![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg trenger tips om en fin skiløype i Oslo-området (nord-/øst-/lillomarka, evt Bærum) som er grei for litt sånn nybegynner. Helst ikke så mange bakker, og hvertfall ikke i starten :_plystre:
|
Går det an å bruke windows live messenger på Linux? Spør på vegne av ei venninne.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
PC-en hennes havarerte fullstendig med supervirusinfeksjon, og ettersom den er kjøpt ferdig innstallert på jobben til faren hennes, som han ikke jobber på lenger, og det ikke finnes noen mulighet for å legge det inn på nytt lovlig, så måtte pc-wizard-kompisen min rett og slett legge inn linux, gitt. Men hun slipper i det minste mer virus. |
Sitat:
|
Hehe, nei, det er hva jeg har hørt også. Mener Nannah sa noe om noen på Youngstorget som selger skikkelig gode polske (tror jeg det var ?!) pølser med rent kjøtt, og at de ikke var så innmari dyre. Men jeg kan ikke forestille meg at noen selger noe i boder i denne kulda.
|
Hvis du gidder ta trikken opp til Torhov så skal jo Strøm-Larsen ha bra utvalg. De er sånn midt på treet prismessig tror jeg.
|
Sitat:
Og Torshov er jo knapt ti minutter å gå! |
"Gutta på Haugen" har kanllgode pølser fra Idsø (tror jeg de het) og har under 1 karb pr. 100 g!!
Som sagt kanllgod - men ikke helt billig..... |
Hei!
Er helt ny i "gamet" med lavkarbo mat. Det jeg nå lurer på er: Dersom jeg har hatt en sprekk(...klarte ikke å motstå Quality Streeten fra jula:(), bør jeg da være mer foriktig med fet mat i dag? Vil fet mat da legge seg rett på ribba i og med jeg ikke har hatt stabilt blodsukker? Hva gjør jeg? Åhh, er noe dritt når man har spist så mye sjokolade ijula at kroppen har blitt vant med sin daglige dose... det var jo ikke særlig godt engang...arrrrg!!! |
Jeg ser at tørr vin ikke har så mye karbohydrater men den har jo til gjengjeld endel kalorier...Vil det ødelegge veldig for lavkarbo-dietten om jeg drikke vin i helgene? Går det an å ta seg et glass vin i ukedagene uten at dette skal ødelegge noe eller bør jeg være veldig påpasselig med alkohol?
God helg og skål :) |
Hei
Jeg tror kanskje at melkeprodukter er partystopper for meg, så kutter det ut nå. Men så så jeg laktosefri fløte fra Tine - er det noen her som vet om det er OK eller partystopper sånn som vanlig fløte? (Huff, merker alt at magen oppfører seg bedre - bare to dager etter fløte-kutt... lite lysten på å konkludere at jeg må ligge lavt på fløten..) |
Kan man hakke mandler med stavmixer?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Eg knuser alltid nøtter av forskjellig slag til brødlaging med stavmiksaren. Men då med den boksegreia med lok som fylgjer med stavmiksaren min. Det funkar fint, men prøver du berre med stavmiksaren så må du rekne med at det flyg litt veggimellom!
Min Braun stavmiksar er forresten det beste kjøpet eg gjorde i 2009 trur eg. Den har eg ståande på kjøkenbenken heile tida, den er i bruk dagleg. |
Sitat:
Lykke til!:heia: |
Sitat:
Det er anbefalt å holde seg unna alkohol de første 6 ukene i hvert fall og jeg ville drukket minst mulig (kanskje bare ved spesielle anledninger) ellers også! Det finnes lister her inne over viner med lite restsukker. Man kan jo i hvert fall prøve å holde seg til dem! |
Etter at jeg kjøpe Ketolyse sine egne Magnesiumtabletter har leggkrampene kommet tilbake. I følge anbefalingen på pakningen er døgndosen 1 tab. Jeg tar de som forskrevet på kvelden.
