![]() |
Sv: Den store felles ED-tråden
Jeg var på vekta i morges og endelig litt nedgang her. :ja: Veide meg et par-tre ganger, føler vekta er litt ustabil, den svingte mellom 75,5 og 76,5. Men da noterer jeg meg det høyeste og sparer 75-tallet til neste uke. ;)
Det som var litt pussig var at da jeg veide meg etter frokost, trening og en halv liter vann så veide jeg mindre enn i morgen tidlig.... Samme det. Det går nedover og det er bare såååå deilig og har kommet i gang med treningen. Indoor walking anbefales virkelig. :heia: Uff, stakkars deg, STreber, det er no drit (!) og være hard i magen. Det kommer kanskje av at du har gått tilbake til fase 1/2 og at kroppen bare må stabilisere seg litt, tviler på at du har gått opp hvertfall. :klem: Pass på å få deg i masse væske, det tror jeg er det som funker aller best. Ellers pleier jeg å få fart på sakene når jeg drikker en shake eller lignende....Viktig å få i seg fiber o.l., men da er det også viktig med rikelig med drikke. Det løsner seg til slutt uansett, kanskje ta en joggetur? :) Ha en super dag dere, her har jeg hatt en skikkelig effektiv start på fridagen, har trent, vasket huset og nå skal jeg på en kafe med en venninne. :D |
Koselig å se deg, Monica. :klem: Spring pent videre. :)
|
Sitat:
Allerede på andre date'en startet planlegging av en 5-ukers USA-biltur, og den ble gjennomført året etter :D Var ok å cruise litt, det gav faktisk mer smak - så jeg mener bestemt at det panamakanal-cruiset blir gjennomført. Fordelen med et litt større cruise er at måltidene gjerne er en del av billetten, for det er ikke spesielt billig på Kielferga. Men de har veldig god mat der, både i tapasbaren og ikke minst i ala carte restauranten. Buffeten vil jeg faktisk si er litt sånn midt på treet, og i forhold til ala carte så koster den for mye. For to voksne kostet middag i buffeten ca 700kr (med vin), mens i restauranten betalte vi rundt 200kr mer for middag med vin og dessert. Så hvis vi skal ta båten flere ganger blir det kun middag i restauranten! Gifte oss ja.... tja jo nei ja veeeel..... Nå har det seg slik at vi har erklært oss selv som gift, og vi har ordnet med alt av felleseie/særeie/testament osv - det eneste vi mangler er seremonien hos byfogd eller i kirke. Men vi er ikke så opptatte av den delen, og har derfor ingen planer om å gjennomføre den "offisisielle" delen av et giftemål. Bryllupsreise derimot - det skal vi ha! Høres kanskje rart ut, men for meg har bryllup aldri vært noe tema - så lenge jeg får være sammen med han jeg elsker, er livet forøvrig en dans på roser :love: |
Kos deg med pinnekjøttet Monica - det har du fortjent vet du;)
|
Bryllupsreisen må dere bare ha da ja, og da kan dere jo bruke litt ekstra på reisen, for et bryllup koster...:ja:
Puh, har vært på koselig kafédate med en venninne, spiste deilig salat og unnet meg en kaffe latte suketter. Ble sittende i fire timer. :sjokk: Nå har jeg skiftet på sengene her og støvsuget oppe. Straks middag. Kylling og salat og så blir det sofaen og kvalitetstid med kjæresten i sofakroken. :love: |
Da er jeg i gang med dag 6 og har fortært en pakke sjokoladekjekst til frokost.:)
Har vært i skikkelig dårlig form de siste dagene, og da frister mat generelt lite, men prøver å få i meg det meste. Klarer bare ikke å presse i meg de minst velsmakende og masse grønnsaker. Har problemer med å la være å veie meg hver dag... MÅ liksom bare se etter om det har skjedd noe. Har gått ned 4 kilo disse dagene, og synes jeg merker det på halsen. Men det er kanskje bare ønsketenkning? |
Klart du merker 4 kilo. :spent:
God bedring med halsen, høres ut som det er mer enn ketose. :( |
God bedring Eurojente!
