![]() |
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Jeg bøyer meg i støvet og virkelig beundrer alle dere som klarer denne dietten. Jeg er rett og slett ikke sterk nok, så jeg bare jukser. Dette er det værste jeg har vært med på noen gang. Over alt er det god mat og ting jeg har lyst på. Å lage middag for familien er tortur og jeg har vært konstant sjokoladelysten. Jeg klarer meg ikke uten middag og kjøtt, så derfor har det vært langt fra fase1!!! Men fra i dag SKAL jeg prøve å bare holde meg til produktene. Ikke mer skinkebiter, ost og cola zero!
Noe positivt da er at jeg er tilbake i jobb etter å ha hatt fri i noen dager. Tror det ble for mye for meg å gå hjemme. Tenkte bare på mat. Idag har jeg jobbet non-stop og funnet ut at livet på ED er ikke så aller værst allikevel (det kan nok føles ut som jeg endelig har et lite ketose-kick!) Er det forresten noen som vet hva som er forskjellen på cola light og cola zero? (Ikke det at jeg skal drikke det mer, men lurer bare litt på om det er noen der ute som vet hva forskjellen er). Ha en god kveld alle sammen! |
Det er beintøft, men jeg er heldigvis fryktelig sta.
Og jeg er sikker på at du klarer det du og. Tenk at sommeren og bikini'n kun er få måneder unna, men heldigvis er det lenge nok til at vi faktisk kan rekke å gjøre en forskjell til da. :D Forskjellen på Cola Light og Cola Zero er at Cola Light er søtet med sucralose mens Zeroen er søtet med aspartam. Sucralose er mer gunstig, uten at jeg husker hvorfor. Nå har jeg spist Creme Brulee og sitter her passe kvalm og med diarè mage. :o Spiste den mens den fortsatt var lunka, men den skal nok få bli kald neste gang ja. Syns smaken var helt grei, på grensa til god. Syns den var bedre enn sjokolade puddingen i allefall. :) |
Hei folkens!
I dag har jeg stekt opp 4 kilo kjøttdeig, delte opp i 150 grams poser, men så kom jeg til å tenke på, kjøttdeigen veier jo mer før den er stekt... så da blir det kanskje mye å spise 150 g ferdigstekt? forbereder meg til fase 2:o |
Sitat:
jeg sliter med en del luft av denne mate jeg da :o |
Sitat:
|
hehe,,,, skremmer mest meg sjøl jeg... ikke vant til dette etter så mange år på lavkarbo :rolleyes:
helt tydelig søtstoffet i produktene som gjør dette! PS: har du sett på suppa til Gerd? |
Prøvde creme bruleen igjen i dag, og jeg ble like kvalm i dag så den gir jeg bare opp.
De første skjeene er helt greie, men jo lengre ned i bollen jeg kommer jo mer kvalm blir jeg. Nå har jeg stekt opp 8 porsjoner brownies og lagt 7 av de i fryseren. Utrolig kjekt å ha det klart, så takk for tips Distrea! :) Ellers spiser jeg to porsjoner sjokofrokost om dagen, og om jeg ikke finner noe annet som frister blir det kanskje tre og. :o Ketosen har nok slått inn for fullt (stix har vist at jeg har vært i ketose siden dag 2-3), for i dag er jeg ikke særlig fysen og maten byr mer imot. Skal gi sjokolade puddingen en sjanse til om noen dager, men regner med at den ikke har blitt veldig mye bedre. Woket en del grønnsaker og spiste til middag, det var kjempegodt. Men vet dere om kikkoman soyasaus er greit en liten teskje? Går det som krydder eller er det fy-fy? Er heldigvis ikke veldig plaget med luft, men så er magen min godt vant med søtstoffer og da. :o |
Tror du får kjøpt kikkoman soyasaus uten sukker, den med grønn kork. :ja:
