Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Togtråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43295)

VSB 29-05-11 12:00

Sv: Togtråden!

Da har jeg vært i frokostvogna der det ble servert avocado med reker. Sliter fortsatt litt med den, men dette er et av de bedre alternativene. Noen flere gode forslag? Kjekt å prøve å venne seg til den, er jo sunt både i tradisjonell og i lavkarbo forstand. Ja kan visst ikke komme helt ut av den "sunt fett vogna" jeg, men blir jo litt smør og fløte likevel da. Var visst lettrømme til frokosten i dag da, men ikke så lett når mann og barn lever "vanlig".

Sunroad78 29-05-11 13:50

VSB: Avokadoen du sliter med?
Eg brukar å ta ei stor t-skje seterrømme og strø litt peppar på, det synast eg er godt. Elles laga eg mykje heimelaga guacamole; avokado, seterrømme, litt sitronsaft, kvitlauk og sitronpeppar. Rør alt saman og sett i kjøleskapet ein time mens du lagar anna mat. Godt som tilbehør til alt av kjøtt, fisk og grønsaker, eller som dip på taco.

Elles har eg landa i soffa-vogna, sjølv om eg burde vore ein tur i støvsugar-vogna. Skal sjå om eg finn den vogna seinare i dag :)

grotingeling 29-05-11 16:41

I'm back - men fortsatt opphold i ferievogna noen dager til.
Herlig med fri, og spesielt herlig at vekta har holdt seg helt dørgende stille http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif
Driver å kokkelerer litt i kjøkkenvogna i dag, greit å få lagd klart noen måltider til uka som kommer.
Har lagd meg en ukesmeny som virker lovende, så kyllingnuggets og oopsirull er ferdige og delt opp i porsjoner.
Nå står gulasjgryte for tur :sikle:, og så er det mulig jeg lager tomatsuppebase - vi får se.
Må vel komme meg over i trimvogna igjen også, for der har jeg ikke vært på en uke nå - men er det ferie så er det ferie :rolleyes:

Regret 29-05-11 21:52

Huff jeg må innrømme noe så det ikke gnager så hardt på meg lengere.. Jeg veide i dag, en dag jeg ikke skal veie på. Jeg ga etter for presset og ønsket om å vite hvordan jeg lå an, men jeg visste jeg kom til å angre på det så jeg ble enig med meg selv om å veie MED teskjorte og FØR jeg tisset for å bare få et hint uten å avsløre hva den engentlige vekta er. Jeg trodde jeg kom til å legge det fra meg, men når vekta viste 1kg opp så var det ikke så lett å la være å tenke på. Jeg må legge til at jeg aldri i mitt liv har tisset så mye som jeg gjorde i dag tidlig, men jeg har på følelsen at jeg har gått opp i vekt også.. Jeg føler meg steintung og jeg blir ikke uthvilt uansett hvor lenge jeg sover eller prøver å slappe av, ryggen er som stein og jeg føler at noen skulle ha fått knekt opp hele greia. Jeg føler meg dårlig rett og slett, uten å ha et virus.
I morgen kan jeg egentlig veie, men jeg er redd for å se et uønsket tall.. Hva hadde dere gjort? Når jeg føler meg dårlig fra før så vil det å se noe sånt gjøre dagen enda tyngere så jeg vet ikke helt hva jeg vil gjøre.. Ikke har jeg drukket særlig mye vann i dag heller, mer brus enn vann og jeg tør nesten ikke å drikke så mye så sent om jeg skal veie i morgen tidlig, og dette får meg til å ane et tilbakefall.. Jeg er veldig nyskjerrig allikevel da så jeg har jo lyst å veie.

Antoinette6 29-05-11 22:09

Hei, Regret ! :klem:

Så fint at du spør ! men altså, - hva hadde JEG gjort ? Sannsynlig det samme som du har gjort. Jeg har jo en sånn veiegreiekontroll, jeg også. Jeg prøver ikke å veie, men så gjør jeg det likevel. Og i det siste har det vært positivt, - og da er det jo liksom greit. Men jeg kjenner at jeg bare VENTER på at det skal stoppe å gå ned og stagnere. Eller i verste fall gå opp. Jeg prøver å forberede meg mentalt på det og sier til meg selv at jeg har gooood tid. Men jeg vet jo at når realiteten er der, så kommer jeg nok til å gå litt i kjelleren. . . .

