Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31606)

Superteddy 22-04-10 10:17

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Laget forresten nøtte-microbrød i sted, og det var dritgodt og kjempeenkelt!! :) Har ikke laget brød-erstatning før jeg, så dette var en positiv overraskelse! :D

Ana 22-04-10 10:30

Nøttemikrobrød? Det må jeg søke opp.
Jeg laget knekkebrød på to minutter, med linfrø og "linfrømel". Nå må jeg støvsuge kjøkkenet for stavmikser og linfrø var vist ingen god kombinasjon :)

StegforSteg 22-04-10 10:42

Jeg har fått tilbake munntørrheten og ånden så kanskje jeg får utslag på stix i dag :heia: Jeg har alltid litt godt i en skål på stuebordet, og blir veldig skjeldent frista - men i går måtte jeg kaste hele greia liksom :p fristelsen ble alt for stor....

wevi 22-04-10 11:13

nei hoff.. no e det vanskelig å holde motet oppe. kommer nok ikke til å sprekke, men æ går jo ikke ned.. å no har æ gått opp 500 gram på toppen. Har mensen, men har aldri gått opp under mensen før.. Nei no e geipen langt nede merke æ. Tanken på at dette blir enda en kur som ikke hjelper mæ lurer i bakgrunnen. Å det e veldig synd fordi æ føler mæ i kjempeform etter å ha begynt med lavkarbo. Men et lite lyspunkt e at æ IKKE har kviser denne gangen. Pleier å se ut som en fjortis når tande rød er her vanligvis, men nå har æ rene babyhuden. :)

Lurer litt på om æ får i mæ nok fett.. Merker at alt det fettet e vanskelig å bli kompis med. :D Har kjøpt cocosa men har ikke funnet noen måte å få det i mæ på. ;)

pheona 22-04-10 11:29

Halloooooo folkens!
Evigheter siden jeg skrev no her inne igjen.. Jeg har også stått stille på vekta i en evighet... (iallefall tre uker... ), ble veldig lite motivert av det. Og effekten var at jeg blei godtesjuk.... Når jeg ENDLIG begynnte å gå ned på vekta hadde jeg selvfølgelig en planlagt utskeielse i utdrikkningslag... og i morgen skal jeg til england (om flyet går.... ). Skal nok ikke ha sånn siiiiinnsykt utskeielse de dagene jeg er der borte, men jeg gidder heller ikke telle karbene på grammet.. Det har vært planlagt en stund. Så jeg tror ikke jeg vil få no dårlig samvittighet..

Elinee: Et tips... Skal du spise Sushi flere ganger... kan du jo velge å spsie sashimi istedet :) det er jo bare fisken... og NAMMIS!

pheona 22-04-10 11:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wevi (Innlegg 866047)
. Tanken på at dette blir enda en kur som ikke hjelper mæ lurer i bakgrunnen.

Men Wevi!!!! Du har jo gått ned 7.3 kg allerede!!! Da er det jo en livsstil som funker!!!

Dette er nok bare et lite stopp på veien mot målet!

SAMMEN ER VI STERKE! OG VI SKAL BLI SMEKRE!

slektskap 22-04-10 13:20

Stor støtteklem til de som står stille (eller går opp!) - det er så kjipt!
Selv klarer jeg ikke la være å veie meg nesten hver dag. Det hadde nok vært bedre med en gang i uka fordi det går litt ned, så litt opp, så litt ned... Og humøret og motivasjonen svinger deretter, selv om det gjerne går litt ned totalt sett etter ei uke.
Vel i dag skal jeg i det minste si:

Juhu! Omsider. Nå har jeg passert -7 kg.
Da var det bare ca 11 igjen...:p

Tenker jeg kanskje skal lage oopsie-pizza-rull idag som middag. Håper ungene også vil spise det. Det er styrete å lage noe til de og noe til meg, evt alltid tilpasse min mat/kutte ut noe på min tallerk.
Igår ble det omelett/eggerøre m/fløte i og bacon til kvelds.
Største var kjempefornøyd, og minste spiste også litt.
Største proklamerte at bacon var det beste i hele verden; akkurat som is, kake og snop!:D

pheona 22-04-10 14:15

Hurra for bacon!!!!