|
Da skal jeg se etter den. Takk for tipset. :)
|
Sitat:
Jeg har også laget mat til fryser i kveld, men det er helt unevnelig her på Eurobabbel.. pst...hvisker: laget Skaldemans Fakirbiffer.. planlegger å fyre opp et fettbål snart, selv om jeg i bunn og grunn ikke tror at jeg får det til.. Ellers så har ED-maten dessverre satt seg fast, og jeg må ha en pause. Er møkk lei etter mer enn 3 måneder og synes det er kjedelig å stå stille så lenge. |
Sitat:
Helt forståelig Dilly-vennen! jeg gikk skaldemann en stund, men det funka visst ikke. Men første gang jeg gikk Atkins, levde jeg nok mer skaldeman og gikk bra ned i vekt! Tror dette kan funke jeg, men prøv å ikke veie deg første to ukene, for det blir litt omstilling for kroppen. Men du må ikke bli borte for oss da... kan snakke litt skaldeman også vi, det er jo MER min bane ;) |
Du kan jo alltids ha litt søte produkter til slitsomme dager på skaldemann hvor du har lyst på noe annet... ta i bruk alle triks ;)
|
Sitat:
http://www.cosgan.de/images/midi/haushalt/b030.gif sitter her og babler jeg :) det er jo her de koselige folkene sitter. Er jo så spent på å følge dere gjennom fase 1 og 2. Kanskje jeg starter på nytt igjen litt senere, for det var gøy med begynnelsen i fase 1. Da forsvant noen kilo, men så ble det stopp. |
Håper ikke jeg skla ta en Dilly-reprise!
også håper jeg at du skal ta reprise av mitt første møte med Atkins :klem: håper det løsnsr for deg... og tenk nå skal du SPISE god mat igjen! Uansett tror jeg ikke du vil gå opp, så da er det tross alt bedre å spise god mat når man holder vekta stabil ;) Så du tilbudet mitt i prikken? |
si fra hvis det er noen produkter dere ikke liker og vil selge til meg. :ja:
|
ser ut som de fleste klarer det meste uten om supper og jordbærdessert. Like ganer kan man si :p ELLER de produktene ER virkelig uspiselige :rolleyes::confused:
|
Hehe, pussig at ingen liker den nydelige jordbærdesserten, den er jo himmelsk. :lol:
Men hvis man lager den med 2 dl melk, masse isbiter og tar i blenderen, så går den greit ned. :erfaring: :ja: |
ja, funker det :ja:
|
Jeg har foreløpig 3 creme brulee jeg ikke kommer til å bruke selv, og 4 poser varm sjokolade om jeg ikke husker helt feil.
Tror det blir en del kyllingsupper og, og muligens et par poser sjokoladepudding. Tenkte jeg skulle gi puddingen en sjanse til etterhvert før jeg bestemmer meg helt. Jeg spiser sjokofrokost, brownies og barer. Det andre byr meg mer eller mindre imot. Blir litt ensidig i lengden, men det går. Til middag har jeg i dag for andre dag på rad woket masse grønnaker, og det er bare himmelsk. Blir utrolig godt om en 3 ukers tid når jeg kan ha litt kjøtt i woken og. :D Browniesene ble utrolig mye bedre når jeg stekte de litt mindre, kjempegode. Dilly: Lykke til med Skaldemans. Håper det setter fart hos deg, skjønner godt at du er møkklei. :klem: |
Sitat:
Skaldeman og skaldeman... er ikke sikker, er i tenkeboks. Men i dag har jeg bare spist fakirpudding.. og det har gått greit uten utskeielser. Tør ikke riktig å håpe for mye ennå, tenke litt til mens dere holder på her inne. Skjønner veldig godt at enkelte ED-produkter blir stadig vanskeligere å få lyst på. Selv likte jeg veldig godt både sjokotingene og pannekakene, men det andre måtte jeg gi en pause. |
Fakirpudding ? hva er det?