Men så. Hva gjør du nå? JEG hadde gått på vekta i morgen tidlig, jeg. ETTER at du har tisset. . . . Og at du har tisset mye i dag ER jo et godt tegn. . . Og kroppen kan jo (er jo?) i en omstillingsprosess etter fastingen . . . Kroppen din har nok vært på sparebluss. Tror jeg.. . .

Your choice. . .

Huff, dette huet vårt !!!

:klem: til deg

VSB 29-05-11 22:26

Tror ikke jeg hadde klart å holde meg unna vekta jeg Regret, men som det ble sagt, kroppen din trenger nok litt tid på å omstille seg. Og med veiingen i dag så har du nok ikke gått så mye opp, for klær og tissing utgjør en del.

Jeg skulle liksom ha en dag i rolig vogna jeg.... Mannen endte opp med nytt, stort akvarium på loppa i dag. Ja, jeg var med på avgjørelsen da. Fra før har vi et 40L, nå altså et 250L i tillegg. Blir nok etter hvert kun et, men det trengs tid for å kjøre seg inn, før de ømtåelige fiskene kan flyttes, så inntil videre er det to. Jeg har med andre ord stupt på hodet inn i akvarievogna med handling, vasking, bæring av vann, skylling av sand og forstyrra litt i det lille akvariet for å få med litt bakteriekultur over. Inntil videre blir det jo godt og vel dobbel jobb, men jeg tror egentlig ikke det store er så mye mer jobb, det handler mest om å komme i gang for meg. Må handle lys og litt mer planter i morgen da, så kan "Mollyene" få flytte inn, de tåler det meste.

I morgen er det veievogna og tror nok det er hyggelige tall:D

kattungen 29-05-11 22:30

Kræsjlanda i karbovogna i dag også, med melon og to Gjendekjeks! Jaja, sånt skjer :p

Regret 29-05-11 22:58

Dere har nok rett, jeg står nok på vekta i morgen i undertøy og ferdigtisset :p det er mandag i morgen og dermed første skikkelige hverdag uten faste, så jeg lurte litt på når jeg skal veie? Kl 6 blir jo som midt på natten for kroppen min nå så jeg er ganske sikker på at jeg veier mindre om jeg venter til hverfall kl 8, hva tror dere? Veie når jeg står opp (med stresset av å ha noen i rommet med meg) eller etter noen timer, rett før jeg spiser (da alene i rommet og mye roligere omgivelser)

Jeg ble visst sittende å pempe litt vann jeg, håper ikke det har noe å si for vekta i morgen :( men! Jeg tror det går bra, for vannet fikk nemlig fart på magen, endelig. Så nå er det lov å håpe at jeg får et fint tall med mindre i magen, godt hydrert og mindre klær på ved veiingen.

Antoinette6 30-05-11 08:17

Jeg ville gjort som deg, - ventet til klokka 8. Hvis du greier å la være å drikke, da. . . Det er vanskelig om morgenen, syns jeg.

*venter på oppdatering*

Vi er her ! :klem:

Regret 30-05-11 08:56

Jah.. Som forventet. Veide kl 7:30, men med mye vanndrikking om kvelden, 3 timer søvn og stress så ble det 2,5 kg opp på to dager.. Mange faktorer her for som nevnt så kan kroppen være i sparemodus og jeg har drukket vin i helga, spist krem og bær, sjokolade på med og uten sukker, jeg har også spist sukkerfrie peppermint drops, samt drukket store mengder brus så jeg vil ta på meg skylden for dette. Jeg tror ikke på at dette er fett, men en vannvekt eller rask næring som ligger lagret, så jeg håper jeg kan klare å få ned vekta fram til torsdag om jeg spiser normalt uten utskeielser til da. Jeg er sur, veldig sur, men gjort er gjort og jeg får bare begynne å jobbe med det enn å sitte å surmule. Dessuten tviler jeg sterkt på at kroppen er 'ferdig' med kveldsmaten som ble veldig sen, så jeg kan fint egentlg veie mindre enn hva jeg så, bare at jeg veide for tidlig. Nå har jeg spist frokost, så jeg får neppe vite hva som stemmer. Nå blir det faktisk ingen veiing fram til torsdag da annenhver dag ikke fungerer heretter, pga da hadde det blitt veiing både onsdag og torsdag. Dessuten er det mye mer spennende å se vekta på torsdag enn å avsløre den på onsdag :P

