Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kanskje 16-08-11 21:59

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for utregning folkens :-)

Ser det er dyrt med lån ! Men må man så må man

Nerthus 16-08-11 22:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1183972)

2= Finnes det noen øvelse jeg kan gjøre for å minske plagene ved isijas?
Tenker på evt tøyning, strekking ol..

takker! :)

Som erfaren prolaps-med-isjias innehaver, og operert to ganger kan jeg vel bare si dette:
1) Finn en stilling som gir lite smerter og bruk denne innimellom for å hvile kroppen fra smerte-stress
2) Hold deg i lett aktivitet, gange i ulendt terreng er best

Vet ikke om du er diagnostert med årsak til isjias, er du det sies det at det ENTEN vil gå over av seg selv over tid, eller at du etterhvert må vurdere operasjon hvis det hemmer deg i hverdagen såpass at du blir sykmeldt over lengre tid.

Når det gjelder smertestillende har jeg forsøkt "alt" - og det som faktisk fungerer best er og spise ibux samtidig med paracet :) Fortetabletter fungerte aldri på meg. Dette er kvalitetssikret ved at faren min også gikk fra forte-tabletter til ibux/paracet blanding og dermed kunne fungere på jobb (bartender, stående over lengre tid).
Sjekk maksdosene på pakningene du får kjøpt på apoteket, evt spør - jeg vil ikke anbefale dosering her selv om det er nevnt i pakningsvedlegget :)

Husk at ibux også er betennelsesdempende, og kan avhjelpe om isjiasen skyldes betent vev i ryggen feks rundt en prolaps.

Er du ikke diagnostert, KAN isjiasopplevelsen skyldes stramme rumpe-muskler, og da vil uttøyning av disse musklene kunne avhjelpe.

:)

Grolla 16-08-11 22:48

Hei hei alle fra Tromsø.
Æ har laga ei gruppe på facebook som heite Lavkarbo Tromsø. Meld dokke rinn vesst dokker har løst :)

Catwoman 17-08-11 07:38

Hvorfor må ett voksent menneske på 40 år väre nervös for å reise til NAV?
Sier til meg sjöl at jeg er jo bare tåpelig, men föler meg liten som ei mus på det kontoret........... :o

Lillemy71 17-08-11 07:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1185204)
Takk for utregning folkens :-)

Ser det er dyrt med lån ! Men må man så må man

Jeg fikk billån fra Santander for jeg hadde ikke noe sikkerhet og det gav det billigste lånet for meg. De har en helt grei lånekalkulator der du legger inn lånebeløp og nedbetalingstid (de aller fleste banker har faktisk dette). Under terminbeløpet som blir oppgitt kan du klikke på "vis betalingsplan og betingelser" så får du frem hva som er renter og gebyrer.

Photobscura 17-08-11 09:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1185397)
Hvorfor må ett voksent menneske på 40 år väre nervös for å reise til NAV?
Sier til meg sjöl at jeg er jo bare tåpelig, men föler meg liten som ei mus på det kontoret........... :o

Jeg er vel også per definisjon voksen, men får nesten pustebesvær av å skulle gå på Nav, og jeg har vært gjennom MAAAANGE runder over flere år. De siste par gangene har jeg hatt med meg noen som jeg føler meg trygg på. Det har gjort ting mye lettere! Tror ikke dette er aldersbetinget, altså. Er man i en litt utsatt situasjon, så er Nav kjempeskummelt! Man er jo så avhengig av dem ... :o

Anarko 17-08-11 09:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1185441)
Jeg er vel også per definisjon voksen, men får nesten pustebesvær av å skulle gå på Nav, og jeg har vært gjennom MAAAANGE runder over flere år. De siste par gangene har jeg hatt med meg noen som jeg føler meg trygg på. Det har gjort ting mye lettere! Tror ikke dette er aldersbetinget, altså. Er man i en litt utsatt situasjon, så er Nav kjempeskummelt! Man er jo så avhengig av dem ... :o

De er litt skumle ja. Jeg pleier å tenke at jeg er skumlere, så tar jeg det som det kommer derifra. :)

Regret 17-08-11 13:19

Hvis man spiser noe og skriver det inn på diett.no for å kunne ha kontroll på karbene og at prosentene skal være riktige, men så kaster man opp like etter måltidet, skal man fortsatt regne at man har spist det man fylte inn like før allikevel? eller bør man trekke det ifra?