Jeg har spist sjokopudding til kvelds, syns den er helt grei jeg, kos... men ikke mat, som jeg har sagt før, den metter like mye som ett halvt glass vann :p |
Sitat:
Brownies blir mye bedre når de er halvstekte og litt rennende inni ja. Må helst spises helt varme :ja: Fikk tips om å steke de i vaffeljernet også, men da blir de helt sprø og tørre, men ble godt på et vis det også. |
Jeg har tenkt litt på å blande pannekake og brownie også jeg. Skal prøve når jeg får nye produkter. Sjokkisvaffler kanskje :rolleyes:
|
Sitat:
|
Sitat:
Skaldemans fakirbiff -pudding |
Sitat:
|
Sitat:
kan du ikke lve sånn ett par uker og se hva som skjer? Du har ingen ting å tape... annet enn vekt :p Kan jo virke! Virker det ikke så kanskje du får en ny giv for ED. :klem: |
Heia alle sammen:)
Back in the house! Har hatt ei fin uke, men aldeles katastrofalt med mat og sånn, jeg tror jeg ga opp på dag tre eller noe, når hovedingrediensen i nok et måltid var brød og brød og brød... huff! Har spist brød, pizza (dollypizza når vi landa idag) pasta, ris, og til og med litt sukker i kaffen og en is i går! De siste dagene har jeg gitt blaffen, spist det jeg har hatt lyst på og sånn i det hele tatt skeia ut. Har følelsen av å ha lagt på meg fire kilo på ei uke... Skal veie meg i morgen tidlig, det blir spennende (og sikkert dødskjipt)... Men nå er det skjerpings, og det kommer nok til å føles bra! Og seriøst, verken pizza eller ris smaker så godt som jeg syns jeg husker det... Og brød til frokost er oppskrytt! Vi trenger jo ikke sånt! :) |
:klem: velkommen hjem :blomster.
du har kosa deg ja, fint det! så er det nu giv nå. Du er jo en ED mester så dette går fint! jeg er enig når det gjelder brød og ris. OPPSKRYTT, det trenger vi ikke. men pizza... det syns jeg er kjempe godt hver gang jeg "skeiver" ut (som datteren min kaller det. :p hvis jeg spiser brød, eller karber en dag... sier hun alltid. "næmen skeiver du ut mamma"... da er hun så søt :p |
Hei og hopp! Nå er jeg på min 11. dag :-) Det går helt greit men skjønner VELDIG GODT at du er lei Dilly. Vet ikke hvor lenge jeg holder ut på omelett og barer (pluss at jeg jukser til middag med kyllingfillet). Jeg som alle andre klarer ikke å få ned suppene. Sliter med sjokoladedrikken også. Prøver den varm, kald, med vann, med melk men ingenting hjelper. Har fortsatt til gode å drikke hele portionen. Jeg hadde den faktisk i ovnen med litt natron for å prøve å lage brownie men det ble veldig tørt.
Er det slik at vi bare kan kjøpe en viss mengde ED produkter? Slik at det blir den mengden legen satte opp? Eller kan jeg kaste suppene og bestille flere barer, brownie og pannekaker uten at jeg tar av fase II og III "kontoen"? Stå på alle sammen! |
Sitat:
Jeg liker heller ikke sjokodrikk, men jeg liker capucinoen, sjokofrokosten går, men siler ut korna, de byr meg i mot. Tror da vi kan bestille det vi vil, man går jo lei av produkter etterhvert også. :) |
Jeg liker heller ikke sjokodrikk, men jeg liker capucinoen, sjokofrokosten går, men siler ut korna, de byr meg i mot.