Regret 30-05-11 09:39

Nei se der ja :rolleyes: veide en gang til og jammen sant var det fæle tallet borte, i stedenfor 2,5 kg opp så ble det 700g opp og jeg tar til takke med det altså! :D og dette er etter en stor og fet frokost (middagsrester) og et glass drikke :p nå er nedgang til torsdag mye mer realistisk ja!

grotingeling 30-05-11 10:38

Veiedag her også (selv om jeg egentlig bare vedlikeholder til over sommer'n), og under over alle under - nedgang!!!!
Minus 500g siden forrige fredag :heia:
Skal se dette "ikke tenk vektnedgang"-rådet fra legen funker ;)

Regret 30-05-11 11:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 1123272)
Veiedag her også (selv om jeg egentlig bare vedlikeholder til over sommer'n), og under over alle under - nedgang!!!!
Minus 500g siden forrige fredag :heia:
Skal se dette "ikke tenk vektnedgang"-rådet fra legen funker ;)

Så bra! :D det tror jeg er et godt råd det legen din sier der, slipper unna mye stress på den måten. Gratulerer med nedgang! :)

Nnem 30-05-11 11:31

Så deilig med ikke så stor oppgang Regret og gratulerer med minus grotingelig.

Her har jeg byttet veiedag fra mandag til torsdag.
Så er veldig spent på vekten. Er flink til å spise, drikke og gå turer.
Har kuttet drastisk ned på fløte og ingen fiberrikmåltider.

nadine 30-05-11 11:46

Hvordan endrer jeg tickeren min?Endelig har det begynt å løsne igjen :) Vekta går nedover igjen

Antoinette6 30-05-11 15:22

Åh ! Så braaaa, Regret og Tingeling ! :heia:

Ja, denne kroppen vår lever sitt eget liv, - utenfor vår kontroll, til dels.

Lite stress, godt fett og stødig kurs fremover !

God tur videre, mine venner ! :blomster:

kattungen 30-05-11 15:34

Usj, det er vanskelig å komme seg på toget igjen :(

Antoinette6 30-05-11 15:57

Puuuuus, pus, pus, pus !

*lokker på kattungen*

Her er mye deilige fettvogner, da. Og ostevogner. Og . . .

Og så får man som regel så mye bedre humør når man kommer på toget. . .

Kom, dah !

:klem:

kattungen 30-05-11 16:27

Jeg prøver, det er bare veldig skrantent med motivasjon nå :(

mocc@ 30-05-11 16:31

Je å slit med og komma meg på toget at... Motivasjonene er litt lav for tiden.. :( Fikk en knekk da jeg gikk opp nesten 2 kg
uten og gjort noe for det..

Engledans 30-05-11 17:04

Har mest lyst å hoppe av toget.....:o:(:(
ikke at jeg har lyst å begynne med høykarbo og drittmat igjen....men så sliten av å forsøke å gå ned og ikke få det til. Får sitte litt i stillevogna og tenke litt.

grotingeling 30-05-11 18:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1123761)
Har mest lyst å hoppe av toget.....:o:(:(
ikke at jeg har lyst å begynne med høykarbo og drittmat igjen....men så sliten av å forsøke å gå ned og ikke få det til. Får sitte litt i stillevogna og tenke litt.

Kanskje du som meg prøver for hardt?
Jeg fikk klar beskjed fra legen om å gå for vedlikehold til over sommeren, for jeg har stresset veldig med manglende vekttap de siste månedene.
Det er forøvrig godplass i vedlikeholdsvogna, så du er hjertelig velkommen :klem:

Antoinette6 30-05-11 18:24

Huff. . . . Hva med å lese dette, kattungen og mocc@ og Engledans ? :klem:

DETTE stjal jeg fra en annen tråd. . . Verdt å vite:

. . . . Gratulerer med fantastisk resultat. Jeg ser du er frustrert fordi det har stått litt stille, så jeg kopierer (igjen) inn noen kloke ord fra lommelegen (Barexstein) jeg har bitt meg merke i - og som kan gi et godt perspektiv

Sitat:

Så flott at du har fått til en slik svær vektnedgang ved hjelp av korrekt kostomlegging !
Det viktigste du kan gjøre nå, er å holde på disse omleggingene over tid, slik at det blir en livsstil.

Videre er det slik at når man har gått ned betydelig i vekt, slik du har gjort, og så flater vekttapet ut og vekten stabiliserer seg, så har man virkelig "skutt gullfuglen".
Da har du nemlig oppnådd det som kalles en "platåvekt", dvs at du beholder en ny og lavere kroppsvekt over tid.
Mange blir da frustrerte, fordi det har mål om en enda lavere kroppsvekt.

Men her er fakta:
Det å oppnå en slik platåvekt som du nå har gjort, og NB BEHOLDE denne over tid, jo lenger jo bedre, er ditt beste våpen og virkemiddel mot å gå opp i vekt igjen !
Du vet jo selvfølgelig at det ikke er det å gå ned i vekt som er den største utfordringen, men det er det å unngå å gå opp igjen som er det vanskeligste, og som kun fåtallet av alle slankere får til, faktisk bare en ca 5%; !
Og der kommer platåvekten inn:
Jo lenger du tillater deg (og klarer) å ligge på den nye stabile nyvekten din nå, jo mindre er sjansen for at du øker i vekt igjen ! Og jo lettere blir det senere å gå videre ned.

Du skal derfor nå la deg selv ligge på denne vekten 93,5 over så lang tid som mulig. Gjerne både et halvt og et helt år. Gjør du det, har du virkelig lagt det best mulige fundament og forsikring mot å gå opp i vekt igjen. Du har resten av livet på deg, for å gå videre ned i vekt vet du, og du vil jo ha langvarige permanente resultater, og ikke bare jo-jo slanking, og da skal du bruke denne platåvekten du nå har oppnådd, for alt den er verd !

Engledans 30-05-11 18:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 1123814)
Kanskje du som meg prøver for hardt?
Jeg fikk klar beskjed fra legen om å gå for vedlikehold til over sommeren, for jeg har stresset veldig med manglende vekttap de siste månedene.
Det er forøvrig godplass i vedlikeholdsvogna, så du er hjertelig velkommen :klem:

Det kan hende, men jeg vil jo gå ned mer enn de usle 4,5 kiloene(medregnet vannkiloene som kom på for litt over en uke siden) jeg har gått ned de siste månedene. Jeg har godt over 30 til. har mest lyst å bare bestille meg legetime og få operasjon...er så lei av å slite...men så vil jeg ikke ha operasjon heller...det er siste utvei i mine øyne. Så snart jeg går ned bittelitt hiver vannkiloene seg på.... like irriterende hver gang.

Engledans 30-05-11 18:30

Jeg har ikke gått betydeligt ned da...bare en usle 4-5 kilo....

Antoinette6 30-05-11 18:33

Da MÅ det jo være vann, Engledans ? Har du opplevd noe lignende tidligere ?

kattungen 30-05-11 19:17

Jeg har vært stabil etter 37 kgs vektnedgang fra mai i fjor til nå, så jeg syns igrunnen vedlikeholdsperioden bør gi seg snart :p

tora trollmor 30-05-11 20:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1123827)
Jeg har ikke gått betydeligt ned da...bare en usle 4-5 kilo....

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1123832)
Da MÅ det jo være vann, Engledans ? Har du opplevd noe lignende tidligere ?