Kitt 17-08-11 14:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1185641)
Hvis man spiser noe og skriver det inn på diett.no for å kunne ha kontroll på karbene og at prosentene skal være riktige, men så kaster man opp like etter måltidet, skal man fortsatt regne at man har spist det man fylte inn like før allikevel? eller bør man trekke det ifra?

Kaster du opp innen en halv time, kan du nok trekke fra det måltidet. Noe opptak begynner allerede i munnhulen, men det er jo ikke stort!

Huldr 17-08-11 17:12

Sminkespørsmål: Jeg var og nappet brynene mine i dag, og hudpleieren tok på litt øyenbrynsfarge i pudderform, det ble fint, og hun brukte GloMinerals, men jeg lurer på om det er bra eller om jeg skal finne noe annet. Har lest at det er bismuth i GloMinerals, men finner ikke ut av om det gjelder øyenbrynfargen også (det skulle vel ikke ha så mye i øyenbrynfarge å gjøre egentlig :p). Er det bra? Noen som har råd & tips? :)

j88 17-08-11 17:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1185796)
Sminkespørsmål: Jeg var og nappet brynene mine i dag, og hudpleieren tok på litt øyenbrynsfarge i pudderform, det ble fint, og hun brukte GloMinerals, men jeg lurer på om det er bra eller om jeg skal finne noe annet. Har lest at det er bismuth i GloMinerals, men finner ikke ut av om det gjelder øyenbrynfargen også (det skulle vel ikke ha så mye i øyenbrynfarge å gjøre egentlig :p). Er det bra? Noen som har råd & tips? :)

Jeg har brukt den lenge, og har kun positive erfaringer med den. Husker ikke helt innholdet, men skulle ikke tro det var bixmuth i den, jeg har iallfall ikke reagert.

Huldr 17-08-11 17:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1185820)
Jeg har brukt den lenge, og har kun positive erfaringer med den. Husker ikke helt innholdet, men skulle ikke tro det var bixmuth i den, jeg har iallfall ikke reagert.

Takk :)

Jeg fant det rette produktet og ingredienslista etter litt dyptgående googling:

Sitat:

GloMinerals gloBrow Powder Duo Ingredients: Mica, Triethylhexanoin, Zinc, Stearate, Boron Nitride, Silica, Tocopherol, Phytonadione, Ascorbyl Palmitate, Retinyl Palmitate, Anthemis Nobilis Flower Oil, Camellia Sinensis Leaf Extract, Methylparaben, Propylparaben. May Contain [+/-]: Titanium Dioxide, Iron Oxides, CI 77499, Manganese Violet, Ultamarines, Chromium Oxide Greens.
Hmm ... skulle gjerne hatt en som var uten parabener, men det finnes kanskje ikke ...?

j88 17-08-11 17:53

Jeg har prøvd å finne neo uten parabener men det er vanskelig, ikke funnet noe enda. Men jeg tenker at jeg bruker såpass lite øyenbrynsfarge, at det ikke gjør så veldig mye. Men om noen har noen gode tips som ikke innholder det, så hadde det vært kjempefint.

Huldr 17-08-11 18:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1185835)
Jeg har prøvd å finne neo uten parabener men det er vanskelig, ikke funnet noe enda. Men jeg tenker at jeg bruker såpass lite øyenbrynsfarge, at det ikke gjør så veldig mye. Men om noen har noen gode tips som ikke innholder det, så hadde det vært kjempefint.

Ja, det har du jo rett i :)

Fant den til halve prisen av det hun skulle ha på Strawberrynet for øvrig :D Har ennå ikke kjøpt noe der, så kanskje jeg skal ta et lite raid ...

