Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Nerthus 20-08-11 13:08

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1187952)
One step ahead of you! ;) Gjorde det nå nettopp, and problem solved! :)

:D flinke pia!

Carisma 20-08-11 13:13

Jeg lurer på om jeg har noen jobb å gå til etter permisjonen jeg? :eek:
http://www.idg.no/computerworld/article216898.ece

Camomilla 20-08-11 13:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1187957)
Jeg lurer på om jeg har noen jobb å gå til etter permisjonen jeg? :eek:
http://www.idg.no/computerworld/article216898.ece

Oj, jobber du i HP? Virker jo som om virksomheten skal fortsette, da, men kanskje med nye eiere? Tror jeg ville tatt en telefon til sjefen din om jeg var deg :klem:

Carisma 20-08-11 13:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camomilla (Innlegg 1187960)
Oj, jobber du i HP? Virker jo som om virksomheten skal fortsette, da, men kanskje med nye eiere? Tror jeg ville tatt en telefon til sjefen din om jeg var deg :klem:

Greia er at jeg jobber via et konsulentselskap som innleid hos HP. De som er ansatt direkte er nok ganske trygge i et nytt selskap, men spørsmålet er jo om de videreførere konsulentavtalene. Nå er det mange som er innleide da, så de vil evt merke det veldig om de kutter alle.

vimsen85 20-08-11 15:06

Er det noen her som har vært på en organisert reise med et spirituelt/åndelig innhold?

Jeg skal skrive master om den reiselivsnisjen som har vokst fram som tilbyr slike typer reiser. Det er mange forskjellige reiser som tilbys. Noen er bare kurs i selvutvikling, healing, regresjon, forskjellige typer terapier og så videre på et annet sted (uten at det er spesielt tilknyttet stedet), mens andre reiser tilbyr åndelige "aktiviteter" tilknyttet stedet. Dette er for eksempel ayuvedaterapier i India, heksereiser til steder med spesiell tilknytning til hekseprosessene, kornsirkelturer og lignende. Planen er å gjøre et feltarbeid på en slik tur, men det er ikke sikkert jeg får muligheten til det (mest på grunn av økonomi).

Dersom du har vært på en sånn type tur, ville du vært interessert i å snakke med meg om det? Dine beretninger vil da bli en del av min master. Jeg ønsker å gjøre noen få dybdeintervjuer. Jeg er ikke interessert i generaliseringer av de som reiser på slike turer. Jeg er mer interessert i mine informanters motivasjon, opplevelse, eventuelle åndelige utvikling og hvordan lokaliteten var viktig for valg av reise og opplevelsen av den. Jeg er også interessert i mennesker som har lagt ut på en slik type reise på egen hånd.

Kanskje noen av dere også vet om et norskt forum hvor jeg kan komme i kontakt med informanter?

Send gjerne en PM dersom du er interessert i å snakke med meg.
P.S: jeg er ikke en kritiker. Jeg ønsker å skrive en respektfull oppgave der jeg er mest interessert i hvorfor mennesker ønsker eller føler behov for å kombinere reise og spiritualitet. Jeg er genuint interessert i mennesker og deres opplevelse og er svært nysgjerrig på alt det som tilbys.

vaskeklut 20-08-11 15:34

vimsen: jeg har ikke vært med på noe slikt, så jeg har ingen svar til deg. jeg ville bare si at masteroppgaven din høres superspennende ut og håper du får noen gode informanter!:blomster::heia:

Kanutten 20-08-11 20:51

I natt våknet jeg av at jeg hostet mye.... MYE!

Det var host med slim og jeg spyttet ut i dopapir for å sjekke statusen på slimet. :p
Slimet var gulgrønt og resten var blod. ...

Jippi!!!! :heia: Jeg tar det som et tegn på at kroppen er i ferd med å rehabilitere seg selv!!! Ble glad da jeg så det! Oooog fabulerer om å kunne begynne 100% i jobb 16 september. :ja: Ikke sant???

Nerthus 20-08-11 20:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1188135)
I natt våknet jeg av at jeg hostet mye.... MYE!

Det var host med slim og jeg spyttet ut i dopapir for å sjekke statusen på slimet. :p
Slimet var gulgrønt og resten var blod. ...