Her i gården snakker vi ikke kilovis i uken, denne uken ble det 200 gr ned og jeg takker og bukker for det! Så lenge det går ned er det helt greit!:) |
Takk begge to!:) Føler meg litt bedre i dag.
Tror jeg har begynt å gi opp varmmaten, prøvde meg på risottoen nå, og klarte ikke få ned en bit. Det er noe så pyton med den bismkaen/lukta den maten har. Men tror jeg skal klare meg bra med barer, soyanøtter, kjeks, pannekake og til nød brownies, om jeg spiser masse grønnsaker til to av måltidene. Skal prøve å få til et varmt grønnsaksmåltid til middag. I dag blir det blomkålsuppe:) Og Streber, når du har gått ned så mye som du har gjort skal en vel være fornøyd med 200 gram ja. Bra jobba!:) |
Eurojente-jaja, er godt fornøyd jeg!Alt er lettere med 11 kg mindre!:)Er ikke glad i varm maten jeg heller! Men har du prøvd semolina med grønnsaker? DEN synes jeg er skikkelig god, med grønnsaks stappe feks til. Tilsett et egg og kanel i pannekakerøren og du får flere pannekaker, metter mer og smaker nyydelig! Ellers klarer jeg meg bra på kjeks, soyanøtter, prailinebarer og brownies. Tar noen rene grønnsaksmåltid innimellom for å fylle på med det. Browniesen synes jeg personlig er best varmet et min i mikso istedet for å steke den, blir litt rennende i midten og "vanlig"rundt.mmm:rolleyes:
|
Hipp Hurra for 200 gram ned, Streber. Så lenge vekta går riktige vei er vi glad. :D Og alle monner drar. (sa kjerringa, hu pissa i havet. ;;) :spent:
Ingen klare favoritter blandt middagene her heller, Eurojente, men den Semolinaen er ganske god og pasta liker jeg godt! :ja: |
gratulerer med 4 kilo!! jeg merket det også godt i ansiktet veldig k,apt, garantert ikke ønsketenkning ;)
håper du blir frisk, nok å streve med maten gitt. og gratulerer streber. i mål kommer vi! liker også pasta. med tomatsaus med masse godt i. sopp og aubergine og squash. jeg synes stekt sopp og aubergine er gode erstattere når man ikke spiser kjøtt. jeg fikk barcelonatur av kjæresten til jul. i april. gleder meg:rolleyes: |
3 Vedlegg
Her er et før bildet og to nå bilder. litt vanskelig å ta, men lovt er lovt;)
Ha en strålende kveld alle mann! Gratulere med nedgang STREBER....du er super-duper!!!! Grattis Eurojente.... |
Så flott du er Monica - skikkelig babe jo :klem:
|
Så skjønn du er:love: veldig fin på alle bildene, men ser du har gått ned ja. Synes du ser ferdigslanket ut jeg:ja:
|
hurraaa! så fin du er :love:
du var fin på alle bildene. men spesielt det siste der du smiler. og ikke kom her å si at du ikke merker 15 kg? gratulerer:D |
OI Monica, SÅ stor forskjell på 15 kilo ! Stor forskjell! Gratulerer og jeg er enig, du ser jo ferdigslanket ut:)
|
Hei hei. Håper dere har en fin lørdag. :klem:
Her har jeg handlet meg tre fine kjoler/tunikaer etter frokost i dag. :spent: Det var halv pris og jeg hadde et gavekort på 1000 kr og betalte bare 100 kr i mellomlegg for alle tre. Sååå fornøyd, moro å kjøpe klær igjen nå som de sitter litt penere. :ja: |
Wow Monica.....slenger meg på resten av jentene her. Du er jo kjempe flott ut - og en ser stoooooor forskjell:):)
