![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Stekt laks med fløtekokt blomkålmos og smørdampede brokkolitopper.
|
Har akkurat spist blomkål, purre, hvitløk og skinke kokt i fløte. Lettvint og nam!
|
Hadde rester fra bayonneskinka i går og lagde meg en kraftig ostesaus som jeg hadde til. Som tilbehør hadde jeg blomkål og brokkoli....
|
I dag har vi hatt kreolske kjøttkaker http://forum.lavkarbo.no/picture.php...092248&thumb=1
|
Sitat:
Her blir det i dag indrefilet steikt i smør, brekkbønner med bacon og bearnaisesaus. |
Sitat:
|
Grillstads hvitløk bratwurst (hade helt glemt de! :_oy:) med brokkolimos og parmesanstrø :sikle:
|
I dag hadde jeg squash-tagliatelle med carbonarasaus (oppskrift fra forumet). Det var helt syyyyyyyyyykt godt og blir nok laget flere ganger! Alle i huset var skikkelig misunnelige:) Alle ungene smakte også og syns det var knallgodt, så neste gang blir det nok dette på dem også i stedet for vanlig pasta.
|
1 Vedlegg
Jeg lagde minipizza med bunn laget av taffelost til familien. Har bare ett smalt bord på kjøkkenøya mi, men det funker til fire stk i blant det også.
|
Ica Maxi hadde tilbud på grilla ribbe, og siden jeg måtte spise på veien mellom ting passet det genialt med salat og litt remulade til :ja:
|
Lunch: På jobben hadde de i dag torsk med smør, revet gulerot og potet, jeg byttet ut potetene med litt fetaost og tok litt gulrot.
Middag: Stekt laks med wokgrønnsaker (frossent, ca 250G, 4,8carb pr 100) :) |
I dag ble det Kjøttdeig stroganoff med blomkålmos og rosenkål.
|
Ovnsstekt kyllingfilet med ost på toppen. Tilbehør var champinong, minimais, blomkål og brokkoli. "Saus" ble smøret som er igjen i forma sammen med kyllingen.....
Dette er en av favorittene mine.... |
I dag spiste jeg en kotelett, litt dampet brokkoli.blomkål og brekkbønner. Kjæresten hadde pommes frites ved siden av, og jeg var veldig flink og tok ikke en eneste bit!:)
|
Spiste isets blomkålstappe med baconbiter i. Også ødela jeg det med cheddarost:D Hadde vært sååå godt uten.
|
I dag skal jeg lage laksefileter med blåmuggostsaus og spinatstuing.
|
I dag ble det svinwok (med brokkoli,blomkål, gulrøtter og bambusskudd) med soyasaus. Kjempegodt :)
|
Idag hadde jeg noe a'la http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29946 bare min egen versjon.
|
|
Osteskjell! Så lurt! Hvordan gjør du det? Ferdig skivet ost i muffinsform? *tipper*
|
Sitat:
Hvelv en kopp, ta på bakepapir og legg en skive med skivet ost oppå. Når den smelter, så får den skjellform. |
Sitat:
|
I dag skal jeg lage tacosuppe=) Blir vel helt enkelt med hjemmelaget tacokrydder, kjøttdeig og løk.. Mannen har bestilt seg pannekaker :o
|
Stekt kyllingfilet med fløtesurrede grønsaker
|
Pasta med hjemmelaget tomatsaus med bønner.
Jeg tok strimlet squash, de andre fullkornspasta. Saus: løk, sopp, squash, hvitløk, olje, oregano, tomat (sånn mosa/kremet), litt fløte som søtning, salt og pepper -> koke en stund. Og fant blandet feldsalat/div, så ble mozarella, cherrytomat, avocado, agurk, ved siden av. |
Tacosalat med ostechips-nachos og hjemmelaget guacamole :sikle:
|
Skreien er komen til Belgia! Hurra! Så i kveld blir det skrei (truleg trekt i saltvatn, eller kanskje steikt, får sjå kva det blir til) med blomkålstappe og sandefjordsmør til. Nam!
|
I dag blir det noe kjøttgreier.. Aner ikke hva slags kjøtt det er.. det er noe røde biffgreier hvertfall. Også fløtestuet rosenkål.
|
I dag skal vi kose oss med laksekarbonader, agurksalat og blomkålmos :D
|
Smårettskinke i fløte/ostesaus, med blomkål. Et kokt egg til. Nam, nam
|
kylligvinger med Norzoladip, plukkegrønnsaker og oliven med fetaost:sikle:
|
hamburger fra Jacobs som inneholder 0 Karbo, med Blå castello på toppen
Brokkoli og blomkål mos med fløte |
Mørbradbiff (Halal til og med :D), med brokkoli med ost. Bernaisse til sambo og majonesdressing til meg.
|
Suppe med kjøttdeig, purre, sopp, kinakål og hvitløk. Mmm.
|
Sitat:
|
Jeg skal gå og lage taco nå. Jeg stod opp ca kl 15, men var ikke sulten før ca kl 20. Og begynner å bli litt sulten nå, så nå blir det middag.
|
Hvordan lager man fløtestuet rosenkål?
Vi skal ha taco til middag i kveld - barnas favoritt! |
laks med stekte, kryddra grønnsaker (løk, sopp, squash og paprika) og sandefjordsmør.. mmm :)
|
Var på ferskkjøtt og løksaus hos mamma og pappa. I dag var første gangen siden jeg startet at jeg savnet noe - jeg kunne nemlig kjenne løksausen i munnen. Men det gikk fort over da heldigvis :) Spiste kjøtt og brokoli. Men det var tydelig at det var altfor lite fett i det - for jeg var sulten igjen etter en time....
|
Idag hadde jeg ost-lasagne med salat og rømme, mens snuppa hadde "vanlig" lasagne med salat. Restene blir spist til kvelds, da får vi besøk av søstera mi, som er veldig spent på oste-lasagne ;)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38. |