Tror da vi kan bestille det vi vil, man går jo lei av produkter etterhvert også. :)[/quote] Tusen takk for svar! Jeg tror jeg skal maile og få tak i noen nye produkter idag, så kanskje det kan få opp motivasjonen litt. Har du prøvd paellaen? |
Velkommen hjem igjen Indi! :)
Håper vekta er like hyggelig mot deg som den var mot meg etter min ferietur som ble totalfiasko hva kostholdet angikk. Så er jeg gjennom første uke på ED fase 1, og resultatet ble 3,6 kg i minus. Det må vel være godkjent? Er fryktelig spent på kommende uke, det er nå fettforbrenningen starter. Håper så inderlig jeg fortsetter å gå ned i et greit tempo, er så redd for at det stopper opp... Ha en fin dag alle! Får gjøre meg klar for jobb. Er så utrolig trøtt om dagen, andre som lider av det samme? |
Gratulerer med flotte resultater Robyn! Jeg har også begynt min andre uke på ED. Jeg var veldig trøtt og sliten de første dagene men nå er jeg i full sving. Nesten litt mye av det gode. Føler at kroppen er i høygir. Jeg sover mer urolig og mindre enn vanlig. Tar du alle tilskuddene? Jeg har aldri spist så mye vitaminer og mineraler. Tror kanskje at det hjelper litt. Håper du blir bedre snart.
|
Da turte jeg veie meg... og den viser opp 3,1 kg, og det er altså på ei uke! Det viser bare hvor ille et vanlig kosthold er for meg. Jeg har spist rimelige mengder, men altså ikke tenkt på karber eller ikke karber, spist masse grønt og egentlig holdt meg til et ordinært kosthold... Som altså så definitivt ikke funker for meg!
Gubben har jo vært fornøyd da, endelig har jeg spist normalt, og vi har ikke vandret rundt for å leite etter restauranter som passer mitt kosthold, det er skikkelig pes! Men jeg er jo skikkelig skuffa da, selv om dette nok raser av igjen fort... forhåpentligvis... |
Slik er det for meg også, 3-4 kilo på en uke er helt vanlig, dessverre. :(
Men det som kommer fort på...osv...:heia: |
Velkommen hjem Indi! Trist å høre om vekten men det er vel kanskje mye vann også? Min erfaring er at sukker binder til seg mye vann. Jeg er sikker på at det går raskt av igjen.
|
Sitat:
Jeg har ikke tenkt å sutre lenge... Må bare litt liksom, mens jeg sitter her i stolen og tenker på at jeg burde gått på trening og sånn... Litt småsnufsen og feber, sov i 15 timer i strekk i natt, så trening får vente. Kommer nok sterkt tilbake! Litt morsomt... Min kjære, som nok er litt lei av lavkarbogreiene, og mener at det er bare å spise fornuftig, lavfett og lavkalori, sa i dag at nå skulle han skjerpe seg og spise lite, etter å ha vært vekke ei uke. Måtte jo si da at jeg tenker helt motsatt, jeg skal spise mye idag, men riktig! Så han får pasta med kylling, jeg skal ha en stor biff med masse grønnsaker. Gjett hvem som kommer til å se misunnelig på min tallerken??? :D Håper jo nå snart at han innser at jeg har rett... Han sier jo stadig vekk at så mye som jeg trener, ville jeg gått ned uansett. Denne uken har vist det motsatte. Har vært i bevegelse hver dag, fra en times joggeturer, sykkel på treningsstudio, 7-8 km tråkking... og det har sikkert hjulpet på forbrenningen, men det har altså ALT å si at maten er riktig. "Du er hva du spiser" er det teiteste utrykket jeg hører, men det er jo riktig da... |
Sitat:
Er møkk lei, jeg også, forøvrig.. cappucino til frokost og tidvis en brownie til kvelds, men jeg gafler heller i meg kjøttpålegg enn en bar. :rolleyes: |
Sikker like fort av igjen indi! skal hvertfall krysse fingrene for deg.
3,6 kilo på en uke. Robyn.... Det er mega bra syns jeg! Samme som jeg har gått ned på 2 uker og 2 dager... men hvem teller :p Håper da inderlig ikke det er snakk om ett visst antall produkter for da vil jeg en eller annegn gang gå tom.,,, men når jeg tenker på det. Dem vil tjene mest muli dem vil jeg tro og da er det dumt å begrense hvor mye man kan kjøpe;) Uansett skal jeg spørre når jeg skal til legen for å være sikker. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |