![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Er det noen som har forslag til hva som kan forårsake morgenstivhet, leddsmerter ved væromslag/kulde, usymmetriske leddsmerter, men som ikke viser seg som hovne ledd?
Jeg er lei av å føle meg som en gammel krok. *syter* En 26-åring skal ikke slite med å gå hjem fra jobb på en helt vanlig dag fordi leddene verker. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg skal kanskje kjøpe en brukt jakke på Finn, den er ett år gammel. Problemet er at selger ikke har kvittering, og jeg føler meg veldig usikker på å kjøpe en relativt dyr jakke uten mulighet for å klage hvis den blir ødelagt.
Er det slik at hvis hun kjøpte med kort, så vil en bankutskrift være gyldig? Kan i så fall jeg be om screenshot av bankutskriften fra nettbanken hennes med akkurat dette aktuelle kjøpet? Forvirrende! Jeg vil ha jakken, men jeg vil også ha garantien på den :p |
Sitat:
|
Sitat:
Det at moren din har det samme, er nok en grunn til å mistenke fm, da dette ofte er arvelig! Be legen din ta de prøvene som trenges og evnt henvise deg til en reumatolog. Du er alt for ung til å måtte lide unødvendig uten diagnose lenge! |
Sitat:
|
Sitat:
Hvor lang garanti skal denne jakken ha i utgangspunktet? |
Sitat:
Les deg opp litt om fm, ta gjerne med en utskrift og legg det hele frem som et spørsmål, men vær tydelig på at du forventer hjelp til en utredning! Masse lykke til og bare spør om det er noe! Kan svare både som sykepleier og som erfaren fibromyalgist!;) |
Sitat:
|
Lurer på hvor jeg kian få kjøpt godteri fra deBron når de ikke har det i min lokale helsekost?
|
Sitat:
Jeg tror jakken skal ha 5 års garanti. Den er fra Norrøna. Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Man skal likevel aldri si aldri. Lurt å få en legesjekk, så finner man i hvert fall ut hva det ikke er!;) |
Det var det med usymmetriske muskelsmerter som ticket min boks. Jeg er disponert for ms, og det er en av tingene jeg er velddig obs på. :o
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ikke før senere og da fikk jeg fm- diagnosen (som nå kanskje skal gjøres om til senskader etter nettopp hjerne- og ryggmargsbetennelsen:p) Usymetriske muskelsmerter kan jo være hva som helst og er da ikke typisk for MS når jeg tenker meg om. Eller er min viten veldig foreldet? Er lenge siden jeg jobbet på nevrologen på Ullevål.....:o |
Garanti er ofte gyldig kun til original kjøper, ikkje ved evt vidaresalg. Uansett om det har gått kortare tid.
|
Sitat:
|
nå må det også sies at de øvelsene ikke virket på meg, men etter at jeg satte meg oppi en sånn kule 40m opp i luften og snurrer rundt på gran canaria, så ble jeg bra :rolleyes:
|
Jeg må velge mellom bonusordning eller grunnlønnsstigning. Jeg var ikke på møtet siden jeg jobbet natt den uka og mistenker at jeg ikke har fått med meg all informasjonen selv om jeg har diskutert saken med kollegaer. Man velger bare for ett og ett år vel?