Og så kjøpte jeg Exuviance prøvesett av henne. Ser ved nettsøk at det er både mineraloljer og parabener og annet snask i det, så kommer nok ikke til å fortsette utover de tre ukene det tar å bruke opp settet. Men jeg fikk nå lyst til å syrebehandle fjeset mitt litt :cool:

Spørsmålet blir da: Finnes det noe a la dette, men som IKKE har alle disse ugne ingrediensene?

j88 17-08-11 18:30

Jeg bruker hudpleie fra declor og md formlations, og er iallfall kjempe fornøyd. Har altid slitt en del med huden, men etter jeg begynte med produkter fra de merkene har huden blitt veldig fin, jeg har også sensitiv hud som absolutt ikke tåler alt, men har aldri reagert på produkter derfra, og har prøvd flere av produktene. Jeg bestiller fra http://www.feelunique.com/ der de har gratis frakt og de betaler tilbake toll og moms, så er ikke noe problem å handle for over 200 kroner.

vaskeklut 17-08-11 18:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1185838)
Ja, det har du jo rett i :)

Fant den til halve prisen av det hun skulle ha på Strawberrynet for øvrig :D Har ennå ikke kjøpt noe der, så kanskje jeg skal ta et lite raid ...

Og så kjøpte jeg Exuviance prøvesett av henne. Ser ved nettsøk at det er både mineraloljer og parabener og annet snask i det, så kommer nok ikke til å fortsette utover de tre ukene det tar å bruke opp settet. Men jeg fikk nå lyst til å syrebehandle fjeset mitt litt :cool:

Spørsmålet blir da: Finnes det noe a la dette, men som IKKE har alle disse ugne ingrediensene?

jeg finner mange gode tips på www.hildechristina.com :)

MsSparrow 17-08-11 19:21

Et lite spørsmål fra en nybegynner på bakefronten.
Jeg skal bake, men så har jeg kjøpt feil(tror jeg).
I oppskrifta står det at jeg skal bruke Semper profiber eller fiberhusk. Jeg har kjøpt Semper mix med fiber. Kan jeg bruke det?

TrillTrall 17-08-11 19:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1184743)
Burde jeg ha fått en SMS eller noe inn på altinn nå, mtp skattepengeutsendelsen i morgen? Vil ikke vente til septembeeeer..

Jeg fikk verken sms eller mail, men da jeg logget inn på altinn var omsider skatteoppgjøret mitt kommet og da jeg logget inn i nettbanken da jeg kom hjem var 12.647,- kommet inn på konto. :lol: :heia:

Huldr 17-08-11 20:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1185845)
Jeg bruker hudpleie fra declor og md formlations, og er iallfall kjempe fornøyd. Har altid slitt en del med huden, men etter jeg begynte med produkter fra de merkene har huden blitt veldig fin, jeg har også sensitiv hud som absolutt ikke tåler alt, men har aldri reagert på produkter derfra, og har prøvd flere av produktene. Jeg bestiller fra http://www.feelunique.com/ der de har gratis frakt og de betaler tilbake toll og moms, så er ikke noe problem å handle for over 200 kroner.

Ja, jeg tror ikke Exuviance er "verre" enn disse på noen måte, men de inneholder jo mye av det samme de også ... det er ikke det at huden min reagerer, men jeg synes ikke slike stoffer har noe i hudpleie å gjøre. Parabener er jo hormonhermere, så de kan skape trøbbel andre steder enn bare på huden. Og mineralolje er jo ikke hudpleiende! Jeg skjønner at det er bra produkter altså :ja:, men jeg holder meg nok unna til ting bedrer seg på den fronten :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1185846)
jeg finner mange gode tips på www.hildechristina.com :)

Jeg kom faktisk over den bloggen tidligere i dag da jeg googlet på Glo Minerals. Nå fant jeg en liste hun hadde over "trygge" merker der det også fantes noen økologiske jeg ikke hadde hørt om. Takk :)

Lava 17-08-11 20:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1185232)
Som erfaren prolaps-med-isjias innehaver, og operert to ganger kan jeg vel bare si dette:
1) Finn en stilling som gir lite smerter og bruk denne innimellom for å hvile kroppen fra smerte-stress
2) Hold deg i lett aktivitet, gange i ulendt terreng er best

Vet ikke om du er diagnostert med årsak til isjias, er du det sies det at det ENTEN vil gå over av seg selv over tid, eller at du etterhvert må vurdere operasjon hvis det hemmer deg i hverdagen såpass at du blir sykmeldt over lengre tid.

Når det gjelder smertestillende har jeg forsøkt "alt" - og det som faktisk fungerer best er og spise ibux samtidig med paracet :) Fortetabletter fungerte aldri på meg. Dette er kvalitetssikret ved at faren min også gikk fra forte-tabletter til ibux/paracet blanding og dermed kunne fungere på jobb (bartender, stående over lengre tid).
Sjekk maksdosene på pakningene du får kjøpt på apoteket, evt spør - jeg vil ikke anbefale dosering her selv om det er nevnt i pakningsvedlegget :)

Husk at ibux også er betennelsesdempende, og kan avhjelpe om isjiasen skyldes betent vev i ryggen feks rundt en prolaps.

Er du ikke diagnostert, KAN isjiasopplevelsen skyldes stramme rumpe-muskler, og da vil uttøyning av disse musklene kunne avhjelpe.

:)

Takk!
Jeg har prolaps som utløser isijas-smertene. det pleier gå over, men denne gangen har det vart for lenge syns jeg. Om jeg er litt bedre og vil ut å gå, er det etter en kort spasertur fullt kjør igjen. De har ikke villet gjøre noe med prolapsen foreløpig, og jeg har ikke lyst å operere..
Dette er like mye plagsomt som vondt. Har store problemer med å kle av og på bukser, strømper ol, og å komme meg ut av sengen og snu meg i sengen om morgenen.
Kommer til å forsøke noen lettere strekkøvelser noen dager og se om det hjelper, hvis ikke blir det å besøke legen.

Nerthus 17-08-11 23:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1185939)
Takk!
Jeg har prolaps som utløser isijas-smertene. det pleier gå over, men denne gangen har det vart for lenge syns jeg. Om jeg er litt bedre og vil ut å gå, er det etter en kort spasertur fullt kjør igjen. De har ikke villet gjøre noe med prolapsen foreløpig, og jeg har ikke lyst å operere..
Dette er like mye plagsomt som vondt. Har store problemer med å kle av og på bukser, strømper ol, og å komme meg ut av sengen og snu meg i sengen om morgenen.
Kommer til å forsøke noen lettere strekkøvelser noen dager og se om det hjelper, hvis ikke blir det å besøke legen.

Jeg har veldig god erfaring med operasjon av prolaps - to ganger i samme skiva faktisk :) Smertefri når jeg våknet! Anbefaler et besøk på Martine Hansens hospital i Bærum som er spesialister på slike ting. Har hørt mye rart om operasjoner på lokale sykehus rundt i landet - disse folka er MEGET dyktige og personalet er helt fantastisk :)

Får du henvisning dit - husker ikke hvor du bor jeg nå - møter du kirurger som er meget dyktige, de har ekstremt godt opplæringsopplegg der fortalte en kirurg jeg traff, legene finnes ikke arrogante, men bryr seg om pasientene (min erfaring ihvertfall). Er det langt og reise, husk du får dekket mesteparten av reiseutgiftene og evt overnatting ved behov :) Uansett om du velger å operere eller ikke, anbefaler jeg og prate med fagfolkene på Martine Hansen, de vil uansett gi deg gode råd.