Jippi!!!! :heia: Jeg tar det som et tegn på at kroppen er i ferd med å rehabilitere seg selv!!! Ble glad da jeg så det! Oooog fabulerer om å kunne begynne 100% i jobb 16 september. :ja: Ikke sant???

Jepp, 16.september it is! ;)

Kanutten 20-08-11 20:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1188139)
Jepp, 16.september it is! ;)

:ja: Da blir det wientur på meg 17 speptember!!!!

nellie 20-08-11 21:13

Finnes det etellerannet vitamin eller kosttilskudd eller hva som helst som kan bedre evnen min til å ta til meg det jeg leser av fagstoff? Før kunne jeg droppe skolen, lese igjennom stoffet 1-2 ganger kvelden før ei prøve og få toppkarakterer.. Nå er det blitt helt borte. Teflonhjerne.com. Evnen til å formulere meg har liksom også heeelt forsvunnet, både skriftlig og muntlig. Har skjedd i løpet av en 5-6 år detta altså.. Er det liksom voksenlivet og mammalivet og jobb og alt mulig som ødelegger eller hva skjer?

Kanutten 20-08-11 21:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1188143)
Finnes det etellerannet vitamin eller kosttilskudd eller hva som helst som kan bedre evnen min til å ta til meg det jeg leser av fagstoff? Før kunne jeg droppe skolen, lese igjennom stoffet 1-2 ganger kvelden før ei prøve og få toppkarakterer.. Nå er det blitt helt borte. Teflonhjerne.com. Evnen til å formulere meg har liksom også heeelt forsvunnet, både skriftlig og muntlig. Har skjedd i løpet av en 5-6 år detta altså.. Er det liksom voksenlivet og mammalivet og jobb og alt mulig som ødelegger eller hva skjer?

Det er nok livets gang! :ja:

nellie 20-08-11 21:17

Off.. Jeg tar mitt fremtidlige (forhåpentligvis) arbeid som sykepleier veldig seriøst og synes det er veldig ukult å snuble meg igjennom temaer som er såååå viktige. Det er jo, i noen tilfeller, livsviktige greier.

Nerthus 20-08-11 21:17

Sitat:

Hørtes kjent ut... har sett at ginko biloba er anbefalt for økt hjernekapasitet :)

nellie 20-08-11 21:21

Det kan jo ha noe med at hjernekapasiteten, som back then, ble brukt på: gutter og skole, nå blir brukt på full jobb, studier, familieliv og livet generellt..

Kanutten 20-08-11 21:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1188148)
Off.. Jeg tar mitt fremtidlige (forhåpentligvis) arbeid som sykepleier veldig seriøst og synes det er veldig ukult å snuble meg igjennom temaer som er såååå viktige. Det er jo, i noen tilfeller, livsviktige greier.

Du som sykepleier og alle andre i omtrent samme situasjon kan overhodet ikke regne med at dere klarer huske på alt. mange ting er "private" regler..

Min private regel er at høyre hånd er alltid steril (NÅR jeg jobber er jeg ofte med på operasjoner). Min venstre bruker jeg til å åpne skrin med etc, men det er alltid høyre hånd som henter ut og legger på dekklaken de instrumenter legen trenger ved operasjoner etc. Dette at min høyre hånd alltid er steril har jeg aldri lært, men det har bare blitt slik.

nellie 20-08-11 21:27

Sånne praktiske ting er jo liksom greit, for det blir en vane. Sånn som hygiene. Sprite gulvet man går på:p Men sitter nå og leser legemiddelregning og aner ikke hvordan jeg engang skal begynne, for det er heeeeelt Gresk blitt. Enkel matte liksom. Blablabla. Skjønner ikke hva det står engang.

Kanutten 20-08-11 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1188154)
Sånne praktiske ting er jo liksom greit, for det blir en vane. Sånn som hygiene. Sprite gulvet man går på:p Men sitter nå og leser legemiddelregning og aner ikke hvordan jeg engang skal begynne, for det er heeeeelt Gresk blitt. Enkel matte liksom. Blablabla. Skjønner ikke hva det står engang.

Skriv hva det står!! Jeg skulle så gjerne gått på skole igjen!!! :love: Er et Mol og molar du tenker på???

Photobscura 20-08-11 21:38

Sitat:

Si fra når du finner det! Jeg har rota bort intellektet mitt et eller annet sted på veien de siste tre årene ... :cool:

vimsen85 20-08-11 22:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1188012)
vimsen: jeg har ikke vært med på noe slikt, så jeg har ingen svar til deg. jeg ville bare si at masteroppgaven din høres superspennende ut og håper du får noen gode informanter!:blomster::heia:

Tusen takk Vaskeklut! :klem: Det var kjempehyggelig å høre. Jeg er litt usikker på hvor jeg skal finne informantene mine. Men håper jeg finner noen fine sjeler der ute som har lyst å hjelpe meg.

Photobscura 20-08-11 23:21

En fråga:

Jeg skal farge håret i mårra (lys blond), og på pakka står det at man ikke skal vaske håret først, bare skylle og håndkletørke det. Jeg vaska håret i dag, og hadde i denne. Noen som har noen formening om det vil påvirke farginga? Burde jeg vaske det først likevel?
Jeg har ikke farga håret med butikkfarge siden ... nittitallet eller noe.

Carisma 20-08-11 23:42

Jeg farger bare selv, og gjør som det står, bare skyller. Selv når håret er superfett og fullt av stylingting.

halkatlala 20-08-11 23:46

Sitat:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3705

Photobscura 21-08-11 00:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1188211)
Jeg farger bare selv, og gjør som det står, bare skyller. Selv når håret er superfett og fullt av stylingting.

Ok. Jeg må innrømme at jeg er heeelt novise da jeg har mest erfaring med henna, eller kølsvart hårfarge (men det er evigheter siden), og hadde ikke en gang hørt om at det gikk an å farge håret lysere. Det sparer meg i tilfelle for både slitasje og dyre frisørpenger, så jeg har kjøpt lyseblond semipermanent farge. Høres helt absurd ut at man skal kunne farge håret lysere, men I'm going in! Hadde uansett planer om å få håret i en mer lys aske/sandblond farge. Nå er det nesten helt hvitt, men med fire fem cm vanlig blond ettervekst.

Kitt 21-08-11 00:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1188154)

En ml er 20 dråper. Pass på å alltid ha benevnelsene riktige! Dobbletsjekk svarene med det du kan om dosering eller regn deg tilbake til start!
Husk at nesten alt du gjør er å flytte tall fra den ene siden av likhetstegnet til den andre!
Bare spør om det er noe jeg kan forsøke å oppklare!
Legemiddelregning var mitt favorittfag på sykepleierskolen. Kom jo rett fra kjemi- ingeniør- studier......:p

nellie 21-08-11 07:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1188226)
En ml er 20 dråper. Pass på å alltid ha benevnelsene riktige! Dobbletsjekk svarene med det du kan om dosering eller regn deg tilbake til start!
Husk at nesten alt du gjør er å flytte tall fra den ene siden av likhetstegnet til den andre!
Bare spør om det er noe jeg kan forsøke å oppklare!
Legemiddelregning var mitt favorittfag på sykepleierskolen. Kom jo rett fra kjemi- ingeniør- studier......:p

Takk for det!:) Jeg ser det foran meg og ser at det er ganske grei skuring. Dose, mengde, styrke:p Men når jeg skal prøve å sette det sammen i hodet, blir det bare rør. Har ikke startet skoleåret engang, så er vel egentlig ikke noe å stresse med enda.. Har hørt at mengdetrening is the shit.

Jabba 21-08-11 10:16

Kom over en blogg på nettet her:
http://stopeatingmeup.blogg.no/12946...ver_again.html
Bør man rapportere slike blogger ? Og til hvem ? Dette er jo oppskrift på katastrofe spør du meg!

nellie 21-08-11 10:21

Tror ikke det Jabba.. Det flyter av pro ana blogge der ute... Kan jo rapportere til de som driver bloggplatformen, men blir neppe gjort noe med det.

Camomilla 21-08-11 10:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1188290)
Kom over en blogg på nettet her:
http://stopeatingmeup.blogg.no/12946...ver_again.html
Bør man rapportere slike blogger ? Og til hvem ? Dette er jo oppskrift på katastrofe spør du meg!