Er det noen som vet om det er ok å øke dosen til 2 tab pr døgn ? Eller er det noe annet jeg kan gjøre for at krampene skal forsvinne ? Det er nesten blitt slik at jeg gruer for å legge meg på kvelden på grunn av dette, helt pyton. Håper noe kan hjelpe meg. |
Ikke noe problem å ta to istedet for en, jeg har kjøpt noen med litt større dose enn de fra ketolyse, og tar to. De fra ketolyse ble litt svake for meg.
|
Ja ta gjerne dobbel dose. :ja: Det kan også være lurt i dagen før menstrasjon også, viss man er plaget med smerter.
|
Jeg tar 600mg magnseium hver kveld, så du kan nok ta mer enn en av ketolyse- tablettene.
Ketolysetablettene inneholder kun 200mg magnesium, så kan du gå på apoteket og kjøpe de som inneholder 300mg magnesium og ta en ved siden av! Sitat:
|
Takk og takk til dere for kjappe svar:klem: Dosen vil bli økt allerede fra i kveld.
|
Er det noen som vet om det er karber i servelat og evt. hvor mye?
Veldig sjeldent jeg spiser det, men nå fikk jeg et akkut behov, og embalasjen var kasta så jeg får ikke sjekk. Dør sikker ikke av 3 skiver, men greit å hvite:) |
|
Snakk om å være bevistløs, jeg tenkte ikke på å se der engang.
Takk for at du tenker for meg:D |
Sitat:
|
Tre skiver servelat veier jo ikke så mye, så om behovet er akutt, så ville jeg spist det med god samvittghet ;)
|
Jeg spiste tre skiver, det var bare det at plutselig begynte å tenke på hvor mange karber det var:D
|
Jeg lurer på om det er flere enn meg som sliter med en villstyrig menstruasjon? Jeg har vært mer eller mindre i ketose siden september, og mensen har vært en trofast (u)venn omtrent siden. Jeg har kanskje gått 2-3 uker uten, deretter dukker den opp igjen, for så å vare i flere uker. Nå har jeg hatt den i to og en halv uke, sist var det faktisk 5 uker, i varierende styrke da! Legen kunne ikke si at noe var galt, "sånn er bare kroppen innimellom". Men ikke min, den har alltid vært helt i vater når det gjelder mensen. Jeg skjønner at ketosen kanskje kan få hormonene litt på villspor, men såååå mye da? Er det andre som har hatt det på samme måte? Jeg er skikkelig lei nå....
|
Ja, vet det er flere med det problemet, og det ligger flere tråder hvor det er diskutert ute i forumet :ja:
|
Ja, jeg har lest noen flere innlegg her som gjelder det samme. Det er bare det at jeg blir så frustrert, og ville ha litt "sympati", hehe. Neida, skjønner at det er normalt, men mensen må da stabilisere seg snart. Jeg mener, etter 4 mnd burde vel kroppen ha skjønt det liksom!?
|
Min menstruasjon stabiliserte seg etter ca 10 - 11 mnd på lavkarbo (ketolyse)
|
JAda - det funka supert å hakke mandler med stavmixer!!!
|
Næh.. Min kropp oppførte seg nesten "normalt" (dvs til meg å være), før jeg nå fikk mens etter bare to ukers opphold. Normalt har jeg 4-6 uker imellom. Og det etter tre måneder i ketose.. :p
|
Sitat:
Sitat:
|
Såpass ja, så lenge... Jaja, det får vel være greit, håper det er fordi ting blir bedre i kroppen min. Har vel innsett det nå. Men 5 uker med mensen er ikke noe jeg unner noen...;)
Skal forresten til legen og ta nye blodprøver på tirsdag, så da får jeg i alle fall sjekket at alt er i orden. Satser på det!! |
Nå har jeg sittet en times tid og kost meg med denne tråden. Elsker den :D Så må bare abb, kommer nok noen spm etterhvert ;)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31. |