Deilig da, med noe som er like godt som kake, snop og godteri! Med tanke på at det faktisk ikke er så ille å spise!!!!!

Ana 22-04-10 14:45

Bacon er digg!

Her blir det også mye doble middager, og i dag ønsket de kjøttkaker så jeg lurer på om jeg skal prøve meg på kyllingnuggets som jeg leste om for en stund siden.

StegforSteg 22-04-10 16:18

Takk for frukt-te og cocosa sier jeg bare når det røyner på ;) Det metter og i tilegg så får jeg i meg noe søtt....

wevi 22-04-10 16:46

ja pheona, du har helt rett! æ har jo allerede gått ned 7,3 kg.. men det va jo fra før påske.. generelt lite sutrete, men no kom det en bølge mærke æ :D

Frustreeeeert! :)

Superteddy 22-04-10 16:50

Du har jo gått ned mer enn meg da Wevi! ;) Men skjønner frustrasjonen når det stopper opp altså! :rolleyes:

I dag har jeg vært husmor altså!! :D Lagde microbrød for første gang, og til middag ble det hamburger med oopsie-brød! Aldri laget oopsier før heller, så i dag er jeg fornøyd med meg selv! :D:D

wevi 22-04-10 19:24

Ja æ e herved ferdig med sutrerunden min.. ;) Fortsetter med (litt) friskt mot! :visemuskl

Tenkte æ skulle prøve å bake det der karins beste brød i kveld eller i mårra. Noen på den tråden skrøt no så fryktelig, så æ ble nysgjerrig. Etter at æ har begynt å spise en del av nanna-knekkebrødet, har æ nok fått i mæ for lite fett trur æ. Må lage noen skikkelige kotelettmiddager med meierismør snart. mmmmmmmm

Elinee 22-04-10 21:24

Slektskap, jeg veier meg også hver dag. Er bare dumt, for blir så deppa hvis jeg går noen gram opp eller står stille, men klarer ikke la være.
Pheona, sashimi er godt, men syns det er litt kjedelig. Og jeg liker så godt den med scampi og ris og den med laks og ris. Risen gjør så mye, syns jeg. Jeg savner faktisk ris mer enn noe annet. Ååå, er så lei denne maten. Men vil jo bli tynnere. Cocosaen min står i skapet. Prøver å spise en skje rent, god ettersmak, men så mye fettsmak også. Noen tips til hva jeg kan bruke den til? Hadde den i smoothie med bringbær og jordbær, men syns ikke det var såå digg. Cocosa te er uaktuelt, smakte jo fett vann....

Superteddy 22-04-10 22:10

Elinee: Hva med å lage sånne godiser med cocosa, kakao og kanskje litt søtning? (aner ikke jeg, har bare sett noen som lager sånne... :rolleyes:)

pheona 22-04-10 22:35

Wevi.. Spiste du brød erstatninger før påske?
Samboern min føler at brøderstatninger er partystoppere for hans del... kanskje det er det for deg og? bare et forslag :)

litt sånn på sidelinjen...
Det er HELT vanlig å få en stopp i vektnedgangen omtrent på dette tidspunktet i dietten.. Så de ter nok bare å holde linja og stick with it! Så kommer vi nok over kneika alle sammen!!!

I morgen reiser jeg til England.. er suuuper spent! Driver å pakker nå... og har allerede fått reisemage(express-slanking)!

Elinee 22-04-10 23:04

Goood tur! Jeg vil også ut og reise. Men skal snart til Paris med sambo, så får vente...
Jeg har ikke spist en eneste grønnsak i dag, slår nok negativt ut på vekta i morgen, men ORKER IKKE SÅ JÆVLA MANGE FORBEREDELSER. No more koking tonight!

wevi 22-04-10 23:52

Har også litt problemer med å få i mæ cocosaen. :) Prøvde den i te å det var fabelaktig motbydelig. Minnet mæ om noe greier en kjæreste drakk for å rense systemet før han sku undersøkes med kamera opp i .....