Nei og nei så trist :( Så litt på flere av innleggene, og dette er jo tragisk! Men hun vet jo at hun er syk, og er likevel så ærlig i innleggene sine. Jeg vet ikke om man bør rapportere slikt, om noen i faresonen leser er det sikkert ikke heldig. Jeg blir bare veldig, veldig glad for at jeg ikke har det slik :(

Jabba 21-08-11 11:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1187701)
Hvor lang tid pleier NSB å bruke på å tilbakebetale refusjon pga forsinkelser osv. ?
Og hvis en avbestiller fullpris billett før toget går har en da rett på å få pengene igjen ?

Noen som vet ?

halkatlala 21-08-11 11:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1188323)
Noen som vet ?

du får igjen pengene hvis du avbestiller før toget har gått. tror det er refusjonsgebyr på rundt en 50-lapp.

Photobscura 21-08-11 12:26

Noen som har positiv erfaring med ringblomstsalve i forhold til ødelagt/sprukken hud, arr, ateromer etc?

Yrla 21-08-11 13:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1188390)
Noen som har positiv erfaring med ringblomstsalve i forhold til ødelagt/sprukken hud, arr, ateromer etc?

Har ikke prøvd, men aloe vera gele skal hjelpe. C vitamin innvortes også, det får sår til å gro raskere.

Photobscura 21-08-11 14:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1188442)
Har ikke prøvd, men aloe vera gele skal hjelpe. C vitamin innvortes også, det får sår til å gro raskere.

Jeg trengte ikke andre tips, altså. ;) Er veldig klar over det med c-vitamin. :) Og, nei. Aloe vera-gelé hjelper IKKE på dette. :nei:

TigerTove 21-08-11 14:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1188390)

Er det et gammelt arr? Jeg har veldig god erfaring med ringblomst på sår av alle slag, og har selv et stort arr i håndflaten (15 sting) som legen ikke skjønner hvordan jeg har fått så fint. Men det er som sagt smørt med ringblomst siden stingene ble tatt. "I følge boka" skal den være flott på sprukken, ødelagt hud også, men det har jeg ikke testa ut selv..

Photobscura 21-08-11 15:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TigerTove (Innlegg 1188486)
Er det et gammelt arr? Jeg har veldig god erfaring med ringblomst på sår av alle slag, og har selv et stort arr i håndflaten (15 sting) som legen ikke skjønner hvordan jeg har fått så fint. Men det er som sagt smørt med ringblomst siden stingene ble tatt. "I følge boka" skal den være flott på sprukken, ødelagt hud også, men det har jeg ikke testa ut selv..

Ja de er gamle, eller både og. Jeg fikk, på grunn av hormontrøbbel, cyster i ansiktet for omtrent tre år siden, noen er opererte (elendig jobb), noen er brent bort (enda mer elendig jobb ... uheldig med hudlegen). Jeg skal mest sannsynlig få dem skåret vekk av plastikkirurg, men ikke fått innkallelse enda. Men huden tørker og sprekker opp og det sprenger i blant. Ikke minst ser det forj****g ut!
Har visst fått anbefalt ringblomstsalve før, men glemt det ... :o Fant en veldig anbefalt en på iherb nå, og ble gira på å prøve. Ikke minst kan det vel også være bra når jeg får operert bort det verste. Får nok ikke med alt, for huden skal jo syes sammen også ... Får nesten inntrykket av at det er rene vidunderurten. :)

MAR 21-08-11 15:11

Kunne du lagt ut link til den salven, Photo? Ble veldig interessert nå jeg! ;)

Photobscura 21-08-11 15:24

Her! :)

MAR 21-08-11 17:46

Tusentakk :)

Egwene 21-08-11 22:00

Jeg tror moren min brukte ringblomstsalve på lillebroren min når han var yngre.
Han er småallergisk mot myggestikk, og han klør alltid sår og sånt.
Så han ble smørt med det.
Og har brukt det selv av og til på munnsår og småsår.

Regret 21-08-11 22:32

I dag ble det lite karber på meg (les: 5g) og nå sitter jeg her å svimler. Jeg er ikke sulten, jeg er heller ganske mett. Det er ikke lenge siden jeg har spist og jeg har heller ikke gjort noe særlig fysisk krevende den siste timen. Men nå er jeg veldig veldig svimmel, slik at når jeg bøyer ned hodet så føles det ut som jeg skal til å besvime og må raskt sette meg opp igjen. Hva er dette? Er det realatert med matinntaket? lavt blodtrykk? Gjørra'me de'a?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.