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Jeg har regnet på det, og hvis jeg ikke jobber noe overtid eller tillegg (usannsynlig siden jeg jobber 24-timers turnus og stortrives med det) og velger bonus i 2011 og bonus i 2012 og så velger grunnlønnsøking etter det, så fra 2016 så vil totalen fra 2011 til 2016 bli høyere enn bonus de to første årene og så grunnlønnsøkning. Hvis overtid og tillegg holdes på ca samme nivå (sannsynlig), så er det 5000 kr mer med bonus i 2011, så godt som ingen forskjell i 2012 og så tar grunnlønnsøking kraftig fra bonusordningen. Det er så ille at i løpet av 10 år så hvis jeg har forstått dette rett, så vil de to årene (2011 og 2012) med grunnlønnsøkning faktisk utgjøre 224.000 ekstra totalt over 10 år. :eek: Og jo mer jeg kjenner på det, så kjenner jeg at jeg er feig. Tror jeg heller går for det sikre enn å gamble på det usikre. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Marlink har jeg faktisk hørt om - forskjellige satcom løsninger spesielt for kommunikasjon til og fra båter/sjø ikke sant? :) Har du sjekket med fagforening om dette? Er du NITO-medlem? Jeg ville nok ringt de, de har ganske dyktige rådgivere som kan veilede litt :) |
Sitat:
Jeg er medlem av NITO. Da dette forslaget først kom opp så lo alle av det og sa at bonusordningen var tåpelig og forslaget ble ca enstemmig nedstemt av alle NITO-medlemmene på arbeidsplassen. Det er så mange ingeniører her at alle får NITO-oppgjøret uansett om de er medlemmer eller ei. Så for noen uker siden ble det endelig at slik skulle lønnsoppgjøret være i år og da fikk plutselig folk en annen tone. Jeg hørte flere som sa at bonusordningen var jo flott fordi vi var garantert lønnsøkning neste år, så da ble det dobbelt. :confused: Men når jeg regner på det, så får jeg det ikke til å lønne seg hvis man har tenkt å være i bedriften lengre enn to år. Uansett nå så har jeg sagt ifra til sjefen at jeg ville ha grunnlønnsøkningen. Jeg fikk vite i dag at han måtte ha beskjed innen i morgen tidlig. Føler at jeg har gått glipp av noe viktig info en eller annen plass når dette kom uventet på meg, ja... |
Med tanke på den økonomiske situasjonen i utlandet, ville jeg også gått for avtalen uten bonus nå :ja:
|
Har også høyrt om Marlink.
|
Sitat:
Nå har du uansett sagt hva du ønsker - JEG ville nok sjekket med NITO om de har lov til å gjøre det på denne måten - ellers ville jeg ikke få sovet om natta *ler* |
Hvor er det rimeligst å kjøpe sjokolade fra Sukkerfritt på nett ???
|
Er det mulig å bruke sticky notes/notater i gratisversjoen av Adobe reader? Begynner å bli litt frustrert her, finner ikke noe fullgodt svar på nettet heller. Jeg har den norskspråklige versjonen btw. Skal lese korrektur i et PDF-dokument, og enten så har forfatteren slått av tillatelsen for kommentering/notater, eller så er det noe galt med min versjon ...
|
Jeg har lastet ned spotify til iPad, men får ikke logget på med min vanlige bruker? Får logget på på nettet....
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kan man bli få mageplastikk / bukplastikk uten å ha blitt henvist eller har et problem som tilsier å få det dekt? Jeg sliter med nedre magedel, og enkelte dager har jeg bare lyst å klippe den av og lurer på hvilke muligheter det er dersom dette skulle gå noe mer utover livskvaliteten min. Hvordan ligger det an prismessig når det ikke er henvist eller dekt? Hvordan går man fram? Hva er kriteriene for å få det dekt? Jeg er ikke overvektig, men har nok litt ekstra fett og hud akkurat der, og på hoftene men magen plager meg mest. Jeg har bare ett barn, jeg er fortsatt relativt ung, men jeg sliter også en del psykisk hvor mye grunner i utseende.
|
Sitat:
Du trenger nok bare en liten bukplastikk med litt fettsuging om du trenger noe overhodet. Du er ung og barnet ditt ikke så gammelt! Du kan jo sjekke ut netttsidene til Aleris eller Fornebuklinikken, Ulriksdalen eller Sørlandsklinikken eller Medi3 for nærmere opplysninger og priser! |
Noen som kan anbefale et lavkarbobrød MED gjær som ikke er så tungt på frø o.l.? Vanlige lavkarbobrød er for tunge for magen min, og jeg fikk plutselig kjempelyst på ostesmørbrød. XD
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31. |