Trur æ spiste litt knekkebrød før påske også, men ikke så ivrig som no. Er så deilig å lettvindt å slippe å forberede så mye stadig vekk. :) Har tenkt tanken æ også, men det er så mange ting som kan stoppe oss. Bare mæ som er forvirra? Noen ligger unna kunstig søtning, noen meieriprodukter, brøderstatninger osv.. Da blir det litt lite spennende igjen i lengden trur æ. :)
Har egentlig bestemt mæ for å bare fortsette å spise riktig og ikke veie mæ på ei stund eller tenke så mye på det. Blir litt kokko i nøtta iblant føle æ. Har ikke vært ute av ketose en eneste dag siden før påske, så det må no vel løsne en dag. :)

God tur til England!!

Superteddy 23-04-10 09:21

Hva om du prøver det microbrødet da Wevi? Der er det jo bare nøtter, linfrø, egg og smør. :) kan lage masse av det "melet" og bare steke nytt i microen hver dag. ;) Er jo mer fett i det også, i tilfelle du får i deg litt lite fett om dagen. :)

Jeg er så sykt støl akkurat nå... Begynte på 30 days shred i går morres og var en tur på treningssenteret og trente styrke for full fres i tillegg i går kveld... Teit ja!! Helt vrak i hele kroppen, så blir spennende å se om jeg greier dag 2 av shred`en nå etterpå... :p Vekta var ikke så ille i dag da, selv om jeg er støl som fy! 100 gram over laveste måling, så jeg er optimistisk! :D

wevi 23-04-10 11:13

Har prøvd å søke på microbrød, men æ tipper det har et annet navn i oppskriften. :D Noen som husker hva det het, eller husker oppskriften? Kan gjerne prøve det.

slektskap 23-04-10 11:19

Gleder meg til helg! :D Lite planer, huset er rent og tenker jeg får litt hobbytid.
Håper å få tid til å prøve litt oppskrifter og planlegge måltidene for neste uke også. Jeg liker planlegging, men er ikke så flink til å følge de alltid... :o

Shoppet et par nye plagg igår, gleder meg til de kommer i posten!

65kgmamma=perfekt 23-04-10 11:26

Wevi: Tipper det er dette brødet :)

Superteddy 23-04-10 16:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt (Innlegg 866521)
Wevi: Tipper det er dette brødet :)

JA! Det er det! :D Jeg brukte 20 gram mandler, 20 gram paranøtter og en god dæsj linfrø. Det ble hvertfall meget bra! ;)

Namba 23-04-10 16:50

Jeg har enda ikke fått motet meg opp til å bake knekkebrødene (siden jeg er dritlei matlaging og er bra sikker på at det ikke faller i smak), men i dag skal jeg prøve å lage oopsier. Jeg har kjøpt inn kjøttdeig og skal prøve å bruke dem til hjemmelagde hamburgere, kremt, bacon cheese burgere.:D Her må vi lesse på der vi kan.;) Jeg håper det ikke smaker omelett! Jeg kjøpte inn burgere og -brød til mannen også og han har bestemt seg for å grille burgere i kveld. Spørs om jeg sender med han mine ut også, for grillet burger er kjempegodt (selv om det er litt mindre fett). Undres hva slags dressing jeg skal bruke. Her må det tenkes. Kom gjerne med tips.

65kgmamma=perfekt 23-04-10 17:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Namba (Innlegg 866694)
Jeg har enda ikke fått motet meg opp til å bake knekkebrødene (siden jeg er dritlei matlaging og er bra sikker på at det ikke faller i smak), men i dag skal jeg prøve å lage oopsier. Jeg har kjøpt inn kjøttdeig og skal prøve å bruke dem til hjemmelagde hamburgere, kremt, bacon cheese burgere.:D Her må vi lesse på der vi kan.;) Jeg håper det ikke smaker omelett! Jeg kjøpte inn burgere og -brød til mannen også og han har bestemt seg for å grille burgere i kveld. Spørs om jeg sender med han mine ut også, for grillet burger er kjempegodt (selv om det er litt mindre fett). Undres hva slags dressing jeg skal bruke. Her må det tenkes. Kom gjerne med tips.