Jeg var "gangbar" ved første operasjon - dvs jeg gikk inn døra selv. Andre gang 5 år senere kom jeg i ambulanse fra et annet sykehus siden jeg ikke sto på egne bein pga enorme smerter. Uansett var jeg oppe og gikk uten smerter dagen etterpå :D

Kitt 17-08-11 23:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1186097)
Jeg har veldig god erfaring med operasjon av prolaps - to ganger i samme skiva faktisk :) Smertefri når jeg våknet! Anbefaler et besøk på Martine Hansens hospital i Bærum som er spesialister på slike ting. Har hørt mye rart om operasjoner på lokale sykehus rundt i landet - disse folka er MEGET dyktige og personalet er helt fantastisk :)

Får du henvisning dit - husker ikke hvor du bor jeg nå - møter du kirurger som er meget dyktige, de har ekstremt godt opplæringsopplegg der fortalte en kirurg jeg traff, legene finnes ikke arrogante, men bryr seg om pasientene (min erfaring ihvertfall). Er det langt og reise, husk du får dekket mesteparten av reiseutgiftene og evt overnatting ved behov :) Uansett om du velger å operere eller ikke, anbefaler jeg og prate med fagfolkene på Martine Hansen, de vil uansett gi deg gode råd.

Jeg var "gangbar" ved første operasjon - dvs jeg gikk inn døra selv. Andre gang 5 år senere kom jeg i ambulanse fra et annet sykehus siden jeg ikke sto på egne bein pga enorme smerter. Uansett var jeg oppe og gikk uten smerter dagen etterpå :D

Veldig glad du skryter så uhemmet av min gamle arbeidsplass!:D
Nå er det mnok litt langt for en prat for Lava, sånn 9 timer med tog eller noe sånt, men legen din kan søke deg til utredning med innleggelse, da, Lava. Leste om en som kom fra en annen del av landet som hadde fått gjort det sånn!
Nerthus har rett, skjønner du, MHH er kjent for å være best på sånt i hele landet, og det med minst/færrest komplikasjoner!

Svigermor ble operert i ryggen nå i mars. Fordi hun ventet ALTFOR lenge med å la seg operere, vil hun aldri kunne bli helt bra og hun sliter nå med opptrening fordi andre deler av kroppen hennes har vent seg til feilstillinger/bruk /stivnet etter at hun har feilbelastet kroppen i årevis pga smerter i nedre rygg/øvre lår!

Moralen er: plager det deg, ikke vent for lenge med å gjøre noe med det om det lar seg gjøre!;)

Lava 18-08-11 09:27

Hmmm ja jo, jeg skal nok snakke med legen om dette. At det er skumelt får så være, ønsker jo å ha en fin alderdom også, selv om det jo er lenge til :p
Takk til Nerthus og Kitt! :klem:

Carisma 18-08-11 09:38

Lava: hvis det er prolaps, eller nær prolaps går det ikke over med strekkøvelser :nei: Jeg gikk alt for lenge med prolaps i nakken for noen år siden, og slet med kronisk betennelse i flere år etterpå.
Har du forsøkt manuellterapeut? Det var han som endelig fikk skikk på min nakke, siden de både kan knekke og strekke. Og du har kanskje sett hvordan Kanutten priser sin terapeut? Jeg ville forsøkt det før operasjon hvertfall.

Cyan 18-08-11 09:57

Sinkmangel?:
Det var noen som nevnte tidligere her om en hjemmetest man kunne ta for å få indikasjon på om man mangler sink. Jeg har lenge syntes at det meste jeg spiser smaker så likt, og jeg tar ikke sinktilskudd, så jeg kunne tenke meg å ta denne testen. Hva heter denne testen, hvor får man tak i den og er den dyr?

smgj 18-08-11 10:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1186298)
Sinkmangel?:
Det var noen som nevnte tidligere her om en hjemmetest man kunne ta for å få indikasjon på om man mangler sink. Jeg har lenge syntes at det meste jeg spiser smaker så likt, og jeg tar ikke sinktilskudd, så jeg kunne tenke meg å ta denne testen. Hva heter denne testen, hvor får man tak i den og er den dyr?

Den heter "sinktest" eller Zinc tally og kjøpes på velassortert helsekost. Det er en væske som man tar en viss mengde av i munnen (bruk riktig mengde) og hvordan smaken oppleves er en ganske (om ikke 100%) bra indikator på sinknivået i kroppen. Les mer her: http://www.matoghelse.no/helse/2004/...tyrrelser.aspx
Jeg kjøpte min på Svinesund (Nordby) for under 200 kroner. Siden den ikke skal brukes som tilskudd, kun som test så varer en flaske "evig".

Et annet tips - har du hvite flekker på neglene (utenom der hvor du vet at du har slått neglene) så er også det et tegn som kan tyde på lavt sinknivå. Lite sink er også forbundet med redusert immunforsvar.

Furine 18-08-11 10:30

Har nokon høyrt om todelt kjøleskap, altså kjøleskap oppe og og kjøleskap nede, ikkje kjøleskap og fryseskap? Eg har sett det på kjøkkenet i eit forsamlingshus vi leigde i vår, men eg hugsar ikkje kva merke det var...

kennygirl 18-08-11 11:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1186335)
Har nokon høyrt om todelt kjøleskap, altså kjøleskap oppe og og kjøleskap nede, ikkje kjøleskap og fryseskap? Eg har sett det på kjøkkenet i eit forsamlingshus vi leigde i vår, men eg hugsar ikkje kva merke det var...

Vi hadde et slikt tidligere. Det hadde en kjølig del og en sval del. Kjempekjekt! Tror det var whirlpool, men er ikke helt sikker :o

Edla 18-08-11 11:07

Mormoren og morfaren min hadde slik når jeg var liten! Elektrolux var det siden de aldri kjøpte noe annet enn det. :) Ellers kan du kanskej kjøpe to små kjøleskap og stable?

Cyan 18-08-11 11:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1186309)
Den heter "sinktest" eller Zinc tally og kjøpes på velassortert helsekost. Det er en væske som man tar en viss mengde av i munnen (bruk riktig mengde) og hvordan smaken oppleves er en ganske (om ikke 100%) bra indikator på sinknivået i kroppen. Les mer her: http://www.matoghelse.no/helse/2004/...tyrrelser.aspx
Jeg kjøpte min på Svinesund (Nordby) for under 200 kroner. Siden den ikke skal brukes som tilskudd, kun som test så varer en flaske "evig".

Et annet tips - har du hvite flekker på neglene (utenom der hvor du vet at du har slått neglene) så er også det et tegn som kan tyde på lavt sinknivå. Lite sink er også forbundet med redusert immunforsvar.

Jeg har ikke hvite flekker på neglene, men jeg har hvite streker. Det skal kanskje være sånn :confused:

Lava 18-08-11 11:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1186287)
Lava: hvis det er prolaps, eller nær prolaps går det ikke over med strekkøvelser :nei: Jeg gikk alt for lenge med prolaps i nakken for noen år siden, og slet med kronisk betennelse i flere år etterpå.
Har du forsøkt manuellterapeut? Det var han som endelig fikk skikk på min nakke, siden de både kan knekke og strekke. Og du har kanskje sett hvordan Kanutten priser sin terapeut? Jeg ville forsøkt det før operasjon hvertfall.

Ja, jeg har prøvd det, og kiropraktor og fysio, både manuell og med ultralyd og varme. Har også tatt det opp med legen før, og sagt jeg har blitt verre, men han sa at siden det "bare" var det "gamle, samme" som var verre, var det ikke vits med nye bilder.. men om jeg fikk vondt ett nytt sted, så skulle vi ta nye bilder og sånn..
Kjekk lege, men jeg må nok klage litt mer om jeg skal få undersøkt mer. Og ja, jeg er villig til både å ha det vondt, og prøve mye før en evt operasjon!