For en flott inspirasjon for en nybegynner som meg:p Etter noen pausedager etter en streptokokkinfeksjon er jeg igang igjen. Heldigvis stoppet i vektnedgangen veldig opp ved sykdom, heller på vei ned. Kan notere meg - 6 kg nå på snart tre uker....det er jeg glad for. Eurojente - du er jo kjempe godt igang.... |
Så fantastisk, Buble. :spent:
Her er jeg tvunget ned i sofaen med et glass rødt, gutta lager kyllingwok etter eldstemann sin skolebok. Hører de snakker både sukker og ananas der ute på kjøkkenet, men jeg får heller bare forsyne meg med en liten porsjon og plukke ut maisen. Har visst blandet meg nok inn nå. ;) |
Så utrolig fiiin du er Monica! De kiloene viser utrolig godt! Gleder meg til det blir min tur!! ;)
|
Enig med alle her - du ser både kjempefin ut og ferdigslanket, Monica!:ja: Det så inspirerende å få se slike bilder!:)
Og dere andre også, så artig å høre om nedgangen deres, kjempeflinke er dere! Samtidig, må jeg si at det er godt å høre om andres utfordringer i forhold til dette i hverdagen også, da føler man både at man ikke er alene om det, men også at det faktisk er mulig å komme videre til tross for noen tilbakefall osv. SÅ heia for oss alle!:boxing::heia: |
:heia:
|
Sitat:
Og 6kg på 3 uker er jo knallbra - keep up the good work :heia: |
Søndag morgen og jeg har allerede vært ut og trimmet!! :D
Denne ferieuken min ser ut til å ha trigget en hel masse greier, for ikke bare har jeg greid å koble bort alle tanker på jobb - jeg har også trimmet litt de fleste dager (aktivt trimmet altså, ikke bare gått små turer til og fra bussen). Fantastisk mot stress, og ikke minst så har jeg sovet myyye bedre disse dagene. Dessuten har jeg lagd meg en liste med oppgaver jeg ønsker å gjennomføre her hjemme, og målet er å greie 1 oppgave hver dag. Det kan være så enkle oppgaver som å vaske 2 maskiner med klær, finn musikk til MP3-spilleren, til større oppgaver som å gå gjennom klærne som ligger pakket bort på loftet :rolleyes: I går startet jeg på den av oppgavene som nok kommer til å strekke seg over noen uker - rydde/kaste/innrede loftet. Vi bruker ikke loftet til noe annet enn oppbevaring akkurat nå, men jeg har et ønske om å innrede det ene soverommet til hobbyrom - men da må jeg altså først grave det fram :p Skal snart gå opp og fortsette gravingen..... Ha en fantastisk søndag da dere http://www.webmastergrade.com/wp-con...e-The-Pooh.jpg |
GOD MORGEN OG TAKK FOR ALLE SKJØNNE OG GODE TILBAKEMELDINGER.....
Det varmer og inspirerer til å fortsette!!!! jeg er enig i at jeg ser forskjell, men uten klær er det fortsatt mage og de valkene bak på ryggen er der fortsatt. Men jeg føler meg veldig annerledes og nyter å slippe å drasse på 15 kilo ekstra hver dag.....DET ER EN GOD FØLELSE! ....men ble både kake og litt smågodt igår med gjester, men idag er det en ny dag med bare lavkarbo igjen! Nå skal vi ut snart å nyte solen....herlig, rolig søndagsvær! Håper dere andre har hatt en fin helg?!?!?!? Klemmer.....(gjorde VIRKELIG godt med alle tilbakemeldingene, dere er gode og snille...):klem: |
Ha en god søndag alle flinke mennesker her inne!:)Velkommen hit til Ed tråden Bubble og herlighet for et vekt tap du har hatt!Gratulerer!
|
hei bubble. gratulerer med fantastisk start!!
her fortsetter det også å gå nedover. norterte meg - ca 1 kilo (vekten varierer mellom 0.8 og 1,2 såh). Jeg undrer megover at det går så fort. men nyter det! Nå har jeg vel stort sett begynt på fase to. Har spist kylling til middag allerede, og det hadde jeg igår også. men det får så være. nå skal jeg stålsette meg på at ting kommer til å ta lengre tid. Er ikke lenger i kategori fedme, og er over halvveis:D I helgen har jeg jobbet, og er på jobb nå. Så har blitt rolige kvelder. Imorgen er det 8 timer skole og så skal jeg og kjæresten danse swing boogie woogie! Satser på at han har lyst å fortsette også (jeg SKAL) , tenker dette kan være trening jeg klarer å opprettholde også:) Vil tippe det ikke er hardtrening, men det er noe. Et sted må jeg begynne. Og en slik "nå SKAL jeg løpe på mølle tre ganger uken) funker ikke for meg. Prøver å gå mye da. Blir som regel en time for dagen + - lykke til med loftet grotingeling! Jeg sliter nok med å finne en bra løsning på mitt 16m2 rom:p noen som har tips til hvor man får tak i sakkosekker? Føler lenestoler og sofa vil ta for stor plass, men pinnestoler blir det IKKE noe av. kos dere videre resten av helgen. ikveld skal jeg prøve et nytt TV spill som ble innkjøpt igår (byttet en julegave). :D |
Hei dere. :klem:
Hipp hurra for nedgang! :heia: Lurt med lister, Grotingeling, jeg og samboeren har laange lister og er blitt ekstra flinke etter at vi ga hverandre Iphone til jul, den har en jo med overalt og slipper alle disse gule lappene overalt. T.o.m. minstegutten min på 8 skriver lister over ting vi må huske. ;) Her har det vært en fin og rolig søndag, det blir litt fullt i huset når vi alle er samlet og en merker det særlig under måltidene særlig siden min lille prepubertgutt blir fornærmet av det minste og har en tendens til lage litt sur stemning rundt spisebordet, men vi hentet oss inn i dag også. :ja: Matet over 40 svaner i dag, stor stas for både store og små, og så tok vi like godt middagen på gatekjøkkenet i dag .Jeg bestilte biffsnadder med ekstra salat i stedet for pommesfrites og uten mais i salaten, men det ble litt bernaisesaus og dressing da. Men ikke det verste da. Ellers merker jeg at jeg spiser mer og mer lavkarbo i helgene, og at ED-produktene blir kjeks og barer stort sett. Men nå er omelett laget og jeg er klar for fase 2/3 til uka igjen. :spent: Satser på mer trening til uka også, tenkte å trene indoor waliking på treningsstudio på tirsdag og torsdag og teste ut nye zumba-dvden på mandag og onsdag etter jobb. Og så har jeg vi blitt enige om å prøve å gå en kveldstur hver kveld vi er barnefrie, det er en begynnelse hvertfall. Vi var såååå nære på å kjøpe oss en liten hund i helgen, men fornuften tok oss (meg. ;)). Ellers begynner jeg å studere over nett til uka, det blir spennende og sikker litt slitsomt. Og på lørdag er den o store prøvebrudekjoledagen...:love: Håper alle får en fantastisk ny uke og husk det er ikke de som lever lengst som nødvendigvis har det beste livet, men de som lever hvert minutt, hver time og hver eneste dag. :ja: |
Sitat:
Får vi en aldri så liten før og etter titt til nå.......eller.....håper.....håper..... Sitat:
Jeg er mer konsekvent når jeg planlegger.....kanskje det er nøkkelen til å holde ut.....Grotingeling er helt inne på det med planer og lister. Man blir mer effektiv og strukturert. Men av og til må jeg bare får lov å ikke være super-flink-effektiv-mamma! Imorgen er allerede frokost og lunsj planlagt og resten går av seg selv. Nå er det lavk.mat på oss alle 4. Ungene har ikke spurt etter poteter eller ris eller pasta......virkelig sunt og godt for hele familien! Ha en strålende uke! |
Ja, det er en utfordring, Monica, på både godt og vondt, men veien blir til mens vi går. :ja: Det viktigste er at vi prater ut om tingene og at det er rom for å prate om det som blir vondt og sårt også. Det er forloveden min veldig fin. :love:
Så flott at dere alle fire spiser likt til middag nå. Det er jo helt supert. Så langt har vi ikke kommet her i huset, men det er lov å håpe... |
Da har jeg etter en uke gått ned 4,5 kg og 4 cm rundt livet!:) Veldig fornøyd med det. Men samtidig litt usikker på hvordna jeg skal gjøre dette framover. Har problemer med å få ned de fleste av produktene, og blir veldig dårlig i magen av dette... burde ikke dette begynne å stabilisere seg snart? Eller tåler jeg ikke produktene? Blander bare i vann, så melka er det ikke...
Har lagt inn et innlegg på generell lavkarbo-forumet, les gjerne: http://forum.lavkarbo.no/showthread....94#post1009694 Føler meg som veldig lite flink pike om jeg gir opp, men samtidig så har jeg veldig lyst til å se om LCHF kan være noe som funker for meg... Huff...:( |
Sitat:
Skjønner utrolig godt dilemmaet ditt. Men sånn sett er det jo bra du hadde bestemt deg for å ta tak i helsen din uten å ha sett de andre lavkarbo alternativene. LCHF har jeg vært innom og sett på. Virker som et bra opplegg det også.... Må bare si at i nesten 2 måneder slet jeg med treg mage som førte til hemorider...veldig vondt og veldig kjipt tema. Men gav seg etter fase 2. .....alle opplegg virker, bare at DU må velge opplegg SOM DU ØNSKER Å GJENNOMFØRE. Det er ikke nedtur å hoppe over til et annet opplegg hvis det ikke fungerer med Eurodietten. Det er ikke farlig, men godt for psyken din å bestemme seg, istdenfor å være halveis fornøyd og halvhjertet dedikert til Diett/opplegg. Det vil gjøre deg motløs til slutt. Det som er helt sikkert er at du må være bestemt, uansett hva du velger, på å gjennomføre. Alle får noen avsporinger...men vi kommer oss som regel raskt tilbake, enten vi har skeiet ut, eller valgt å kose oss en helg! Det som er forskjellen på oss som er overvektige nå og før, er at vi har bestemt oss......for masse om slanking kan vi, det er bare det å gjennomføre et opplegg som er hardt og utfordrende.....MEN ABSOLUTT MULIG:D:D:D:D:D HÅPER DU FINNER UT AV HVA SOM BLIR BEST FOR DEG ?!?!?!?!?!? Her skal du få støtte uansett;)...og best av alt, alle er her for å gå ned i vekt og vi skjønner bedre enn alle andre hvordan du har det! Stor klem :klem: |
Eurojente-Skift filosofi om dette ikke passer, det er ingen krise overhodet:)
Må innrømme at jeg levde i den villfarelsen at alle som begynte på Eurodietten hadde prøvd alt annet først, slik som jeg hadde. Trodde det var siste utvei for alle som gikk på det. Men flere som går på ED har ikke slanket seg før eller sjeldent slanket seg, faktisk, oppdaget jeg etterhvert. Må bare få legge inn en bitteliten protest på det med at alle opplegg virker om man følger dem, det stemmer ikke, da hadde jeg fortsatt med ketolyse som jeg lærte meg å bli veldig god på opplegget på, men gikk ned og opp de samme 4 kiloene på 5 mnd, opp og ned de samme grammene om jeg husker rett de neste 4 månedene på LCHF, så startvekten på ED var over en kilo mer enn da jeg startet på ketolyse. Og siden jeg lærte bort opplegget til en masse folk som suste ned i vekt, var det bare det at min kropp ikke responderte på det opplegget. Men elsker lavkarbo, så jeg ble svært gad over å finne ED, fordi om det er dødens kjedelig i forhold til det andre lavkarbo oppleggene jeg testet før dette. |
Enig med Monica og Streber - finn det opplegget som passer for deg Eurojente:ja:
Noen som kjenner til om kroppen samler vann når en begynner å trene mer regelmessig??? Litt småsjokkert etter en tur innom vekta som i dag tidlig viste +2kg :eek: Føler meg ikke særlig "vannfyllt", men kan egentlig ikke være så mye annet - kan vel ikke gått opp 2kg med muskelmasse på 4 dager vel:confused: Løvetann-te er uansett anskaffet, så får jeg håpe det meste er borte til onsdagens legekontroll. |
Sitat:
Sitat:
..så lenge du har fulgt riktig kost er det vel ikke noe som du har lagt på deg......hvis du ikke spiser nok når du trener kan kroppen "samle" og ikke ville gi slipp på noe heller....neimen om jeg vet du..... ...jeg har ikke kommet meg etter helgen, men har nå forberedt dagen imorgen og henter meg inn fra da av. Skikkelig sløvt altså.... Skal trene 1 time step imorgen og styrke etterpå så da er jeg tilbake til normalen igjen:D gleder meg! |
Sitat:
Det er jo uansett ikke sånn at jeg ikke kan prøve eurodietten igjen senere, om det ikke skulle fungere. Jeg er innstilt på gjøre det som skal til, så da er det bare å komme i gang igjen i så tilfelle. Skal fortsette disse dagene med de produktene jeg har igjen som er ok å få i seg, men tror nok jeg kommer til å prøve meg på LCHF etter det. Kanskje lurt å ta det litt gradvis? Sitat:
Lavkarbo passer kanskje ikke for alle nei. Men du synes sikkert det var verdt forsøket? Og siden du nå har gått ned 11 kg, så virker tydeligvis ED!:heia: Sitat:
|
Da er jeg tilbake igjen etter hotell uken. Det ble som du sa, grotL at det var mer en fase 3 uke. Jeg prøvde virkelig å holde meg til fase 3, men det var noen middager som hadde litt mer kcal enn godt er på lavkarbo. FIkk heldigvis byttet ut noen middager til mer lavkarbo (i stedet for pizza lagde de tapas med kjøtt/dfisk. I tillegg til at jeg smakte på noen av dessertene til middag. ....bare ørlite grann med is - Det smakte deilig :D
Jeg gikk ikke noe opp i vekten, så da er jeg fornøyd. Men nå er jeg tilbake igjen i fase 1 for 10 dager. Imorgen er det veiedag på klinikken, så jeg får høre litt mer om veien videre. Har fortsatt 4-5 kg å gå ned. |
Så kjekt at det har gått greit på hotelloppholdet, og fase 3 er jo ikke å forakte uansett anledning :D
Sikkert greit å kjøre fase 1 en periode for å ta grep igjen, og jeg vil jo anta at kontrollen i dag viser at du fortsatt er på rikitg vei. Jeg var fortsatt +2kg på vekta i dag...... kan det være at jeg ubevist stresser kanskje? Er veldig rastløs i alle fall, og det kribler i beina selv om jeg er flink med å ta magnesium. Kanskje jeg trenger mer kalsium? Gikk tom før ferien, og har rett og slett glemt å kjøpe ny forsyning :rolleyes: Blir interessant hos legen i morgen tenker jeg, håper jo at vektoppgangen er vann og muskler - time will show! Skal i alle fall be om at alle blodprøvene tas på nytt - 1 år siden sist nå :p Men jeg skal uansett forsette med mine daglige små trim-aksjoner, kjenner det hjelper på humør, generell form og ikke minst er jeg mer våken på ettermiddagene :D |
Hei dere. :klem:
Starten på uka med trening ble ikke helt som planlagt denne uka gitt. Ble helt slått ut i går da jeg kom hjem, var jo full av energi på dagen og så gikk lufta helt ut liksom, frøys, vondt i hodet, vondt i ørene og føltes som jeg brygget på influensa. Lå på sofaen med teppe og slumret til det var kvelden. Hadde tenkt meg på trening i morges, men samboeren min fikk overtalt meg til å sove ut og ta det med ro og lytte til kroppen. Så da gjorde jeg det. :) Sov til kl 10 og følte meg mye piggere. Har puslet litt i heimen, ruslet en tur rundt kvartalet og er nå klar for å sette meg ned og studere litt over nett her, men hvor skal jeg begynne, hmmm... Bortsett fra litt vondt i ørene og litt småfrossen er jeg hvertfall mye bedre form og har tatt vitaminene mine i dag. (stolt!). Ble ikke helt som planlagt med treningen, kanskje jeg tar meg en runde med zumba i ettermiddag hvis formen er like bra da. Ser stadig 75-tallet på vekta nå...lykke! I sta da jeg gikk tur tok jeg på meg en turbukse som jeg ikke fikk knept i høst, den gikk rett på nå, ok litt trang da, str 40 (kjøpte den etter forrige slankerunde, da var jeg vel nede i 72), men jeg fikk den hvertfall på. :D Lover bra. :) Lykke til med valg av diett, Eurojente, det viktigste er som nevnt her, og gå hundre prosent inn for det du velger. Hadde jeg gått ned på ketolyse o.l. hadde jeg heller gjort det enn ED ja. :ja: Og Lykke til hos legen i morgen, Grotingeling. :klem: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34. |