Jeg lagde oppsier i går, men det ble ikke vellykka gitt :p Jeg rørte for mye når jeg blandet eggehvit og ost og eggeplommene! Være forsiktig! Det ble bare en tynn røre som ikke hevet seg!:eek: Men er nok å bare blande det forsiktig!
Smaken var vel ok, men tipper det blir bedre med luftige Oopsier enn flate og stive pannekakeOopsier!

Lykke til! :D Håper det går bedre med deg ;)

65kgmamma=perfekt 23-04-10 17:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Namba (Innlegg 866694)
Undres hva slags dressing jeg skal bruke. Her må det tenkes. Kom gjerne med tips.

Rømme?? Det bruker jeg ;)

StegforSteg 23-04-10 17:31

Ah - salig fredag :D

Hva er planene da damer for denne kvelden?

Myrull 23-04-10 17:44

Jeg har laget mye oopsie å jeg blander bare alt sammen jeg å har i litt fiberhusk å litt ekstra bakepulver. :p
Drev å pisket eggehvitene osv...men jeg synes ikke det er noe stor forskjell. :)

Kvelden min går med på å pleie en skikkelig farrang syk 7 åring å sikkert en dupp etter vert.
har vert oppe med datteren min siden 04.30 i natt :rolleyes:

StegforSteg 23-04-10 17:48

Ah Myrull - vi hadde det natt til torsdag. Lillemor på 4 fyllte senga si hun....

65kgmamma=perfekt 23-04-10 17:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Myrull (Innlegg 866725)
Jeg har laget mye oopsie å jeg blander bare alt sammen jeg å har i litt fiberhusk å litt ekstra bakepulver. :p
Drev å pisket eggehvitene osv...men jeg synes ikke det er noe stor forskjell. :)

Kvelden min går med på å pleie en skikkelig farrang syk 7 åring å sikkert en dupp etter vert.
har vert oppe med datteren min siden 04.30 i natt :rolleyes:

Ahh .. Da skal jeg prøve det neste gang ;)

Jeg skal ha en vennine på besøk. Skulle egentlig drikke vin og kose oss.. Men ho er nett begynt på GR så ho kan ikke drikke så mye!!:eek: Hihi..*ler litt ondskapsfullt* Thihi!! Har prøvd å få henne over på lavkarbo, men det var visst litt mye styr.. Men hvis el når ho feiler på GR skulle ho på lavkarbo :)

StegforSteg 23-04-10 18:01

Jeg skal aldri tilbake til et GR kosthold igjen hvertfall - jeg hater å veie maten min :ja:

Ana 23-04-10 18:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 866738)
Jeg skal aldri tilbake til et GR kosthold igjen hvertfall - jeg hater å veie maten min :ja:

Jeg og!

Her skal vi lage oss indisk snart, det og rødvin til Nytt på nytt blir deilig.

StegforSteg 23-04-10 18:48

Jeg gleder meg også til å få barna i seng, krype oppi sofaen og nyte et glass rødvin og stillhet <3

Elinee 23-04-10 23:52

Åå, dere er så flinke bakedamer! Jeg orker ikek lage en dritt, så mye styr. Jeg begynner ikke å tenke på å lage maten før jeg er for sulten til å orke å styre med masse. Jeg burde lage ferdig masse porsjoner med ting og ha i kjøleskaper, men det tenker jeg alltid, og blir aldri noe av. Skjerpings...
I morgen skal jeg i bursdag, så får se om vekta blir klikko i tre uker igjen etter det. Men drikker jo bare lavkarbo øl, skjønner ikke hvorfor den må være så slem mot meg!!

slektskap 24-04-10 00:16

Ah... Tre (:eek:) strake timer i sofaen etter ungene omsider var iseng - ganske deilig siden det er fridag i morgen.

