc.) for vintertørt herrehår?
|
Sitat:
|
Sitat:
Ellers er jeg enig i Langaard. Redken-produkter er veldig gode. Matrix er også supert! Ellers ville jeg kanskje kosta på meg et frisørbesøk, sånn at en proff kan avgjøre hvilken hårtype med hvilke problemer du har. Det er veldig forskjellig hvor sånne tørrhetsproblemer kommer fra; slitasje, hodebunn, proteinmangel etc ... |
Tigi Bedhead har egen herreserie med shampo etc.
Og jeg ville anbefalt det, hehe. Bedhead har mye bra^^ |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg likker sukkertøylukten! XD |
Sitat:
|
har aldri syns noe om sjampo/balsamene til tigi selv altså. Og ja mange lukter sukkertøy! Dumb blonde og foxy curls feks... blæhh (irriterer meg at jeg er avhengig av skummet i foxy serien) Curls rock derimot lukter friskt og godt, så det finnes NOE som ikke lukter snop! Men kjenner at siden jeg ikke syns særlig om de sjampoene jeg har prøvd så har jeg vel ikke helt troen på herreutgavene heller... hehe
|
Jeg liker heller ikke Tigi:nei:
Heller Redken! De har også for menn. |
Sitat:
Fikk ny shampo og balsam i posten i går og testet i dag, jeg regnet med en godterilukt, men den uteble=P Den lukter godt, men ikke søtt og klissete x) Har aldri testet Redken, så jeg vet ingenting om lukten i forhold til Tigi, hehe. |
Jeg kom på en ting;
Hvilken smak er det på baconcrisp/bacongull? Jeg har gått tilbake nå til så strikt Skaldeman som mulig(vet det ikke står i filosofiboksen enda), så lurer på om det funker å bare bruke stekt bacon som en liten helgesnacks? |
Klart bacon fungerer om du vil ha snacks, men det er mye salt i det da, så du kan samle litt vann. Ostechips er og et fint alternativ vil jeg tro (uten at jeg kan noe om skaldemann)
|
Sitat:
|
Sitat:
Har hørt lest at man kan legge det litt i vann over natten/dagen for at det skal bli mindre salt. Stemmer det? |
det høres jo logisk ut, har aldri prøvd! Ostechips funker og fint å lage på forhånd å ha med i en pose. Digg å dippe i rømme/salsa...
|
Kanskje jeg kan lage litt før jeg drar bort i kveld.
Men skal iallefall prøve det med bacon, så får jeg se hvordan det går, hehe. |
Jeg har ikke tid nå til å finne ut om Skyr youghurt er grei å spise, så jeg slenger inn spørsmål her.
|
Sitat:
Den naturelle er jo uten noko form for sukker, men det er jo så godt som feittfritt.. LenaBeatrice.net har eit innlegg om akkurat dette. |
De høye boksene er grei, om enn med litt lite fett. De lave boksene er full av sukker.
|
Takk jenter!
|
Sitat:
|
noen som kan anbefale en god hvit vin ? Med minst mulig sukker så klart:)
|
Går Mozzarella som en fet ost?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23. |