Vet ikke om jeg svarer riktig på dette, men prøver no da :) jeg strever med å gå ned i vekt selv, har jo holdt på med lavkarbo siden juli 2010 å gått ned og opp i kg. tilsammen på snart et år har jeg KUN gått ned ca 6 kg på 10 mnd. Tror nok ikke det er stort annet en vann, men jeg gir ikke opp. Formen å humøret har blitt bedre, mye mere energi i kroppen å jeg lever sundt og godt med ketolyse. Dette er ikke noe kur men en livsstil som skal vare livet ut for meg :)
Stå på å lykke til alle som er her inne. Sammen klarer vi dette, om det tar uker eller år for å komme ned de kg'ene som vi ønsker å gå ned.
HUSK ;) Kiloene mine kom ikke på kroppen min på en dag heller :)
Men at dette tar tid er jeg enig i, men sån er det no til meg da :)

kattungen 30-05-11 21:08

Ouch, faceplant rett i sushivogna, og i morgen er det lunsjdate med venninne. Jaja, sånt skjer :p

Bestemamma 30-05-11 21:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nadine (Innlegg 1123350)
Hvordan endrer jeg tickeren min?Endelig har det begynt å løsne igjen :) Vekta går nedover igjen

Det er noe feil med tickeren din...tror du må lage en ny..... http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=ticker

VSB 31-05-11 11:50

Skjønner godt at det er kjedelig med platåer jeg, men det er nok mye rett i det lommelegen sier. Selv så kom kiloene på nærmest over natten da, så jeg skulle gjerne blitt kvitt dem i samme tempo.:mad: Men det er vel for mye forlangt. Strålende fornøyd med -0,8 denne uka likevel da. Har vel innsett at det må ta tid. Glad jeg har kommet over den 100-300g økta jeg var inne i.

kattungen 31-05-11 12:15

Jeg prøver atter en gang å hoppe på toget, med planlagt besøk både i vannvogna og i fettvogna. Dagens frokost/lunsj er bacon og eggerøre (matlysten er litt skranten for tiden...) og jeg fikk fin ny vannflaske av mannen som kom hjem fra reise i går, så alt ligger til rette for at jeg skal klare meg i dag! :D

VSB 31-05-11 17:21

Jeg er ssååååå godtesyk og leter etter godisvogna tror jeg, har isteden klart å finnelunsj- knekkebrød- smør- ost- og atkinsbar vogna. Blir nok MYE fett og kalorier i dag, men hittil bare lavkarbo heldigvis. Formen er enda ikke helt på topp, men har klart å holde meg unna sovevogna så langt.

halkatlala 31-05-11 19:19

tut tuuuut:D
ostepølse med bacon og spinatstuing vogna er heeeelt genial. anbefaler på det varmeste å prøve den. masse fløte og en ss pesto i stuingen:hungry:

kattungen 31-05-11 19:46

Hvem har hekta på en sushivogn? :p

VSB 31-05-11 20:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av halkatlala (Innlegg 1125150)
tut tuuuut:D
ostepølse med bacon og spinatstuing vogna er heeeelt genial. anbefaler på det varmeste å prøve den. masse fløte og en ss pesto i stuingen:hungry:

Nam, nam, her var det laks og rømmevogna til middag...

Ellers har det vært mer akvarievogna og, ja, jeg har omtrent funnet fram redningsvesten.

Antoinette6 31-05-11 20:30

Gussjelov, VSB !

:lol:

halkatlala 31-05-11 21:02

naaaam. laks og rømme er godt det og. tror jeg må ha det i morgen-med agurksalat :sikle:

nadine 31-05-11 21:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1124057)
Det er noe feil med tickeren din...tror du må lage en ny..... http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=ticker

Tusen takk skal du ha

grotingeling 31-05-11 22:25

Avsluttet oppholdet i ferievogna litt tidligere enn beregnet, og startet dagen i treningsvogna.
Deretter gikk turen over i hjemmekontorvogna, som i dag ble kombinert med klesvaskvogna.
Tøft start etter ferien, men torsdag er jo fridag så det blir uansett en kort uke:heia:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.