Og Elinee: du ligger jo miiilevidt foran (de fleste av) oss andre likevel, så om du stopper opp litt så...:p:D

Jeg har "skeiet ut" med lavkarbokosen min: mascarponekrem (mykost å regne) med en teskje fløte, litt Splenda, øko-kakaopulver, kanel og bittelitt cayennepepper! NAM!!! Bedre enn all verdens iskrem osv...:D

Mona_K 24-04-10 00:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wevi (Innlegg 866047)
nei hoff.. no e det vanskelig å holde motet oppe. kommer nok ikke til å sprekke, men æ går jo ikke ned.. å no har æ gått opp 500 gram på toppen. Har mensen, men har aldri gått opp under mensen før.. Nei no e geipen langt nede merke æ. Tanken på at dette blir enda en kur som ikke hjelper mæ lurer i bakgrunnen. Å det e veldig synd fordi æ føler mæ i kjempeform etter å ha begynt med lavkarbo. Men et lite lyspunkt e at æ IKKE har kviser denne gangen. Pleier å se ut som en fjortis når tande rød er her vanligvis, men nå har æ rene babyhuden. :)

Lurer litt på om æ får i mæ nok fett.. Merker at alt det fettet e vanskelig å bli kompis med. :D Har kjøpt cocosa men har ikke funnet noen måte å få det i mæ på. ;)

Uff nei ikke lett å holde motivasionen oppe altid.. når det koemmer til cocosa syns jeg der er kjempegodt å lage meg en kjøttdeig wok der jeg bruker salt pepper og en del karri (mest karri) så har jeg oppi en tsjei el sjei med cocosa =) smaker godt og eksotisk;)

Mona_K 24-04-10 02:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elinee (Innlegg 866386)
Goood tur! Jeg vil også ut og reise. Men skal snart til Paris med sambo, så får vente...
Jeg har ikke spist en eneste grønnsak i dag, slår nok negativt ut på vekta i morgen, men ORKER IKKE SÅ JÆVLA MANGE FORBEREDELSER. No more koking tonight!

Av alt jeg spiser er det jo grønnsaker som inneholder mest karbo.. Gjør sikert ikke noe at du skippet det i dag =)

StegforSteg 24-04-10 06:56

God morgen damer :D

Sola skinner og det er blå himmel her :heia: Jeg tar med meg barna og drar til en venninde i dag tenker jeg....Hun har terasse - så da kan vi sitte ut der og kanskje få litt farge :D Barna kan løpe rundt og leke - ja det er et paradis for oss som bor midt i sentrum i en 3 roms :)

Lillemor drukna jo vekta mi i går - så vi må innom biltema å kjøpe ny vekt :p Har jo hatt veiefri uke - og slitt med å komme i ketose igjen etter en høykarbo helg forige helg. Har fremdeles ikke utslag på stix, men har hodepinen og ånden - så jeg stoler mer på det enn stixene ;)

wevi 24-04-10 10:53

Ja mona, æ tenkte æ kunne bruke den i gryter og sånt. :) Å så så æ noen som lager godis med cocosaen. Det tenkte æ at æ kunne prøve. Æ bruke jo allerede ville mengder med meierismør i middagsmaten, så det hadde vel vært greit å få i seg mere fett til andre tider på dagen også.

Men nå har æ ivertfall gått helt tilbake til scratch. Masse grønnsaker og egg og ikke så mye knekkebrød og eksperimentering med andre ting. :) Prøvde forresten det microbrødet. Det var godt, men æ likte knekkebrødet bedre, så når æ no en gang i blandt tar mæ en brødbit, så trur æ at æ tar et knekkebrød. Har jo allerede en boks som står klar med ferdige.

Men som sagt... Klar innskjerping på cola zero og brøderstatninger. :) I går skar æ opp masse forskjellige grønnsaker og stekte dem i smør og hadde salat ved siden av. Oppå toppen hadde æ en genial bearnaisesaus æ har funnet i Sverige. 0,5 kh. :D:sikle:

wevi 24-04-10 11:04

Trur forresten at æ e blitt litt strammere i kroppen. Kan liksom merke det litt på klærne, selv om vekta ikke henger med. DET va god motivasjon det. :D Å så sa gubben at han kunne se litt på mæ at æ går ned.. vet ikke om han sa det for å være snill, men det hjalp no fælt. ;)

Nå skal æ ut å trene litt med mine vovvover og kose mæ i finværet! Håper alle her får en fortreffelig lørdag! Og i mårra skal æ kjøre til Skarnes å plukke ut en valp som æ skal hente om en måned.:spent: Gleder mæ stort! *stor og glad klem til alle her, fra wevi som har hatt en tøff uke, men som nå er på topp igjen!!*:heia:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.