![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Sitat:
|
1 Vedlegg
Her er altså min kveldskos :love: Frokostmuffinsene mine :D
|
Sitat:
Sånne kjeks kan jeg iallefall få laget meg.... Takk for tipset. Stoler alltid på at jeg får svar fra deg Pruttilutt ! :) |
Sitat:
Hva med hjemmelaget eggesalat? Fortreffelig godt på kjeksen :) |
God morgen=)
Endelig får jeg satt meg litt ned, det var deilig!=) Har ikke hatt no særlig matlyst idag jeg, men får nå i meg litt=) Frokost:18:00 2-3 ganske små skiver med kald skinkestek(tror jeg) med salat med agurk og fetaost ved siden av.. Lunsj: 24:00 En nakkekotelett med salat med agurk, litt tomat og fetaost og vanlig ost, med olje fra fetaosten og smelta smør på koteletta og 2 blomkålbusker.. Ender alltid opp med å kaste en del av maten min da.. Jeg er utrolig dårlig på å få hodet til å forstå hvor mye magen egentlig vil ha.. Men fiskene må jo ha mat de og :rulleøyne Noen liter vann får jeg i meg hver dag.. Tror jeg ofte havner rundt 3 liter en plass :) Så innbiller jeg meg at magen må si ifra om at den må ha no mer snart.. Pleier jo å være rimelig sulen på denne tia i alle fall :p Jeg har fått lest gjennom tråden og altså, men det er så mange timer siden at det har blitt litt borte for meg.. Men alle med nedgang og cm som forsvinner:heia: Og det gjelder også alle som møter store fristelser og klarer å stå imot:heia: Jeg holdt på å ende opp med spaghetti til lunsj idag jeg:eek: fikk heldigvis skjerpet meg nok til at jeg ikke tok det.. men når jeg så de dumme nakkekottelettene(som jeg ikke er glad i, for jeg liker best rent kjøtt ikke fett og slintrer) og torsk ved siden av... ja da så spaghetti bolognese veeeldig godt ut! men jeg spiste jo nakkekottelett da- til og med fettet! det gikk jo greit :o Nå må jeg nesten komme meg ut igjen, men håper alle får en suuuper dag=)=)=) |
Godmorgen, håper dere alle får en fin fin dag:)
I dag var min veiedag. Ned 1.1 kg, totalt 7.1 ned. Happppy:):) Nå begynner det virkelig å merkes på klærne - lurer på om jeg skal ha meg en kose-rydde dag i skapet til helgen :D |
Sitat:
Deilig vær i dag også, 19 varme i skyggen <3 Håper dagen går kjapt! Lot ene legen smake en muffins i morges, skikkelig suksess det der ;) Særlig når hun ber om oppskrift :D Ha en kjempefin dag alle mann :blomster: |
Sitat:
|
Sitat:
Husk at du allerede har gått ned 20kg Pruttilutt - en helt formidabel innsats - ikke rart kroppen protesterer litt og tviholder litt på de siste 10.:) Regner med at vi alle kommer til å slite mer og mer etter hvert som vi har tatt av det værste... -Men du er jo den aller mest kunnskapsrike her inne, du vet hva som skjer i kroppen og hva som kreves mer enn noen av oss andre, så stå på:) -Og så inspirerer du oss alle med dine gode råd, deilige oppskrifter, fantastiske innsats og hyggelige tone her inne. Tråden hadde ikke vært det samme uten deg:klem::klem: |
Sitat:
Jeg kan en del ja, men er ingen ekspert. Jeg skrev i bloggen i går at jeg er mest ekspert på meg selv og kan kun gi råd, ikke si at "sånn er det". Ja, 20 kg ned, 14 før det igjen. Kroppen har fått 5 måneder hvile, burde ha innhenta seg til da. Men det går vel sakte men sikkert ned, og det spiller ingen rolle når jeg når målet - bare jeg gjør det :rolleyes: |
Sitat:
Dette har jeg aldri hørt før. Man trenger protein for å bygge og vedlikeholde muskler... og muskler er ikke noe man har lyst å miste. Da kan man like godt gå på sultekur og få like stort vekttap av muskler som fett. |
Sitat:
|
Sitat:
Synes det er knall at du er her for å hjelpe de nye på ketolyse... for denne tråden vokser så fort at jeg ikke har tid til å finlese alt.... men husk at de som er her har valgt ketolyse som kur... sånn at du gir dem råd som er i tråd med ketolysekuren først og fremst da :) |
Sitat:
|
Sitat:
Du er Pruttilutten min, og du gjør en knalljobb... ville bare minne deg på å holde tunga rett i munnen ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Det er du s'absolutt :klem: |
God morgen alle sammen!
Prøvde meg omsider på de muffinsene igår, og er noget skeptisk til resultatet...de ble veldig våte/svampete inni, mulig jeg stekte de for lite..hm... De var gode på smak da! |
Sitat:
|
Hellu!!
Sitter å leser oppskrifter og i mange så står det "Fiberfin". Jeg har dermed vært på butikken og sett etter dette, men ingen av mine butikker forhandler dette. Syntes datte var snodig da flere her sier at dette selges på dagligvaren. Så i dag da jeg var inne i det nå ganske tomme melskapet ser jeg på ei pakning med Kruskakli at det står Fiberfin over... Er det Kruskakli som menes med Fiberfin?????:confused::confused::confused: |
Ett sdpørsmål til på "kvisten" Hvor mye trener dere? MÅ man trene? Sliter med å presse det inn og har dermed valgt å ligge lavt på kcal...
Andre som ikke trener her? Hvordan ser din daglige fordeling ut? |
Sitat:
Sitat:
|
Hei hei alle sammen!
Gratulerer Bente med supert resultat :heia: I går begynte jeg å trene, pust pes! Har kjøpt 30 day shred med Jillian Michaels, etter at jeg leste om det i en tråd her inne. Har utsatt å begynne, men i går kom jeg meg endelig i gang. Nå følger 30 dager sammenhengende trening, men det er bare snakk om 20 min så det burde være overkommelig :) Jammen var det mer slitsomt enn jeg hadde regna med, svetta som bare det, lenge etterpå :o Men det bør nesten føles når man trener da, hvis ikke kunne jeg likegodt ligget i sofaen ;) Ha en flott dag alle i hop! |
Så flink du er som har begynt å trene Foksy!:)
Jeg går litt turer og danser litt, men ingen intensiv trening. Trente mye tidligere, men fikk en prolaps i ryggen og har trøblet mye med ryggen de siste årene. Tenker jeg holder meg til det forsiktige en stund til, kanskje tåler ryggen litt mer når jeg har fått av en del kilo til?;) I dag var jeg litt svimlete på formiddagen. Fikk over 15g karber i går, så kanskje spilte det inn, så skal være striksere i dag. Hjalp litt etter røkelaks, egg og reker m majones til lunch. Er det noen av dere som merker at smakene endrer seg litt??? (utenom det søte selvfølgelig) Tidligere spiste jeg ganske sjelden både røkelaks og majones, mens nå har jeg ganske ofte lyst på det og spiser det ofte til lunch. Lurer på om det er kroppen min som blir flinkere til å fortelle meg hva jeg trenger når jeg er på dette kostholdet - begge de varene inneholder jo fettsyrer som er veldig gode for oss:) |
Sitat:
Gubben tyter kveld etter kveld, om at har lyst på "noe" og ransaker skap og skuffer etter noe han kan dytte innpå. Jeg har lite eller ingen søthunger lenger ! |
Sitat:
Ja, absolutt mindre søtsug!!! -Men jeg føler også ofte at jeg har mer lyst på ting som jeg vet er bra for meg. -Lurer på om det er fysisk, at kroppen min forteller meg det, eller om det bare er mentalt - at jeg er blitt men oppmerksom på hva som er bra og dermed føler at jeg har behov for det....Kanskje er det en kombinasjon:D |
Sitat:
|
Det hender jeg har problemer med å få i meg nok fett i forhold til proteiner.
Er jammen mer proteiner i ting og tang, enn jeg ante..... Pruttilutt rådet meg til å spe på med litt Cocosa, - og det fikk jeg kjøpt i dag. Gubben blir forsinket hjen fra jobb, så jeg tok meg en kopp te med 1 ss Cocosa, mens jeg venter på middag. Faktisk godt med kokossmak !! |
Godtesuget er borte, ja. Det bare forsvant en dag. I de tilfellene jeg plutselig skulle "ha lyst på noe" er som regel den første tanken som faller inn i hodet MAT og ikke sjokolade. :D
|
Sitat:
|
Sitat:
Men i dag ender jeg på ca. 40 :) OK det er lite, men blir bare i dag, driver å strammer hardt inn her, nå skal det løsne! :mad: Den nye badevekta viste 100g. ned fra startvekt (det er jo noe), og ettersom dagens inntak vil bli: Fett: 89% Protein 9% Karb 2% så er jeg litt spent på morgendagen ;) |
Hei:)
Bakte i helgen lavkarbobrød, Gerd's frøknekkebrød og musli. Veldig greit å ha litt variasjon:) Er det noen som vet hvor mye fett, protein, energi og karber det er i frøknekkebrødene til Gerd....? Tenkte å legge de inn på Diett.no. Gidder ikke å regne ut hvis noen allerede har gjordt det. Latskapen lenge leve;););) |
Sitat:
|
Budeia: Jeg tror også du mener fiberhusk, og det finnes i de fleste daglivarer nå :ja: På min Kiwi finner jeg det i blant helsekost og de glutenfri varene :)
Da har jeg trent! *tøff* hihi Spinning og styrke, og det var deilig! Ble ganske svimmel i styrke økta, men tror kanskje jeg tok det litt hardt i spinningen :p Nå funderer jeg på hva jeg skal spise til kvelds! |
Bah, for en dag matmessig. Har ikke hatt lyst på noen verdens ting, og kjenner ikke lenger sult i magen. Spiser liksom fordi jeg vet at jeg bør... Er det vanlig? I dag har jeg vel fått i meg maks 5 karb, men derimot godt med fett. Har kjøpt Cocosa og har tatt et par ts rett i munnen. Utrolig smart for oss som sliter med å få opp fettprosenten!
|
Sitat:
Har ikke bakt annet enn lavkarbo knekkebrød ennå... |
Husker ikke hvem som skreiv om kokosmel her inne, men den som gjorde det, vil du komme fram og fortelle meg hvor du fikk tak i det og hvordan det var å bruke det i matlaging?
|
Karbomamma: Det er veldig vanlig at man mister interessen for mat! Jeg som er det matvraket kan nå gå i timesvis uten å tenke på mat! Utrolig rart :) Men for all del, jeg får i meg kvota jeg altså :p
Har også kjøpt cocosa, kjøpte den uten smak jeg siden den var billigest, men har ikke helt funnet bruksområdet for den ennå.. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Jeg har bare prøvd det en gang i noen muffins, og resultatet ble nok så bra. Smaken ble kjempegod, men de var litt våte. Mulig jeg stekte dem for lite :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21. |