Men som Kitt nevnte, så frister det ikke å tenke på at jeg kanskje ikke skal klare meg selv i hverdagen om 30 år pga at jeg ikke blir undersøkt godt nok nå :o

Takk for innspill! :klem:

Kitt 18-08-11 11:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1186441)
Men som Kitt nevnte, så frister det ikke å tenke på at jeg kanskje ikke skal klare meg selv i hverdagen om 30 år pga at jeg ikke blir undersøkt godt nok nå :o

Svigermor er bare såvidt 20 år eldre enn deg:p, faktisk, så se å få gjort noe med det, du, før det blir for ille til å kunne gjøres noe med eller skader andre deler av deg!:eek:

smgj 18-08-11 11:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1186387)
Jeg har ikke hvite flekker på neglene, men jeg har hvite streker. Det skal kanskje være sånn :confused:

Streker vet jeg ingenting om. :)

Furine 18-08-11 12:13

Takk for tips, Kennygirl og Edla! :blomster:

Lava 18-08-11 13:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1186450)
Svigermor er bare såvidt 20 år eldre enn deg:p, faktisk, så se å få gjort noe med det, du, før det blir for ille til å kunne gjøres noe med eller skader andre deler av deg!:eek:

Jada masa! :lol:
Skal ringe og bestille time etter helgen. Nå oppfører forten seg bra i dag, men hvordan den blir etter å traske rundt i kr.sand i mange timer .. ja det får vi se på.

Nerthus 18-08-11 15:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1186277)
Hmmm ja jo, jeg skal nok snakke med legen om dette. At det er skumelt får så være, ønsker jo å ha en fin alderdom også, selv om det jo er lenge til :p
Takk til Nerthus og Kitt! :klem:

Bare hyggelig - og vil minne deg om at det er fritt sykehusvalg i Norge så DU kan velge hvor du vil henvises... Reisedekningen dekker også overnatting på hotell såvidt jeg husker fra sist jeg sendte inn krav :)

Sier også etter egen erfaring at du bør lese henvisningen før legen skriver den ut. Min første henvisning sa ingenting om varighet av smerter, smertenivå, eller hva det hindret meg i å gjøre i hverdagen slik at jeg ble ikke prioritert i første omgang (og jeg hadde vært sengeliggende hjemme i over 2 mnd da på massiv blanding av smertestillende...).
Nye MR bilder kan være greit og få tatt for å se om det har utviklet seg til det verre. Det er også bare en henvisning, ta den med i hånda selv og ring rundt til de nærmeste røntgeninstitutt evt sykehuset så tar det muligens kortere tid også :)

Kitt - man må bare skryte når jeg ved TO anledninger har hatt så gode opplevelser på MHH. De mest respektfulle kirurger med litt avvikende humoristisk sans, hehe, og de skjønneste syke/hjelpepleiere som virkelig bryr seg :) I all min kontakt med helsevesenet har jeg aldri følt meg så respektert og tatt vare på ;)

Huldr 18-08-11 18:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1186298)
Sinkmangel?:

Mener de har det både på Shopping4net og Iherb også, men orker ikke finne linker akkurat nå ...

Photobscura 18-08-11 18:31

Er det fortsatt sånn at alle forelesninger på Blindern er åpne? Jeg skal kanskje studere neste år, men kunne gjerne tenkt meg å gå på noen aktuelle forelesninger for å få en idé om hva jeg skal velge.

Cyan 18-08-11 19:08

Takk for tips, Frøy

Jeg fant denne :)

aktivjente 18-08-11 19:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1186688)
Er det fortsatt sånn at alle forelesninger på Blindern er åpne? Jeg skal kanskje studere neste år, men kunne gjerne tenkt meg å gå på noen aktuelle forelesninger for å få en idé om hva jeg skal velge.

Jeg tror det, på de største studiene altså (ikke små språkfag eller kjemikurs o.l.) Er så mange studenter at de ikke merker om det kommer inn en ekstra :p

Siste år på VGS gikk jeg innom mange ulike forelesninger. Er en flott måte å se hva som kan være interessant. En gang dukka jeg opp i en bitteliten sal og foreleseren spurte hvem jeg var. Svarte bare som sant var; ville sjekke ut litt forskjellige før jeg valgte studievei. Han synes det var helt ok :D Kos deg!!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.